Camper kopen in VS, ervaringen??

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
KH3105
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door KH3105 »

Beste allen,

Over een kleine twee maanden zullen mijn vriend en ik naar de Verenigde Staten vertrekken voor een rondreis van zes maanden. Het visum hebben we binnen, de bucketlist met plaatsen waar we graag naartoe willen is klaar, maar de voorbereidingen voor het kopen van een camper willen niet zo lukken.
We hebben uitgerekend dat het kopen van een camper vele malen goedkoper uit moet vallen dan zes maanden een camper huren. Echter komen we er niet goed uit wat je allemaal moet doen als je een camper koopt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke stappen moet je zetten en waar kun je die het beste (en goedkoopste) zetten? Qua tenaamstelling/verzekering/homeadress etc.

Hoor het graag, dank alvast!!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Marcopstal »

Een camper kopen is één ding, het ding ook ingeschreven krijgen en een verzekering geregeld krijgen is een andere zaak.

Je hebt als toerist immers:
- geen vast adres
- geen bankrekening in de VS
- geen social security nummer

Het feit dat er maar een kleine twee maanden meer rest zal het er ook al zeker niet eenvoudiger op maken. Ik zou dan denken dat je zo zaken toch als één van de eerste dingen gaat uitzoeken ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Disney-Golf »

Marcopstal schreef:Je hebt als toerist immers:
- geen vast adres
- geen bankrekening in de VS
- geen social security nummer
Geen bankrekening mag geen probleem zijn.
Betaling kan via credit card (zorg wel voor voldoende saldo!) en je zal toch geen gesplitste premie betaling krijgen.
Social security number heb ik ook niet dus dat mag het probleem niet zijn.

Het grootste probleem zal zijn dat je geen adres hebt!
Na de aankoop, (waar je al moet kunnen bewijzen dat je een verzekering hebt!) krijg je een "temporary plate".
Die is 30 dagen geldig waarna ze je de definitieve nummerplaat opsturen.
Dus je trip van 6 maanden zal na uiterlijk 30 dagen terug vanaf je startplaats moeten vertrekken om de vaste nummerplaat op te halen.
Maar belangrijker, naar welk adres gaan ze die nummerplaat opsturen???

Komt daar nog eens bij dat verzekeringsmaatschappijen niet zitten te wachten op...
Buitenlanders te verzekeren zonder aantoonbaar schadeverleden!
Met een rijbewijs dat ze niet op echtheid kunnen controleren!
En dat dan nog eens voor een periode van maar maximum 6 maanden!


Toch succes in alle geval!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door hemmie »

Ik denk ook dat verzekeren heel lastig gaat worden, wellicht lukt het als je het adres van iemand mag gebruiken. De regels verschillen ook per staat, dus in de ene staat zal het wellicht wel lukken, maar in andere staten niet. Sommige staten doen geloof ik ook al moeilijk over het kopen van een voertuig zonder Amerikaans rijbewijs. Er is hier al meer over geschreven op het forum, gebruik de google search functie rechtsboven en zoek bijvoorbeeld eens op "camper kopen verzekeren".
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Marcopstal »

Disney-Golf schreef:Geen bankrekening mag geen probleem zijn.
Betaling kan via credit card (zorg wel voor voldoende saldo!) en je zal toch geen gesplitste premie betaling krijgen.
Social security number heb ik ook niet dus dat mag het probleem niet zijn.
Misschien even toelichten waarom dit geen probleem zou zijn.

Van zodra je in de VS ietwat iets officieels wil regelen is dit immers vaak de eerste vraag: je social security.
Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat het adres het grootste struikelblok is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door sanook »

Ik zag dit een keer in een ander topic voorbijkomen, geen idee of het gewerkt heeft voor die persoon:

viewtopic.php?f=3&t=70187&p=1152035#p1151206
Gast

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Gast »

Misschien forumlid @hans b even proberen te contacten. Hij is eigenaar van een RV die in Tucson geparkeerd staat, wellicht kan hij je helpen.
KH3105
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door KH3105 »

Dank voor de reacties!

We zijn al heel wat tijd kwijt aan het uitzoeken van een constructie die het voor ons mogelijk maakt een camper te kopen. Het valt helaas niet mee om daar goede, gerichte informatie over te vinden.
Wij lazen bijvoorbeeld op een site dat je als adres ook een UPS store mag gebruiken, dan zou een adres geen probleem moeten zijn, dan haal je je kentekenplaat op en kun je vertrekken. We lazen ook dat de post die daar dan eventueel aan komt (vanuit verzekering oid) doorgestuurd kan worden naar de dichtstbijzijnde store waar je op dat moment bent. Qua bankrekening lijkt het me inderdaad ook logisch dat je een creditcard gebruiken kan.

Voor wat betreft het Social Security Number, daarover lazen we ook op een paar sites dat je die in de Verenigde Staten aan kunt vragen en die binnen een paar weken hebt.
Het lastige is dat heel veel sites elkaar tegenspreken op alle gebieden en we moeilijk uit kunnen gaan van wat daar staat, vandaar dus ook de vraag op dit forum. Fijn dat er al zo snel reacties komen :thumbup:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door SemJes »

Een social security number (als een soort BSN) kun je in ieder geval niet als toerist aanvragen, daar heb je geen recht op.

Qua adres zal het ook erg per staat verschillen. Vaak is het meer dan alleen een adres opgeven, en zul je moeten "bewijzen" dat je er woont (gas/licht/water rekeningen met jouw naam en het adres etc).

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt hoe het allemaal verder gaat. Zoals je zelf al hebt gemerkt is er niet echt veel duidelijke informatie te vinden, dus het zou leuk zijn als je je ervaringen met ons wil delen. Succes!
Gast

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Gast »

Wel een paradox dat je voor het aanschaffen van een camper een vast adres moet hebben.
AlexH
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2018, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door AlexH »

In 2008/2009 heb ik zelf een auto gekocht, en deze verzekerd via Geico (Op mijn naam, NL rijbewijs, maar wel met US Address) Ik liep daar namelijk stage. De kentekenplaten heb ik toen opgehaald bij de DMV na een week. Totdat je de platen had mocht je toen gewoon zonder platen rijden. Dit was in LA. Weet niet hoe de regels nu zijn maar het viel mij toen nog mee om het te regelen :-). (Wel met US Address dus)
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Disney-Golf »

[/quote]

Misschien even toelichten waarom dit geen probleem zou zijn.

Van zodra je in de VS ietwat iets officieels wil regelen is dit immers vaak de eerste vraag: je social security.
Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat het adres het grootste struikelblok is.[/quote]

Ik heb in Florida een auto op mijn naam zonder een SSN te hebben.
Ik vermoed dat dit dan ook voor topic starter moet kunnen? :shock: :wink: :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door mtl »

Nou, leg topicstarter dan maar uit hoe je dat gedaan hebt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door harryh »

Disney-Golf schreef:
De eerste quote moet zonder / ;) dus
als je wilt quoten, einde is met een /
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door SemJes »

Omdat je niet in elke staat een SSN nodig hebt om je auto te registreren. Daarom is het ook van belang om te weten waar TS de roadtrip gaat beginnen. Het verzekeren en het adres (een echt adres!) is waar het probleem vooral zit.
KH3105
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door KH3105 »

Dank weer voor de reacties, fijn!!

We zullen de reis hoogstwaarschijnlijk starten aan de westkust. We lazen dat je in de staat Oregon geen tax betaalt over de te kopen camper, dit kan weer geld schelen. We dachten er aan om daar de camper te kopen en dan naar Californië te rijden. We vragen ons wel af of het ons inderdaad geld scheelt om in Oregon een camper te kopen, wellicht zijn de aanschafkosten daar weer duurder dan bijvoorbeeld in Californië.
Als ik het zo lees is het grootste struikelblok inderdaad het adres...
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Disney-Golf »

mtl schreef:Nou, leg topicstarter dan maar uit hoe je dat gedaan hebt.
Really mtl??? :shock: Ik schreef toch dat het probleem bij het adres ligt...

@harryh, weet ik wel hoor! Padje wilde ff ni mee! :thumbup: :D
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Loek »

Ik ben benieuwd of je een dealer vindt waar je een RV met een credit card kunt betalen. Ik probeer ook altijd als ik een auto koop of ze erin stinken, want het levert lekker veel air miles op op mijn United Mileage Plus credit card :thumbup:
Maar in de praktijk zal geen dealer dat wilen doen vanwege de extra CC kosten die zij moeten betalen. Prijzen van een nieuwe RV lopen op tot ver boven de $100k, dus dat moet ook nog een CC zijn met een fors hoge limiet. Maar misschien heb je een tweede handsje in gedachten. Let dan wel heel goed op, want er zit een hoop kaf tussen het koren en er is hier geen Bovag garantie...
KH3105
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door KH3105 »

Beste allen,

Heel veel dank voor de reacties. Afgelopen week hebben we de knoop doorgehakt om toch een camper te gaan huren.
Via Motorhomerepublic hebben we een C30 kunnen huren voor 5,5 maand.
Na lang wikken en wegen merkten we dat er veel nadelen zouden zitten aan het kopen, verzekeren en registreren van een camper. Plus dat je nog een knappe camper moet vinden waarmee je niet steeds bij de garage staat voor onderhoud. We rekenden er op een camper te kopen voor 20.000 dollar en te verkopen voor 10.000 dollar. Het verzekeren zou nog eens 3000 dollar kosten + al het onderhoud wat er bij gerekend moet worden.
Voor het geld dat we betalen aan afschrijving, verzekering en onderhoud konden we makkelijk een camper huren inclusief alle verzekeringen en onbeperkt aantal miles.

Thanks voor alle reacties :) 23 oktober gaat onze reis beginnen in Mexico. Daarna vliegen we naar de VS en 14 november halen we de camper op in San Francisco.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper kopen in VS, ervaringen??

Bericht door Martin & Marianne »

Goede beslissing denk ik.
Heel veel plezier op jullie reis!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer