Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door PoGoMom »

Goedemorgen,
Voor de zomervakantie juli 2019 denken wij om een rondreis te doen rondom Denver met daarin onder meer Yellowstone NP. We hebben al veel rondgekeken op dit forum en ideeën opgedaan. Nu is het zo dat ons huidige idee voor de rondreis 26 dagen omvat, maar we kunnen maar 22 dagen weg.
We hebben begrepen dat het het meest gunstig is om naar Denver te vliegen, Salt lake City zou een stuk duurder zijn. Als we zoeken op Expedia, komt Icelandair als zeer goede vlucht naar voren, prijstechnisch en wb reisduur.
Vragen die we hier willen stellen zijn:
- kijkend naar de huidige planning, wat zouden we kunnen laten vallen? Met andere woorden, waar kunnen we dagen besparen?
- andere ideeën die mogelijk praktischer of beter zijn? Staan er onderdelen bij die niet de moeite waar zijn en missen we iets?
- Is dit de beste volgorde?
- Suggesties voor vluchten?
- Andere suggesties?

1 van Amsterdam naar Denver
2 Denver city bekijken
3 Rondom Denver, bijvoorbeeld: Lauriat Trail, graf Buffalo Bill, Red Rock Canyon en Amfitheater, Coors brouwerij Golden
4 Van Denver naar Rocky Mountains NP (Estes Park); Wat is hiervoor de beste plaats om een hotel te zoeken dichtbij het NP?
5 Bezoek Rocky Mountains NP (Estes Park)
6 Van Rocky Mountains NP naar Badlands; Wat is hiervoor de beste plaats om een hotel te zoeken dichtbij het NP?
7 Van Badlands NP naar een centraal gelegen plaats voor Black Hills, , Mount Rushmore NM, Custer State Park (Badlands ochtend, Vertrek middag); Wat is hiervoor de beste plaats om een hotel te zoeken dichtbij het NP?
8 Bezoek Black Hills, Mount Rushmore NM, Custer State Park
9 Bezoek Black Hills, Mount Rushmore NM, Custer State Park
10 Vertrek van de centraal gelegen plaats bij Black Hills, Mount Rushmore NM, Custer State Park naar een tussenstop voor Yellowstone; Hoe bezoek aan Yellowstone inrichten met hotels op verschillende plaatsen? Hoeveel dagen?
11 Vertrek van de tussenstop voor Yellowstone naar Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Vertrek Yellowstone naar Jackson?/Grand Teton NP; Is Jackson hiervoor de beste plaats om in een hotel te zitten? Andere suggesties?
16 Jackson? - Grand Teton NP
17 Vertrek van Jackson? - Grand Teton NP naar Salt Lake City
18 Salt Lake City bezoeken
19 Van Salt Lake City naar Vernal ivm Dinosaur NM; Is dit de moeite waard? Zeker omdat we krap in de tijd zitten twijfelen we hierover
20 Van Vernal naar Moab
21 Moab; bezoek Canyonlands NP, Arches NP, Capitol Reef, Monument Valley, Great Sand Dunes
22 Moab; Stadje bezoeken
23 Van Moab naar Durango? ivm Mesa Verde NP, Monument Valley, Four corners
24 Bezoek Durango?, Mesa Verde NP, Monument valley, Four Corners; Is Durango de beste plaats hiervoor? Andere suggesties rondom Moab en Durango voor de te bezoeken plaatsen?
25 Van Durango naar Denver om eind van de middag de vlucht naar huis te nemen (met Icelandair is de vlucht om 16.50 u) -> Amsterdam
26 Aankomst in Amsterdam, daarna met de auto weer naar huis
Laatst gewijzigd door PoGoMom op 01 sep 2018, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Denver-Denver

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum.

Je hebt dus eigenlijk maar 20 dagen voor de rondreis als je de vliegdagen niet meerekent. Dan wordt het wel wat krap. Ik zou dan sowieso minder tijd willen besteden in Denver en ook voor de Black Hills kan in principe met een dag minder. Omdat je toch vroeg wakker bent zou ik vervolgens gelijk de 2de dag vertrekken naar de Black Hills. Dan heb je RMNP op het eind en kun je via de Trail Ridge Road het park binnenrijden. Wij deden de eerste dagen op deze manier:
Dag 1 aankomst Denver
Dag 2 Denver - Keystone ('s avonds ceremonie Mount Rushmore)
Dag 3 Keystone (Custer State Park)
Dag 4 Keystone via Badlands NP naar Deadwood
Dag 5 Deadwood - Sheridan (via Devil's tower)
Dag 6 Sherdian - Cody
Dag 7 Cody - Yellowstone
Je kan ook van Deadwood rechtstreeks naar Cody. Is een lange rit maar het kan wel.

Tussen SLC en Moab hoef je geen tussenstop te maken. Je hebt daar ook geen tijd voor. Vernal zou ik laten vallen.

Daarna is de beschrijving van de route wel heel vreemd. In Moab heb je 3 nachten, dat is prima, maar die tijd heb je ook wel nodig omdat er rondom Moab ontzettend veel te zien is. Alles wat je verder beschrijft (bezoek Manitou !, Monument Valley, Farmington !, Great Sand Dunes ! etc.) snap ik helemaal niet.

Op dag 25 van Durango naar Denver is meer dan 600 km. En je moet dan dezelfde dag nog naar huis vliegen. Dat risico zou ik in ieder geval niet nemen. Ook daarom is het handiger om RMNP op het eind te plaatsen.

Kortom probeer de route eens uit te schrijven rekening houdende met de dagen die je werkelijk kunt besteden.
Veel succes met de planning.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis Denver-Denver

Bericht door PoGoMom »

Dank voor jouw reactie. Precies wat jij zegt, we moeten dingen laten vallen (alleen nog wat lastig keuzes maken....). Ik kan hier in elk geval wel mee verder. Hoeveel dagen hebben jullie Yellowstone NP gedaan en op welke plaatsen hoeveel nachten?
Ik zie nu ook dat Moab wel krap is voor alles wat we zouden willen doen. Zou jij adviseren om daar langer te blijven en ergens anders te laten vervallen? En wat dan?
Mogelijk Durango/Mesa Verde NP niet doen? Of is dat wel echt de moeite waard?
We reizen trouwens met 3 kinderen (dan 12, 14, 16) en die vinden juist de steden wel leuk, vandaar Denver iets langer.... Maar een goede overweging om dat korter te doen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door IngridZw »

Ik had al gezegd dat 3 nachten Moab voldoende zijn maar dan moet je je wel beperken tot de bezienswaardigheden in de directe omgeving zoals Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse State park, een korte wandeling naar Mesa Arch, kortom genoeg te zien en te doen. Je kan er ook een jeeptocht maken of raften op de Colorado rivier. Ook leuk voor de kinderen. Alles wat je verder noemt kun je niet vanaf Moab doen.
Je kunt eens kijken op de site http://www.ontdek-Amerika.com voor informatie over de parken.

Wat betreft Yellowstone: Wij hadden hier 3 overnachtingen. Voor sommigen misschien te weinig maar voor ons voldoende. Wij hebben de bekende highlights kunnen zien maar je moet wel een planning maken. En het mooiste is om in het park zelf te overnachten. Wij zijn vanaf Cody via de Beartooth Hyw en de Lamar Valley het park binnengereden en hadden eerst 2 nachten in Canyon Village. Dit ligt vrij centraal voor Mammoth Hot springs, Norris geyser basin en de watervallen. De volgende dag hebben we de geyser basins in het onderste gedeelte van het park bezocht en overnacht in Grant Village. Als je in het park wilt overnachten moet je overigens al heel vroeg reserveren want de accommodaties daar zitten snel vol. Op https://www.nps.gov/yell/index.htm vindt je alle informatie over het park en de accommodaties. Lees ook eens reisverslagen van mensen die er geweest zijn om een goed beeld te krijgen van het park.

Wij hebben Mesa Verde bezocht op weg van Moab naar Durango. Wij hebben toen Spruce Tree House vrij kunnen bezichtigen maar tegenwoordig moet je de bekende Cliffs vooraf reserveren met een gids. Wij vonden het interessant maar het was niet het hoogtepunt van onze reis.

Je zou zoiets kunnen doen:
Dag 1 – Amsterdam – Denver
Dag 2 – Denver – Keystone (of Custer)
Dag 3 - Keystone
Dag 4 – Keystone – Deadwood via Badlands NP
Dag 5 – Deadwood – Cody
Dag 6 – Cody – Yellowstone via Beartooth Hyw
Dag 7 – Yellowstone
Dag 8 – Yellowstone
Dag 9 – Yellowstone – eind van de middag naar Jackson
Dag 10 – Jackson (Grand Teton)
Dag 11 – Jackson – Salt Lake City
Dag 12 – SLC
Dag 13 – SLC – Moab
Dag 14 – Moab
Dag 15 – Moab
Dag 16 – Moab – Durango of Mesa Verde
Dag 17 - Durango/Mesa Verde - Grand Junction via de Million Dollar Road
Dag 18 – Grand Junction – Estes Park (RMNP via Trail Ridge Road)
Dag 19 – Estes Park (RMNP)
Dag 20 – Estes Park – Denver
Dag 21 – Denver
Dag 22 – Denver - Amsterdam

Eigenlijk zou je in deze route nog een overnachting moeten inlassen op dag 18 tussen Grand Junction en Estes Park bijv. in Grand Lake aan de voet van de Trail Ridge Road. Voor meer rust in de route zou je ook de hoek Durango eruit kunnen halen. Of de volle dag SLC.

Tenslotte vonden wij juist de kleinere plaatsen die je onderweg tegen komt net zo interessant en leuker dan de grote steden. Ook voor kinderen denk ik. Deadwood is bv. een leuk westernstadje met veel historie. Vooral 's avonds erg gezellig met live muziek en iedere avond een shoot out.
Ook Cody, Durango en Jackson zijn leuke stadjes. In Cody is het Buffalo Bill museum wat zeer interessant is en je kunt er naar een rodeo. Dat laatste is niet aan ons besteed maar anderen vinden het geweldig.
Tussen Durango en Grand Junction ligt het oude westernstadje Silverton waar dagelijks de oude stoomtrein vanuit Durango aankomt en vertrekt. Zomaar enkele voorbeelden.
In SLC ligt het Mormonen Temple complex wat wij ook de moeite waard vonden en voor het winkelen kun je naar City Creek Center dat naast het complex ligt. Heel mooi winkelcentrum.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Om keuzes te maken moet je je echt goed inlezen. Ingrid noemde al wat sites. Je kunt ook eens naar ons 2004-verslag en 2008-verslag kijken voor onze reizen naar Yellowstone met de kinderen. Ik vind zelf 3 dagen echt het minimum voor Yellowstone. Een extra dag zou wel mooi zijn.
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie via www.yellowstonenationalparklodges.com. Leg direct iets vast als je iets ziet. Annuleren kan altijd nog.
Met 5 personen kan het lastig worden.
Je zou kunnen overwegen om in de parken te kamperen. Wij deden dat vorig jaar nog in Yellowstone. Kijk daarvoor eens in ons 2017-verslag.

Als je iets wijzigt in je route doe dat dan in een nieuw bericht. Anders zijn de reacties niet meer te volgen.

Marianne
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door PoGoMom »

Dank voor de reacties! Heel fijn, kunnen we wel wat mee...
We hebben nu Salt Lake City eruit gelaten, omdat we inderdaad denken dat de kleinere stadjes leuker zijn, daarbij erg warm in SLC. Nu staat er vanuit Jackson naar Moab en dat is eigenlijk te lang. Mogelijk toch een extra overnachting daar en dan een dag Yellowstone of Grand Teton minder?
Yellowstone op deze manier is maar een van de ideeën die ik ben tegengekomen in het boekje van Lonely Planet en hier op het forum. Mogelijk nog andere suggesties? Kamperen vinden wij echt niets.... ;-)

Er zitten nog wel enkele langere ritten tussen, maar max 5-6 uur moet kunnen een paar keer??

Dan het volgende: wat adviseren jullie? Boeken via het reisbureau of zelf?
Vorige keren door reisbureau laten doen en op zich goed bevallen. Ik hoor wisselende geluiden over de extra kosten die dit met zich mee zou brengen.

Nu hebben we het als volgt bedacht, maar alles is nog mogelijk, ik hoor graag suggesties:
1 Amsterdam naar Denver
2 Denver om even rustig bij te komen van de reis en te acclimatiseren
3 Omgeving Denver: onder andere Lauriat Trail, graf Buffalo Bill, Red Rock Canyon en Amfitheater, Coors brouwerij Golden
4 Denver naar Badlands, wel een lange reis van 6 uur. Mogelijk bovenstaand idee om eerst naar Keystone te gaan en van daaruit Badlands?
5 Badlands NP naar Keystone (Andere opties, maar net iets minder centraal gelegen Deadwood of Rapid City; we kunnen kiezen voor op meeredere plaatsen 1 nacht?); 1 uur en 20 min rijden
‘s avonds ceremonie Mount Rushmore
6 Keystone; Custer State Park en Black Hills
7 Keystone naar tussenstop Yellowstone; Sheridan of Cody; Vertrek middag (4 uur rijden)
8 van tussenstop Yellowstone; Sheridan of Cody naar Roosevelt Lodge Noord Yellowstone (Ruim 5 uur rijden)
9 Roosevelt Lodge Noord Yellowstone naar Lake Wyoming (Oost-Yellowstone) 1 uur rijden
10 Oost-Yellowstone Lake
11 Oost Yellowstone Lake naar West Yellowstone Old Faithfull 1 uur rijden
12 West Yellowstone Old Faithfull
Evt plaats iets zuidelijker kiezen zodat de reistijd naar Jackson minder is???
Overwegen in lake te blijven en vanuit daar geheel Yellowstone te zien?
Vanuit Lake naar jackson ook 2 uur rijden
13 West Yellowstone Old Faithfull naar Jackson Grand Teton NP 2 uur rijden
Jackson of Jackson Hole??
14 Jackson Grand Teton NP
15 Jackson Grand Teton NP naar Moab; Ruim 8 uur rijden!
16 Moab; Canyonlands NP, Arches NP
17 Moab
18 Moab naar Rocky Mountain NP; Ruim 5.5 uur rijden
Via Scenic Drive Trail Ridge Road ruim 6 uur
19 Rocky Mountains NP (Estes Park)
20 Rocky Mountains NP (Estes Park)
21 Rocky Mountains NP (Estes Park) naar Denver -> Amsterdam Van RMNP naar Denver ong 1.5 uur rijden
22 Amsterdam Thuis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken de dingen die je op dag 3 wilt doen niet maar is dat niet te combineren met een beetje bijkomen van de reis? Of verdeel dat over dag 2 en 3 en rijdt op dag 3 alvast richting SD.
Vanaf Moab zou ik niet in een keer doorrijden naar Estes Park maar eerst overnachten in Grand Lake.
In Yellowstone zou je naar Grant kunnen kijken als je dicht bij Grand Teton wilt zitten maar ik zou me vooral laten leiden door de beschikbaarheid van de accommodatie.
In Grand Teton zijn de cabins bij Colter Bay ook mooi gelegen.
Voor Rocky Mountain NP kun je ook eens ons 2017-verslag bekijken.
En voor verschillende accommodaties in Yellowstone en Grand Teton ons 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

PoGoMom schreef: Dan het volgende: wat adviseren jullie? Boeken via het reisbureau of zelf?
Vorige keren door reisbureau laten doen en op zich goed bevallen. Ik hoor wisselende geluiden over de extra kosten die dit met zich mee zou brengen.
Bedoel je ook de accommodatie via een reisbureau? Qua kosten kan het beide kanten op denk ik maar accommodatie zou ik altijd zelf boeken omdat je dan nog flexibel bent. Boek je via een reisbureau dan ligt alles vast. En het is de vraag of ze accommodatie in de parken aanbieden.

Jammer dat jullie niet van kamperen houden! Zeker voor de kinderen erg leuk lijkt me. Heb je het al eens gedaan? Misschien zijn de cabins op de KOA campings wel iets? Wij vonden die in South Dakota erg leuk.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door tomhster »

Skip de hele badlands-lus. Het is om en de dagen die je bespaart kun je elders goed gebruiken.

Ik ben een voorstander van zelf regelen. Het scheelt veel geld en zo ingewikkeld is het niet. Elk uur dat je er zelf insteekt betaalt zich uit, maar ook als je daar niet veel zin in hebt kun je zelf prima een rondje samenstellen. Via site van Best Western kun je bij wijze van spreken alle hotels voor je hele vakantie al boeken en ben je verzekerd van prima overnachtingen. Daar is dus niets "engs" aan. Bovendien kun je doorgaans tot de dag voor aankomst kosteloos annuleren, voor het geval je je plannen om wat voor reden dan ook wil omgooien.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Mr. Patrick »

My two cents (wij doen in 2019 zo goed als hetzelfde rondje en ik wil je graag wat overwegingen meegeven die wij hebben gehad bij het samenstellen van onze route.)
PoGoMom schreef:2 Denver om even rustig bij te komen van de reis en te acclimatiseren
Als ik een rustige dag zou inplannen zou dat aan het eind zijn. Aan het begin van de vakantie heb je waarschijnlijk nog energie. Het is nieuw, het is spannend en je hebt een jetlag die er voor zorgt dat je vroeg wakker bent. Gebruik dat!
PoGoMom schreef:4 Denver naar Badlands, wel een lange reis van 6 uur. Mogelijk bovenstaand idee om eerst naar Keystone te gaan en van daaruit Badlands?
Wij stoppen eerst in de Black Hills en doen op de laatste dag in South Dakota Badlands NP. Van daar zit je al dicht bij de Interstate waarop je het eerste stuk westwaarts kunt rijden. Het maakt de eerste rijdag vanuit Denver wat minder lang. Wij rijden overigens na Badlands al een stuk westwaarts richting Deadwood, want rijden de dag erna meteen door naar Cody, wat ook best een lange rijdag is. Dat je het ook in de Black Hills opgenomen Wind Cave NP niet hebt opgenomen is bewust? Ik snap het wel, bij ons staat het ook alleen facultatief in de planning.
PoGoMom schreef:...Yellowstone...
Je verblijft relatief lang in het Zuid-Oosten van het park, voor mijn gevoel is dat het minst interessante deel. Het zuidwesten is het geyser-deel en noordwesten meer van de bergen, wildlife en watervallen enzo. Wij hebben Lake Yellowstone op de laatste nacht staan, om dan inderdaad snel naar Grand Teton te kunnen.
PoGoMom schreef:15 Jackson Grand Teton NP naar Moab; Ruim 8 uur rijden!
Is wel echt lang,. Wij onderbreken hem in Salt lake City om daar een klein beetje te sightseeën (schrijf je dat zo?). Maar als je dat niet wilt zou ik het gewoon zo doen hoor. Scheelt je weer een dag.
Martin & Marianne schreef:Vanaf Moab zou ik niet in een keer doorrijden naar Estes Park maar eerst overnachten in Grand Lake.
Mee eens, na zo'n lange dag nog de Trail Ridge Road is misschien wat veel van het goede. Van de andere kant is de snelste weg van Moab naar Grand Lake gewoon Interstate de hele tijd. Je kunt die ochtend in ieder geval de UT-128 Moab uit nemen.
tomhster schreef:Skip de hele badlands-lus. Het is om en de dagen die je bespaart kun je elders goed gebruiken.
Nee! Dat kun je voor zo veel wel zeggen. Maar ik zou de dagen er wel in houden. De omgeving moet heel mooi zijn. Wat voor ons de doorslag gaf was dat dit gebied nog relatief dicht bij Denver en Yellowstone ligt, m.a.w. aardig te combineren in deze rondreis. Als je Mt. Rushmore (voor ons de primaire reden om er heen te gaan) dus wilt zien moet je het nu doen. Want met een andere (veelbezochte) regio combineren is bijna onmogelijk.
tomhster schreef:Ik ben een voorstander van zelf regelen. Het scheelt veel geld en zo ingewikkeld is het niet. Elk uur dat je er zelf insteekt betaalt zich uit, maar ook als je daar niet veel zin in hebt kun je zelf prima een rondje samenstellen. Via site van Best Western kun je bij wijze van spreken alle hotels voor je hele vakantie al boeken en ben je verzekerd van prima overnachtingen. Daar is dus niets "engs" aan. Bovendien kun je doorgaans tot de dag voor aankomst kosteloos annuleren, voor het geval je je plannen om wat voor reden dan ook wil omgooien.
Mee eens. Maar je moet er wel de tijd voor hebben. Als je een drukke baan hebt, nog 1 of 2 hobby's, kinderen of iets anders waar veel tijd in gaat zitten, kan ik me wel voorstellen dat je dat niet wilt. Maar ik vind de voorpret ruim opwegen tegen de tijdinvestering. Ik bereid liever de vakantie voor dan dat ik naar weer een serie op tv zit te kijken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door PoGoMom »

Dank weer voor de reacties!

Ik ga dit weekend weer eens goed voor zitten en neem de tips mee. Wordt vervolgd... :thumbup:

Mr Patrick, weet jij al welke vlucht je gaat nemen? In eerste instantie leek Icelandair goed, maar toch redelijk wat beperkingen mbt bagage, maaltijd en zo. Nu leek mij KLM/Delta een goede optie?
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Emootje »

KLM/Delta heeft prima vluchttijden, je bent dan op tijd in Denver. Het douane-deel heb je dan al gehad in SLC of Minneapolis. Eventueel kun je ook met Lufthansa, die hebben een overstap in München. Weet niet of je daar al door de douane gaat, lijkt me niet, toch? Volgens mij komt de rest veel later aan. Mij is KLM/Delta prima bevallen in ieder geval.
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door PoGoMom »

Emootje schreef:KLM/Delta heeft prima vluchttijden, je bent dan op tijd in Denver. Het douane-deel heb je dan al gehad in SLC of Minneapolis. Eventueel kun je ook met Lufthansa, die hebben een overstap in München. Weet niet of je daar al door de douane gaat, lijkt me niet, toch? Volgens mij komt de rest veel later aan. Mij is KLM/Delta prima bevallen in ieder geval.
Precies en ook prijstechnisch een van de gunstigste. Dank je wel, ik had even bevestiging nodig :wink:
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Mr. Patrick »

PoGoMom schreef:Mr Patrick, weet jij al welke vlucht je gaat nemen? In eerste instantie leek Icelandair goed, maar toch redelijk wat beperkingen mbt bagage, maaltijd en zo. Nu leek mij KLM/Delta een goede optie?
Wij hebben een paar weken geleden bij United geboekt, maar wij beginnen onze reis met een weekendje bezoek van een vriend in Oklahoma City. Dus dat is niet helemaal representatief. Wij hebben voor FRA-OKC en DEN-FRA met beiden 1x overstap € 531 pp betaald (normale economy).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben al met verschillende maatschappijen gevlogen en allemaal waren ze prima. Verleden jaar nog een rechtstreekse vlucht geboekt met United Airlines (vertrek vanaf Dusseldorf naar LA) voor 600 euro pp. Helaas nog niet met KLM/Delta gevlogen omdat onze ervaring was dat we bij deze maatschappij altijd duurder uitkwamen. Kijk dus vooral naar wat qua prijzen in combinatie met vluchttijden het gunstigst is. En ook of je genoeg overstaptijd je hebt.
En boek in ieder geval wel zo vroeg mogelijk als je een goede deal hebt want meestal worden de prijzen alleen maar duurder en ook de keuze voor vluchttijden beperkter.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Franciscus »

Precies en ook prijstechnisch een van de gunstigste.
Wij gaan ook in de zomervakantie volgend jaar (schoolvakantie), we overwegen Denver ook maar ik zie daarheen geen gunstige prijzen met KLM. Tenminste, inclusief een koffer niets onder de 1000 euro p.p. United/Lufhansa is nog duurder. Icelandair is tot op heden het goedkoopste wat ik zie maar ook dan is het nog bijna 875 euro p.p. Overigens zijn nog niet alle prijzen voor de hele schoolvakantie bekend. Dus ik wacht nog even af, al verwacht ik ook niet dat het veel goedkoper gaat worden in die periode.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door IngridZw »

Even een rectificatie: wij vlogen verleden jaar niet met United Airlines maar konden toen nog met Air Berlin vliegen. Dat was in het voorseizoen. De prijzen in het hoogseizoen zijn (helaas) altijd een stuk duurder.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door PoGoMom »

Hoi,

Bedankt voor alle reacties, ik heb het meegenomen en nu ziet het er als volgt uit. Wat denken jullie ervan? Nog verbetermogelijkheden?

1 Amsterdam - Denver
2 Denver
3 Denver - Cheyenne
4 Cheyenne - Keystone via Custer State Park (Reistijd 5 uur)
5 Keystone
6 Keystone - Deadwood (Bezoek Badlands NP, daarna doorrijden naar Deadwood)
7 Deadwood - Cody (6,5 uur via Devil’s tower
8 Cody - Gardiner Noord Yellowstone (via Beartooth Highway);
9 Gardiner - West Yellowstone
10 West Yellowstone
11 West Yellowstone
12 West Yellowstone - Jackson Grand Teton NP
13 Grand Teton NP
14 Jackson Grand Teton NP - Salt Lake City
15 Salt Lake City - Moab
16 Moab (Canyonlands NP)
17 Moab (Arches NP)
18 Moab - Tussenstop naar RMNP, bv Grand Lake
19 Tussenstop naar RMNP, bv Grand Lake - Rocky Mountains NP (Estes Park) Via Scenic Drive Trail Ridge Road;
20 Rocky Mountains NP (Estes Park)
21 Rocky Mountains NP (Estes Park) - Denver -> Amsterdam
22 Amsterdam - Thuis

Ik heb zitten kijken voor hotels in Yellowstone en die zitten dus allemaal al vol! Ik hou het wel in de gaten, want ik begreep ook dat mensen meerdere data vastleggen en dan annuleren als zij definitief weten welke het wordt. Dus er kan nog iets komen. Nadeel is dat wij een grotere kamer moeten hebben, omdat we met vijf zijn. Ik heb nu 1 nacht vastgelegd in Gardiner en 4 nachten net om de hoek buiten het park bij de westingang. Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

Met betrekking tot de vlucht zit ik toch echt in dubio; Icelandair is verreweg de goedkoopste met tickets incl bagage van 830 euro pp, maar ik zie in de recensies ook terug dat het weinig comfortabel is, weinig voorzien van drinken en de maaltijden apart betalen. Daarbij wel de snelste vlucht en gunstige vliegtijden (in elk geval heen, terug ietsjes minder). Daarna is de goedkoopste KLM/Delta, kost zo'n 200 euro pp meer, wel comfortabeler en betere voorzieningen en ook gunstige vliegtijden. Nadelen dus vooral voor ons 1000 euro extra op de vlucht en de vliegduur is ruim 2 uur langer dan bij Icelandair. Je zit toch lang in het vliegtuig en dan is comfort echt wel prettig vind ik. Maar ja, 1000 euro..... :shock:
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Emootje »

Wat je kunt doen: kijk over een paar dagen/weken eens bij Expedia, en combineer de Delta vlucht met je eerste 3 dagen Denver (combi vlucht/hotel). Dit hebben wij dit jaar gedaan met onze laatste 3 nachten Las Vegas en dat was prima bevallen, zowel qua prijs als aanbieder/tussenpersoon. Wellicht scheelt het dusdanig veel dat je toch met Delta kunt. Dit jaar kon ik bij Delta zelf (gratis) de stoelen vastleggen, en de service in het vliegtuig was prima.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Denver-Denver.

Bericht door Franciscus »

Met betrekking tot de vlucht zit ik toch echt in dubio; Icelandair is verreweg de goedkoopste met tickets incl bagage van 830 euro pp, maar ik zie in de recensies ook terug dat het weinig comfortabel is, weinig voorzien van drinken en de maaltijden apart betalen. Daarbij wel de snelste vlucht en gunstige vliegtijden (in elk geval heen, terug ietsjes minder). Daarna is de goedkoopste KLM/Delta, kost zo'n 200 euro pp meer, wel comfortabeler en betere voorzieningen en ook gunstige vliegtijden. Nadelen dus vooral voor ons 1000 euro extra op de vlucht en de vliegduur is ruim 2 uur langer dan bij Icelandair. Je zit toch lang in het vliegtuig en dan is comfort echt wel prettig vind ik. Maar ja, 1000 euro..... :shock:
Ik lees ook wisselende recensies van IcelandAir maar mijn eigen ervaringen zijn positief. Het zitcomfort was normaal, de entertainment prima, personeel vriendelijk. Je krijgt regelmatig wat te drinken. Inderdaad geen eten maar dat vind ik geen groot probleem. Die vliegtuigmaaltijden smaken meestal toch niet of nauwelijks en je kunt gemakkelijk zelf wat te eten meenemen. De tussenstop in Reykjavik is kort dus dat is ook heel goed te doen. Dus wij overwegen het deze keer ook weer te doen. Het prijsverschil met KLM is substantieel, we reizen met drieën, scheelt toch veel geld.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer