Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

EAD is de work permit voor je man. Maar een L1 is ook niet altijd zo maar geregeld. Als je bij een grote werkgever werkt die dit vaker doet zal het wel meevallen, maar mijn man werkt voor een klein Nederlands bedrijf, en onze L1 liet toch altijd wel enkele maanden op zich wachten. September lijkt me een heel optimistische inschatting, maar als de werkgever het vaker heeft gedaan zullen ze het wel weten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

ja ik werk bij een van de "meest gerespecteerde Amerikaanse bedrijven", dat schijnt wel flink te helpen.
Net alles ingevuld, ik mis enkel nog 1 birth certificate.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen van de firma die mij ondersteunt bij de visa aanvraag, vernomen dat de L1/L2 allicht een maand duurt (als ze alle documenten hebben).
De work permit (voor mijn man) schijnt inderdaad een half jaar te duren!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Als het om een blanket L1 gaat moet het idd wel in een maand lukken geloof ik. Je man zal idd een hobby moeten zoeken ;-)
Succes, ik hoop dat alles spoedig verloopt!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi, nog een vraagje..
ik weet dat je "electronica" niet kan meenemen, bvb TV/radio/... werkt niet owv andere voltage.
Hoe zit het mee een wasmachine/droger? die van ons zijn nog in prima staat en wordt een dure grap als we dat allemaal nieuw moeten kopen. Ik krijg van mijn werkgever een budget van 2500 euro voor electric "applicances". Dat lijkt mij niet zoveel? (we gaan normaal gezien maar een periode van 2 jaar)
Onze electrische oplaadfietsen... Zouden die opladers werken?

bedankt maar weer, groetjes!
Gast

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Gast »

Wasmachine en droger en ander witgoed zoals koelkast en fornuis zit vrijwel altijd standaard in woningen in de VS. Die hoef je dus niet mee te zeulen bij een verhuizing.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Inderdaad, wij hebben nog altijd huurhuizen gehad met wasmachine/droger, al heb ik begrepen dat dat niet in alle regio's de standaard is.
Zijn ook niet zo duur, zelfs als je kiest voor een voorlader kun je met een beetje rondkijken wel voor ongeveer $1200 een set kopen. Als je het meeneemt zit je nog steeds met het voltageprobleem, lijkt me een gok, zal niet in elke huurwoning eenvoudig aangepast kunnen/mogen worden, en een omvormer hiervoor is vermoedelijk ook al heel duur (en groot!) Keukenapparatuur was bij ons ook nog altijd inbegrepen, als het inbouwapparatuur is zal dat zeker het geval zijn, koelkast en losstaand fornuis zouden kunnen missen. Maar dan zit je nog steeds vast aan de amerikaanse maten, dus die zul je toch ook lokaal moeten kopen. Let daar dus op, ik vind de koelkasten hier behoorlijk prijzig, ik zou dus proberen iets te vinden waar je die niet hoeft te kopen.
Terug in Texas!
Gast

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Gast »

Met 2500$ kom je al een heel eind hoor. Elektrische toestellen zijn hier doorgaans een pak goedkoper. Ik heb een 230V Kitchenaid in Vlaanderen voor een hoger bedrag tweedehands verkocht dan dat ik er eentje 110V nieuw heb gekocht in de VS.

Er zijn ook 110 -> 220V transformatoren zoals bvb. deze https://www.amazon.com/Voltage-Converte ... 06X1FY3HV/, die werken erg goed. De toestellen die je erop aansluit moeten wel 60Hz ondersteunen.

Misschien ook nuttig: Op de PS4 van mijn kinderen en een Sony alarmklok stond enkel ~ 230V, 50/60Hz vermeld maar deze bleken ook gewoon op 110V te werken (wel nooit in omgekeerde richting proberen!).
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Ziva »

Ik ben geen technicus maar de meeste wasmachines hier moeten echter op warm en koud water aangesloten worden en ze verwarmen het water niet zelf, zoals in Nederland. Nou weet ik niet of je dat kan omzeilen door bijvoorbeeld warm niet te gebruiken, maar wellicht wel iets om, naast het voltage, rekening mee te houden.

Ik zou het zelf verkopen op marktplaats en hier een nieuwe set kopen of iets proberen te scoren via craigslist of Facebook verkoop.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Ziva »

En over apparaten die wel op 110 werken, sommige werken wel maar gaan beduidend langzamer. Zo had ik een waterkoker uit Nederland mee en alhoewel het ding wel werkte duurde het 15 minuten ofzo (in Nederland 2 minuten) :lol: Dus ook al lijkt een apparaat wel te werken, let wel op daarmee :)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt voor de tips! Dit weekend gaan we eens heel grondig door elke kamer in ons huis gaan en beslissen wat we gaan meenemen. Niet makkelijk, we gaan ook veel wegdoen/weggeven...
Begin september gaan we een "orientation trip" doen van 5 dagen met iemand die ons gaat helpen een huis te zoeken in de NJ area.
Hopelijk volgt kort daarna het gesprek op de ambassade en shipping container en kunnen we begin oktober effectief de plas over.
Erg spannend allemaal!....
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door katrienenluc »

Ik val bijna van mijn stoel Leen!
Sinds de fb groepen niet meer op het forum gekeken tot vandaag en kijk wat ik nu lees :clap: :clap: :clap:
Mega jaloers op jullie :mrgreen:
SUCCES!!!
alken
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 dec 2007, 10:15
Locatie: ALKEN , Belgie

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door alken »

:thumbup: Wat een kans en hoe spannend! Heel veel geluk en plezier ginder.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Vrijdag 7 september vertrekken we voor een 5 daagse househunting trip!!!!!!!! spannend allemaal.
De week daarna komen de movers en ik hoop rond die tijd ook de embassy appointment te hebben.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Marenko »

Oh Leen dat is echt al heel snel! Wat leuk en spannend! Ga je nog een blog oid bijhouden? Of fb? Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat met jullie! :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou heel graag een blog bijhouden maar ik krijg het gewoon niet rond. Het is zo een drukke periode (ook in mijn huidige job momenteel lange dagen)... Ongelooflijk.Huis verkopen, ander huis verhuren (tja nu twee huizen wegens wonende in twee landen). Vanalles en nog wat regelen...
Ik weet het nog maar "zeker" vanaf eind juli en begin oktober word ik daar verwacht.
Het is echt een wervelwind...
(sta zelfs achter met het opladen van mijn florida verslag)
Blog zou zijn: chaos, stressy stress, en ook blije spanning. ;-)
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef:Hoi, nog een vraagje..
ik weet dat je "electronica" niet kan meenemen, bvb TV/radio/... werkt niet owv andere voltage.
Hoe zit het mee een wasmachine/droger? die van ons zijn nog in prima staat en wordt een dure grap als we dat allemaal nieuw moeten kopen. Ik krijg van mijn werkgever een budget van 2500 euro voor electric "applicances". Dat lijkt mij niet zoveel? (we gaan normaal gezien maar een periode van 2 jaar)
Onze electrische oplaadfietsen... Zouden die opladers werken?

bedankt maar weer, groetjes!
Voor de stroomverschillen kun je op de specificaties op het apparaat kijken. Nederland gebruikt 220 volt en 50 hertz, Amerika 110 volt en 60 hertz. Als je specificaties aangeven 220-volt en 50 hertz, dan zal het apparaat doorbrAnden in de VS tenzij je een stroom converter koopt (electronica speciaalzaken verkopen die voor 100 euro en dit werkt prima.
Als je apparaat aangeeft 110-220 volt en 50/60 hertz dan kan het apparaat prima werken in de VS zonder problemen. Over het algemeen zullen computer electronica werken, en veel andere apparaten niet. Maar zoals gezegd, elk apparaat moet het laten zien op de specificaties.

TV en wasmachines kun je thuislaten. Als je een Nederlandse TV meeneemt, kun je uitsluitend video content afspelen. Het TV signaal gebruikt een andere techniek, dus zul je niet kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld kabel tv.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef:Hoi, nog een vraagje..
Onze electrische oplaadfietsen... Zouden die opladers werken?

bedankt maar weer, groetjes!
Fietsen in Amerika :wink: dat leer je snel af
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef:Ondertussen van de firma die mij ondersteunt bij de visa aanvraag, vernomen dat de L1/L2 allicht een maand duurt (als ze alle documenten hebben).
De work permit (voor mijn man) schijnt inderdaad een half jaar te duren!
Met een L2 visum kun je gewoon werken. Je moet zo snel mogelijk je social security nummers aanvragen en dan kan hij volgens mij meteen aan de slag. Ik ben op dezelfde manier naar de VS vertrokken en heb niets gehoord over de half jaar wachttijd op een work permit. Mijn vrouw is overigens huisvrouw dus ze is nooit op zoek geweest naar werk in de VS.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef:hoi, na een lange stilte is ondertussen een en ander gebeurd:
het is nu bevestigd, binnen enkele maanden (3 maanden? besprekingen daarover nog bezig) verhuizen wij voor 2 jaar met een expat contract naar amerika..
Ongevraagde tip: ga meteen naar een bank en vraag 1 of 2 secured credit cards aan. Des te sneller je credit score opbouwt des te makkelijker je leven wordt. Ik weet nog dat ik aankwam en er al snel achter kwam dat je een auto met cash zult moeten betalen in het begin. Nou zijn auto’s een stuk goedkoper in de VS maar was toch een aanslag op mijn cashflow destijds. En zonder auto kom je in Amerika nergens. Afhankelijk van je contract heb je wellicht recht op een tijdelijke auto, dat zou dan mooi zijn meegenomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer