Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jamiesenden »

Ik weet het nu helemaal niet meer: is het nu wel.of niet verstandig om tickets (via brooker) te boeken waarvan bij de airline zelf nog geen retourticket te boeken is?
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jamiesenden »

jill1234 schreef:
Ik zal ook wel voor je kijken, is mijn hobby ;-)
Als je iets vindt, mag je het hier droppen :clap:
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door lcyerbanga3 »

Jamiesenden schreef:Ik weet het nu helemaal niet meer: is het nu wel.of niet verstandig om tickets (via brooker) te boeken waarvan bij de airline zelf nog geen retourticket te boeken is?
Bij de airline boeken heeft veel voordelen. Ik denk wel dat er leuke prijzen zullen komen dus ik zou wel wachten.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door pollyblue »

Jamiesenden schreef:Ik weet het nu helemaal niet meer: is het nu wel.of niet verstandig om tickets (via brooker) te boeken waarvan bij de airline zelf nog geen retourticket te boeken is?
Ik heb dat al vaker gedaan. Heeft nooit problemen opgebracht. Enkel wat verschuiven van vertrekuren, maar nooit met meer dan een uur.
Ik zou het zo terugdoen. En als er iets me toch niet aanstond of als ik vragen had (zitplaatsen, voedsel, babycot,...) kon ik steeds rechtstreeks bij de airline terecht (meestal via Twitter gedaan) en niemand die me ooit gezegd heeft dat ik me moet richten naar de broker waarbij ik geboekt heb.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

lcyerbanga3 schreef: Bij de airline boeken heeft veel voordelen.
Veel ? Noem er eens een paar ?
Enige wat ik kan verzinnen is dat je bij evt wijzigingen bij de luchtvaartmij zelf terecht kunt. Dan kan een heel groot voordeel zijn, maar meer voordelen weet ik niet...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Coyote »

Wel een heel belangrijk voordeel!

Zo al eens na een vluchtwijziging (die veel slechtere tijden gaf) rechtstreeks met de airline een veel betere terugvlucht kunnen regelen. Had ik via een tussenpersoon geboekt dan was dat vast niet gelukt.

Overigens boek ik het liefst bij een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Als er wat is zijn zij telefonisch in de regel wat schappelijker en behulpzamer om eea om te boeken.

Mocht ik echter via een tussenpersoon een mooie ticketprijs vinden voor de laagste prijs dan is een maatschappij niet heilig. Vorig jaar via WTC geboekt omdat op dat moment alle luchtvaartmaatschappijen dure tickets hadden terwijl ik bij WTC voor nog geen € 500 terecht kon (incl. boekingskosten).

Het blijft een kwestie van kijken, kijken en nog eens kijken op het internet. Probeer verschillende aankomst- en vertreksteden. Als ik nu al lees dat men zich druk maakt over tickets voor volgend jaar augustus/september dan denk ik...je hebt tijd genoeg! Rustig afwachten, een ticketprijs in je hoofd nemen en toeslaan als je 'm ziet. 8) Zo heb ik het altijd gedaan en nooit meer dan € 500 betaald voor een ticket naar Amerika (naar welke bestemming dan ook).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door romy09 »

Jij zegt dat er ook veel mooie prijzen komen als aankomst en vertrek een andere plaats is?

Als ik nou een goede aanbieding zie bijv. los angeles aankomen san francesco inleveren, is dan de autohuur niet veel hoger? Of valt dat mee?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Coyote »

Binnen Californië over het algemeen geen drop off kosten. En vaak ook niet met omringende staten als Nevada en Arizona.

Altijd die optie in het achterhoofd houden. Vaak komt het voor een route veel beter uit door in de ene stad aan te komen en vanuit andere stad te vertrekken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jamiesenden »

Ok dus dan zouden jullie de tickets op tix.be toch ook boeken neem ik aan want daar zie ik er regelmatig rond de 555€. Ondanks dat de retourvlucht nog niet bij airline zelf te boeken is en het via een brooker is....
Skyscanner en cheaptickets doen toch hetzelfde?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Coyote »

En dat zou ik dus niet zo snel doen.

Vanwaar de haast? Wacht tot het overal te boeken is, komen vast nog wel mooie (vaak betere) vliegtijden voorbij. Want dat zie ik vaak, goedkoop maar onmogelijke (lange) vliegtijden, deel moeten reizen met trein, meerdere keren moeten overstappen etc.

Neem je tijd. Als ik in juni vlieg, boek ik vaak niet eerder dan november. De komende trip zelfs pas 6 weken van te voren geboekt voor een mooi prijsje.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Jamiesenden »

@roland. Ik snap heel goed dat je zo denkt maar de tickets die ik zie zijn met goede tijden en niet lang wachten. Wel is het natuurlijk zo dat nog niet alles vrij is gegeven qua vluchten en daarom twijfel ik nu idd ook....
Zoals all eerder aangegeven denk je dan: wat als er geen betere prijs komt? Met 4pers tikt dat toch aan. Ik heb geen ervaring met vliegtickets dat maakt het minder relaxed haha
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Marcel5050 »

Was in juni aan het kijken voor tickets op expedia,connections,WTC en dergelijke toen ik tickets zag voorbijkomen heen SF terug uit Vegas voor 357€.
bij Air France.Toen ik wou boeken nergens meer te vinden aan die prijs,dan maar rechtstreeks bij Air France gekeken en jawel daar wel nog.Vlucht word uitgevoerd door Delta waar ik zonder probleem met mijn boekingnummer mijn zitplaatsen gratis kon kiezen zowel voor heen als terugvlucht dus nu dinsdag weg voor 779€ 2 pers.incl.koffers.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Souraia »

Wij willen volgend jaar graag naar Hawaii in combi met het vasteland. Via Exit heb ik dit voorstel ontvangen:

Op onderstaande vluchten met United / Lufthansa zijn in ons systeem nog 6 plaatsen tegen het aangeboden tarief beschikbaar. Indien gewenst plaatsen wij deze vluchten voor u 3 dagen in vrijblijvende optie. Graag ontvangen wij hiervoor van u de namen van de reisdeelnemers zoals vermeld in de paspoorten

VLUCHTNR DATUM VAN NAAR V A +1d
UA 908 20JUL AMSTERDAM CHICAGO 11:00 13:00
UA1431 09AUG LOS ANGELES HONOLULU 14:07 16:51
UA1229 15AUG HONOLULU LOS ANGELES 22:20 06:54 26JUL
UA1640 16AUG LOS ANGELES NEW YORK EWR 08:00 16:17
UA 70 16AUG NEW YORK EWR AMSTERDAM 17:35 07:15 17AUG

Reissom:
Basisreissom per volwassene € 1399
Basisreissom per kind (2 t/m 11 jaar) € 1229


Dit is dus inclusief autohuur. Is dit een goede prijs of kan ik nog beter even wachten?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Je zegt: inclusief autohuur. Dan zijn het aantal personen en de details over de autohuur ook wel interessant. Zo op het eerste gezicht is het niet heel duur. De waarde van one-way autohuur ORD-LAX voor 20 dagen, plus 7 dagen HNL is bij elkaar zo'n 1500 euro, uitgaande van mid-size auto's. Dus dan betaal je per ticket, uitgaande van 2+2 personen, zo'n 939 euro.

Kan het goedkoper? Vast wel. Maar in het hoogseizoen zal dat voor deze route niet heel veel goedkoper worden. En garanties heb je nooit. De terugweg wil je in een ruk doen, dus losse tickets EU-USA en USA-Hawaii is geen optie. Je zult dus iig de retourvlucht in zijn geheel op hetzelfde ticket moeten hebben. Je zou nog kunnen shoppen naar AMS-ORD en HNL-AMS, met daarbij los LAX-HNL, maar dat zal je vermoedelijk niet veel opleveren.

Hou er wel rekening mee dat de route terug een vermoeiende is. 2 connecties, beide te kort om even ergens in een lounge echt te kunnen rusten. Dus je bent in feite 21 uur achter elkaar aan het reizen op die terugweg. Vertrek is 10 uur 's avonds, dus als je aankomt ben je al zeker een uur of 35 achter elkaar wakker. Dat zal geen heel productieve dag meer worden.

Wat me wel verbaasd is dat je iets aangeboden krijgt voorbij end-of-schedule. Dit kan die travel agent nog niet ticketen of pricen en ze kunnen ook nog niet zien of de aangeboden fare class beschikbaar is op die vluchten voorbij end-of-schedule.

edit: mod: verplaats dit antwoord en de originele vraag van @souraia wellicht even naar het vlieg-topic ;-)
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Annet1992 »

Hallo, morgen gaan we dan eindelijk naar de usa! Maanden voorbereid en jaren naar uitegekeken. Maarrr nu komen ook de zenuwen!
We vliegen ams-phl-sea, we hebben ongeveer 1.35u overstap tijd. Is dat haalbaar? En moeten we onze bagage daar nog ophalen en opnieuw inchecken ofzo? Geen idee wat ik moet verwachten van de overstap en merk dat ik daar een beetje onrustig van wordt haha.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door asv60 »

Vorige week tickets geboekt op schipholtickets.com
9-25 okt asd-ord-mco 336 euro zonder bagage(met United)
Zo irritant dat je bij een broker alleen het basic/light tarief kan boeken.
Er komt nu nog 50 euro per koffer enkele reis bij.
Dat wist ik wel van te voren en dan is het nog een goede prijs. Bij United .com was het incl koffer meer dan 500 euro
Op mijn e ticket staat dat ik alleen handbagage mee mag nemen.
Als ik dan bij United kijk blijkt dat dat alleen iets ter grote van een rugzak mag zijn en geen personal item extra bij het basic tarief.
Vraag me af hoe ze gaan controleren wie een gewoon economy tarief heeft geboekt en dus grotere handbagage mee mag nemen en wie niet.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Annet1992 schreef:Hallo, morgen gaan we dan eindelijk naar de usa! Maanden voorbereid en jaren naar uitegekeken. Maarrr nu komen ook de zenuwen!
We vliegen ams-phl-sea, we hebben ongeveer 1.35u overstap tijd. Is dat haalbaar? En moeten we onze bagage daar nog ophalen en opnieuw inchecken ofzo? Geen idee wat ik moet verwachten van de overstap en merk dat ik daar een beetje onrustig van wordt haha.
Maak je geen zorgen. Je connectie bestaat uit drie stappen.

(1) Immigrations

Je komt aan op een gate op de A terminal (west). Na aankomst loop je het toestel uit en volg je de looproute, je wordt dan vanzelf naar immigrations geleid. Als je op de allerverste gate binnenkomt is het ongeveer 350 meter lopen. Let op: loop altijd direct door vanuit het toestel naar immigrations. Ga niet stoppen voor een toilet (doe dat in het toestel nog even voor de landing) maar loop stevig door. Heel simpel: iedereen die je voor blijft tijdens het wandelen staat achter je in de rij.

Aangekomen bij immigrations krijg je vermoedelijk een keuze tussen een rij voor balies, en een rij voor APC kiosks, een soort palen met een scherm er op. Er staat meestal iemand van de luchthaven bij die plek en die probeert om zoveel mogelijk mensen naar de kiosken toe te leiden (de standaard selectie is US citizens, ESTA, B1/B2 visa). Maar als dit je eerste bezoek is is er een grote kans dat de route via de kiosken uiteindelijk meer tijd kost, je krijgt bij het eerste bezoek namelijk van de paal een bonnetje met het gevreesde kruis, en dan moet je alsnog in de rij voor een balie. Hoe dat op PHL precies loopt en of er een aparte balie voor die gevallen is weet ik niet, maar als je aan komt lopen en de rij bij de gewone balies is heel kort, neem dan je kans en wandel daarheen. Dat mag altijd, bij de gewone balies kan iedereen aansluiten. Is het daar druk, ga dan naar de kiosken toe.

Op de kiosk doorloop je een aantal schermen met vragen (heb je iets aan te geven, heb je fruit, vlees of ander risicovol voedsel bij, etc). De kiosk scant je vingerafdrukken, neemt een foto en print daarna een bonnetje. Met dat bonnetje loop je verder. Er zijn dan weer twee mogelijkheden.

(a) op het bonnetje staat je foto met de letters "PG" (Passage granted). Dan ga je in de "snelle" rij. Je loopt dan nog wel langs een immigrations officer, maar die zal je hooguit kort wat vragen, je paspoort stempelen en je bent de USA binnen./
(b) op het bonnetje staat een kruis. Dat kan allerlei redenen hebben. Een van de redenen is dat je nog niet eerder in de USA bent geweest. Met dat kruisje wordt je naar een andere rij verwezen, en kom je uiteindelijk uit bij een reguliere, normale balie. Daar zal een immigrations officer wat vragen stellen over het doel van je reis, hoe lang je blijft, wat voor werk je doet (ze proberen te achterhalen of je niet illegaal komt immigreren of werken). Daarna stempelen ze je paspoort.

Je bent nu in de USA.

(2) Customs (de douane)

Je loopt nu een bagagehal in. Deze is alleen voor internationale arrivals. Doordat immigrations altijd wel even duurt liggen je koffers meestal al gewoon klaar. Daar pak je je koffer(s) van de band en je volgt de route voor "connecting passengers". Je wandelt dan met je koffers door de douane. Als je niets aan te geven hebt ("Nothing to declare") is dat ook niets meer dan dat: je wandelt gewoon door. Soms wordt je nog aangesproken door een customs officer, maar sinds dat de formulieren zijn afgeschaft is dat zeldzaam. Direct na customs kun je je koffer(s) weer afgeven. Dat is niet meer dan een formaliteit van een paar seconden. Je koffers zijn immers al gelabeld, het enige dat er gebeurt is dat je koffer weer op een band wordt gelegd. Klaar.

(3) Security

Zodra je de route voor "connecting flights" of "connecting passengers" volgt kom je vanzelf uit bij security. Je komt immers van buiten de USA en de regel is simpelweg dat men de security check van andere luchthavens buiten de USA niet vertrouwt. Dat is verder zoals op elke luchthaven, met een verschil: In de US moet je altijd je schoenen uit doen. En (net als op Schiphol trouwens) echt alle elektronica los in de bak, anders gaat je trolley/tas gegarandeerd apart voor een secondary check.

Hiena ben je direct in de "airside" zone van het vliegveld en kun je vrij bewegen naar alle gates. Je komt aan op terminal A-west. Als je uiteindelijk door immigrations en security bent dan ben je bij terminal A-east. Dat is vermoedelijk ook de vertrekterminal voor je volgende vlucht van American. Je loopt dan gewoon naar je gate, scant je boarding pass (die je al in Amsterdam hebt gehad) en stapt in. Het zou ook kunnen dat je vertrekt vanaf een gate in de B, C of D terminals/piers. Worse case scenario is terminal/pier D, dan moet je 500 meter / 5 minuten lopen naar de ingang van de pier. PHL zit een beetje in elkaar zoals Schiphol. Halfronde hal met haaks daarop de pieren. Grote kans trouwens dat op de boarding pass die je in AMS krijgt voor de vlucht vanaf PHL nog geen gate staat. Kijk dus na aankomst even op de borden van welke gate je volgende vlucht vertrekt.

Al met al kun je al in 15 minuten het hele riedeltje hebben afgewikkeld en in 20 minuten weer bij de gate staan van je nieuwe vlucht. De meeste tijd gaat hem zitten in immigrations. Maar ook dat duurt nooit veel langer dan 30 tot 40 minuten. Dus maak je vooral geen zorgen over die connectietijd.

Wat als het toch fout gaat?

Gaat het onverhoopt toch mis, doordat je te laat aankomt of er echt een enorme wachttijd is bij immigrations, dan loop je nadat je weer door security bent eerst gewoon naar je nieuwe gate. Wie weet, heeft je outbound vlucht ook wel vertraging en kun je nog gewoon mee. Maar als die gate dan toch al dicht blijkt te zijn en er geen personeel meer staat dan loop je naar de dichtsbijzijnde servicebalie van American Airlines en vertel je dat je je connectie hebt gemist door de lange wachttijd bij immigrations of door een vertraagde aankomst. Je zult dan (kostenloos) op de eerstvolgende vlucht naar je eindbestemming gezet worden. Dat zal misschien een paar uurtjes later zijn, maar je komt er wel.

Het helpt in zo'n situatie ook om de app van je airline geinstalleerd te hebben of even je mail te checken. Bij een vertraagde aankomst waardoor de connectie niet meer "mogelijk" is zal de airline je vermoedelijk al automatisch omboeken naar een latere vlucht. Je krijgt dan een notificatie/mail en je kunt vaak je nieuwe boarding pass dan gewoon printen bij een self-service paal.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Annet1992 »

Wauw roelb, bedankt! Helemaal duidelijk nu en voelt een stuk rustiger! Krijg net eem berichtje dat ik al online kan inchecken. Is dat handig om te doen? Moeten natuurlijk ook koffers inchecken dus weet niet of het handig is. Op de app van AA staat dat ik aankom op a8 en dan naar c22 moet(: fijn dat dat al bekend is!
Ben flink zenuwachtig en vraag me echt af waarom ik dit nou zo nodig moest doen haha! Heb al gemerkt dat met vliegangst naar amerika gaan geen goed idee is en ik zit nog niet eens in het vliegtuig. Maar komt vast allemaal goed(:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Markstaal »

Vraagje wat betreft aanstekers meenemen in het vliegtuig. Wat zijn hier nu de regels precies? Las bij United dat je deze zowel niet in je handbagage mee mag nemen als in de ruimbagage.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Volgens mij is de algemene regel: 1 aansteker, op je persoon. Dus bij security los in de bak, niet ergens in een tas. Wat je er daarna mee doet controleert natuurlijk niemand meer.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer