Van San Francisco naar Carmel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MvP1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 7

Van San Francisco naar Carmel

Bericht door MvP1991 »

Goedemiddag,

Wij hebben na San Francisco een hotel geboekt in Carmel.
We willen graag die dag de 17 Mile Drive rijden. Ik heb in een ander topic gelezen dat je hier ongeveer 2 uur voor uit moet trekken.

Is het de moeite waard om vanuit San Francisco via Highway 1 te rijden (zo ja, wat is een must see?) of kunnen we beter in 1 stuk door naar Monterey en vanuit daar de 17 Mile Drive beginnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Van San Francisco naar Carmel

Bericht door bedeve »

Mijn vaste ritje is vanuit beide kanten SFO, Pacifica, Half Moon Bay , Bean Hollow state beach al was het alleen maar vanwege de erosie in de rotsen, ( Als je 10 miles van de weg richting La Honda en dan nog even verder rijd kom je bij www,alicesrestaurant.com. Daś een hele leuke zit, kijk, eet,drin kplek maar dat kan ook in Pescadero wanneer je de 1 aanhoud
door naar Pigeon Light house en er zijn mensen die Ano Nuevo State Park heel mooi vinden en dan verder naar Santa Cruz om de weg aan te houden, via het oh zo lieflijke Watsonville naar het bij velen hier populaire Moss Landing.
Heb je in ieder geval 2 uur genieten !
Door naar Carmel.
Niemand heeft mij ooit duidelijk kunnen maken wat er nou eigenlijk aan die 17 mile route is
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Van San Francisco naar Carmel

Bericht door Marcopstal »

Ik zou ook direct via de kust gaan. Niet omdat alles zo speciaal is, maar gewoon al omwille van het feit dat er toch tijd genoeg is en de 17mile drive vaak best na de middag wordt gedaan (minder kans op mist).

De 17 mile drive is een heel mooi stukje kust in een high end woonomgeving. De contrasten tussen de woeste rotsen en zee met de perfecte greens van de golfterreinen alleen al maakt dit een bezoek waard. De invloed van kust en wind is mooi zichtbaar aan de bomen die er langs de kust staan. Maw een bezoekje zeker waard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Carmel

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou lekker genieten van de kust en dan ter plekke kijken of je die dag of de volgende dag nog tijd hebt voor de 17-miles drive.
Wij reden vorig jaar van SF naar Cambria het eerste deel via de kust. Zie ons verslag voor onder ander de genoemde Pigeon Lighthouse.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer