Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

@Tomhster ; eerlijk gezegd ken ik Valley of Fire niet, maar ziet er ook weer prachtig uit op de foto's

Mocht ik nou LA en SF uit de route halen, weet je dan hoe ik het beste Yosemite en Mammoth Lakes er nog bij kan houden in de route?
Of is dat dan allemaal weer te ver rijden..

En Bryce? Hoeveel dagen heb je daar minstens nodig?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door josea »

Wat leuk dat je mijn blog gelezen hebt en er veel aan gehad hebt! Dat vind ik erg fijn om te lezen! :thumbup:

Ik zou ook voorstander zijn van de kuststrook voor nu helemaal laten vallen. Maar ja, ik hou dan ook van rustig reizen, overal de tijd voor nemen en dingen bekijken / doen onderweg en niet grotendeels in de auto zitten.

Omdat je ook Grand Teton en Yellowstone in je rondje wilt voor nu, zou ik daar wat extra tijd doen; je moet er tenslotte best ver voor rijden, wij sliepen 3 nachten in Jackson (maar kwamen daar ‘s avonds laat pas aan dus effectief twee dagen voor Grand Teton) en 4 nachten in Yellowstone. En er was echt meer dan genoeg te doen, maar dan moet je wel de auto uit (korte wandelingen hoor, want wij zijn ook weer geen mensen die dagtochten maken).

Verder zou ik een nacht toevoegen bij Capitol Reef. Dan kun je in de ochtend bij Bryce nog een wandeling doen tussen de hoodoos en op je gemak Highway 12 rijden, misschien een zijweggetje in naar Devil’s garden (als dat kan met de camper), Grosvenor Arch meepakken op de Cottonwood Canyon Road (ook een dirtroad), taartje eten bij Kiva’s coffehouse.... en dan heb je de hele volgende dag om rustig Capitol Reef te doen met de Sulphur Creek
(Ja, wij reden inderdaad Highway 12, maar dat is wel logisch als je van Bryce naar Capitol Reef gaat).

Ook Moab verdient zeker minstens één dag meer, daar is zoveel te doen en te zien, de tijd die je nu hebt is echt te kort.

Aan het einde dan misschien twee extra nachten Las Vegas? Vonden onze kinderen geweldig en hebben we ons geen moment verveeld. Kun je bij vertrek uit Las Vegas of terugkomst nog Valley of Fire meepakken als het niet te heet is.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door josea »

Mocht je LA en SF eruit halen, dan zou ik ook Yosemite laten gaan. Kun je altijd nog voor een volgende reis bewaren, als je dan de kustroute doet, met Yosemite en Seki.

Is de camper trouwens al een vaststaand gegeven? Met een auto kun je wel makkelijker op dirtroads rijden en meer dingen zien. Een camper is ook best duur, heb ik begrepen? Vergeet de benzine niet; wij kwamen op reis twee Nederlandse stellen tegen die vertelden dat ze zo $100 per dag aan benzine kwijt waren.....

Onze SUV was voor 25 dagen maar $1000, dat vond ik best meevallen met drop-off kosten erbij.

Wat betreft Bryce: als je daar een middag hebt voor de autoroute en de volgende dag een ochtend voor een wandeling tussen de hoodoos, dan ben je al een heel eind.
Als je pas laat in Bryce aan zou komen, dan zou ik een hele dag erna willen hebben, dus twee overnachtingen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door josea »

Of toch een One-way, en dan wel Yosemite en SF erbij, en vandaar terugvliegen, mocht je dat toch graag willen.
Dan laat je alleen de kustweg en LA vallen. Maar ja, ik ben dan ook een Utah/Arizona fanatiekeling en geef niet zoveel om die kustweg.... :wink:

Zoiets:
1. Huis - Salt Lake City (of Jackson, scheelt een rijdag)
2. Salt Lake City - Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone - Grand Teton
7. Grand Teton
8. Grand Teton - Park City
9. Park City / Salt Lake City
10. Park City - Bryce
11. Bryce
12. Bryce - Capitol Reef
13. Capitol Reef
14. Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon/Goblin Valley - Moab
15. Moab
16. Moab
17. Moab - Monument Valley
18. Monument Valley - Page
19. Page
20. Page - Grand Canyon
21. Grand Canyon - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Death Valley
25. Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite (of eerder stoppen bij Mammoth Lakes)
26. Yosemite
27. Yosemite
28. Yosemite - San Francisco
29. San Francisco
30. San Francisco
31. SF - Huis

Wij hebben bij onze vorige reis Yosemite laten zitten en zijn onderlangs van Death Valley via Sequoia naar San Francisco gereden, is ook nog een optie.

Succes met alle keuzes! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door Martin & Marianne »

NatalieVerzijl schreef: Mocht ik nou LA en SF uit de route halen, weet je dan hoe ik het beste Yosemite en Mammoth Lakes er nog bij kan houden in de route?
Of is dat dan allemaal weer te ver rijden..
Als je zowel LA als SF uit de route haalt zou ik ook niet naar Yosemite gaan. Wil je wel naar Yosemite dan is eindigen in SF het handigste. Dan heb je toch al een dag of 4 extra voor de rest, en dat lijkt me echt wel voldoende.
NatalieVerzijl schreef: En Bryce? Hoeveel dagen heb je daar minstens nodig?
Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je wilt doen daar. Daarvoor zul je je moeten inlezen, bijvooreeld op http://www.nps.gov/brca of op http://www.ontdek-amerika.nl. En lees de ndige reisverslagen.
Ik zelf vind een middag/avond en ochtend mooi; de late uren voor de ondergaande zon langs de rim, en dan in de ochtend als het nog lekker koel is een wandeling naar beneden tussen de hoodoos. Zie bijvoorbeeld ons 2011- en 20113-verslag voor 1 nacht Bryce.

Marianne
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Heb nu een dag extra bij Las Vegas, Bryce Canyon en Moab erbij gedaan.
Ik heb nu als start LV gedaan en dan gelijk een paar dagen daar verblijven, dit kan ik nog omwisselen aangezien ik daar in de trip nog een keer terugkom.
Is het namelijk handig om een auto in LV te hebben? Of kan je alles met lopend doen daar?

Yosemite is wel een park die echt bij ons op het lijstje blijft, staat ook hoog op het lijstje. Maar volgens mij is de route nu aardig kloppend ( hoop ik dan :lol: )
Het is een heel gepuzzel en soms snap ik zelf niet meer wat ik nou allemaal aan het doen ben :lol:

Ook ben ik er nog niet helemaal uit met Death Valley, is dit een overnachting waard?
josea schreef:Is de camper trouwens al een vaststaand gegeven? Met een auto kun je wel makkelijker op dirtroads rijden en meer dingen zien. Een camper is ook best duur, heb ik begrepen? Vergeet de benzine niet; wij kwamen op reis twee Nederlandse stellen tegen die vertelden dat ze zo $100 per dag aan benzine kwijt waren.....
Ja dit is wel een keuze die al vast staat, we hebben in 2015 een kleine week rondgetrokken vanaf Florida en je zit zo bepakt in de auto.
We willen nu toch echt wel alles lekker bij de hand hebben en lijkt ons gewoon een hele mooie ervaring om op campgrounds met zo'n camper te staan.
Ik heb inderdaad al vaak voorbij zien komen dat de prijzen niet mis zijn, en ook zeker de benzine prijzen wauw! Maar goed, dit is wel een reis die we, zeker ik, al jaren graag willen, en dan willen we het wel gelijk goed doen zoals we het zouden willen..dus maar even doorsparen :D

Heb de route nu zo staan;

1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas - Zion
5 Zion
6 Zion - Bryce
7 Bryce
8 Bryce - Capitol Reef
9 Capitol Reef
10 Capitol Reef - Salt Lake City
11 Salt Lake City - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - Grand Teton
16 Grand Teton
17 Grand Teton - Vernal
18 Vernal - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Monument Valley
22 Monument Valley - Page
23 Page
24 Page - Grand Canyon
25 Grand Canyon - Las Vegas, camper inleveren, auto ophalen
26 Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
27 Mammoth Lakes - Yosemite
28 Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite - San Francisco
31 San Francisco - AMS

Heb trouwens ook nog gekeken naar vliegtickets naar SLC , Jackson of Montana maar die prijzen liggen jammer genoeg toch echt een stuk hoger als bijv Las Vegas of SF
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Ik zit te kijken naar de afstanden van LV naar Death Valley en Mammoth Lakes.
Dan is het waarschijnlijk beter om te overnachten in Death Valley en dan door naar Yosemite met een tussenstop in Mammoth Lakes?
Of heb je in Mammoth Lakes ook wel een overnachting nodig?

Las Vegas heb ik trouwens qua afstanden ook even bekeken, denk dat het handiger is om een auto bij de hand te hebben, want dan kunnen we eventueel nog naar de Premium Outlet ( laat de kinderen het maar niet horen :lol: ) en de Hoover Dam willen we ook bezichtigen. En als ik de afstanden een beetje zie van bijvoorbeeld Golden Nugget hotel naar Bellagio hotel en je wil een paar keer per dag naar diverse hotels lopen dan ben je kapot haha.

Dus dan wordt de route in het begin gelijk volgende dag camper halen en met de trip beginnen naar Zion en dan later camper inleveren en auto ophalen om vervolgens een paar dagen in Vegas te blijven. Denk dat dan een stuk handiger is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door Martin & Marianne »

Er is zoveel te zien onderweg dat twee stops het mooiste zijn. Als je alleen zou overnachten in DV hou je maar weinig tijd over voor de Tioga Pass. En voor Mono Lake en Bodie. Een stop in Mammoth Lakes zelf is niet nodig, dat is alleen voor een overnachting - er is wel veel te doen in de omgeving maar daar heb je geen tijd voor.
Wil je echt maar 1 stop dan zou ik kiezen voor Bishop. Met twee nachten is DV en ML mooi qua verdeling. Of Lee Vining of Bridgeport plaats van Mammoth Lakes, als je naar Bodie wilt.
Wij hebben dit stuk al meerdere keren zo gereden, zie daarvoor ons 2004- en 2006-verslag. De laatste jaren hebben we niet meer in DV overnacht maar in Lone Pine (en ook in Mammoth Lakes).
Even - vanuit DV gezien - wat bezienswaardigheden:
Alabama Hills en Whitney Portal (Lone Pine)
Manzanar
Ancient Bristlecone Pines Forest
Mono Lake
Bodie

En in Yosemite:
Gaylor Lakes
Tuolumne Meadows/Soda Springs
Cathedral Lakes
Tenaya Lake
Olmsted Point
May Lake

Weet je al waar je wilt overnachten in Yosemite? Wel jammer dat je daar niet kampeert; dan zit je voor heel weinig geld midden in het park. Als je niet in het park overnacht heb je meer reistijd; dus hou daar ook rekening mee als je het vanuit DV zou willen rijden.

Is beginnen in SF ook een optie? Dan ben je eerder in Yosemite en dan zijn de watervallen nog mooier, en kun je wellicht nog raften op de Merced River.

Marianne
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Heeft even geduurd, maar had hier een aantal verjaardagen thuis en druk met verbouwen.
Bedankt Marianne voor je reactie terug.

Mocht ik er 2 overnachtingen doen dan moet ik ergens toch weer een dag schrappen. We kunnen gewoonweg niet langer blijven als de max van 31 dagen.
Mammoth lakes heb je dus ook meer als een dag nodig?

We zijn er trouwens nog niet helemaal over uit of deze reis in het hoogseizoen gaat plaatsvinden.
Mijn man heeft met zijn werk een andere functie gekregen, en wellicht kan hij geen vrij krijgen in het hoogseizoen, we zouden dan eventueel in April/mei kunnen gaan. Maar dat is allemaal nog in de toekomst. Want ik moet dan ook goedkeuring krijgen van school, ze hebben dan wel al 2 a 2,5 week vakantie maar daar moeten we dan nog een aantal dagen aan vastplakken.
Dus mocht het in April/Mei worden dan zitten we natuurlijk met de Tioga Pass ( als we vanaf SF zouden beginnen) , dan is hij waarschijnlijk nog niet open.
Voor het hoogseizoen zou het geen probleem zijn om daar te starten.

De bezienswaardigheden die je beschrijft bij Yosemite, kun je er meerdere op 1 dag doen, of heb je daar elke keer een dag voor nodig?
Ik hoor graag van je hoe jij die laatste dagen zou invullen. Mammoth Lakes/Mono Lake wilden we wel graag doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had aangegeven dat een overnachting in Mammoth Lakes handig is. Niet dat je daar meer dan een dag nodig hebt. Als je uit Death Valley vertrekt kun je daar nog iets bezoeken en dan onderweg nog een aantal dingen. En misschien nog naar Bodie - hoewel je dan beter in Lee Vining kunt overnachten. Doorrijden naar Yosemite wordt te ver omdat je dan geen tijd meer hebt voor de Tioga Road. Va daar de suggestie om in Mammoth Lakes te overnachten. Met maar 1 stop kun je beter verder rijden dan DV.
De zaken die ik genoemd had zijn wandelingen. Je kunt op mijn wandelsite meer informatie daarover vinden. En ik had ook al ontdek-amerika genoemd. Heb je die site al eens bekeken? En kijk voor dit stuk ook eens in onze laatste drie verslagen.

Als je in april of mei gaat wordt het een heel ander verhaal.

Marianne
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Ja ik zie het staan Marianne, ik heb het helemaal verkeerd gelezen.

Overnachting in Mammoth Lakes blijft dus gewoon zo staan.
Voor Death Valley moet ik even kijken of we hier wel voldoende tijd voor hebben. Ik ga je site met de wandelingen even doorlezen ( ik had alleen je site met blogs gezien)

Ik zit toch in dubio of ik daar niet een extra overnachting tussen moet plaatsen. Mochten we DV wel doen, ben je daar ook niet zomaar weg en dan heb je nog de route naar Mammoth Lakes, zal ook met tussenstops zijn.
Dan heb ik Mammoth Lakes echt alleen als overnachting, terwijl we daar toch ook wel de Lakes willen bezichtigen.
Maar dan zou ik wellicht een dag bij Yellowstone minder moeten doen..

Je zegt dat als we in April/Mei gaan dat het dan een heel ander verhaal wordt, doel je dan alleen op het laatste stuk ivm Yosemite? Want de rest van de route is toch wel te doen qua weersomstandigheden neem ik aan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone zal dan ook lastig worden.

Je kunt ook in Bishop overnachten in plaats van in DV en in Mammoth Lakes. Ik beschouw Mammoth Lakes trouwens puur als overnachtingsplaats. Niet om daar ook nog iets te doen. Daar heb je geen tijd voor.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door josea »

Yellowstone wordt ook een heel ander verhaal, ja.
De meeste wegen zijn nog dicht eind april; in mei gaan ze één voor één pas open, de laatste op 24 mei komend jaar. Je zult veel niet (makkelijk) kunnen bereiken, dus mijn keuze zou het niet zijn om Yellowstone begin mei te doen.

Of je moet extra dagen kunnen krijgen achteraan de meivakantie (doen ze dat bij jullie op school, alleen omdat je graag naar Amerika wilt? Dan zijn ze bij ons strenger.....). Vanaf 10 mei zie ik dat de meeste wegen open zijn, alleen tussen Tower en Canyon is het dan nog dicht, daar moet je dan met je route in Yellowstone rekening mee houden.

Maar sowieso zul je toch geen twee weken bij de meivakantie erbij krijgen? Dus je route zal dan ook een stuk korter moeten worden? Misschien dan alleen concentreren op een rondje rond Las Vegas (Death Valley) - Arizona - Utah? Is ook makkelijk te vullen in 21 dagen tijd, met genoeg tijd voor alle parken, en het weer is in die omgeving dan perfect voor rondreizen. En dan doe je Yellowstone en Yosemite een andere keer?
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Na even een tijdje geen gespeur voor onze 2020 vakantie ( gezondheidsproblemen), gaan we er nu weer tegenaan.
Ik zal niet dagelijks online zijn maar probeer toch wel wekelijks even te checken en in te lezen.

De laatste tijd hield het me erg bezig over de route naar Yellowstone, het is toch een eind uit de 'route' en waardoor het ook nog eens een pittige reis wordt qua afstanden.
We hebben dus besloten om Salt Lake City, Yellowstone, Grand Teton en Dinosaur/Vernal te laten vallen voor deze reis.
Ook zal de reis in het hoogseizoen Juli/Augustus plaatsvinden.

We houden het meer bij het 'klassieke' rondje. Echter ben ik enorm aan het puzzelen of ik nou nog steeds het beste kan starten vanaf LV
Ook zit ik in de knel met de omgeving Yosemite, mogen we nu met een camper in Death Valley overnachten? ( is voor mij trouwens geen pre hoor, zou liever wat verder doorrijden) En we willen Yosemite en Kings Canyon/Sequoia zien, maar als je route in de planner zet rekent hij hem automatisch andersom.
Is het raar om de route te doen als onderstaand? (dwz vanuit DV naar Yosemite via de 395 (als ik het goed heb) en dan eromheen richting Kings/Sequoia.
Qua reistijd is het niet zo'n groot verschil..

Hier even een voorbeeld van wat ik nu in gedachten heb

1 AMS - Las Vegas
2 LV
3 LV
4 LV - Flagstaff ( slide rock)
5 Flagstaff - Grand Canyon
6 Grand Canyon -Page
7 Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Moab/Arches
10 Arches
11 Arches
12 Arches/Moab - Capitol Reef
13 Capitol Reef
14 Capitol Reef - Bryce
15 Bryce
16 Bryce - Zion
17 Zion
18 Zion - Death Valley(of iets na DV)
19 Mammoth Lakes of Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - Kings/Sequoia
23 Sequoia
24 Sequoia - San Fransisco
25 SF
26 SF
27 SF - Moss Landing
28 Moss Landing - Pismo Beach
29 Pismo Beach - Los Angeles
30 LA
31 La - AMS


Ik loop vast op het laatste stuk vanaf Zion eigenlijk, moet ik naar DV rijden om te overnachten of alleen als doorreis?
En San Fransisco zijn deze dagen voldoende of juist teveel?
Arches heb ik vanuit mijn vorige planning qua aantal dagen meegenomen, dit is niet teveel toch?

Weet iemand wanneer ongeveer de prijzen voor volgend jaar beschikbaar komen?
Alvast bedankt :-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door PSVwally »

Ook zit ik in de knel met de omgeving Yosemite, mogen we nu met een camper in Death Valley overnachten? ( is voor mij trouwens geen pre hoor, zou liever wat verder doorrijden)
Alleen met cruise Amerika mag je, OP EIGEN RISICO, overnachten in Death Valley of door death valley rijden. Alle andere camperverhuurders verbieden het in de zomermaanden

Als je dag 4 de camper ophaalt rij dan hooguit tot Williams. Slide rock ligt bij Sedona en is onrealistisch voor die dag. Als je de afstanden invoert in google maps tel er voor de camper dan een 20 procent bovenop. Neem de kids bijvoorbeeld meer naar Bearzona in Williams als je dat die dag al kunt doen.

In principe is het daarna tot en met Zion heerlijk om te doen. Overal voldoende tijd. Let wel dat je Canyonlands, zeker het island in the sky deel bij moab en dead horse state park niet vergeet. Dat kan bv op de ochtend van dag 10 en daarna 1.5e dag voor arches national park. Er is echt veel meer te beleven dan alleen arches.

Dag 18 zou je, als je vroeg vertrekt evt. nog langs valley of fire state park kunnen rijden. Ik zou de keuze maken om of naar Rachel te rijden of naar Beatty. 18 en 19 zijn gewoon fikse rijdagen en daar ontkom je niet aan. Je gaat boven death valley langs, maar het zal overal heel heet en dor zijn in die omgeving. Hou daar ook de tankinhoud in de gaten, want er staan niet veel pompen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om hier toch een nacht Las Vegas van het begin weg te halen en hier tussen te zetten. En om dan niet op de strip, maar in downtown Las Vegas te gaan zitten als dat kan met de camper. Dan kan je evt de hele lange rit de dag erna maken om in 1 ruk boven death valley langs naar de omgeving Mammoth Lakes te maken.

Eigenlijk zou ik dag 19 niet verder rijden dan Mono Lake/Lee Vining en in die omgeving een camping zoeken. Dag 20 is het dan nog wel een stukje rijden, vergis je er niet in, zeker een aantal uren, naar Yosemite valley. Gebruik 'Yosemite valley' in plaats van Yosemite in google maps voor je juiste locatie.

Persoonlijk zou ik 1 dag capitol reef bij Yosemite of sequoia zetten om daar net wat meer rust te geven. Normaal zou ik zeggen pak 1 dag bryce, maar omdat er toch een afstand over de ut12 tussen capitol reef afgelegd moet worden en je best op dag 12 al veel van Capitol reef kunt zien zou ik de volle dag daar weghalen en dan de ochtend van de dag erna nog in cr verblijven voor je naar bryce gaat en dan de volle dag bryce houden.

De dag die je daar vandaan haalt dan bij Yosemite of naar gelang eigen voorkeur Sequoia zetten.
maar als je route in de planner zet rekent hij hem automatisch andersom.
dat komt omdat de tioga pass op dit moment gesloten is. Je kan in google maps de datum aanpassen naar de maanden waarin jij gaat en dan kan je wel eerst Yosemite doen. via de tioga pass, Yosemite en dan Sequoia is voor een groot deel ook een veel mooiere route dan andersom. Al is sequoia national forest ook echt wel prachtig. Maar natuurlijk niet zo indrukwekkend als het nationale park.

wat is je doel voor dag 27 om naar moss landing te rijden? wat wil je die dag en de dag erna doen. Het is namelijk ondanks dat de afstand niet extreem groot is echt nog wel een flinke rit naar Pismo Beach. Wil je een walvistoer doen dan zou ik die zeker al op dag 27 doen in ieder geval.

In principe kan je met 1 dag en de halve dag als je optijd uit sequoia vertrekt al veel zien van san Francisco. Maar omdat je campgrounds allemaal toch een stuk buiten de stad liggen en dat ook tijd kost zou ik die 2 volle dagen daar zelf zeker houden. En het is wat afwisseling voor de kids na al de natuur.

Ik vind het al een veel betere route dan in de rest van dit topic. Alleen het stuk Yosemite - sequoia vind ik wat krap.

vergeet ook niet dat als je op dag 31 uit la vertrekt je dag 32 pas thuis aankomt he.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door josea »

Ik zou niet de dag van Capitol Reef weghalen... daar is veel te zien/doen, ook voor kinderen (Sulphur Creek!). En van Moab naar Capitol Reef heb je dan tijd om onderweg Goblin Valley mee te pakken.

Als je toch een dag eraf wilt halen, dan zou ik op dag 14 ‘s ochtends naar Bryce rijden, in de middag de uitkijkpunten doen, de volgende ochtend een wandeling naar beneden en dan in de middag weer doorrijden naar Zion. En de dag die je wint, zou ik bij voorkeur bij Zion zetten; ook zóveel te doen/zien wat voor kinderen leuk is!

Voor mijn gevoel hebben Yosemite en Sequoia op deze manier genoeg dagen, dus daar zou ik niets bij zetten.
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Dank je wel weer voor jullie reacties :thumbup:
@PSVwally
Je zou er ook voor kunnen kiezen om hier toch een nacht Las Vegas van het begin weg te halen en hier tussen te zetten. En om dan niet op de strip, maar in downtown Las Vegas te gaan zitten als dat kan met de camper]
Je gaf al aan in het midden weer naar LV te gaan. Maar als ik dag 4 de camper zou halen dan zou ik de eerste dagen toch een auto moeten huren aangezien we ook behalve de Strip, ook de Hooverdam willen bezoeken en waarschijnlijk wat shoppen in de Outlet Mall. Dit zou dan wel weer aardig wat tijd kosten omdat je dan weer een auto moet halen/inleveren en ook weer een camper ophalen. Ik zou dan toch beter dag 2 al gaan rijden met de camper en dan bij dag 18 naar Las Vegas te rijden, en daar dan de dagen van LV aanplakken, heb ik het probleem van vervoer in LV ook niet meer en hoef ik geen auto te huren.
Als je dag 4 de camper ophaalt rij dan hooguit tot Williams. Slide rock ligt bij Sedona en is onrealistisch voor die dag. Als je de afstanden invoert in google maps tel er voor de camper dan een 20 procent bovenop. Neem de kids bijvoorbeeld meer naar Bearzona in Williams als je dat die dag al kunt doen.
Ja ik zit nu te kijken en inderdaad je bent zo 5 uur onderweg, en we zouden die dag dan ook de camper ophalen waar ook aardig wat tijd in gaat zitten. Het is dus eigenlijk alleen maar een reisdag, dan zou je zeggen ga dan gelijk door naar GC en sla Slide Rock over.
Echter vraag ik me dan af is het haalbaar om die dag toch daarheen te rijden, en de volgende ochtend vroeg wat kleine uurtjes te zwemmen en dan naar GC te rijden. Zonsondergang bekijken en volgende ochtend de zonsopgang. Is dit te doen of heb ik dan tijd tekort in GC?

Dan kan je evt de hele lange rit de dag erna maken om in 1 ruk boven death valley langs naar de omgeving Mammoth Lakes te maken.

Death Valley bovenlangs, bedoel je hiermee de weg bij 'Gold Point' PSVwally? de US95 N en CA168W
Want als ik naar Google Maps zie ik 3 routes, ik zou dan liever de CA190 W /395N pakken, is dat ook haalbaar?
En dus niet overnachten in Mammoth Lakes maar Mono Lake of Lee Vining omdat je dan dichter bij de weg naar Yosemite Valley zit (goeie tip trouwens want ik gebruikte dus Yosemite National Park in de routeplanner), kan Mammoth Lakes wel als tussenstop of zou dit ook te krap aan tijd zijn?

wat is je doel voor dag 27 om naar moss landing te rijden?
Moss Landing heb ik via een ander reisverslag gelezen, en is meer omdat daar in de buurt de walvistour is, heb jij een betere optie? We willen ook Santa Cruz Boardwalk even bezoeken voordat we daar aankomen ( jaja, we willen heel veel :lol: )
De tussenstops maken qua plaatsen voor ons eigenlijk niet uit als we maar die Boardwalk en de walvistour kunnen doen.

En ja die dag 31 was ik dus ook in het enthousiasme helemaal vergeten dat je dan pas 32 thuis aankomt haha, maar goed nu ik deze planning heb wil ik er eigenlijk geen dag meer vanaf :lol: dus dan maar een extra dagje vakantie, moet geen probleem zijn :D
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Heb weer even zitten puzzelen en de tips van Marianne meegenomen uit mijn vorige route.
Ik denk dat we beter een dag in Las Vegas kunnen laten vallen en die bij Mammoth Lakes kunnen zetten.

Het zijn al flinke reisdagen en willen ook niet zomaar doorrijden en wat plekken kunnen zien.
Als we in Mammoth lakes overnachten in de reis van LV naar Mammoth Lakes ruim 6 uur en kan ik vanuit Mammoth richting Yosemite Valley.
Daar zou ik dan toch wel voldoende tijd hebben?


Ik zit alleen nog met het feit van Las Vegas aan het begin van onze reis, moet ik Flagstaff ( Slide Rock State Park) laten zitten en gelijk door naar Grand Canyon? Of toch haalbaar om daar wat uurtjes te spenderen en daarna door naar GC?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door PSVwally »

Ik zit alleen nog met het feit van Las Vegas aan het begin van onze reis, moet ik Flagstaff ( Slide Rock State Park) laten zitten en gelijk door naar Grand Canyon? Of toch haalbaar om daar wat uurtjes te spenderen en daarna door naar GC?
Nogmaals... kijk nou eens goed naar de afstanden op een kaart. Ik geef het een aantal posts hierboven toch ook al duidelijk aan. Je haalt dit gewoon simpelweg niet qua tijd. Zeker niet met maar 1 nacht grand canyon. Haal dit er nou uit en stop het weg ofzo. Niet meer aan denken, gewoon niet doen als je de route zo plant als nu... zo klaar :mrgreen:

Verder waarom nou toch vanaf Vegas op en neer gaan rijden naar al die zaken en daarvoor een auto huren? Haal je camper op en ga via de hoover dam naar bv Kingman of als uiterste Williams en je dag zit echt al helemaal vol. Zeker als je ook nog inkopen voor de camper moet doen die dag en alles in gaat richten. Er gaan bussen, of pak een uber, naar downtown Vegas en de outlets, waarom zou je een auto huren? Zeker met de parkeerkosten van tegenwoordig zou ik dat als ik start in de stad zeker niet doen. Als je wel een auto huurt en de kosten voor lief neemt kan je natuurlijk evt al boodschappen doen en alle zaken die je wilt doen ook gewoon doen, maar dan nog slide rock state park vergeten als je de route doet zoals je het opgeschreven heeft. Alleen als je tijd zou vrijmaken voor de omgeving Sedona en dus bv zou starten in Phoenix heeft dit nut om mee te pakken.

Er is in principe niets mis met moss landing en vanuit daar kan je zeker ook prima whalewatch tochten maken...Maar doe die tocht dan echt op de dag dat je van SF daarheen gaat en niet de dag erop als je nog de route naar Pismo Beach moet rijden. Ik zou in jullie geval misschien zelfs niet eens naar Pismo rijden maar naar Morro Bay. Vergis je niet in die dag, highway 1 is veel bochtjes draaien en omhoog/omlaag en je zal regelmatig waar het kan in een inham van de weg moeten om achteropkomend verkeer langs te laten. Dit neemt, zeker als je er onderweg ook nog uitgaat om dingen te bekijken, de hele dag in beslag.

Death Valley bovenlangs, bedoel je hiermee de weg bij 'Gold Point' PSVwally? de US95 N en CA168W
Want als ik naar Google Maps zie ik 3 routes, ik zou dan liever de CA190 W /395N pakken, is dat ook haalbaar?
Ook hier moet je even duidelijk aangeven met welke camperverhuurder je in zee gaat/bent gegaan. Alleen met CRUISE AMERIKA CAMPERS, mag je op eigen risico DOOR Death Valley. De CA190 loopt DOOR Death Valley en als je dus bv roadbear als verhuurder hebt mag je hier NIET rijden. Er zal weinig tot geen controle zijn of je er nou wel of niet doorheen rijdt, maar heb je panne/schade of lezen ze evt ergens je gps af dan ben je gewoonweg niet verzekerd. Beetje hetzelfde als met de huurauto dirtroads rijden.
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Bericht door NatalieVerzijl »

Nogmaals... kijk nou eens goed naar de afstanden op een kaart. Ik geef het een aantal posts hierboven toch ook al duidelijk aan. Je haalt dit gewoon simpelweg niet qua tijd. Zeker niet met maar 1 nacht grand canyon. Haal dit er nou uit en stop het weg ofzo. Niet meer aan denken, gewoon niet doen als je de route zo plant als nu... zo klaar
Helaas, je hebt helemaal gelijk. Slide Rock slaan we over voor deze trip. Dit betekent dat ik wel weer een daagje over hebt. Ik heb hem nu onderaan bij LA staan, maar wellicht kan ik die nog ergens anders extra plaatsen( misschien wel aan de kust een extra overnachting). Die laat ik nog heel even open staan.

Ik had al diverse keren gelezen dat een auto of camper toch wel nodig is in Las Vegas, vandaar ook mijn gedachte dat ik daar toch echt eigen vervoer moet hebben. De meningen zijn daarover verdeeld mbt eigen vervoer of openbaar vervoer. Ik ga me hier nog wel verder in verdiepen over hoe het OV systeem daar werkt en wat de drukte in die bussen zijn. Voor ons zou het niet zo uitmaken om ergens te wachten, maar als je aan het einde van de avond versleten bent en je wilt naar je hotel 'met' 2 kinderen en je zou dan lang moeten wachten (wegens drukte oid) totdat je een bus heb, dat zie ik toch liever niet gebeuren, worden teveel ergernissen :lol:


Wat betreft de camperhuur, dit weten we nog niet. Mijn voorkeur gaat niet echt uit naar Cruise Amerika, maar het ligt nu dus ook meer aan het prijskaartje wat alle verhuurders aanbieden. Mochten we toch voor Cruise Amerika gaan dan rijden we door Death Valley. En mochten we bij een andere verhuurder uitkomen dan rijden we bovenlangs richting Mammoth Lakes en nemen we het stuk van Lone Pine niet mee.

Hieronder nog even de nieuwe route;

1 AMS - Las Vegas
2 LV
3 LV - Grand Canyon
4 Grand Canyon -Page
5 Page
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Moab/Arches
8 Arches
9 Arches
10 Arches - Capitol Reef
11 Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - LV
17 LV - Mammoth Lakes
18 Mammoth Lakes - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - Kings/Sequoia
22 Sequoia
23 Sequoia - San Fransisco
24 SF
25 SF
26 SF - Moss Landing
27 Moss Landing - Morro Bay
28 Morro Bay - Los Angeles
29 LA
30 LA
31 LA - AMS
32 AMS thuiskomst
Laatst gewijzigd door NatalieVerzijl op 14 jan 2019, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer