Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Per account/betaalkaart mag je er maar een per jaar gebruiken.

Maar dat is natuurlijk eenvoudig te omzeilen. Hoeveel verschillende credit-cardnummers en e-mail adressen heb je tot je beschikking? Aan de andere kant, het is vaak de moeite niet waard. Zeker in de USA is booking.com meestal niet het goedkoopste c.q. meest gunstige reserveringskanaal.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door UitHolland »

Emootje schreef: Mochten er trouwens nog mensen zijn die een linkje hebben: ik ga wat boekingen doen en kan er wel wat gebruiken... ;-)
Mag via pb.
Hierbij: https://www.booking.com/s/35_6/vs201859
Heleen72
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 dec 2007, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Katwijk

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Heleen72 »

roelb schreef: Zeker in de USA is booking.com meestal niet het goedkoopste c.q. meest gunstige reserveringskanaal.
Even :offtopic: . Welke websites wel?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Vaak is direct boeken bij de hotelketen voordeliger, zeker als je de waarde van verdiende punten en eventueel statusvoordelen meerekent. Bij Hilton en Marriott zijn vaak allerlei promoties met dubbele punten en extra bonuspunten of free night certificates. En dan gaat het hard, dan kun je zomaar elke 4 nachten een gratis overnachting hebben. Bij Choice zijn de AAA rates vaak interessant en zijn er ook vaak promoties die extra punten opleveren.

In grote steden valt me op dat Amex travel NL vaak goede rates aanbiedt, veel gunstiger dan booking.com en consorten. Nadeel is wel dat de hotels het gewoon zien als OTA, dus dat je geen punten krijgt en geen statusvoordelen geniet. Maar goed, als de prijs gunstig is..
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Stan.Gobien »

Bij Best Western loont het zeker om lid te worden en dan in te loggen op de website en te zoeken naar een BW members rate of BW advanced purchase rate (niet annuleerbaar). Bijna iedere keer goedkoper dan booking.com of hotels.com
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Laredo »

Ook bij Choicehotels scheelde het voor mij aanzienlijk op een 2 bedroom appartement in Kissimmee. Ik heb de code hieronder voor 20% korting afkomstig van Flyertalk gebruikt.

Choice Hotels
up to 15% off: Code 00845160
Or use this link: https://www.choicehotels.com/?clientid=00845160
up to 20% off: Code 00263630
Or use this link: https://www.choicehotels.com/?clientid=00263630
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Coyote »

Heleen72 schreef:Even :offtopic: . Welke websites wel?
Word lid van Wyndham Rewards en boek bij ketens als Days Inn, Super 8, Travelodge en meer. Soms hebben ze speciale acties waarbij je extra punten verdient. Zo heb ik tijdens mijn laatste vakantie veel overnachtingen via Wyndham Rewards geboekt. Genoeg voor 2 gratis overnachtingen. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Tinus1955 »

Mijn ervaring is dat direct boeken bij de hotels in bijna alle gevallen niet het goedkoopst is. Er is meestal een lagere prijs te vinden op een externe website ook al maak je gebruik van speciale member/AAA kortingen. Je moet je dan wel willen verdiepen in websites als Hotwire en Priceline, waar de hotelnamen schijn geheim zijn ;)
Sinds kort heb ik een AMEX kaart en ook boeken via die website (Amex travel) levert zeker niet de laagste prijzen op is mijn ervaring. Via externe websites is een goedkopere prijs te verkrijgen i.c.m. b.v. een kortingscode EN cashback waar AMEX ook geen laagste prijs garantie op geeft.
Staar je ook niet blind op de member points van de hotelketens als je geen intensieve reiziger bent (en je dus geen hogere status member bent) en je niet beperkt wilt blijven tot één of meerdere hotelketens (met soms hun strikte voorwaarden).
Heleen72 schreef: Even :offtopic: . Welke websites wel?
https://www.hotwire.com (altijd wel een coupon te vinden via Google)
https://www.priceline.com (+ coupon)
https://www.goseek.com
https://www.hotelscombined.nl
https://www.trivago.nl (let op de regelmatige lagere prijs vermelding onder kopje: "Meer deals vanaf")
https://www.agoda.com/nl-nl/deals (secret deals)
https://www.booking.com (genius i.c.m. $30 korting of 10% korting link)
https://www.travelrepublic.co.uk/
Daarnaast bij veel boekingssites als Hotels.com en Expedia cashback te verkrijgen via externe websites als Cashbacktotaal.nl en Shopbuddies.nl. Ook te combineren met een kortingscode van desbetreffende boekingssite.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Hotwire, Priceline. tja, als je opaque boekingssites in de mix gaat gooien dan kun je hier en daar wel wat beknibbelen. Maar daar lever je ook een hoop voor in: zekerheid over hotel en kamer en het is absoluut non-refundable.

Maar ik heb een heel simpele regel: als het even kan boek ik niets dat non-refundable is, of het moet echt heel veel schelen en ik moet 100% zeker zijn van de plannen. Maar bij normale, refundable rates kun je echt vergeten dat OTA's zoals booking.com en hotwire.com er gunstiger uitkomen dan directe boekingskanalen. In de USA zie ik dat echt nooit, althans, niet in het marktsegment waar ik zoek. Wellicht dat het aan de onderkant van de markt, bij allerlei private owned properties anders is, maar niet bij de grote ketens. En dat is ook logisch: bijna alle hotelketens bieden een laagste prijs garantie. Dus mocht je toch een lagere rate vinden dan matcht de hotelketen dat en gaat er ook nog eens een forse korting, vaak 25%, vanaf.

Heel, heel soms lukt het nog wel eens om ergens een lagere rate te vinden. Die boek ik dan niet, maar gebruik ik voor de garantie van het hotel zelf. Overigens is me dat nog nooit voor een Amerikaans hotel gelukt, alleen een aantal keer bij Marriott's buiten de USA.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Tinus1955 »

Ook in bijna alle gevallen kun je er met zekerheid achter komen welk hotel je krijgt bij Hotwire en (met nog meer zekerheid bij) Priceline. Daarnaast is kamerkeuze tegenwoordig ook vaak een keuze die je op Hotwire/Priceline site zelf maakt (of anders even vooraf hotel contacteren m.b.t. voorkeur bedkeuze). Ik heb zelfs al een paar keer mijn Hotwire reservering kunnen annuleren (eerste het hotel contacteren voor goedkeuring) met 100% geld teruggave. Dus absoluut non-refundable: onzin!
Normale, refundable rates zijn ook in bijna alle gevallen goedkoper op externe hotel websites.
V.b. net geboekt: Hyatt Centric Arlington (4*), 2 nachten. €171 met AAA/Member rate op Hyatt.com en €162 op Booking.com (met Genius) en daarnaast nog eens $30/€25 terug via eerder genoemde Booking.com link. En ook met gratis annulering.
Nogmaals, hotelketens geven geen laagste prijs garantie op gebruik van kortingscodes e.d.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door katrienenluc »

roelb schreef: Bij Hilton en Marriott zijn vaak allerlei promoties met dubbele punten en extra bonuspunten of free night certificates. En dan gaat het hard, dan kun je zomaar elke 4 nachten een gratis overnachting hebben.
Als je dit tarief kiest, betaal je per nacht wel meer, dus je koopt je extra punten ahw af.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door sanook »

Ik weet niet of het voor USA hotels ook zo is maar voor onze laatste vakantie in Thailand vond ik bij trivago.de goedkopere aanbiedingen dan bij trivago.nl (voor hetzelfde hotel). Blijkbaar worden in nl geen duitse aanbieders meegenomen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

katrienenluc schreef:
roelb schreef: Bij Hilton en Marriott zijn vaak allerlei promoties met dubbele punten en extra bonuspunten of free night certificates. En dan gaat het hard, dan kun je zomaar elke 4 nachten een gratis overnachting hebben.
Als je dit tarief kiest, betaal je per nacht wel meer, dus je koopt je extra punten ahw af.
Nee, dat bedoel ik niet, dit gaat om promoties, niet om het reguliere double points tarief.

Zowel Marriott als Hilton, maar ook Choice, hebben regelmatig double points of andere promoties. Marriott had de afgelopen maanden weer de Megabonus, waarbij je voor elk verblijf extra punten kreeg. Hilton had (actually: heeft nog twee dagen - edit: zelfs langer, ik zie net dat het verlengd is tot 9 september) een double points promotion waarbij je punten voor elk verblijf verdubbeld worden. Als je de double points rate zou boeken krijg je dus feitelijk 4x de normale hoeveelheid punten.

Gaat best hard hoor, met al die promoties. Ik had twee weken geleden 4 betaalde nachten bij Hilton, en dat leverde in totaal alweer genoeg punten op voor de ene reward nacht die ik voorafgaand aan dat verblijf had. Dat is dus feitelijk 20% korting.
Laatst gewijzigd door roelb op 29 aug 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door katrienenluc »

OK, dat is iets anders.
Wij reizen bijna altijd via Marriott of Hilton, maar hebben van die double points acties bijna nog nooit gebruik kunnen maken. Wij reizen wel altijd in hoogseizoen...Misschien is dat de reden, want ik kijk er uiteraard wel naar :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Nou, dit jaar had je gedurende het hele hoogseizoen dubbele punten (mits aangemeld voor de promotie):
Offer valid for stays completed May 1, 2018, through August 31, 2018 (“Promotion Period”) at any hotel or resort within the Hilton Portfolio excluding Hampton by Hilton Hotels in Mainland China.
En dat is dus nu verlengd tot 9 september.

Van 1 januari tot 30 april had je de bonus points promotie, met 2000 extra punten voor elke stay, en nog een keer 10000 na elke 5 stays. En zo is er eigenlijk altijd wel een actieve promotie, zowel bij Marriott als bij Hilton.
Laatst gewijzigd door roelb op 29 aug 2018, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door katrienenluc »

en dit jaar niet geweest :happy6: :happy6:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Vorig jaar was er exact dezelfde promotie. Ook dubbele punten, van 1 mei t/m 31 augustus 2017. En als je de mails van Hilton leest kan het je bijna niet ontgaan. Op 27/4/2017: "You have early access to DOUBLE Points.". Op 3/6/2017: "Good news! Earn DOUBLE Points every stay." Kwestie van 1 keer klikken in de mail om je aan te melden (of op hilton.com inloggen en op "Promotions" klikken.

Edit: nog even teruggezocht, ook in 2016:
*Offer valid May 1, 2016, through August 31, 2016 ("Promotion Period") at any hotel or resort in the Hilton Portfolio. Hilton HHonors™ members must first register at HHonors.com/UnlimitedBonus prior to completing a stay within the Promotion Period. Registered HHonors members will only receive Bonus Points for nights completed during the Promotion Period, regardless of a check-in date before the Promotion Period begins or a check-out date after the Promotion Period ends. Registered HHonors members will earn Double HHonors Bonus Points per stay during the Promotion Period. "Double Points" means you will receive a bonus equal to the number of Base Points earned during a stay. There is no limit to the total amount of Bonus Points that may be earned during the Promotion Period with this offer. Bonus Points earned on Base Points do not count toward tier qualification. Please allow six to eight weeks from completion of your stay for points to appear in your HHonors account.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door katrienenluc »

Zou het kunnen dat die actie maar geldig is op boekingen vanaf 1 mei (voor 2016 dan) of 27/04 (voor 2017). Ik klik nl op d epromo's hoor, maar onze boekingen liggen normaal vast voor januari.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Nee hoor, het gaat om het verblijf, niet om het moment van reserveren. Dat staat ook heel duidelijk in de voorwaarden. Enige eis is dat je je registreert voor de promotie voorafgaand aan het verblijf en dat het verblijf geheel of gedeeltelijk binnen de actieperiode valt.

En als we dan toch bezig zijn, 2500 punten extra bij het eerste verblijf (voor 15 december 2018) voor nieuwe HHonors members, als je die account aanmaakt via: https://www.hiltonhonors.com/en_US/HHCM ... =148283642
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door katrienenluc »

Wij hebben uiteraard al een account.
Ik hou die andere actie toch in de gaten voor aankomende zomer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer