Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisorganisatie? Of zelf regelen...

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jodokus
Amerika-ontdekker

Reisorganisatie? Of zelf regelen...

Bericht door jodokus »

Lastige keuze. Maar met wat hulp misschien wat beter te maken: Wij, (2 volwassenen en 2 "kinderen" van, tegen die tijd, 16 en 20) gaan volgens jaar naar canada. Yeah!!
Maar je kunt alles zelf regelen en uitzoeken (zoals o.a. in de USA wel gedaan), of naar een Jan Doets of zo.

We komen er niet echt uit of zelf regelen nou wel zoveel goedkoper is. Ik zie dat de hotelprijzen er niet om liegen.
We willen een huurauto nemen en willen steeds twee hotelkamers. Vliegen naar- en van Vancouver en dat zal wel Transat worden.

Ik zou graag van jullie willen weten wat financieel aantrekkelijker is: Zelf? Of een (aangepaste) pakketreis. Maar ook andere argumenten zijn natuurlijk welkom.
Ik zag wel een soortgelijk onderwerp maar dat gaat allemaal over Amerika en dus niet over Canada...

Thx alvast.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisorganisatie? Of zelf regelen...

Bericht door AnnInBC »

Hallo,

Ik weet niet in hoeverre een reisorganisatie kan zorgen voor accommodaties, ik vermoed dat zij meestal enkel dingen boeken via hotels/motels? Als je alles zelf boekt heb je veel meer keuze en kan je ook vele betere prijzen vinden. De Canadese Rockies en Vancouver zijn waarschijnlijk van de duurste om te verblijven, zeker in het zomer seizoen en dan moet je vlug zijn met boeken.

Wij hebben in maart/april dit jaar nog een plekje kunnen vastleggen in Field (Yoho National Park) voor de zomer van dit jaar. Wij verbleven daar bij de Truffle Pig Lodge en je kan daar gerust 2 kamers huren, het is een kleinere lodge met niet zoveel kamers. http://www.trufflepigs.com/lodge/ Wij waren er heel tevreden over en voor de zomer vielen de prijzen goed mee vergeleken met wat er nog te vinden was in Lake Louise/Banff of Canmore. En Field is een hele goede uitvalsbasis om zowel Yoho National Park als Banff National Park te bezoeken.

Je kan ook eens op de website van Field gaan kijken, daar vind je ook "guesthouses" waar mensen hun volledige onder of boven verdieping verhuren. Je hebt dan je eigen prive ingang, een woonkamer, slaapkamers, keuken en badkamer voor jezelf. Hier vind je ook dikwijls meerdere slaapkamers. Dit is de link naar die guesthouses in Field: https://www.field.ca/accommodations/ Voor Jasper kan hier eens kijken voor Bed & Breakfasts (ook meestal met zo een volledige verdieping voor de gasten): https://www.bbcanada.com/alberta/alberta_rockies/jasper Verder denk ik ook aan airbnb, daar kan je soms volledige huisjes/appartementen huren met 2 of meerdere slaapkamers voor dezelfde of goedkopere prijs dan een hotel.

Bekijk zulke dingen misschien eerst als en maak een prijs op. Je kan altijd naar een reisorganisatie stappen en een prijs laten opmaken en dan vergelijken.

Het is zeker te doen om alles zelf te boeken, het is wel een beetje meer werk...maar dat is al wat voorpret voor de vakantie die komt. :wink: :thumbup: Soms kan je ook via sommige websites betere prijzen krijgen als je vlucht en auto samen boekt...maar het kan ook appart geboekt worden natuurlijk.

Hopelijk heb je daar wat aan!
Ann
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Goedkoper is het daarom niet, maar je beslist wel zelf waar je zit en in welk hotel. Georganiseerde reizen zitten vaak op minder goede plaatsen omdat dit uiteraard goedkoper is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben momenteel ook aan het zoeken voor accomodaties in Canada voor volgend jaar en vind het best lastig. Mijn dochter gaat misschien een gedeelte mee dus we zoeken ook naar twee slaapkamers. Maar alles is heel duur in West Canada. Ik ben er best wel van geschrokken hoe duur alles is.
Ik ben nu aan het zoeken op de site van airbnb en daar zitten best geschikte en niet al te dure huizen bij. Als je er zoekt op twee slaapkamers vind je vaak huizen waar je een hele verdiepingen tot je beschikking hebt. Of bijvoorbeeld een volledig vakantiehuisje. Soms iets verder van het centrum af maar als je een beetje rijden niet erg vindt kun je leuke plekjes vinden.
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Oh wat goed van jullie zeg! En @Ann, wat een fijne en uitgebreide reactie. Ik heb jaren geleden hier een bijdrage geleverd (USA) en zo fijn te zien dat de betrokkenheid niet is veranderd.

Een vraag die ik nog wel heb is: Als we wel mochten besluiten voor een reisorganisatie, is in jullie opinie Jan Doets dan de gedoodverfde winnaar? Of is dat "ook maar een reisburo"?

Idd, Airbnb is een optie. Dat was ik een beetje vergeten. Want ook ik schrok van de prijzen als je motels van 60 dollar gewend was...

Field is een optie die ik dus ga uitdiepen. Ik merk verder dat ik de topografie nog niet goed beheers dus steeds als je wat leest, vraag je je af of het in te passen is.
Maar we zullen wel uitkomen op "het standaard rondje". Een term die ook in ZW USA wordt gebruikt, die ik niet graag gebruik omdat het geen recht doet aan alles.

Wij gaan in juli 2019. Dus ik denk dat we nog niet hoeven te haasten met hotels, toch? Misschien alleen als je echt midden in een NP wil zitten.
De vliegtickets zijn zo rond de 750 euro. Transat is nu het aantrekkelijkst. Vliegen op de zaterdag rechtstreeks naar Vancouver. Helaas altijd via Toronto dus 4,5 uur in een 737...
-
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

Zelf doen kost heel veel tijd maar ik vind het elke keer weer reuze leuk.
Ik heb het idee dat je meer keus hebt, ook in verschillende soorten accommodaties.
In Ucluelet hadden we bijv voor 2 nachten een mooi maar wat duurder huis, in Drumheller een eenvoudige cabin op een camping (beddengoed was inbegrepen, dus geen slaapzakken sjouwen of nog kopen daar)
In Canada kun je (wat ik zag althans), meer dan in usa, kamers met een keuken(tje) boeken, dat vond ik ook een voordeel.
Gast

Bericht door Gast »

jodokus schreef:Een vraag die ik nog wel heb is: Als we wel mochten besluiten voor een reisorganisatie, is in jullie opinie Jan Doets dan de gedoodverfde winnaar? Of is dat "ook maar een reisburo"?
De Alles Amerika website raadt Tioga Tours aan (http://www.allesamerika.com/amerika-reizen-op-maat.html), maar hier op het forum is dat geloof ik niet zo populair. Met Jan Doets heb ik geen ervaring.
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Cindysimone »

Wij zijn deze zomer deels in Canada geweest en de accomodaties zijn duurder dan in Amerika. Ik had alles in september geboekt. Wel in de gaten gehouden en het werd alleen maar duurder. Kun je niet afwisselen met twee kamers en wel bij elkaar. Wij sliepen in Jasper bij Alberta greenwood lodge. Drie slaapkamers. Heel mooi appartement voor 200 euro per nacht. Clearwater valley hideaway guesthouse ook drie slaapkamers. 140 euro per nacht. Bij Lake louise hele grote kamer met drie bedden. Dan is het geen punt bij elkaar te liggen. Als je altijd twee kamers wil maak je het onnodig duur.
Marina B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Marina B »

Zelf boeken is voor mij onderdeel van de vakantie. Ik begin al een jaar van te voren. Maar mijn man moet daar niet aan denken; die zou op het laatste moment denken; waar ga ik slapen en welk ticket ga ik boeken.
Het is dus ook maar net of je het leuk vindt om alles uit te zoeken.
Wij zijn dit jaar in Canada geweest en ik heb alles zelf geboekt. De route met behulp van dit forum uitgestippeld, etc. Het is een onvergetelijke reis geworden. Let wel op dat als in de parken wilt zitten en dat zou ik toch echt sterk aanbevelen dat je op tijd boekt. Jasper b.v. is heel erg snel volgeboekt en dan moet je uitwijken naar b.v. Hinton en dat ligt nog wel 80 km buiten Jasper. Zelfde geldt voor Lake Louise en Banff.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Je moet zelf beslissen of je je energie er in wil steken om alles zelf uit te zoeken.
het kost echt immens veel tijd, maar nadien heb ik er altijd een voldaan gevoel over van 'dat heb ik toch weer mooi in elkaar gestoken voor die prijs'.
Vrienden van ons doen dezelfde reis als wij gedaan hebben, maar gingen ermee naar het reisbureau. Die kozen vlucht (975 euro pp!), huurauto en hotels voor hen (telkens 2 kamers). Zij kwamen op het dubbele uit van ons.
Maar zij zeggen van 'nu ligt alles vast en hebben wij tijd voor andere dingen'.
Wij, die het zelf doen, steken immers bijna al onze vrije tijd in het uitstippelen van de reis en maken van een roadbook.
Dat laatste krijgen zij ook van het reisbureau. het is wel veel summierder dan dat van ons :)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik plan eigenlijk al mijn trips, waar ook ter wereld, geheel zelf. En dat hoeft echt helemaal niet zoveel tijd te kosten. Met een paar uurtjes browsen, wat lezen op Tripadvisor en Google maps erbij kun je al snel een globaal idee krijgen, ook als je nog nooit ergens geweest bent.

Dat regelen hoeft ook niet een jaar vooraf. Wij kopen meestal tickets omdat er een leuk tarief voorbij komt. Soms is dat ook best lang vooraf. Maar dan doe ik verder ook niets anders dan even een huurauto vastleggen, zodat dat al geregeld is. Pas maanden later, als de vertrekdatum dichterbij komt, beginnen we met het plannen van de trip en hotels reserveren.

Het is ook een mindset: als ik tickets en een auto heb dan redden we ons wel. Een hotelkamer is zelfs ter plekke nog zo geregeld. Maar: hoe meer tijd je erin steekt, des te "efficienter" je reis kan worden. Ter plekke nog uitzoeken wat je kunt gaan doen kost immers veel tijd, en de opties zijn dan vaak beperkt. Vooraf regelen zorgt ervoor dat je de hele dag kunt volplannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer