Bezoek Witte Huis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2015, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wijchen

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door sluiskamp »

Yes, gisteravond toestemming gekregen om het White House te bezoeken op zaterdag 28/7 12.00 uur.

In mijn vorige post had ik aangegeven dat ik twee aanvragen had gedaan bij twee verschillende senatoren.
Voor 1 een afwijzing, maar gelukkig voor de andere een goedkeuring. We hebben er zin in. :thumbup:
Gr Ronald

2009 - 4 Weken rondreis Florida
2012 - 4 Weken rondreis Florida
2015 - 4 Weken rondreis Zuid-Westen
2018 - 3 Weken rondreis Noord-Oosten
2019 - ?
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2015, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wijchen

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door sluiskamp »

sluiskamp schreef:Ik heb vorige week via de website van Bill Huizenga een aanvraag gedaan voor een rondleiding in het Witte Huis op 27/7-2018. Helaas heb ik toen geen reactie gehad, ik wist niet zeker of dit goed was gegaan en heb toen via Bill Nelson een aanvraag gedaan voor een tour in het Witte Huis.
Deze reageerde gelijk en een halve dag later kreeg ik een mail van het White house Vistors offices om onze gegevens te registeren, wat ik ook gelijk
heb gedaan.

Vandaag een mail van Bill Huizenga (White house Vistors offices) gekregen om ook onze gegevens te registeren.
Kan ik dit gewoon doen of moet ik deze laten lopen omdat ik dit al voor Bill Huizinga heb gedaan....ik heb to 31/5/2018 de tijd om onze gegevens in te vullen.
Ik heb gelezen dat als je je gegevens niet invult de aanvraag vervalt.
Update 11/7... Gisteravond voor aanvraag 1 een afwijzig gehad, maar gelukkig voor aanvraag 2 een toestemming.
Op 28/7 12.00 uur mogen we de tour doen...ben er erg blij mee. :thumbup:
Gr Ronald

2009 - 4 Weken rondreis Florida
2012 - 4 Weken rondreis Florida
2015 - 4 Weken rondreis Zuid-Westen
2018 - 3 Weken rondreis Noord-Oosten
2019 - ?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ing »

Yes!! Bevestiging binnen. Op 24 augustus mogen we om half 8 (lekker vroeg haha) naar het Witte Huis!

Ingediend via Senator Ron Johnson uit Wisconsin. Had zijn office een mailtje gestuurd. Daar werkte een zeer vriendelijke medewerker, Justin, die de aanvraag voor mij heeft gedaan en welke nu is goedgekeurd!

Moet alleen even nadenken over bereikbaarheid.. Zitten nu in een hotel in Alexandria. Is wel erg ver om om 7.15 met OV te zijn. Wellicht 1 nachtje dichterbij slapen...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door tomhster »

Je kunt via Google maps een inschatting krijgen wat Uber moet kosten.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Bibu »

Ik zou denk ik ook voor Uber gaan. Wij hebben in Washington de hele tijd gebruik gemaakt van Uber. Ik vond het niet duur. Geen idee wat openbaar vervoer had gekost voor 3 personen, maar zal echt niet veel goedkoper zijn geweest. En het is natuurlijk heel fijn dat je voor je hotel instapt en voor de deur van je bestemming uitstapt. En als je op Google kijkt, kan je meestal ook nog een kortingscode voor de eerste keer vinden.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ing »

Bedankt voor de tips! Uber had ik inderdaad nog niet aan gedacht, goede. Ik gebruik wel vaker uber, dus helaas geen kortingscodes voor firsttimers haha.

Ik zit er echter wel mee dat je niks mee mag nemen het Witte Huis in en de kluisjes bij museum nog best ver zijn, zeker zo vroeg. Dus dan zouden we een uber heen en ook weer terug moeten nemen naar hotel etc. Dus wellicht doen we op de 1e nacht een ander hotel en dan dag 2 en 3 alsnog het geplande hotel in Alexandria!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Kokopelli »

Ook wij hebben bericht gekregen dat we het Wite Huis mogen bezoeken op 13 september. :thumbup:
Ja, ook al om 7.30 uur hahaha.

Ing; hoe zijn jullie uiteindelijk er naar toe gegaan? Wij zitten ook niet dichtbij met het hotel.
Wij denken aan een parkeergarage in de buurt, zo dat je makkelijk terug kunt naar je auto.

Ik las iets over parkeren bij het Ronald Reagan gebouw, maar ik lees verder geen ervaringen. Is dat inderdaad een goede locatie? Heeft iemand daar ervaring mee?
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Ing »

Gaaf! Voordeel aan 7.30; je bent de eerste die het Huis ingaat, dus als je beetje voorraan in de rij staat heb je delen voor jezelf. Wij kregen overigens toch een rondleiding (ondanks de self guided aankondigingen overal) door 2 Secret Service agenten. Was erg leuk!!

Wij hebben hotel 1e nacht veranderd naar hotel downtown en toen voor 7 dollar er een uber naartoe genomen. Was ideaal. Parkeren lijkt me een ramp daar persoonlijk... Bijna geen garages gezien en alles mega duur. Weet niks over die garage, maar misschien is dat wel handig?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Kokopelli »

Dankjewel Ing! Klinkt goed die tour!
Ik heb er ook aan zitten denken om inderdaad toch een ander hotel te nemen, of een parkeerplek reserveren via Spothero, ik ga het beide nog even bekijken.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Vinno
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 mei 2011, 09:32
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Arnhem

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Vinno »

Ik lees hier allemaal verhalen van mensen die via een senator naar binnen mogen?
Maar op de website staat dat je het als ‘buitenlander’ moet regelen via je eigen ambassade. Die heb ik een email gestuurd en krijg ik als antwoord dat ze vanwege veiligheidsredenen niks voor me kunnen betekenen...

Wat zie ik over het hoofd?
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door analogkid »

Wat zie ik over het hoofd?
Eeehm, het begin van dit topic?
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Theorganiser
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2018, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Theorganiser »

Helaas, zojuist te horen gekregen dat er geen plek meer is voor het witte huis, 9 of 10 oktober.
Klikklak
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2018, 12:14

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Klikklak »

Na dit topic van top tot teen uitgeplozen te hebben heb ik ook een aanvraag gedaan via Bill Huizenga.
Net de bevestiging gekregen dat we 27 oktober om 11:00 mogen.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Marco en Cindy »

Nice! Fijn dat het gelukt is. Veel plezier!
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Kletskous »

Wij gaan eind juli 2019 naar Washington en willen dan ook een rondleiding in het Witte Huis.

De paspoorten van de kinderen moeten nog vernieuwd worden (in mei ergens volgens mij).
Heb ik de paspoortgegevens nodig bij de aanvraag? Kan ik dan dus beter wachten op de nieuwe paspoorten?
Als ik daarop wacht, is de aanvraag ca. 2 maanden voor de gewenste toerdatum, dat maakt niets uit toch? Of heb je meer kans als je het ruim 3 maanden vantevoren aanvraagt?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door bigoak »

Het is in dit topic al een tijdje stil, waarschijnlijk door Corona, maar ik doe toch een poging. We hebben vandaag geboekt voor 12 dagen Washington DC in september waarin we de diverse musea en overheidsgebouwen willen bezoeken. In 2019 heb ik een poging gedaan om via Senator vd Hoeven in het Capitool en het Witte Huis een rondleiding te krijgen. Het Capitool is toen gelukt, maar voor het Witte Huis waren we te laat. Ik meen me te herinneren dat ik toen een contact formulier heb ik ingevuld, maar deze kan ik niet meer vinden. Ook de medewerker waarmee ik toen per email heb gecommuniceerd, werkt nu niet meer voor deze Senator.
Bij welke senatoren kunnen we terecht om zo'n aanvraag te doen? Ik heb namelijk geen zin om 100+ senatoren langs te gaan. :D
Enkele van de namen die hiervoor gemeld worden, zitten volgens de website niet meer in de senaat en veel echt Nederlandse namen kom ik niet meer tegen...
Alvast bedankt, :thumbup:
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door kastelke »

image.png
image.png (18.6 KiB) 1083 keer bekeken
https://www.whitehouse.gov/visit/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door bigoak »

@kastelke, voor zover ik weet doet de Nederlandse ambassade dit niet meer. Dat was in 2019 ook al zo.
Het gaat makkelijker via een senator, maar dan moet ik wel de contact gegevens hebben of een naam krijgen waarop ik zijn/haar website een contact formulier kan invullen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken :thumbup:
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Tipsy_1 »

Hier is een recenter forum topic over white house visits
viewtopic.php?f=9&t=78538
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door bigoak »

@Tipsy_1, ik heb het inmiddels al gevonden. Je kan hier online je gegevens invullen bij Senator John Hoeven: https://www.hoeven.senate.gov/serving-y ... pplication
Je kan zelfs voor meerdere gebouwen een tour aanvragen. Je kan echter alleen een Amerikaanse staat en postcode invullen, maar daar heb ik de gegevens van het hotel in Arlington voor gebruikt. Ik zal hier laten weten wat de voortgang is (en ik zal hetzelfde bij de recentere post neerzetten).
Dank voor de verwijzing :thumbup:
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer