Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

Als je, net als ik, altijd OneSuite gebruikte om goedkoop van de V.S. naar Nederland te bellen, dan zou ik naar iets anders op zoek gaan. Het kostte altijd iets van 1,5 cent per minuut om naar een vaste lijn in Nederland te bellen. Blijkbaar hebben zij op 23 augustus hun tarieven aangepast, en nu kost het maar liefst 30 cent (!) per minuut, dus zo'n 20x zoveel. Da's natuurlijk absurd, dus ik heb meteen mijn OneSuite-account opgezegd en ben overgestapt naar Toolani (1,4 cent per minuut). Er zijn legio andere aanbieders, dus er is geen enkele reden om bij OneSuite te blijven.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door Loek »

Ik bel met Skype voor 2.3ct/minuut en dat werkt wel prima voor mij. Geen geklungel met abonnementen, en gewoon bellen vanaf mijn mobieltje zonder veel gedoe. Ik heb ooit jaren geleden $10 gestort op mijn Skype account en die is nog steeds niet op. Ik moet alleen zo nu en dan iets gebruiken om het actief te houden (eens in het jaar of zo), dat is he moeilijkste. Bellen naar Nederland is zo zeldzaam geworden voor mij met alle andere middelen van communicatie (WhatsApp, Skype, SMS, Social Media etc.). Ik heb ook al jaren geen vaste lijn meer. Bel jij vaak naar Nederland dan?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik bel ongeveer één keer per week of zo naar Nederland, meestal naar mijn ouders, maar ook naar mijn broers en zussen, en ook vrienden. Ik doe niet aan sociale media, dus ik zit niet op Facebook, Twitter, Instragram, WhatsApp en wat dies meer zij.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door roelb »

Maar als je familie in Nederland hebt dat is het toch hartstikke eenvoudig om gewoon een Nederlands VOIP accountje te regelen? Heb je gewoon een Nederlands nummer, kun je met een softphone op je mobiele telefoon gebruiken, maar je kunt ook een vast SIP toestel gebruiken.

Bij voipplanet.nl kun je nog steeds voor eenmalig EUR 2,50 een account met gratis 085-009xxxx nummer krijgen. Kun je tegen normale tarieven gebeld worden en bellen naar Nederlandse nummers. Ze rekenen € 0,025 per minuut voor bellen naar vaste nummers en € 0,063 voor mobiele nummers. Enige voorwaarde voor behoud is dat je elke 6 maanden ten minste 1 gesprek plaatst of ontvangt. En als je gebeld wordt betaalt degene die je belt gewoon het voor hen normale tarief. Als dat bijvoorbeeld vanuit een mobiele belbundel is is dat dus gratis.

Zoiper is een prima softphone app voor Android. Of je koopt voor $30 op ebay een mooi DECT toestel dat ook SIP doet, voor thuis, op de vaste internet aansluiting.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door Ruudzaan »

dutch_in_seattle schreef:Ik bel ongeveer één keer per week of zo naar Nederland, meestal naar mijn ouders, maar ook naar mijn broers en zussen, en ook vrienden. Ik doe niet aan sociale media, dus ik zit niet op Facebook, Twitter, Instragram, WhatsApp en wat dies meer zij.
Whatsapp hoort niet tot de social media.
Is gewoon een applicatie waar je op een eenvoudige en goedkope manier met elkaar kunt communiceren.
Natuurlijk staat het eenieder vrij om van de technieken gebruik te maken die hem of haar goeddunken.

Maar je zit wel op dit forum, via je telefoon, laptop of PC, etc.
Dus dat is je niet vreemd.
Waarom dan niet een kleine stap zetten en wat programmaatjes downloaden?
Dan kun je ook met je vrienden bellen met beeld. Is nog leuker ook.
Kan me wel voorstellen dat het met je ouders wellicht moeilijker gaat. Maar een beetje geld op je skype account en je bent spekkoper.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb al een 085-nummer via Hushed, een app op mijn mobiele telefoon. Daarmee kunnen mensen in Nederland mij tegen lokaal tarief bellen en dat wordt hier naar mijn mobiele nummer doorgeschakeld. We hebben dan ook geen vaste lijn meer.
Ik zal eens kijken of dat voipplanet.nl een beter alternatief is.

Met de Toolani-app op mijn mobiele telefoon kan ik heel goedkoop naar reguliere telefoons in het buitenland bellen. Daar gaat het mij om. Ik weet dat dat ook met Skype kan, maar ik vind Toolani gewoon gemakkelijker en het is ook nog goedkoper.

WhatsApp is van Facebook en dat is voor mij reden genoeg om het niet te gebruiken, of het nou sociale media is of niet.
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 05 sep 2018, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door Loek »

Tja, iedereen die ik in Nederland ken heeft WhatsApp, dus "bel" ik voornamelijk daarmee. Wat is er mis met Facebook als eigenaar? Ik vermoed dat men problemen heeft met de privacy? Ik ga ervan uit dat privacy op het internet niet bestaat. Je moet het vergelijken met in Hyde Park Londen op een zeepkist gaan staan en verwachten dat niemand naar je luistert; of erger: verwacht dat iemand erom geeft. Als je iets wilt zeggen dat een ander niet mag horen, kun je beter niets zeggen.

Skype gebruik ik voor alle andere buitenlanden. Alleen voor China werkt dat niet, dan gebruik ik WeChat en in China is dat vergelijkbaar met WhatsApp in Nederland: iedereen heeft het.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

Privacy is inderdaad een belangrijke overweging voor mij om niks met Facebook te willen doen. Niet zozeer anonimiteit (want dat bestaat niet echt op het Internet), maar ik heb gewoon geen zin om mijn hele hebben en houwen op Facebook te zetten, waarbij zij dan in feite kunnen doen met die gegevens wat ze maar willen (en dat doen ze dan ook). Tuurlijk weet ik dat andere bedrijven dat op zekere hoogte ook doen, maar voor Facebook is dat hun hele "raison d'être". Jij bent het product van Facebook en dat wil ik gewoonweg niet.
Bovendien kun je maatregelen nemen om dat zoveel mogelijk tegen te gaan (alternatieve DNS-service zoals CloudFlare, VPN, privacy-extensies in Firefox, AdGuard, etc.), maar dan moet je natuurlijk niet vrijwillig je hele leven op Facebook en andere sociale media gaan zetten.
Ieder z'n keuze natuurlijk, maar daar pas ik voor. Maar goed, da's een beetje off-topic nu.
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 05 sep 2018, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gast

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door Gast »

Loek schreef:Ik bel met Skype voor 2.3ct/minuut en dat werkt wel prima voor mij.
Skype is toch gratis? Ik gebruik het al jaren om met familie te praten (video chat), en heb nog nooit iets betaald.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

Je kan met Skype ook naar reguliere telefoonnummers bellen en daar betaal je (een beetje) voor.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door Old Faithful »

Loek schreef:Tja, iedereen die ik in Nederland ken heeft WhatsApp,
Wij zouden eens kennis moeten maken, dan zou je dat niet meer kunnen zeggen. :lol: :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik was dus overgestapt van OneSuite naar Toolani om van de V.S. naar Nederland te bellen. Bij Toolani betaal(de) je 1,4 ct/min voor bellen naar vaste lijnen en 1.69 ct/min naar mobiele telefoons. Nu krijg ik vanochtend een e-mail van Toolani waarin doodleuk wordt gezegd dat de tarieven omhoog gaan van 1,4/1,69 ct/min naar maar liefst 35 ct/min! Da's dus meer dan 20 keer zoveel. Volgens Toolani: "The reason for that is simple: the rates we have to pay our telecom providers for calls to the Netherlands dramatically increased on February 1."
Afgelopen najaar gebeurde iets soortgelijks met OneSuite. Speelt er op dit moment iets op telecomgebied in Nederland waarmee deze exorbitante prijsverhogingen zijn te verklaren?
Heeft iemand nog suggesties om goedkoop van de V.S. naar telefoons in Nederland te bellen? WhatsApp is voor mij geen optie.

Edit: ik heb ondertussen Nobelcom en Rebtel gevonden. Die zal ik 'ns proberen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door Almere vak V »

dutch_in_seattle schreef:
05 sep 2018, 16:38
WhatsApp is van Facebook en dat is voor mij reden genoeg om het niet te gebruiken, of het nou sociale media is of niet.
Dan is Seattle wellicht ook niet de beste woonplaats. Aangezien er inmiddels duizenden mensen van Facebook in Seattle werken...
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door sanook »

dutch_in_seattle schreef:
05 feb 2019, 17:24
Ik was dus overgestapt van OneSuite naar Toolani om van de V.S. naar Nederland te bellen. Bij Toolani betaal(de) je 1,4 ct/min voor bellen naar vaste lijnen en 1.69 ct/min naar mobiele telefoons. Nu krijg ik vanochtend een e-mail van Toolani waarin doodleuk wordt gezegd dat de tarieven omhoog gaan van 1,4/1,69 ct/min naar maar liefst 35 ct/min! Da's dus meer dan 20 keer zoveel. Volgens Toolani: "The reason for that is simple: the rates we have to pay our telecom providers for calls to the Netherlands dramatically increased on February 1."
Afgelopen najaar gebeurde iets soortgelijks met OneSuite. Speelt er op dit moment iets op telecomgebied in Nederland waarmee deze exorbitante prijsverhogingen zijn te verklaren?
Heeft iemand nog suggesties om goedkoop van de V.S. naar telefoons in Nederland te bellen? WhatsApp is voor mij geen optie.

Edit: ik heb ondertussen Nobelcom en Rebtel gevonden. Die zal ik 'ns proberen.
Tarieven voor bellen naar EU van buiten de EU zijn zo verhoogd omdat alles binnen de EU goedkoper moest van Brussel.
Als je een Nederlands (of ander EU) nummer kunt verifiëren zou je voipbuster/mobilevoip kunnen proberen, dan bel je zeg maar vanuit Nederland naar Nederland.
https://www.voipbuster.com/calling_rates/
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen naar NL via OneSuite nu heel duur

Bericht door dutch_in_seattle »

sanook schreef:
05 feb 2019, 20:36
Tarieven voor bellen naar EU van buiten de EU zijn zo verhoogd omdat alles binnen de EU goedkoper moest van Brussel.
Dat is inderdaad precies de reden die men bij Toolani gaf. Ik zal eens kijken naar de VOIP-aanbieders die jij suggereerde.
Dank!

--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer