Kortingsbonnen, Groupon en andere acties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
jesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 mei 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Zuid Holland

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door jesse »

En nog een linkje voor15,- bij booking:

https://booking.com/s/38_6/ingenm90
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2018, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Eveliefje »

Heb je link gebruikt Jesse! Heel fijn.
Hierbij nog een link voor ook 15 euro retour! https://www.booking.com/s/21_8/evelie46
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van een kortingscode van Booking.com.

Zij geven aan dat je na een aantal weken de korting teruggestort krijgt op je creditcard.
Maar nu lees ik elders op het www dat ze niet terugstorten op Amex.
Alleen op Visa en Mastercard.

Klopt dit inderdaad, of heeft iemand andere ervaringen?
crazywarning
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2009, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Arnhem

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door crazywarning »

Het klopt dat dit niet op een AMEX kan. Als je de AMEX aanvinkt dan kan je het vakje niet activeren om het geld op terug te laten storten. Bij aanvinken van Visa of Mastercard dan kan dat wel.

Voor iedereen. Ook ik heb een linkje ontvangen nadat ik een link van hier heb gebruikt (Bedankt JohnFromAmsterdam).

Bij deze de link van 10% korting op de volgende boeking. Voor mij betekent dat dan €20,- retour.
https://www.booking.com/s/21_8/joeydo72

Gr. Joey
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

crazywarning schreef:Het klopt dat dit niet op een AMEX kan. Als je de AMEX aanvinkt dan kan je het vakje niet activeren om het geld op terug te laten storten. Bij aanvinken van Visa of Mastercard dan kan dat wel.
Bedankt voor de oplossing.
Gelukkig heb ik ook een Mastercard.
Waarschijnlijk kan ik wel gewoon in het hotel met een Amex betalen, als ik bij mijn boeking maar mijn Mastercard opgeef.

Ik dacht eerst dat ik onbeperkt op codes kon klikken en korting kon krijgen, maar blijkbaar kan dat maar 1 keer.
Je kunt wel 10 x geld ontvangen als iemand jouw link gebruikt heeft.
Laatst gewijzigd door Ruudzaan op 26 aug 2018, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Het gaat alleen om de terugbetaling van dit soort incentives. Daar kun je een van je in je account ingevoerde kaarten bij Booking.com voor aanmerken, en dat kan dan idd geen Amex zijn. Het staat helemaal los van het betaalmiddel dat je voor de reservering gebruikt.

Heb je geen geschikte kaart in he account maar moet je wel zo'n incentive ontvangen, dan krijg je een mail van Booking.com met het verzoek een geschikte kaart in te voeren.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef: Heb je geen geschikte kaart in he account maar moet je wel zo'n incentive ontvangen, dan krijg je een mail van Booking.com met het verzoek een geschikte kaart in te voeren.
Zelf heb ik Amex en MC.
Mijn partner alleen een Amex, dus zij zou niet zo'n korting kunnen krijgen.
Nu wordt er in de voorwaarden ook over een wallet gesproken. Wordt daarmee de paypal wallet bedoeld, want die heeft ze volgens mij wel.
Alleen geen idee waar die wallet aan gekoppeld is bij haar.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Volgens mij kun je ook laten terugstorten op een mastercard debit. Als je een gratis betaalrekening neemt bij N26 heb je er een. Of als je een rekening hebt bij Bunq. Of gebruik een kaart van iemand anders, al moet dacht ik de kaart wel uniek zijn, dwz, de maxima die Booking.com hanteert voor het ontvangen van incentives gelden niet alleen per gebruiker, maar ik dacht ook per kaart.

edit: even gecontroleerd, en ja, je kunt inderdaad ook laten terugbetalen naar een Mastercard of Visa debit. Dus even een gratis rekening openen bij N26 en je hebt een Mastercard Debit (gekoppeld aan je nieuwe N26 bankrekening).
Laatst gewijzigd door roelb op 26 aug 2018, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Laredo »

Hierbij mijn link voor 10% korting bij Booking.com https://www.booking.com/s/35_6/laredo84
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef: edit: even gecontroleerd, en ja, je kunt inderdaad ook laten terugbetalen naar een Mastercard of Visa debit. Dus even een gratis rekening openen bij N26 en je hebt een Mastercard Debit (gekoppeld aan je nieuwe N26 bankrekening).
Voor het aanvragen van een Mastercard bij een Nederlandse bank heb je een geregeld aantoonbaar inkomen nodig. Dat heeft mijn partner niet meer en daardoor kan zij geen nieuwe creditcard aanvragen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Dit gaat om een mastercard debit, geen credit.

N26 is een duitse "online" bank waar je als Nederlander gewoon een rekening kunt aanvragen. Dat is geheel gratis. De gratis betaalpas die bij de rekening hoort is een Mastercard debit, in tegenstelling tot de Maestro kaart die de meeste NL banken uitgeven. Maakt verder niet zo veel verschil, elke betaalautomaat in Europa ondersteunt beide, maar buiten NL wordt Mastercard debit vaak beter geaccepteerd dan Maestro. En je kunt er dus door booking.com geld op laten storten.

De enige eis om de betaalpas bij N26 toegestuurd te krijgen is dat je ten minste 50 euro stort op je nieuw geopende rekening. Grappige bijkomstigheid is dat het IBAN van je bankrekening een DE nummer is. Dat kan soms wel handig zijn. Ik had ooit een cashback actie van een Philips scheerapparaat, waarbij het apparaat op amazon.de veel goedkoper was dan in Nederland. Maar als je in Duitsland kocht moest je een DE rekening hebben voor de cashback. Hartstikke handig dus..

Ook Bunq is een relatief nieuwe, Nederlandse, online bank en verstrekt ook standaard een Mastercard debit ipv Maestro. Ik vermoed dat de andere banken ook wel een keer over zullen stappen. SNS doet standaard al v-pay ipv Maestro, maar daar heb je in dit kader niet zo veel aan.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Goede tip.

Ik zie ook dat bij N26 betalingen in vreemde valuta met de debitcard gratis zijn. Er wordt dus geen koersopslag of vast bedrag per betaling in rekening gebracht. Bron hiervan is de Consumentenbond.

Weet alleen niet of het nog lukt om binnen 2 weken alles op de mat te hebben.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Maar waarom moet je die kaart dan binnen 2 weken hebben?

Nogmaals, een booking.com incentive payment staat helemaal los van de betaling van de accomodatie. Het is een bedrag dat booking.com zelf uitbetaalt, na je verblijf. De accommodatie zelf heeft daar geen rol in en ook geen weet van. Het maakt ook niet uit hoe je dat verblijf betaalt, of dat voor- of achteraf is, via booking.com of direct, en met wat voor type kaart.

Enkele dagen na je verblijf ontvang je van booking.com een mailtje met de mededeling dat je incentive payment klaar staat. Het subject is "Bevestigingsnummer x: Claim uw beloning van EUR X nu u terug bent". In dat mailtje zit een link naar de pagina van booking.com waar je je betaalmethoden aan je account kunt koppelen. Daar mag je dan een van je al ingevoerde kaarten selecteren voor de terugbetaling, of een nieuwe kaart toevoegen. Als je al eerder een kaart hebt geselecteerd voor deze betalingen dan staat er in dat mailtje: "It’s done. Your EUR Y is already on its way " (of iets vergelijkbaars in het Nederlands, maar daar heb ik zo geen voorbeeld van in mijn mailbox).
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Ik snap (denk ik) waar je op doelt.
roelb schreef:Maar waarom moet je die kaart dan binnen 2 weken hebben?
Wij vertrekken over precies 2 weken naar de VS en als we een paar dagen in hetzelfde hotel in een stad verblijven, dan is 10 procent korting mooi meegenomen.
Maar jij geeft aan dat we rustig de boeking kunnen doen met code en ter plekke betalen met Amex. En pas als we weer in Nederland teruggekeerd zijn, dan hebben we de Mastercard van N26 en hoeven dan pas die gegevens door te geven aan Booking.
Zoiets?

Ik las wel dat je met de card van N26 geen opslag krijgt bij vreemde valuta als je betaalt in winkels.
Welicht zou dan de kaart van N26 voordeliger zijn als betalingen met mijn Amex, cash of ING-maestro kaart?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door roelb »

Op je eerste vraag: ja. Je kunt boeken, betalen met Amex. Na je verblijf ontvang je van booking.com een e-mail met daarin de mededeling dat je geld van ze terug krijgt en het verzoek om daar een kaart voor door te geven / in te voeren.

Let op: booking.com is meestal bij lange na niet de goedkoopste optie voor veel hotels in de USA. Ook niet met 10% korting. Je geeft aan dat je een Amex hebt. Kijk dan ook eens bij Amex travel. En als je in hotels van de bekende ketens verblijft: kijk altijd op de eigen website met AAA korting, members rate, etc. In dat geval spaar je ook nog punten bij de hotelketen, en dat kan best snel oplopen.

Voor wat betreft je tweede vraag, voordeel bij betalen: ja, dat is inderdaad zo. Als je echt elk dubbeltje wilt omdraaien kun je inderdaad beter zoveel mogelijk met zo'n debit kaart betalen ipv je credit card. Maar aan de andere kant, op je Amex krijg je weer punten, en dat is ook wat waard. Plus dat je de mogelijkheid hebt om een chargeback te doen als er onverhoopt iets mis loopt. Met je debitkaart heb je die optie niet.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

@roelb,
ik heb met mijn domme harses verzuimd om nu eens te kijken wat voor Mastercard ik heb. Ik heb dus een Platinum en dan kun je (in ieder geval bij mijn bank) een gratis partnerkaart krijgen.
Dus die heb ik maar snel aangevraagd en is misschien deze week nog binnen.
Dank ook voor je andere tips.

Maak jij ook ooit gebruik van Pointshound?
Ook andere forumleden natuurlijk van harte uitgenodigd om enig inzicht in deze site te geven.
Gebruikersavatar
jesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 mei 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Zuid Holland

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door jesse »

Linkje voor €15,- bij Booking :-)

https://booking.com/s/77_6/ingenm90
JohnFromAmsterdam
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door JohnFromAmsterdam »

Deel je liefde voor reizen
Laat een vriend of vriendin kennismaken met Airbnb. Hij of zij ontvangt €25 reistegoed bij het registeren en jij krijgt €15 reistegoed wanneer je vriend of vriendin een reis heeft gemaakt. Alleen voor nieuwe Airbnb-gasten!

www.airbnb.nl/c/hmoumene
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Emootje »

Ruudzaan schreef:Maar jij geeft aan dat we rustig de boeking kunnen doen met code en ter plekke betalen met Amex. En pas als we weer in Nederland teruggekeerd zijn, dan hebben we de Mastercard van N26 en hoeven dan pas die gegevens door te geven aan Booking.
Zoiets?
Had ik ook, ik heb met m'n Amex alles geboekt maar bij Booking.com stond nog geen retourkaart. Er stonden dus wel al wat linkjes te wachten.
Overigens kon ik wel gewoon m'n Amex als retourkaart invoeren...

Mochten er trouwens nog mensen zijn die een linkje hebben: ik ga wat boekingen doen en kan er wel wat gebruiken... ;-)
Mag via pb.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kortingsbonnen, Groupon en andere acties deel 2

Bericht door Ruudzaan »

Emootje schreef: Mochten er trouwens nog mensen zijn die een linkje hebben: ik ga wat boekingen doen en kan er wel wat gebruiken... ;-)
Mag via pb.
Volgens mij kun je maar 1 x gebruik maken van een korting, als ik het goed heb begrepen in de voorwaarden van Booking.com.

De Promotor mag maximaal 10 keer de Vriendenbeloning ontvangen. Elke Ontvanger mag slechts eenmalig gebruik maken van een Vriendenlink om een Geldige Reservering te maken, ongeacht of de Ontvanger verscheidene Vriendenlinks van verschillende Promotors heeft ontvangen of daar toegang tot heeft gehad. Per creditcard, of per unieke Wallet, kunnen er maximaal 11 Vriendenbeloningen verdiend worden (1 als Ontvanger, 10 als Promotor).

Als jij een korting gebruikt, ben je de ontvanger, dus dan kun je maar 1 x gebruik van de korting.
Als dit zo is, moet je dus goed kijken wanneer je hem gaat gebruiken.

Nu weet ik niet of het in de praktijk ook zo gaat, want uit je bericht lijkt het of je meerdere kortingen hebt ontvangen als Ontvanger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer