Overtuigen Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Hallo,

Ik ben momenteel aan het rondneuzen voor een grotere reis te maken (Het plan was Nicaragua-Costa RIca , maar door omstandigheden lukt dit niet)
Canada sprak me wel aan door bepaalde tv-programma's etc..

Ik zit momenteel op het klassieke tochtje Calgary - vancouver maar ik heb vaak het gevoel dat het een versie is van Zwitserland (qua uitzichten).
Enkel het wild-life (orka's / beren / elanden) ziet het er net iets cooler uit. (Ik weet niet wat de kans is dat je deze dieren tegenkomt)

IK zoek nog enkele redenen waarom we voor Canada zou kiezen of moet ik voor een andere regio gaan in Canada ?
- We zijn fan van stevige/uitdagende wandelingen, wilde dieren en natuur en een potje avontuur (ziplinen / mtb / raften / ...) (denk ik aan whistler )
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overtuigen Canada

Bericht door tomhster »

Je noemt zelf al allerlei redenen. Verder zijn de mensen heel aardig, de hotsprings lekker en de brandstof goedkoop. Nu niet verder zeuren en gewoon boeken. Ik heb nog nooit iemand gesproken die niet enthousiast terug kwam uit Canada.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overtuigen Canada

Bericht door roelb »

Voor het avontuur, in ieder geval voor het ziplinen, kun je beter naar Costa Rica gaan. Maar voor lange wandelingen in echte natuur ben je in Canada, maar ook in de USA, weer beter af.

Waarom combineer je het niet? Vaak zijn er voor een prima tarief tickets samen te stellen waarbij je eerst naar midden Amerika vliegt, en dan terug via de USA of Canada. Zoek maar eens naar combinaties als AMS-SJO, SJO-SEA en dan zoiets als DTW-AMS ofzo. Dan kun je een mooie trip maken van west naar oost door Canada. Blijf je eerst anderhalve week in Costa Rica om te proeven, en dan nog een weekje of drie in de USA/Canada.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overtuigen Canada

Bericht door mtl »

Tja, als je van mening bent dat Canada net Zwitserland is dan kan je beter naar Zwitserland gaan. Prachtig landschap en ook nog eens minder reistijd en dus minder reiskosten.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Door een bepaalde ziekte die vooral rondtroeven in latijns-amerikaanse landen , kunnen we helaas niet naar daar, (of willen we zeker het risico niet nemen)

Daarom zocht ik een leuk alternatief ;)

Ik ben nog nooit in Canada geweest , ik doel dus op foto's dat het vaak trekt op Zwisterland maar misschien is het niet zo want ik vond Yosemite NP heerlijk en een extreme versie van Zwitserland ;)

Maar misschien heb ik nog niet de leuke iets extremere day-hikes tegengekomen (half dome / angels landing / narrows) die me volledig kunnen overtuigen ;)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Vito »

tomhster schreef: Ik heb nog nooit iemand gesproken die niet enthousiast terug kwam uit Canada.

Ik meld me. Ik vond Canada mwoah, wel aardig niet bijzonder, eens maar nooit weer. Dus ja, er zijn wel zeker mensen die niet enthousiast uit Canada terugkomen. Veel van hetzelfde vond ik het en idd, de Alpen zijn ook mooi, je zegt het zelf al.

Costa Rica daarentegen vond ik echt geweldig. Wat een prachtig land is dat! Op welke ziekte doel je? Je kunt je gewoon in laten enten.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Zika virus , samen met een kinderwens is niet echt aangeraden ;)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door kalaman »

Ik zou zeggen "lees eens onze blogs", vooral als je van stevige wandelingen houdt. Als je dan nog niet overtuigd bent, dan kan je beter naar een of ander all inclusive resort in Turkije :wink: .
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Felicitas »

De Icefields Parkway en de natuur in de omliggende nationale parken Banff, Yoho en Jasper zijn spectaculair mooi. Je kunt er fantastische uitdagende hikes doen. De gelijknamige plaatsjes Banff en Jasper zijn wel toeristisch. Canmore vonden we leuker, kleinschaliger en het plaatsje Field bij Yoho NP is ook prettig om te verblijven. Wij bezochten dit deel van Canada in 2013.

De mooiste hikes die we daar deden:
Yoho Park: Iceline Trail via Little Yoho Valley (22,5 km)
Yoho Park: Lake O'Hara, Lake Oesa, Yukness Ledges, Lake Opabin (12,5 km)
Jasper Park: Mount Edith Cavell Meadows Loop (9,5 km)
Jasper Park: Opal Hills Loop (11 km)
Icefields Parkway: Wilcox Pass (9 km)
Peter Lougheed Provincial Park: Chester Lake (10 km)

Je kunt ook eens rondsnuffelen op de website van forumlid FerryM. Hij heeft veel gewandeld in Canada.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door vana »

Ik ben vaak in Oostenrijk, Zwitserland en de Italiaanse alpen geweest. Maar toen ik in Canada kwam was ik zwaar onder de indruk!
De bergen rond Banff/Jasper zijn echt heel indrukwekkend en de Icefield Parkway is de mooiste route die ik ooit gereden heb.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

kalaman schreef:Ik zou zeggen "lees eens onze blogs", vooral als je van stevige wandelingen houdt. Als je dan nog niet overtuigd bent, dan kan je beter naar een of ander all inclusive resort in Turkije :wink: .
Turkije ook al teveel gedaan :) (dat zijn de spaarzame reisjes om dan eens zot te doen)
Ik zal ze eens bekijken ;)
Felicitas schreef:De Icefields Parkway en de natuur in de omliggende nationale parken Banff, Yoho en Jasper zijn spectaculair mooi. Je kunt er fantastische uitdagende hikes doen. De gelijknamige plaatsjes Banff en Jasper zijn wel toeristisch. Canmore vonden we leuker, kleinschaliger en het plaatsje Field bij Yoho NP is ook prettig om te verblijven. Wij bezochten dit deel van Canada in 2013.

De mooiste hikes die we daar deden:
Yoho Park: Iceline Trail via Little Yoho Valley (22,5 km)
Yoho Park: Lake O'Hara, Lake Oesa, Yukness Ledges, Lake Opabin (12,5 km)
Jasper Park: Mount Edith Cavell Meadows Loop (9,5 km)
Jasper Park: Opal Hills Loop (11 km)
Icefields Parkway: Wilcox Pass (9 km)
Peter Lougheed Provincial Park: Chester Lake (10 km)

Je kunt ook eens rondsnuffelen op de website van forumlid FerryM. Hij heeft veel gewandeld in Canada.
Bedankt voor de tips :) zal het allemaal eens bekijken , ik zie op de website van FerryM in de vlucht dat dat wildlife in orde zit ;)
Nu nog leuke wandelingen vinden :p
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door AnnInBC »

Welke tijd van het jaar zouden jullie naar Canada willen gaan?

Zwitserland is prachtig, maar je kan het echt niet vergelijken met Canada. Wij hebben de omgeving van Interlaken zo een 10 jaar terug voor 11 dagen ontdekt en ja het is misschien wel gemakkelijker om rond te reizen, alles is redelijk dichtbij. Je kan daar bijvoorbeeld 5 verschillende wandelingen doen vanuit je hotel als ik het zo moet zeggen. Dat heb je in Canada niet want het is enorm uitgestrekt en je zal moet reizen (rijden) om bij het trail head te parkeren en je wandeling/hike te beginnen. De meren hebben geen bebouwing in de buurt, behalve een hotel hier en daar...maar de meeste meren en berg zichten zijn zonder teken van enige gebouwen. Je rijdt voor enkele honderde kilometers zonder maar een gebouw te zien. Keuzes aan hikes zijn er genoeg en zeker de pittige hikes. Hier zijn er een paar in Banff National Park die als day hikes geclasseerd worden: https://www.banfflakelouise.com/blog/9- ... ional-park Als je tijdens deze trip ook naar Mount Robson Provincial Park zou gaan dan zou ik ook eens kijken naar Berg Lake, een 23km lange back country hike. Deze trail is te doen op 1 dag, maar je moet wel vroeg beginnen en het kan gerust 12 uren in beslag nemen heen en terug met onderweg stoppen voor zichten en een uurtje rust bij Berg Lake. Hier kan je meer info vinden over het Berg Lake Trail: http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... /berg.html

Velen denken ook dat Vancouver enkel stad is en er niet lang willen verblijven omdat ze toch in Canada zijn voor de natuur. Net buiten Vancouver (vooral in North/West Vancouver) en op zo een 20-30 minuten rijden van het stadscentrum sta je op 1 van de parkings van de lokale bergen waar je vele day hikes met prachtige zichten kan doen die zeker de moeite zijn. Hier zijn wat mooie day hikes in de buurt van Vancouver en richting Whistler: https://www.vancouvertrails.com/blog/10 ... ver-hikes/ of deze link: https://www.explore-mag.com/25_Incredib ... h_Columbia

Ziplining kan vooral in Vancouver/Whistler en ook op nog andere plaatsen. Mountain biking is zeker te doen in Vancouver, Squamish en Whistler: https://www.mountainbikingbc.ca/project/vancouver/ en voor rafting is British Columbia een goede provincie en kan je dat ook op verschillende plaatsen doen: https://www.hellobc.com/things-to-do/river-rafting

Ik hoop dat dit wat kan helpen met de overtuiging! :wink: :D
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

AnnInBC bedankt voor de reactie :)

Het zou gaan in de week van 1-7 juli ergens te vertrekken afhankelijk van de vliegtuigtickets ;)
Ondertussen toch al een paar dingen gezien die me wel aanstaan :thumbup: bedankt iedereen
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Marina B »

Ik was voor vertrek ook wel een beetje 'bang' voor een eens maar nooit weer ervaring. Toch heb ik dat gevoel allerminst gehad. Canada is prachtig, de enorme ruimte, prachtige natuur, zeer vriendelijke mensen zijn ons heel erg goed bevallen. We hebben van alles gedaan: wandelen, varen, zwemmen, zipline gedaan in Whistler, diverse gondels genomen om van de uitzichten te genieten, daar nog te wandelen, Vancouver gezien (ontzettend leuke stad), in het enige woestijn gebied geweest (bijzonder om te zien hoe het landschap langzaam veranderd) en hebben ons echt geen moment verveeld. Er is zoveel te beleven.
Wij hebben een rondje Vancouver gedaan, voor een heel groot deel gebaseerd op de route van Ann. Inclusief haar aanbevelingen voor excursies. Genoten van de boottocht naar Spirit Island, de Icefield Parkway en Lake Louise (daar met kano het meer opgeweest).
Ik ben ooit weleens in Zwitserland geweest hoor, maar waarom zou je dat vergelijken. Je zegt toch ook niet: ik ben al in Spanje geweest dus ik hoef nu nooit naar Portugal? Of maar iets geks te zeggen :D
Als ik er nu ik dit zo schrijf weer aan terug denk; doe ik dat met heel erg veel plezier.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Mariah »

Ik herken de twijfel, voor ons besluit vast stond om naar Canada te gaan heb ik ook veel getwijfeld of het wel een juiste keuze zou zijn. Ik ben geen groot fan van bossen en haarspeldbochten (zo saai, na twee bochten is het voor mij allemaal hetzelfde). Maar ik ben blij dat we gegaan zijn!
Dit deel van Canada is niet te vergelijken met Zwitserland of Oostenrijk, het is veel ruimer en afwisselender. Ik heb genoten van de wondermooie natuur en de gave wandeltochten.
Kinderen hebben in Whislter zipline van ruim 2 km gedaan, de langste van Canada en N Amerika, zij vonden het geweldig. Whisltler is ook een prima plaats voor mtb. Man en kinderen hebben daar ook Quad en buggy tour gedaan, enthousiasme alom.
Raften kan op meerdere plaatsen. Wij deden dit in Golden (goed te doen als je in Field overnacht).
Als je beren wilt zien en je hebt nog ruimte in je portemonnee ga dan naar een de Knight Inlet Lodge, topper van onze vakantie. Vanaf Campbell River op Vancouver Island wordt je met een watervliegtuigje gebracht. Midden in de natuur, veel beren gezien (minimaal 24 in twee dagen), ervaren begeleiders, goed verzorgd en heerlijk eten. Keuze uit meerdere tours (afhankelijk of je één of meerdere nachten blijft).
je zult geen spijt krijgen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door AnnInBC »

Ik zie een Canada vakantie in het vooruitzicht voor jou, Obi Wan Kenobi!! :mrgreen: :mrgreen: En die periode van het jaar is prima, het is dan nog niet super druk. Vanaf half juli wordt het wat drukker is mijn ervaring (vooral in de Canadese Rockies dan)...maar van drukte heb je weinig last als je langere wandeling wil gaan doen, het is meestal druk op de parkings en aan de beginpunten van de trails maar eens een stuk verderop het trail laat je de toeristen achter. :thumbup:

Veel succes met het beslissen en ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen en zien als je besluit om te gaan
Groetjes uit Vancouver,
Ann
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Veel kans :clap:
In west-amerika ook zelfde periode gedaan en nauwelijks last gehad van het massa-toersime door altijd vroeg uit de veren te zijn en altijd stevige hikes te doen :)

Nog een paar nachtjes overslapen , twijfelen nog tussen het wondermooie Hawaii of een volledige actie volle en superavontuurlijke reis door Canada :)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door AnnInBC »

Ja, als jullie altijd vroeg uit de veren zijn dan ga je weinig last hebben van hordes toeristen!! :thumbup:

Succes met het beslissen!
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Reny »

Of ik je kán of überhaupt wil overtuigen......geen idee.

Alhoewel de USA absoluut onze nummer één bestemming is kan ik Canada zeer aanraden.
We hebben in de USA heeeel veel gebieden en staten bezocht maar onze mooiste reis (natuurtechnisch) was absoluut onze reis naar Canada in 2007.
Voor het geval je het leuk vindt om ons verslag van toen te lezen: https://2007canada.blogspot.com/.

Succes met beslissen :).

Gr.
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 09 sep 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overtuigen Canada

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Het zal Canada worden , met dank aan de verschillende blogs ;)
nog eens goed de park brochures kijken en dan eens men reisschema posten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer