Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Annetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:18

Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Annetje »

Beste allemaal,

Volgend jaar willen wij graag met een rv reizen door het noordwesten.
Na het lezen van reisverslagen en sites komen we tot het volgende rondje in ongeveer vier weken:

1. Aankomst in Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Reizen naar Glacier
5. Reizen naar Glacier
6. Glacier
7.Glacier
8.Glacier
9.Glacier
10.Reizen naar Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone
16. Reizen naar Craters of the Moon
17. Reizen naar Craters lake
18. Crater Lake
19. Reizen naar Oregon Dunes
20. Reizen via de kust (ecola state park)
21. Reizen naar Mount St Helen
22. Mount St Helen
23. Reizen naar Mount Rainier
24. Mount Rainier
25. Reizen naar Olympic
26. Olympic
27. Olympic
28. Vertrekken vanaf Seattle

Hebben jullie nog tips? Bijvoorbeeld een betere route, meer/minder dagen op een bepaalde plek of plaatsen die we wel kunnen overslaan of juist naar toe moeten?

Alvast hartelijk dank voor jullie tips :)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door tomhster »

Vier dagen Glacier is wel erg ruim. Ik zou de omgeving van Bend, Oregon invoegen voor een paar dagen. Mooi, afwisselend en een leuk plaatsje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

In 1 dag van Craters of the moon naar Crater Lake is te ver. Wij hadden in 2015 twee overnachtingen onderweg. Misschien heb je iets aan ons reisverslag voor dat stuk en voor Yellowstone.
Jullie willen niet naar Grand Teton?
In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Marianne
Annetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:18

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Annetje »

@Tomhster

Thanks! Ik vroeg me ook al af of het niet wat veel was. Hoeveel volle dagen zou jij aanraden? En bedankt voor de tip van Bend, ziet er inderdaad mooi uit!


@Marianne
We hopen in juni te gaan. We dachten dat Teton er nog bij misschien wat veel was, maar het is wel een aanrader dus? Ik vraag me sowieso af of we misschien niet te veel rijden in onze reis hebben zitten en misschien beter een stukje kunnen vliegen of overslaan. Ik ga kijken naar je reisverslag, bedankt!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door covri »

Wij doen volgend jaar ongeveer dezelfde route in juni met een camper, maar andersom. Wij beginnen met Olympic NP en eindigen met Glacier NP.
Bewust: Advies heb ik hier ergens gelezen om Glacier NP zo laat mogelijk te doen ivm met eventueel nog sneeuw.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door kalaman »

Als jullie hikers zijn, dan zijn 4 dagen Glacier helemaal niet te veel. Er is ook een groot verschil tussen East en West Glacier.
Heel veel kans dat de Going-to-the-Sun Road nog niet open is als jullie dat in het begin van de reis (juni) doen.
Maar dat geldt ook voor Mt Rainier, Yellowstone (Beartooth Highway) en Crater Lake. Dat laatste is meestal maar volledig sneeuwvrij begin juli.

Alle plekken die jullie willen gaan doen komen ruimschoots aan bod in onze diverse blogs. Je vindt alle links via onze indexpagina, gerangschikt per staat en alfabetisch : Kalaman Index Travelblog
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Zowel in Olympic als in Glacier kun je in juni nog last hebben van sneeuw. Wij waren in 1991 in juni in Glacier; we hadden geluk dat de Going to the Sun Road net open was maar we hebben er niet kunnen kamperen of wandelen.
In 2006 hadden wij medio juli nog sneeuw langs sommige trails in Olympic NP. Maar de meeste delen van het park zullen in juni wel te doen zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door ingrid14 »

Je zou na Seattle via North Cascades kunnen rijden op weg naar Glacier.
Eens over het toevoegen van Grand Teton. Ik zou een dag Yellowstone minder doen om hier ruimte voor te maken.
Verder zou ik geen volle dag bij Mount St Helens blijven.

Voor het hele gebied geldt dat je moet rekening houden met afsluitingen door sneeuw.
De Going to the Sun road : deze mogen jullie toch niet rijden met de RV dus je bent aangewezen op shuttle bussen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door covri »

@Ingrid14
Inderdaad, ik weet dat je de Going to the Sun road niet met een Camper kan rijden. We gaan onderlangs.
Helaas rijden de shuttlebussen pas vanaf juli. We zullen dus niet zoveel van het park kunnen zien. We willen eigenlijk wel kamperen bij Many Glacier.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door ingrid14 »

Wij waren afgelopen juli in Glacier.
Dag 1 gingen we onderlangs naar Two Medicine en dan naar Many Glacier om te overnachten. Dit kan je ook met een rv denk ik.
Dag 2 en 3 waren we in Many Glacier. We hebben 1 dag gewandeld en zijn 1 dag naar Logan Pass gegaan. Dit laatste zal niet gaan voor jullie.
Dag 4 gingen we via GttS naar de westkant (dit gaat dus niet voor jullie)
Wat jullie wel kunnen doen is aan de oostkant St Mary Lake.
Je zou ook de westkant kunnen bezoeken met Lake Mc Donald en Avalanche Creek maar daar is het momenteel aan het branden dus ik weet niet hoe het daar volgend jaar zal zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hibiscus
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2014, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Hibiscus »

Wij hebben afgelopen juli 2 nachten met een 30ft RV op Many Glacier gestaan. Wij hadden plekje R35, een heerlijk plekje, zeer aan te bevelen. Zorg ervoor dat je er op tijd bij bent met boeken. Het is net zo populair als een Yosemite campground dus je moet precies op tijd ( ik geloof 4 maanden van te voren om 16 uur onze tijd) achter je computer zitten. Na een minuut zijn alle plekken weg. De weg naar Many is slecht, maar prima te doen met een RV. Ik was graag een paar nachten langer in Many Glacier gebleven, er is voldoende te doen als je van wandelen houdt. Wij hebben alleen de Grinnell Glacier trail gelopen en dat was fantastisch. Ik weet niet of je al de hele wandeling kan doen als je vroeger in het seizoen bent, er lag nu ook nog op een aantal stukken sneeuw.

Hibiscus
AntonE
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 aug 2018, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door AntonE »

Wij willen vergelijkbare reis doen: met auto en hotels. Hoe zoeken jullie naar de hotels?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Voor accommodatie kijken wij in eerste instantie altijd naar iets in het park. Daarvoor kun je de NPS-site gebruiken. Voor Yellowstone zie www.nps.gov/yell. Ook voor de campings is dat voor ons altijd de eerste ingang. Op de NP-sites vind je de openingstijden, ligging aantal plaatsen etc. Voor het reserveren in Yellowstone zie https://www.yellowstonenationalparklodges.com. Kijk eens in ons 2017-verslag; we hebben toen gekampeerd en ook in de Old Faithful Inn overnacht. Reserveren kan nu al. Dat geldt ook voor Glacier denk ik (www.nps.gov/glac).
Voor accommodatie buiten de parken googelen wij meestal op plaats en termen als lodges, cabins, motel, hotel.
Je kunt ook eens naar de ervaringen van forumleden kijken via de link hier bovenin (hotels & campings).
Ik haal ook altijd veel tips uit reisverslagen.

Marianne
AntonE
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 aug 2018, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door AntonE »

ik volg dit met belangstelling. Wij willen dit ook ongeveer gaan doen in juli/aug 2019.
Annetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:18

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Annetje »

Wow, bedankt voor alle reacties en info! Heel erg nuttig. We wilden graag in juni om de drukte (een beetje) voor te zijn, maar dat maakt het zo te zien ook wel weer tricky met de kans op sneeuw. Zeker als er in juli nog sneeuw kan liggen! De route omdraaien is dus zeker het overwegen waard en nog even een keer kritisch kijken naar de route.

Ik wist trouwens niet dat je echt precies om het tijdstip achter de pc moest zitten, bedankt voor de tip! En hotels/motels doen in plaats van een rv is dus ook het overwegen waard.

Bedankt!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door ingrid14 »

Ook als je de route omdraait, los je het probleem van de sneeuw niet op. Je hebt dan wel meer kans op minder sneeuwhinder in Glacier maar je probleem verplaatst naar Olympic en Mt Rainier.
En ook voor Crater Lake kan juni te vroeg zijn.
Veel hangt natuurlijk af van de hoeveelheid sneeuw die komende winter zal vallen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Marlies »

Ik zie dat je al veel tips hebt gehad. Wat ik nog niet specifiek voorbij zie komen, is dat je met een camper rekening moet houden met wat extra reistijd tov de tijden die je bijvoorbeeld ziet wanneer je de bestemmingen invoert op google maps of mapquest. Je bent langzamer doordat je in een camper rijdt, zeker op bochtige trajecten (ik heb ooit op dit forum een inschatting hiervan voorbij zien komen... ik meen +20%... maar weet het niet zeker meer -> onze ervaring van vorig jaar is dat je wel rekening moet houden met een dergelijke plus).

Het tweede deel van je reis vanaf dag 16 is sowieso behoorlijk gehaast (ongeacht of je kiest voor camper of auto). Over dag 16 is al opmerking gemaakt (trek hier zeker twee dagen voor uit), maar ook dag 19 ben je zo'n 4 a 5 uur onderweg (pure rijtijd zonder stops), terwijl er mooie stops onderweg zijn. Hierdoor heb je geen / weinig tijd voor de Oregon Dunes, omdat je de volgende dag weer een lange rit hebt richting Ecola State Park (rijtijd minstens 4 uur, maar het zou zonde zijn om niet meerdere stops te maken langs deze prachtige kustroute). Je zou iets tijd kunnen winnen door maar 1 overnachting te doen bij Crater Lake en het einde van de middag + de vroege ochtend de dag erna gebruiken om Crater Lake te bekijken.
Annetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:18

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door Annetje »

Bedankt voor de reacties! Fijn zoveel tips.

We hebben even overlegd, maar we willen toch graag juni gaan. Dan wordt het inderdaad even kijken met de sneeuw, en hoe we het rondje gaan rijden. Hopelijk valt het mee :)

Weet iemand trouwens nog een goede stop om de rit tussen Seattle en Glacier op te breken?

@ Marlies, heb jij nog meer tips om de route aan te passen? Misschien moeten we overigens wel gewoon iets schrappen. Op basis van de feedback hier zouden we het nu als volgt doen:

1. Aankomst in Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Reizen naar Glacier
5. Reizen naar Glacier
6.Glacier
7.Glacier
8.Glacier
9.Reizen naar Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Grand Teton
15. Grand Teton
16. Reizen naar Craters of the Moon
17. Reizen naar Craters of the Moon
18. Reizen naar Craters lake
19. Reizen naar Oregon Dunes
20. Reizen via de kust (ecola state park)
21 Kust
22. Reizen naar Mount Rainier (en St Helen onderweg)
23. Mount Rainier
24. Mount Rainier
25. Reizen naar Olympic
26. Olympic
27. Olympic
28. Vertrekken vanaf Seattle
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door katrienenluc »

Ik volg dit belangstellen :thumbup: d mee!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Annetje: Seattle-Glacier-Yellowstone-Oregon-Seattle

Bericht door tomhster »

De omgeving van Bend, Oregon verdient echt wel twee nachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer