Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
TwaJo
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Bericht door TwaJo »

Hoi allemaal, is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken? Of is juni beter?
Laatst gewijzigd door markro op 15 aug 2018, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: September

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is wat lastig zeggen zo. Juni heeft langere dagen maar misschien zijn er zo hier en daar nog passen gesloten. Het is handiger om aan te geven wat je onderweg wilt bezoeken; voor een directe rit van Denver naar LA maakt het jaargetijde weinig uit maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.

Marianne
TwaJo
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: September

Bericht door TwaJo »

Natuurlijk willen we niet rechtstreeks van Denver naar Los Angeles en hebben we totaal 28 dgn om wat moois samen te stellen. Met 2 personen een autoreis, geen idee wat voor auto, hotels/motels, wandelingen, fietsen, fotografie, veel zien en beleven...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: September

Bericht door Martin & Marianne »

Ik probeer duidelijk te maken dat de periode voor een deel zal afhangen van de route. Voor Yellowstone bijvoorbeeld is september aardig laat; er sluiten dan al voorzieningen. Wil je in Colorado de bergen in dan is juni misschien wat vroeg. Voor de watervallen in Yosemite is juni de mooiste maand. Voor een begin van de herfstkleuren in Colorado is september prachtig. Qua licht vind ik september erg mooi, dus als je veel fotografeert is dat misschien iets om rekening mee te houden.

Wij deden in 2013 een route van Denver naar LA, vanaf half mei. Is goed bevallen, maar we hebben wel Rocky Mountain NP overgeslagen (de Trail ridge Road gaat normaal eind mei open).

Marianne
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: September

Bericht door bigoak »

In september kan je in Yellowstone ook verrast worden door 30 cm sneeuw. Dit was 20 september vorig jaar. En het was niet de eerste sneeuw. Een paar dagen ervoor was er ook al 10 cm gevallen (en weer gesmolten). Hierdoor hebben wij Grand Teton NP moeten missen
36498156314_0f1f17a67e_m.jpg
36498156314_0f1f17a67e_m.jpg (19.37 KiB) 1844 keer bekeken
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
TwaJo
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Bericht door TwaJo »

Toch maar juni aanhouden dan! Dank jullie wel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Bericht door Old Faithful »

Voor mij zou dit gegeven niet doorslaggevend zijn. Ook in juni is er kans op sneeuw in Yellowstone. Ik herinner me een een bericht van forumlid Nieuwenoord
Ik zou de andere argumenten voor juni of september zwaarder laten wegen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Bericht door Martin & Marianne »

En wil je wel naar Yellowstone? Dat zal veel worden in 4 weken als je oko het zuidwesten uitgebreid wilt bezoeken.
Kijk eens naar een route en bekijk dan welke maand daarvoor het meest geschikt is.

Marianne
TwaJo
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Bericht door TwaJo »

Yellowstone lijkt mij bijzonder mooi :)
Waarschijnlijk heb ik aan 28 dagen niet genoeg...
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Is september een mooie periode om een reis van Denver naar Los Angeles te maken?

Bericht door vinceG »

Voor alleen het zuidwesten is September prima! Wij gaan alleen buiten het seizoen op vakantie hebben zelfs later in oktober nog prima weer gehad. Maar zoals aangegeven de dagen zijn al korter en in de avond kan het frisser zijn. Maar het kan prima!
Wil je noordelijker gaan, dan is het gewoon al kouder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer