Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Blonky1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2018, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Blonky1986 »

Wij zijn uitgenodigd door een Amerikaanse vriend om bij hem te verblijven in Washington D.C.

Hij woont enkele honderd meters van het white house af, we mogen gratis bij hem verblijven.

We willen vanuit hier nog een kleine road trip doen (vakantie max 3-4 weken), maar niet naar te dure steden etc.

Hij heeft eventueel een auto die we ook mogen lenen.

Waar zouden jullie naartoe gaan en hoe? Kamperen of toch hotels ? Etc etc

Reismogelijkheden
Eind feb begin maart 3 weken
Mei vakantie 3-4 weken
Zomervakantie 3-4 weken
Herfst 3 weken

Welke periode zouden jullie aanraden ook qua budget etc

Alvast heel erg bedankt !
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door winterpark »

Een auto lenen, kan dat verzekeringstechnisch wel? In Amerika ben je dacht ik verzekerd op de persoon ipv op de auto.
Alle periodes zijn mogelijk, maar mei of herfst lijken me qua weer en prijstechnisch het beste. Vanaf Washington kun je een prima rondje door het zuiden maken.
Welk budget had je zelf in gedachten?
Blonky1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2018, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Blonky1986 »

Als we er niet zelf in mogen rijden wil hij ook mee :)

Het budget wat we voor D.C. nodig hebben is verwaarloosbaar. Daar zullen we vooral naar zoo en museum gaan en kunnen altijd broodjes smeren etc om prijs te drukken en zullen s avonds sowieso samen eten.

Ik weet niet goed waar ik rekening mee moet houden qua budget. Wat kun je op een kleiner budget doen? Die vriend had het al over een huisje aan het strand huren en hier naar toe rijden. New york etc is wss te kostbaar.
Gast

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Gast »

Ik zou in de herfst gaan en dan richting de bergen voor de fall foliage.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door boonens »

Of in de herfst een rondje richting het noordoosten: NY state + New England (fall foliage). Hotels zijn dan wellicht een wat meer comfortabelere optie dan kamperen.

Als je de dure steden wilt vermijden zou je dan via omgeving Harrisburg (o.a. Gettysburg/amish/Hershey's), naar de Finger Lakes (o.a. Watkins Glen, uitstapje naar Niagara Falls) en dan naar de White Mountains & Green Mountains / Berkshires. Als je echt de smaak te pakken hebt kan je ook nog doorrijden naar Acadia. Je zou deels via de kust kunnen terugrijden (Cape Cod, Martha's Vineyard, Long Island etc.), maar daar zijn hotels natuurlijk wel aanzienlijk duurder.

Edit: wat eoms dus zegt, terwijl ik mijn verhaaltje aan het typen was :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Blonky1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2018, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Blonky1986 »

In de herfst zou ik enkel 3 weken kunnen gaan want 1 week vakantie en max 2 verlof. In de zomer heb ik meer tijd want dan heeft ze 6 weken vakantie.

Welk budget zouden jullie aanraden als we met 4 zijn en of in 4 persoons kamers verblijven of kamperen (al dan niet met huur camper)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat makkelijker meedenken als je iets meer informatie geeft. Je reist met kinderen? Twee? Hoe oud? Ze hoeven nog niet naar school? Een kamer met 2 tweepersoonsbedden is voldoende? En waar houden jullie van? En wil de vriend mee op rondreis en willen jullie dat ook? Betekent dat een extra kamer?
Je kunt zelf eens kijken in verschillend plaatsen wat je kwijt bent voor een hotelkamer. En of er verschil is tussen voor- en najaar en de zomer. Ik neem aan dat februari goedkoper is, maar dat lijkt me ook minder aantrekkelijk. Vergelijk dat eens met de kosten voor het aanschaffen van een tent en de kosten van een camping; je zult waarschijnlijk wel veel kunnen besparen als je kampeert. Een camper zal echter duurder zijn.
Blonky1986 schreef:In de herfst zou ik enkel 3 weken kunnen gaan want 1 week vakantie en max 2 verlof.
Je kunt in 3 weken al heel veel doen. Hoe lang wil je in DC blijven? Als je budget niet ruim is, is de duur van de vakantie natuurlijk een goede manier om de kosten te beïnvloeden.

Ik zou voor hotels op ongeveer 1000 tot 150 dollar per nacht rekenen, maar in de steden zal het veel duurder zijn. Eten kun je net zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt. Vergelijk het maar eens met elke dag hier uit eten gaan. Hoe uitgebreid en hoe luxe wil je eten? Elke dag McDonalds is niet duur. Je kunt online eens wat prijzen van restaurants bekijken. Hou wel rekening met tax en fooi die er nog bij komen.

Voor een reis in de herfst vanuit DC kun je eens in ons 2012-verslag kijken.

Marianne
Domi13
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 jan 2018, 21:22
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Domi13 »

We hebben deze zomer een roadtrip gedaan in het Noordoosten van US (New york, White Mountains, Lake George, Cape Cod, Washington) met twee kleine kinderen.
Voor hotels (2 tweepersoonsbedden en 2x een aparte slaapkamer) zitten we aan een gemiddelde van ongeveer $160 per nacht (***hotels en 1x airbnb).
Voor eten & drinken (nooit zelf gekookt) voor 2 a 3 maaltijden per dag in standaard restaurants (geen fastfood) zitten we aan een gemiddelde van $120 per dag (voor 3 pers. -> onze jongste dochter eet nog groente- en fruitpapjes :) + $200 aan boodschappen in totaal.
Blonky1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2018, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Blonky1986 »

Onze kinderen zijn bijna 5 en 2,5, maar aangezien we een eigen zaak hebben mogen we een keer per jaar verlof aanvragen voor 2 weken en deze eventueel aan herfst of mei vakantie plakken.

Onze vriend zou meewillen maar dan sowieso eigen kamer of via air BNB een apartement of zoiets huren. We willen niet met 5 op 1 kamer zeg maar

Qua kamperen, hij zou veel kunnen lenen dus weet niet of we veel aanschaf van spullen hebben.

Hij stelde voor D.C. te doen en daarna eventueel naar een strand om een huis te huren maar man zou graag ook nog wat natuur zien. We zijn fan van kamperen en vooral in de natuur, voor de kinderen is dit wellicht ook interessanter dan enkel steden. Grootste natuur dingen zoals de watervallen etc. Toen we door Australië reisden vonden we de natuur dingen mooier denk ik dan de steden. Natuurlijk willen we ook wel steden zijn, maar niet enkel en alleen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door winterpark »

Maar wil je dan met je eigen gezin en een vriend 4 weken op reis?

Nou ja, ik had toevallig prijzen voor een collega uitgezocht.

Stel je gaat drie weken, buiten hoogseizoen, ik reken even met een normale ticketprijs. Wij vliegen regelmatig voor 350 euro pp, zou mooi zijn als je dat kunt vinden.

4 tickets x 500 euro = 2000 euro
21 nachten x 100 euro (ik pak nu een gemiddelde van wat duurdere hotels en wellicht ergens tentkamperen) = 2100 euro
Autohuur drie weken, midsize = 600 euro
= 4700 euro. Dat ben je dus sowieso kwijt.
Benzine, als je het niet te gek maakt, 300-400 euro. Zit je op 5000.
Wij rekenen 50 euro per persoon per dag voor leuke dingen en eten. Nu lijkt me dat een klein kind nog niet zoveel eet ;D Maar laten we het dan houden op 150 euro per dag voor jullie gezin. 150 x 21 = 3150.
Kortom, je bent zo'n 8000 euro kwijt voor drie weken vakantie in de VS. Met goedkope tickets kun je dat wat meer naar de 7000 trekken.
Blonky1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2018, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis on budget vanuit Washington D.C. met kids

Bericht door Blonky1986 »

Guy zal waarschijnlijk een klein gedeelte aansluiten maar niet gedurende de gehele reis.

Ik ben nu ook aan het kijken naar campers vs auto’s. Bij campers komen dan nog km mijlen erbij.

Hoe is jullie ervaring hierin? En hoe verhoudt zich de prijzen van auto met hotel vs camper op een campeerplek. Ik heb begrepen dat het laatste nl ook vrij prijzig is. Wat is jullie ervaring hierin ?

Jullie tips voor een goede camper verhuur of auto verhuur?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer