Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ElizabetK
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door ElizabetK »

Hai!

Ik vlieg eind oktober na een klus in Portland naar San Francisco, pik daar een minivan-camper op, en rij dan in een paar dagen naar Las Vegas, waar ik een vriendin oppik, en dan willen we nog wat sightseeing rond Las Vegas doen. We hebben allebei niet de behoefte om veel van Las Vegas te zien, en we houden van natuur/wandelen, en niet zo van toeristische plekken. En ik heb nog wat praktische vragen her en der.

Plan:
25 okt pick up minivan SF
rijden naar het begin van Stanislaus Forest (Frasers Flat campground?)
26 over de Sonora pass naar Bishop (of daar ergens)
27 Death Valley
28 Death Valley
29 Las Vegas
En dan hebben we nog 30-31-1-2-3 om dingen rondom Las Vegas te doen. We dachten natuurlijk eerst aan de Grand Canyon, maar net aan de telefoon (vriendin woont in Amerika) kwamen we erachter dat we dat eigenlijk helemaal niet perse hoeven te zien. Want hoe meer we wat in het rond Google Mapsten, hoe meer plekken we zagen die ons ook mooi leken (Lake Mead, Red Rock Canyon). Dus wilde ik hier de vraag neerleggen of er wellicht mensen zijn die tips hebben voor de net iets minder voor de hand liggende plekken. Ik hoor dat Bryce Canyon ook heel erg mooi is, ligt op zich ook prima binnen het bereik.

Verder lees ik dat je in het hoogseizoen wel moet reserveren op de campings, nu heb ik voor de eerste paar nachten uberhaupt moeite om campings/RV parks te vinden die dan nog open zijn (het is natuurlijk ook al best stervenskoud 's nachts op hoogte). Dus het lijkt me dat het in de Sierra Nevada niet echt hoogseizoen meer is. Maar juist omdat er maar weinig campings open zijn, misschien toch reserveren?

Mochten we toch richting Grand Canyon gaan, dan in die contreien sowieso reserveren, of is dat alleen nodig op de meer toeristische hotspots?

Dank alvast!
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

Red Rock ligt vlakbij LV, zouden jullie eventueel laatste dag als afsluiter kunnen doen.
Om kilometers te beperken en zoveel mogelijk in de natuur te wandelen : misschien via valley of fire naar Zion ( dag 1), Zion ( dag 2) en dan naar Bryce? Eventueel nog dagje Kanab en omgeving.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet de toeristische dingen wilt doen valt Bryce af, en de Grand Canyon natuurlijk ook.
Je kunt kijken naar Valley of fire, maar dat is ook redelijk toeristisch. Net als Lake Mead trouwens, maar dat zou mij minder aanspreken. Wat zou je daar willen doen?
Je kunt eens kijken naar de omgeving van St George (Snow Canyon, Yant Flat, ..). Kijk eens in de verslagen van forumlid Kalaman voor dat soort bezienswaardigheden. En kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl.

Je rijdt bewust niet via de Tioga Pass? De ergste drukte in Yosemite zal in oktober wel voorbij zijn. Je kunt zelfs nog wel een plekje in de vallei vinden om te kamperen.
ElizabetK schreef:Mochten we toch richting Grand Canyon gaan, dan in die contreien sowieso reserveren, of is dat alleen nodig op de meer toeristische hotspots?
Wat bedoel je precies met die contreien? Als je naar de GC gaat is wat mij betreft Mather CG de beste keuze. En daar zal wel iets vrij zijn in die periode. Het zal daar ook wel koud zijn.

Marianne
ElizabetK
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door ElizabetK »

Dank voor de reacties!

OK, ik drukte me niet goed uit. Ik hou niet van héél toeristische plekken. Dus ik hoef niet naar de Skywalk, en ik hoef de Grand Canyon niet perse te zien als het ergens anders net zo mooi en net wat rustiger is (ja, ik weet dat de Grand Canyon enorm is) Maar een beetje toeristische infrastructuur is natuurlijk wel handig.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik maar blijf twijfelen over de camper.. Heb al wel een aanbetalinkje gedaan, maar ik verwachtte dat ik alleen in de Sierra Nevada wellicht problemen zou hebben met kampeerplekken vinden en kou, maar ik zie nu dus dat het bij Bryce Canyon niet veel anders is, veel campgrounds gaan begin oktober dicht en t is daar ook weer rond het vriespunt s nachts. Maar motels/hotels zijn prijziger dan ik zou willen (en in de NP's al helemaal natuurlijk!) en ik vind kamperen ook echt heel leuk. Maar als je vergaat van de kou s nachts wordt t toch minder grappig vrees ik..

Oh ja, waarom niet Tioga: Sonora gaat over het algemeen later dicht, en als ik toch plekken moet reserveren om te overnachten lijkt het me zo onhandig als je ineens een andere route moet rijden. Daarbij las ik dat de highway 108 minstens zo mooi is.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door Hans B »

Je moet niet vergeten dan Bryce op 3000m hoogte ligt en de Grand Canyon op 2500m.
In oktober vindt je waarschijnlijk in de Alpen op die hoogte ook geen camping.

Links naast Las Vegas ligt Red Rock canyon en ten noorden van LV Valley of Fire, als je van wandelen houdt zijn dat mooie parkjes.
Lake Mead is prima in oktober om een middag aan het 'strand' te zitten.

Ach en de avonden zijn best leuk in Las Vegas.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ElizabetK
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door ElizabetK »

Dank!

We hebben er nu voor gekozen om wel naar Bryce te gaan, maar daar een cabin te boeken. Daarvoor inderdaad 1 of 2 nachten Valley of Fire, ziet er ook waanzinnig uit om te wandelen. En dan nog 1 nachtje koukleumen in Zion waarschijnlijk. Komt vast helemaal goed :)
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
in omgeving bryce zijn trouwens wel wat zaakjes die minder druk zijn dan uitkijkpunten zoals sunset point en sunrise point :

- kodachrome basin
- grosvenor arch en op dezelfde weg slotcanyon
- van in tropic de ,,achteringang" van bryce, het park is daar helemaal alleen voor u en bij een zonsopgangwandeling worden de rode rotsen prachtig belicht.

en zeker niet vergeten : de Melkweg. Bryce is één van de donkerste plaatsen van de USA en dat is goed voor een prachtige Melkweg.

Jacques
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis ElizabetK: tips SF-rondje Las Vegas eind oktober.

Bericht door winterpark »

Heb je de knoop doorgehakt over de cabin? Want eind oktober is er genoeg betaalbaars te vinden in die regio qua motels/hotels/kamers-huisjes op Airbnb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer