Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Ina, ik denk dat jullie bagage all the way tot Whitehorse gaat.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

ina schreef:Wordt hij daar weer door gelabeld naar Whitehorse of moeten we hem daar wel ophalen en weer inchecken?
Als het goed is gaat de baggage in een keer naar je eindbestemming. Als je vanuit Europa Canada invliegt hoef je inderdaad niet je bagage zelf door de douane te dragen. Je volgende vluchten zijn gewoon domestic. Sowieso zal de checkin agent bij vertrek altijd voor de zekerheid vragen wat je final destination is, dat is dus Whitehorse. En de meeste checkin agents laten je dan ook duidelijk zien dat je bagage tot aan die eindbestemming gelabeled wordt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door dejong89 »

@Roelb. Klopt. Er is weinig aanbod richting Anchorage vanuit europa. Ik hoop nog op een mooie deal met icelandair of condor. We moeten sowieso nog even geduld hebben met boeken maar ik hoop toch wel binnen nu en een maand dat te kunnen doen. De vertrektijden met Klm waren wel gunstig. 12:00 heen met een overstap van 3 uur op Minneapolis. Enig nadeel is dan dat we vanaf daar nog 5.5 uur moeten vliegen. Dus daar ligt niet onze voorkeur :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ina »

Ik keek even naar onze tickets bij Air Canada, terug Lufthansa. We hebben een pakket reis met tickets inclusief koffers en camperhuur. Nu staat er bij het ticket economy restricted(T) dit is toch wel een fare inclusief koffer, ik ga een beetje twijfelen door restricted(beperkt) hert is geboekt door het reisbureau en ik ga dan een beetje twijfelen of zij de nieuwe bagage regels ook kennen. Bij Aircanada en Lufthansa kan ik restricted t fair niet zo gauw vinden?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Stan.Gobien »

Wij vlogen in 2017 naar Anchorage met Iceland Air en dat is ons heel goed bevallen. Zeer relaxed en korte vliegtijden.
rodg1972
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door rodg1972 »

Ik wil volgende jaar graag naar Florida en zie genoeg leuke aanbiedingen van vliegtickets voorbijkomen via brokers. Maar de bijkomende kosten van de bagage is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Als ik bijvoorbeeld heen vlieg met AirCanada, tussenstop op Toronto en vervolgens door naar Orlando met United; betaal ik dan voor de heenreis 2x 50,- dollar? Dus per vlucht. Of is het vanuit Star-Alliance dan zo geregeld dat ik 1x 50 dollar betaal?

Bedankt!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Vito »

Je vraag is bijzonder actueel :lol:
viewtopic.php?f=30&t=72302
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Interessante fares vanaf FRA naar Zuid Florida (MIA, FLL), tot en met maart volgend jaar:

Retour MIA voor 316 euro met Delta (basic economy, reguliere tarief 80 euro hoger): https://goo.gl/flights/9yiTb

Nog goedkoper, met AA, voor 264 euro basic economy, 344 regulier: https://goo.gl/flights/wpGLf

FRA is natuurlijk niet om de hoek, maar het is ook niet heel erg ver.

Oh, je kunt ook naar LAX voor dit tarief!
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Laredo »

ina schreef:Ik keek even naar onze tickets bij Air Canada, terug Lufthansa. We hebben een pakket reis met tickets inclusief koffers en camperhuur. Nu staat er bij het ticket economy restricted(T) dit is toch wel een fare inclusief koffer, ik ga een beetje twijfelen door restricted(beperkt) hert is geboekt door het reisbureau en ik ga dan een beetje twijfelen of zij de nieuwe bagage regels ook kennen. Bij Aircanada en Lufthansa kan ik restricted t fair niet zo gauw vinden?
Volgens mij is dat wat je zoekt: https://www.aircanada.com/ca/en/aco/hom ... basic.html
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Er zijn twee manieren om dit te weten te komen.

De meeste eenvoudige is simpelweg door in te loggen bij de airline. Daar wordt netjes weergegeven wat je baggage allowance is bij dit ticket.

De andere manier is om de fare rules te lezen. Maar dan moet je de fare base weten, en als het geboekt is via een tussenpersoon kom je daar niet zo snel achter. Dat is een code van een aantal letters en cijfers, die in dit geval zal beginnen met een T. Ook als je boekt bij een airline direct is het achteraf lastig om die fare base te achterhalen. Bij het boeken wordt het altijd netjes weergegeven, maar achteraf niet meer.

Dus: gebruik de eerste optie. Even inloggen bij United of Air Canada en je weet precies hoe het zit.
rodg1972
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door rodg1972 »

Er zijn twee manieren om dit te weten te komen.

De meeste eenvoudige is simpelweg door in te loggen bij de airline. Daar wordt netjes weergegeven wat je baggage allowance is bij dit ticket.

De andere manier is om de fare rules te lezen. Maar dan moet je de fare base weten, en als het geboekt is via een tussenpersoon kom je daar niet zo snel achter. Dat is een code van een aantal letters en cijfers, die in dit geval zal beginnen met een T. Ook als je boekt bij een airline direct is het achteraf lastig om die fare base te achterhalen. Bij het boeken wordt het altijd netjes weergegeven, maar achteraf niet meer.

Dus: gebruik de eerste optie. Even inloggen bij United of Air Canada en je weet precies hoe het zit.
Ik had al eerder even ingelogd bij United en Air-Canada en gezien dat de kosten $50 resp. can$60 zijn. Maar wat ik dus nergens kan terugvinden is of de total charge $50 dollar is of de som van beiden. Ik zou namelijk $110 per vlucht per koffer wel erg kostbaar vinden
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

De kosten zijn altijd per segment. Dus van de plek van vertrek naar je _eind_bestemming, mits je dat in 1 keer achter elkaar vliegt. Zodra je ergens halverwege meer dan 12 of 24 uur blijft wordt het een ander verhaal. Maar gewone connecties hebben geen invloed op die kosten.

Je geeft echter aan dat je een ticket hebt geboekt voor een normale fare, inclusief bagage. Als de website van United nu, bij jouw ticketgegevens, aangeeft dat er een charge is van $60 voor de eerste ingecheckte koffer dan is aan jou een verkeerde fare verkocht. Let op: je moet echt bij jouw eigen reisgegevens kijken, niet bij de algemene informatie over bagage.

Staat daar echt zoiets als op dit plaatje uit een ander topic:

Afbeelding

Bij een reguliere fare zou daar moeten staan, bij first bag charge: $0 of "included". Staat daar $60, dan direct contact opnemen met de travel agent die je het ticket heeft verkocht en aangeven dat je de fare wil die aan jou verkocht is, regulier, inclusief bagage. Niet akkoord gaan met alleen een vergoeding van de bagagekosten, zo'n restricted fare heeft nog meer beperkingen (stoelselectie, statusvoordelen, etc). Dus laat ze het ticket maar reissuen met de juiste fare, zoals beloofd.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Renée76 »

We willen volgend jaar misschien een rondje oostkust doen. Afhankelijk van dd prijzen. Nu zie ik retour tickets Boston met Lufthansa voor 340 euro pp. Zijn dit normale prijzen voor naar Boston?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Nee, dit is een mooi tarief. Als je plannen zeker zijn, nu kopen. Let wel op dat het reguliere tarief waarschijnlijk 80 euro hoger ligt en dat de prijs die je noemt vermoedelijk het restricted/unbundled tarief is, zonder bagage allowance, seat selection en andere restricties. Die wil je niet boeken.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Renée76 »

Plannen zijn behoorlijk zeker maar de data nog niet.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Renée76 »

Nu baal ik wel dat ik mijn vakantie data nog niet weet :cry:
Als ik bij Lufthansa zelf kijk dan zit ik op den totaal bedrag van 1725 euro voor 4 personen met economy basic.
Dat is inclusief 1 stuk handbagage
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Aarjan »

Denk dat je 1 stuk ruimbagage bedoeld :roll:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Vito »

Dat denk ik juist niet. Ruimbagage moet tegenwoordig apart bijgeboekt worden of je moet een ander tarief kiezen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Renée76 »

Jawel ruimbagage want dit is de iets duurdere fare met bagage.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door harryh »

Inderdaad, bij Lufthansa is Economy Light zonder ruimbagage en Economy Basic met 1 koffer. Prijsverschil is €40,- enkele reis dus €80,- voor een retourtje.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer