Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
ilias
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2018, 13:56

Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door ilias »

Beste,

Ik heb een ESTA aanvraag gedaan en deze is onmiddelijk goedgekeurd. Ik heb alleen het verblijfadres in de VS leeg gelaten en bij contactadres VS UNKNOWN ingevoerd.

Zodra ik mijn verblijfadres (hotel) weet zal ik de aanvraag updaten en deze dus toevoegen. Helaas kan ik nu niet het contactadres in de VS meer toevoegen.

Nu vraag ik mij af of het een probleem is bij de douane als contactadres in de VS op UNKNOWN staat. Voor derest is alles wel ingevuld incl. verblijfplaats.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door Marcopstal »

Je ESTA is goedgekeurd, waarom zou dat dan een probleem zijn ?

Als je inscheept bij vertrek zal je in principe om een verblijfadres worden gevraagd. Men geeft dat dat in de systemen in.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ilias
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2018, 13:56

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door ilias »

Verblijfadres staat ook in mijn ESTA. Ik heb alleen geen contactpersoon in de VS. Ik maakte mij alleen zorgen dat ik wellicht daarom nog geweigerd kan worden. Ik ben ook van plan om een roadtrip te maken. Ik verblijf alleen de eerste dag in een hotel.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door Marcopstal »

Je gaf aan dat je verblijfadres blanco was gebleven.

Het contactadres is voor de meeste toeristen hetzelfde als het verblijfsadres van de eerste nacht. Waar zou je immers een "contact" halen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ilias
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2018, 13:56

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door ilias »

Ja klopt het is blanco voor nu maar zodra het hotel is geboekt zal ik dat updaten en invoeren in mijn ESTA. Het is alleen niet mogelijk om de Contact in de VS velden nog in te voeren. Dit is dus geen probleem bij de douane?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door Marcopstal »

Het zal de douane worst wezen waar je verblijft, zij houden zich bezig met controle op de invoer van goederen e.d.

Ik vermoed dat je de immigratie bedoelt, dat is totaal iets anders. Zij zullen tevreden zijn met je eerste verblijfsadres en eventueel naar je gehele programma vragen. Je bent een toerist, zij weten ook dat je geen contactpersoon hebt in de VS.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ilias
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2018, 13:56

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door ilias »

Ja dat bedoelde ik de ambtenaar die op het vliegveld de laatste controle doet voor dat men het land of vliegtuig in mag. Maar zo te horen is het allemaal wel in orde. Bedankt voor de hulp.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door Patrick1975 »

ilias schreef:Ja klopt het is blanco voor nu maar zodra het hotel is geboekt zal ik dat updaten en invoeren in mijn ESTA. Het is alleen niet mogelijk om de Contact in de VS velden nog in te voeren. Dit is dus geen probleem bij de douane?
Als je ESTA is goedgekeurd heb je geen probleem. Als er naar je locatie wordt gevraagd op het vliegveld geef je het hoteladres door. Uiteraard heb je geen contactpersoon als je er op vakantie gaat. Ze vinden het vooral belangrijk dat je een terugvlucht hebt en dat ze het gevoel hebben dat je na een aantal weken weer teruggaat en niet van plan bent om illegaal te blijven.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta aanvraag zonder contactadres/aanspreekpunt VS

Bericht door roelb »

Misschien nog even ter verduidelijking:

iedere keer als je naar de USA vliegt zul je een aantal gegevens moeten verstrekken aan de airline. Dat zijn gegevens die zij verplicht moeten verzamelen en doorgeven aan de Amerikaanse overheid.

Onderdeel van die dataset is het (eerste) adres waar je in de USA verblijft. Dat dat ook bij een ESTA aanvraag wordt gevraagd is volledig redundant, zeker ook omdat een ESTA voor langere tijd en meerdere reizen geldig is. Er is ook geen enkele verplichting om dat actueel te houden, dus UNKNOWN is helemaal prima. Zolang je maar uiterlijk 1 uur voor vertrek bij de airline de APIS informatie invult. En daar vul je dan gewoon het hotel in waar je de eerste nacht verblijft. Of denkt te verblijven als je nog niets hebt geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer