Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Marknyc16
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Marknyc16 »

Hoi,

Ik heb een vraagje.

Als je vanaf Cody via de Beartooth Highway naar Yellowstone rijdt waar kan je dan het beste overnachten in het park? Kan je dan op 1 plek blijven of de nachten over 2 plekken verdelen?

en hebben jullie tips voor overnachtingen in Glacier NP?

Alvast bedankt voor de response.

Gr.Mark
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door tomhster »

Vanaf Cody rij je normaal gesproken niet via de Beartooth-highway Yellowstone in. De snelste route via de oostingang is ook de saaiste. Als je de 296 neemt (op zich ook mooi) dan mis je het spectaculairste stuk van de Beartooth-highway. Je kunt dan beter overnachten in Red Lodge ( leuk plaatsje) en daarvandaan de Beartooth-highway in z'n geheel nemen. Op zich maakt het daarna niet uit waar je overnacht, in het park, in Gardiner of West Yellowstone. Al bovengenoemde plaatsjes hebben hun voordelen, het is prima om ze te combineren. De Beartooth-highway op zich is zeker een aanrader.
Marknyc16
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Marknyc16 »

Hoi Tohmster,

dank voor je bericht.

Dus rijden van cody via Beartooth Higway, overnachten in Red Lodge en vanuit daaruit bv 2 nachten naar Yellowstone overnachten bij bv. Canyon village of grant village?
Marknyc16
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Marknyc16 »

Maar het is toch ook mogelijk bv. om op 1 dag van cody, naar via redlodge naar yellowstone te rijden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Martin & Marianne »

Dus niet naar het zuidwesten?
Meerdere accommodaties in Yellowstone zijn wel handig maar het hangt er ook van af hoeveel tijd je er hebt.
En in welke tijd van het jaar ga je?

Wij reden in 2004 van Cody via de Beartooth Hwy naar Mammoth Hot Springs, dat kan best. We reden alleen niet helemaal tot aan Red Lodge, maar wel bijna.
Kijk eens in dat verslag voor onze overnachtingen, en ook in ons 2008- en 2015- en 2017-verslag. Met name in 2015 hadden wij veel verschillende accommodaties.

Marianne
Marknyc16
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Marknyc16 »

Hoi Marianne,

Vandaar uit gaan we naar Canada om uiteindelijk de auto in te leveren in Seattle.

We gaan je verslagen lezen :)

Mark
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door tomhster »

Hangt een beetje af van waar je daarvoor of daarna heengaat. Ik zou 'm wel één keer doen, heen en terug lijkt mij een beetje te veel van het goede.

Ik neem aan dat je ergens vanuit het oosten komt. Je kunt dan rechtstreeks aanrijden en in Red Lodge overnachten in plaats van Cody. Vanuit de richting Cody kun je ook met rechtoe rechtaan wegen in Red Lodge komen. De volgende morgen ga je vanuit Red Lodge meteen de Beartooth-highway op en daarna via de Lamar Valley (wild spotten) verder Yellowstone in. Als je daarna nog twee dagen hebt zou ik die aan de westkant van het park besteden.

Edit: Ik zie dat je naar Canada gaat. Dan zou ik de Beartooth-highway gebruiken om het park te verlaten. Wij zijn na een paar dagen Yellowstone via de Beartooth-highway naar Billings gereden (Red Lodge heeft meer charme) en daarna de 3, 12, 191 en 87 binnendoor richting Interstate 15 en/of Glacier. Vonden we een leuke route en bovendien vrij snel. Erg rustig, zorg dat je tank vol zit. Tussen Billings en Great Falls stellen de dorpjes heel weinig voor.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Martin & Marianne »

Het is handiger als je een complete route plaatst. En geeft even aan wanneer je gaat. Volgend jaar? In de zomer?

Marianne
Marknyc16
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Marknyc16 »

de route zou dan zijn.

1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park - Casper
4. Casper - Cody
5. Cody - Yellowstone
6. Yellowstone
7.Yellowstone - Red Lodge (via Beartooth Highway)
8.Red Lodge - Great Falls
9.Great Falls - Glacier NP
10. Glacier NP
11. Glacier NP - Banff (vanaf hier met familie die in Calgary woont richting Vancouver. Dit regelen zij allemaal)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt nogal wat uit of je in bijvoorbeeld mei, juli of september gaat, vandaar dat ik al twee keer heb gevraagd wanneer je gaat.
En liggen de tickets al vast?
Zo nee, dan zou ik op Salt Lake City vliegen, want nu zit je alleen maar in de auto.
Heb je je al wat ingelezen? Wat zou je overal willen doen?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door tomhster »

Vanuit Red Lodge kun je in één keer door naar Glacier. Dat is een lange dag, maar wel de moeite waard omdat je dan een extra dag Yellowstone kunt toevoegen. Mee eens met Marianne dat Salt Lake een betere keuze kan zijn dan Denver. Je hebt dan ook nog tijd voor Grand Teton. Het verder uitschrijven van de etappes is eveneens een goed plan. Zo is de Going to the sun road tot eind juni niet te gebruiken om Glacier te doorkruisen.
Marknyc16
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verblijf Yellowstone & Glacier NP

Bericht door Marknyc16 »

Hoi,

Nog niks geboekt. Plan is om eind augustus / begin september te gaan.

We zijn met zijn 4-en met ieder zijn/haar wensen.

Vliegen op Salt Lake is helaas geen optie, want Estes park is iets wat 2 mensen graag willen zien. Twijfelen hier nog over 1 of 2 dagen. Ook Cody is een bestemming die we er graag in willen.

Qua rijden vinden we het nog wel meevallen vergeleken met eerdere rondjes in het Zuidwesten. Zeker ook meegenomen dat we over Canada met familie ook nog eens veel tijd hebben (19 dagen).

Meegenomen dat we in augustus gaan. Is het rondje dan niet mogelijk zo?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer