GPS rondreis Westen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
heartfield
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 apr 2017, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

GPS rondreis Westen

Bericht door heartfield »

Ik heb nog een GPS liggen (een oudje) waar er kaarten opstaan van het Westen (2010) deze kunnen echter niet meer
geupdate worden. zou deze nog voldoen of zijn er teveel veranderingen gebeurd dat iemand weet ?

mvg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij rijden op kaarten die vaak nog veel ouder zijn. Geen enkel probleem voor de route.

Marianne
heartfield
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 apr 2017, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door heartfield »

ok, hartelijk dank,
ook niet voor de hotels te vinden die bvb in Las Vegas of Page liggen ?

mvg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt voor de zekerheid altijd even een printje van Googlemaps maken waar het hotel op staat, maar de adressen zullen nog wel kloppen, de namen van de hotels wellicht niet altijd.

Marianne
heartfield
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 apr 2017, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door heartfield »

ok, hartelijk dank hiervoor.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door Frasi »

Er zijn de afgelopen 8 jaar weinig nieuwe hotels gebouwd in Las Vegas. Crisis en zo...
Ook komen er weinig nieuwe wegen bij op het platteland. En (in 2010) bestaande wegen opdoeken komt nog minder voor.

Dus in tegenstelling van wat de marketeers van TomTom ons willen doen geloven, kan je met een 8 jaar oude kaart nog prima uit de voeten.
Misschien je hotels vooraf thuis op Google maps even checken, maar verder geen zorgen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
IlseW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2017, 18:08

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door IlseW »

Hallo
Wij doen momenteel een toertje Las Vegas ( Zion, Bryce, Capitol Reef, Monticello ( Needles), MV, Page, GC, Las Vegas. We zitten momenteel in Monticello en hebben nog geen enkele behoefte gehad aan een extra gps. We programeren op de WiFi in de hotels Google maps, maar eigenlijk is dat vaak niet nodig als je een kaart hebt. We kijken er nauwelijks naar. De wegen zijn hier zo simpel.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door Whitestreet »

Ik heb laatst een rondje Florida gedaan met kaarten die net zo oud waren.
Hoeveel kan er veranderen? Vrijwel niets! Er kan een weg bij gemaakt worden die dan niet op de kaart staat.
Maar je bent op vakantie, je hoeft niet de snelste weg te hebben, en die ga je ook niet missen.
Het is niet zo dat de complete infrastructuur veranderd. Volgend jaar maken we ook een rondje Zuid-West.
Ik twijfel er niet eens aan om een andere gps aan te schaffen, mijn kaarten kan ik wel updaten maar dat ga ik niet eens doen.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door chippie777 »

Ik had ook een oude TomTom ging altijd goed. Toch overgestapt naar een navigatie app op mijn smartphone en dat bevalt prima.
Grootste voordeel: scheelt weer een apparaat meenemen en dus ook opladers en snoeren.
Kaarten veranderen niet veel dat klopt toch wel af en toe een vreemde ervaring net de oude TomTom gehad maar dat was niet echt een probleem.
Maar nu ik een nav app op de telefoon gebruik wil niet meer terug.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: GPS rondreis Westen

Bericht door Galapogos »

Het nadeel van oude kaarten kan wel zijn dat de maximumsnelheden niet meer overeenkomen met de werkelijkheid. Nou klopt dat eigenlijk sowieso nooit honderd procent, ook niet de nieuwste kaarten. Maar ik vind het desondanks wel handig als het ongeveer klopt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer