Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door romy09 »

Goedemiddag,

Volgende zomervakantie willen wij met zijn vijven een rondreis gaan maken in West- Amerika voor 3 weken.
Denk dat we fly drive boeken.
We gaan binnenkort een lijstje maken met wat we allemaal willen zien en doen.
Wat wel al vast staat is, dat we op 6 aug in Valley of fire (woestijnachtig park in buurt van Las Vegas) willen zijn. Wij zijn daar op 6 aug 2007 getrouwd.

Wat ik belangrijk vind, is dat er wat ontspanningsdagen tussen zitten voor de kids. Elke dag honderden km rijden, is ook niks voor kinderen.
Wie kan mij tips geven over waar we die die ontspanningsdagen zo af en toe een dagje er tussen kunnen gaan vinden. In 2007 zijn wij echt elke dag op pad geweest.
Dagje zwembad, strand tussendoor etc.. is ook wel lekker.

Wat ik nu op mijn lijstje heb staan is:
Los Angeles (hollywood, en een park)
Yosemite
Las Vegas
Bryce canyon
Monument Valley
Grand Canyon

San Francisco niet. Hebben wij al gezien, maar denk geen toegevoegde waarde voor kinderen.
Maar of juist wel doen door Pacific coast.

Alle tips zijn welkom! Graag tips over welke plaatsen en wat te bezoeken, maar ook tips wat leuk is om te doen in en rond de parken.
Las al zoiets over paardrijden in een park, of varen fietsen.
Misschien ook tips voor leuke overnachtingen.

Bedankt, groetjes Romy.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis West-Amerika met 3 kids 10, 9 en 7

Bericht door Marcopstal »

Als LA en Yosemite op je lijstje staan dan moet je toch vanuit LA tot op de hoogte van SF komen. Verder lijkt SF me nu net een toffe stad om met kinderen even te zijn.

Als je er al geweest bent dan weet je ook dat je aan wat afstanden niet ontkomt.

"Een park" dan denk ik eigenlijk ook al wel eens aan Knott's Berry Farm nabij LA.

In Monterey is er het aquarium (voor de liefhebbers)

Het zwembad in Furnace Creek is leuk, maar wel vaak redelijk druk.

In de nationale parken zijn heel veel activiteiten mogelijk.

Lake Powell is ideaal voor wat vertier aan het water.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Rondreis West-Amerika met 3 kids 10, 9 en 7

Bericht door elles »

Onze kids vonden LA verschrikkelijk, maar waren gek op SF. Rondrijden met trammetjes, fietsen gehuurd etc. In LA moet je veel met de auto doen en het is er altijd druk.
Daarnaast proberen wij altijd vroeg in de ochtend iets te doen, zodat ze in middag bij een zwembad/strand/riviertje kunnen spelen.
Wij vonden Zion een leuke plek om meerdere nachten te blijven. Helaas niet goedkoop, maar wel mooie hotels met prima zwembaden en een riviertje.
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis West-Amerika met 3 kids 10, 9 en 7

Bericht door romy09 »

Dankje! Bedankt voor al wat tips. Ja, San Fransisco zit op de route naar de rest. Maar misschien toch wel leuk nu jij het zo zegt.
En de afstanden is niet zo erg, dat weet ik wel. Dat kunnen ze ook wel. Maar wil het niet elke dag.

LA is ook niks bijzonders. Weet ik.

Is het niet handig denken jullie na aankomst LA, de volgende dag omlaag te gaan richting SAn Diego en daar een kustplaats te pakken om even een dagje bij te komen van de reis. En de reis tegen de klok in te doen?
Iemand daar ervaring mee? Is het een bewuste keuze om met de klok mee te gaan?
Weer is toch goed onder LA? Naar boven richting San Fransesco wordt het toch steeds frisser (in juli).

Ik hoor graag nog meer :-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika met 3 kids 10, 9 en 7

Bericht door PSVwally »

Als je echt maar 3 weken kunt, met de wensen die je hebt zou ik starten in SF (desnoods alleen de eerste nacht na de vlucht) en eindigen in LA.
Een fly en drive retour boeken en dan ook een aantal dagen op dezelfde plek voor ontspanning ga je anders niet redden en dan zit je gemiddeld echt een een paar 100km per dag.

In je laatste post betrek je ook ineens San Diego erin?
Bedenk eerst voor jezelf eens wat je écht wilt zien en of dat wel in 3 weken qua tijd en afstanden te doen is incl de ‘ontspannings’dagen
LA is ook niks bijzonders. Weet ik.
LA is geweldig. Juist heel veel te doen voor kids. Leuke klauterwandeltochten door bergen. Strand, oceaan en surfen. Fietsen door hollywood, veel sportgelegenheden om te bekijken, veel pretparken.

De greater los Angeles area is bijna even groot als half Belgie... laat daar eens 16 miljoen mensen rondgaan ik t verkeer...
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Rondreis West-Amerika met 3 kids 10, 9 en 7

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
SF is inderdaad fantastisch voor kinderen, maar LA is dat ook. Universal, Disney, een studiotour, fietsen in Venice, paardrijden in Griffith Park, Hollywood Boulevard, enz... Wij bezoeken LA meestal tijdens weekends, valt het ,,werkverkeer" wat weg, en dan logeren in de omgeving van wat je wil zien.

Voor het fietsen in SF hebben we voor volgend jaar voorzien :
- fietsen naar en over golden gate bridge tot in sausolito en ferry terugnemen
- door golden gate park naar de kust en via de golden gate bridge terug naar fisherman's warf

Jacques
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Marcopstal »

Even voor alle duidelijkheid: ik wil LA niet afbreken, want hier is inderdaad ook van alles te doen, alleen als je toch naar Yosemite wil dan zou ik SF zeker niet overslaan ! Door de kleinschaligheid is dit nu eenmaal een toffe stad.

San Diego is ook een mooie stad die veel te bieden heeft, maar in d beperkte tijd zullen er inderdaad keuzes moeten gemaakt worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Amerikarieke
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 aug 2006, 16:00

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Amerikarieke »

Leuk, ik lees even mee

Voor ons ook West-USA op de planning volgende zomer ! Ook 3 kids, van dan 12, 9 en bijna 7 jaar.
wij willen met de camper gezien het feit dat 3 kinderen niet handig is in hotels en je vaak 2 kamers moet nemen.

Wij hebben dit op ons lijstje voor 3 weken:
La - Grand Canyon (tussenstop ws in oatman) - Zion (nachtje extra) - Bryce - Las Vegas (kort) - Yosemite - Seqioa - San Fransisco - kustweg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het met jonge kinderen rustig aan doen. Dat betekent dat je in 3 weken eigenlijk niet het standaardrondje kunt doen. San Diego toevoegen wordt te veel. De kust overslaan is een optie zoals PSVwally aangaf.
Ik zou ook Monument Valley heroverwegen. En Zion is juist een leuk park met kinderen.
Je kunt ook een rondje Californië met Las Vegas doen. Dan heb je lekker de tijd overal. San Diego is dan wel een optie en ook Sequoia NP.
Amerikarieke schreef:wij willen met de camper gezien het feit dat 3 kinderen niet handig is in hotels en je vaak 2 kamers moet nemen.
Dat hoeft echt niet hoor, je kunt op veel kamers wel een extra bed of luchtbed plaatsen. Jullie route lijkt me bijzonder veel in 3 weken met een camper. Heb je je route al uitgeschreven?

Marianne
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tips over Zion national park met kids van 7, 9 en 10

Bericht door romy09 »

Goedemorgen,

Ben bezig met mijn reisschema.
Hoeveel dagen Zion zouden jullie doen met kids van 7, 9 en 10?
Wij zijn met een huurauto. Nog tips om ergens te verblijven?
OP het park? Of juist niet vanwege de hogere kosten?
Tips qua activiteiten?

Hoop wat leuke ideeën te krijgen voor die 3 kids .... Dankje.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou minimaal 1 dag (dus 2 nachten) doen. Maar nog een extra dag is ook lekker. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je de dag ervoor en erna zit en of je daar vroeg vertrekt.
Kijk eens in onze reisverslagen voor onze ervaringen met de kinderen. In 2002 waren wij er met de kinderen, en in 2004 en 2008 ook. En in 2017 ook - toen waren ze al wat ouder. :wink: Wij hadden er toen maar 1 nacht en waren blij dat we in het park overnachtten gezien de drukte bij de shuttlebussen. Maar overnachten in Springdale is prima. De Desert Pearl Inn is ons goed bevallen, maar voor een goedkopere optie kun je eens naar de Zion Park Motel kijken.
Is kamperen met een tent misschien een optie voor jullie?

MArianne
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door romy09 »

Hebben jullie nog tips en tops voor onderstaande reis: Alle hotels zijn geboekt, maar allen nog annuleerbaar. We zijn 12 jaar geleden saampjes geweest. Komende zomer met de kids.

1 Aankomst LAX-auto ophalen-hotel-slapen
2 LA bijkomen van de reis -strand-evt Venice beach/Manhattan beach
3 LA sightseeing eind van de middag naar Atascadero
4 Atascadero – SF
5 SF
6 SF vroeg vertrekken -Yosemite
7 Yosemite- `s avonds naar Bishop
8 Bishop-Las Vegas
9 Las Vegas (valley of fire zijn wij getrouwd, is onze trouwdag)
10 Las Vegas
11 Las Vegas- Zion
12 Zion
13 Zion -Bryce
14 Bryce-Moab bezoek Arches
15 Moab bezoek Canyonlands
16 Moab-Monument Valley Hotel the view
17 Monument Valley- via antelope canyon naar Lake powell (page)
18 Lake Powell
19 Lake powell-Grand canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon via Peach springs Kingsman naar Needles
22 Needles-LA
23 LA Disney
24 LA -16:00 vliegen
25 Aankomst Nederland
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal niemand verbazen dat ik de tijd voor Yosemite veel en veel te kort vind. :wink: Zelfs 2 nachten zijn al weinig. Trek je er bewust geen tijd voor uit?
Ik zou zelf Moab laten vallen; je hebt er eigenlijk te weinig tijd voor; nog naar Arches als je van Bryce komt is al lastig; je wilt toch wel via de UT12 rijden. Je mist dan tijd voor Capitol Reef en voor Goblin Valley.
De tijd ovor de Grand Canyon is dan weer ruim; als je daar geen speciale plannen hebt zou ik daar een nacht minder doen.

Als het mijn reis was, rekening houdend met de periode (erg heet in Moab) en 3 jonge kinderen zou ik het zo doen:

1 naar LA
2 LA
3 LA - kust
4 kust - SF
5 SF
6 SF - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Bishop
10 Bishop - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce - Page
17 Page
18 Page - Monument Valley
19 Monument Valley - Grand Canyon
20 Grand Canyon - Kingman
21 Kingman - LA
22 LA
23 LA
24 LA

Ik heb een dag LA laten staan in het begin. Je kunt er mee schuiven als dat betekent dat je bijvoorbeeld het weekend in Las Vegas of in Zion kunt vermijden.

Marianne
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door romy09 »

Hoi marianne,

Haha ja, ik weet het. Jij bent Yosemite fan :-)

Ik ben niet op de hoogte van de UT12. We zouden na bezoek Bryce slapen in Richfield. Zodat het niet meer zo ver is naar Moab. En capitol reef en goblin valley stonden niet op mijn lijstje inderdaad. Heb het gelijk even gegoogled.
Maar jij bedoelt dus via de UT12 rijden via capitol reef en goblin valley richting Moab?
Is het de weg die het zo bijzonder maakt, of door de parken die je bezoekt?

Wat is de temperatuur in Moab dan in augustus?

Dankje
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door romy09 »

Ik twijfel nog wel even over Extra dagje yosemite of Zion ipv Vegas.
In Zion willen we denk ik Narrows en fietstoer doen.
In yosemite moet ik me nog verdiepen (tips voor te doen in Yosemite met kids zijn welkom :-))

Ik snap wat je bedoelt om Moab over te slaan. Die twijfel had ik ook. Maar mijn man wilt dat heel graag zien....

We kunnen evt grand canyon nog een dag inkorten, en dan zo nog yosemite of zion dag bijvoegen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Martin & Marianne »

Ook als ik geen Yosemite fan was zou ik geadviseerd hebben er zeker 1 maar liefst twee nachten bij te doen. Bekijk de sequoia's, ga raften, zwemmen, fietsen, wandelen, etc. Het is voor de kinderen leuker dan de Grand Canyon en ook leuker dan Canyonlands - hoe mooi en bijzonder dat ook is. Ik zou Moab en omgeving bewaren voor bijvoorbeeld een rondje met Yellowstone. En ja, zowel de UT12 is mooi om te rijden, en Capitol Reef is ook de moeite waard. Erg jammer om daar te zijn maar er geen tijd voor te hebben. Je rijdt er nu trouwens niet langs, Richfield ligt ook helemaal niet op de route, dus die begrijp ik niet. En je wilt in Bryce niet de mooiste uren bij zonsondergang/opkomst meemaken?

Als je wel naar Moab gaat pas dan ook de route aan; om alleen voor 1 dag Moab via de snelweg daarheen te rijden is ook jammer van de tijd vind ik.

Voor Yosemite met kinderen kun je eens onze verslagen bekijken vanaf 2002 (toen waren de dochters 7 en 9) tot en met 2008.

Marianne
romy09
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2018, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door romy09 »

Marianne,

Bedankt voor de UT12 tip. Zo zie je maar, die wist ik niet.
Via Richfield is de snelweg bovenlangs. Maar inderdaad zal de UT12 veel mooier zijn, zoals ik zie op internet.

Ik snap wel denk ik wat je bedoelt met de canyons versus yosemite/zion.
In Yosemite, Zion ga je meer ondernemen met de kids. Hiking, fietsen, zwemmen. In het Canyon gebied is het alleen maar kijken kijken .... Dat is denk ik wat je bedoelt toch??? Kids hebben het wel gezien na een tijdje dan.

Ik ga er eens over nadenken...
Amerikarieke
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 aug 2006, 16:00

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Amerikarieke »

Martin & Marianne schreef:Het zal niemand verbazen dat ik de tijd voor Yosemite veel en veel te kort vind. :wink: Zelfs 2 nachten zijn al weinig. Trek je er bewust geen tijd voor uit?
Ik zou zelf Moab laten vallen; je hebt er eigenlijk te weinig tijd voor; nog naar Arches als je van Bryce komt is al lastig; je wilt toch wel via de UT12 rijden. Je mist dan tijd voor Capitol Reef en voor Goblin Valley.
De tijd ovor de Grand Canyon is dan weer ruim; als je daar geen speciale plannen hebt zou ik daar een nacht minder doen.

Als het mijn reis was, rekening houdend met de periode (erg heet in Moab) en 3 jonge kinderen zou ik het zo doen:

1 naar LA
2 LA
3 LA - kust
4 kust - SF
5 SF
6 SF - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Bishop
10 Bishop - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce - Page
17 Page
18 Page - Monument Valley
19 Monument Valley - Grand Canyon
20 Grand Canyon - Kingman
21 Kingman - LA
22 LA
23 LA
24 LA

Ik heb een dag LA laten staan in het begin. Je kunt er mee schuiven als dat betekent dat je bijvoorbeeld het weekend in Las Vegas of in Zion kunt vermijden.

Marianne
En zo is iedereen weer anders; ik zou geen 3 nachten in Las Vegas willen doorbrengen.
Ben zelf bezig met de route en loop ook nog tegen verschillende dingen aan qua tijd. Moet nog wel in de details duiken.

Ik besef wel heel goed dat iedereen het anders wil, iedereen heeft er weer een ander gevoel bij

Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf ook geen 3 nachten Las Vegas doen, maar dat heb ik uit de route van Romy overgenomen. En sommige mensen zullen drie nachten nog te weinig vinden. :wink:

Marianne
Amerikarieke
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 aug 2006, 16:00

Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.

Bericht door Amerikarieke »

Ooops sorry Marianne, dat had ik niet begrepen...

Ik heb inmiddels mijn route in een apart topic gezet, blijft lastig en puzzelen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer