Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

die keuzes maken blijft gewoon lastig.....dag 9 t/m 14 is wat mij betreft goed zo. we gaan voor de highlights en vooral voor de mooie route via torrey naar monument valley. ik zit nog een beetje met die kustroute, die is toch nog niet helemaal naar mijn zin. misschien toch maar de overnachting in Monterrey alvast doen ipv een laatste nacht San Francisco. Wel de hele dag San Francisco doen maar dan einde vd dag richting Monterrey om daar te overnachten, Denk dat we het whale watchen er sowieso uitlaten en dan hebben we de volgende dag ruim tijd om verder highway 1 te doen en opnieuw ergens te overnachten langs highway one. Zou dat een betere keuze zijn dan een 3e nacht san Francisco? wel goedkoper denk ik....
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Daar ben ik weer even. Het is toch gelukt om 2 dagen extra te gaan dus de route is nu ieys aangepast

Dag 1 t/m 4 New York
Dag 5 NY - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion, wandeling Narrows of andere mooie trail
Dag 7 Zion wandeling Angels Landing
Dag 8 Zion - Bryce, wandeling Bryce of autoroute
Dag 9 Bryce - Torrey, (via scenic route), misschien ochtend nog 1,5 uur quad tour Bryce
Dag 10 Torrey - Monument Valley, via Moki Dugway, zonsondergang Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page, ochtend paardrijden of jeeptour Mon. Valley, daarna via Horseshoe Bend naar Page
Dag 12 Page - Grand Canyon, Canyon X of Antelope canyonin ochtend
Dag 13 Grand Canyon - Las Vegas, via Hoover Dam en misschien vroeg een helikoptertour boven GC
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop of Mammoth Lakes, via Death Valley
Dag 17 Bishop/Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga Pass
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco, Alcatraz, fietstour Golden Gate, Painted Ladies, Lombard Street, Fishermans Wharf
Dag 22 San Francisco - monterey/carmel 17 mile drive
Dag 23 monterey-pismo beach
Dag 24 Pismo Beach - LA
Dag 25 LA sightseeing
Dag 26 LA, Venice Beach, Santa Monica, surfen, of boottocht Dana Point
Dag 27 LA pretpark
Dag 28 LA - Amsterdam,

Nu nog wat vragen. Is het om welke reden dan ook handiger om dag 6 tm 13 om te draaien ivm tijdsverschillen of wat dan ook? Als ik het omdraai zit ik niet in het weekend in Zion. Dat schijnt beter te zijn. Met deze planning zit ik wel vrijdag zaterdag zondag in las vegas. Begrijp dat dat heel druk en duur is. Masr ja, we moeten ergens zijn. Ik wil gaan beginnen met hotels boeken. En dan de tijdsverschillen. Volgens mij +1 van LV naar Zion. Is er dan ook tijdsverschil van torrey naar monument valley? Dan van MV naar Page -1. Is er ook verschil tussen grand canyon en LV?

Weet iemand als ik de bright angel lodge boek of ik die gratis kan annuleren? Ik zoek op de site maar kan het niet vinden. Jammer dat daar geen 4 persoons kamers zijn. Voor zion wil ik de tip van Marianne voor the zion park hotel doen. Kan die geannuleerd worden Marianne?

Hopelijk hebben jullie nog wat antwoorden. Vooral belangrijk of ik de route zal omdraaien dag 6 tot 13
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel mooi om het weekend in Zion te vermijden. Je hebt een uur verschil tussen LV en Zion, en tussen MV en Page, verder niet. Is ook niet zo relevant voor de richting die je kiest.

Je kunt op de sites van de accommodaties zien wat de annuleringsvoorwaarden zijn. Als je een boeking gaat maken zie je meestal onderraan de pagina de cancelation policies. Voor de GC: https://www.grandcanyonlodges.com/lodgi ... n-policies.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door tomhster »

Als je een nacht extra in Page boekt ten koste van LA dan kom je ook iets gunstiger uit in Las Vegas? Ik loop liever in een slotcanyon dan over een verpauperde boulevard in LA.. :wink:
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt voor je tip tohmster.....Ik had het zelf kunnen bedenken :lol:
Een dagje relaxen aan het water is ook wel wat misschien. Misschien dagje pretpark in LA maar opofferen en in las Vegas naar wet en wild ofzo,zodat we wel de hoogtepunten van LA kunnen zien en een dagje naar strand kunnen daar. Lijkt me dat dat niet allemaal in 1 dag past
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat wil je precies doen in LA? Het is niet echt een stad voor sightseeing vind ik. Je moet gericht een aantal zaken bezoeken. En wellicht is dat wel te combineren met een halve dag strand. Het strand heb je in Page ook; je zou je dan in Santa Monica bijvoorbeeld kunnen beperken tot de pier of een fietstocht naar Venice Beach. Zie voor 1 dag LA/Santa Monica en voor een dag Page ons 2017-verslag. Misschien heb je ook iets aan ons 2008-verslag; toen waren onze kinderen ongeveer even oud als die van jullie nu.
In plaats van een pretpark kun je ook een studiotour doen; dan heb je nog tijd over voor andere bezienswaardigheden.

Je zou Las Vegas ook na NY kunnen doen; je bent er immers toch al een nacht; en dan zou je van Zion naar Death Valley kunnen rijden en daarna en stop in Mammoth Lakes of Lee Vining. Dat geeft je meer tijd voor het stuk naar Yosemite. Je kunt dan naar Mono Lake, Bodie etc, en je hebt de dag erna ook meer tijd voor de Tioga Pass.
Voor Yosemite zou ik ook zo snel mogelijk eens gaan kijken naar accommodatie.

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt weer Marianne voor al.je info. Ik ben idd al bezig met het kijken naar hotels. We willen niet meteen uit new york 3 dagen in las Vegas blijven omdat het dan best lang duurt voordat we weer in een stad komen. Mijn kinderen zijn niet echte natuurfreaks en wandelaars dus ik wil eerst een rondje parken doen om ze dan 3 dagen te laten relaxen in las Vegas en dan weer wat natuur. In yosemite heb ik gekeken naar housekeeping camp en half dome village,de tenten. Even een keuze gaan maken tussen die 2. In LA willen we naar Hollywood, beverly hills, Hollywood sign. Idd strand venice en santa monica. Ik.zal je verslagen er nog een keer bij pakken en doorlezen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door IngridZw »

tomhster schreef:Als je een nacht extra in Page boekt ten koste van LA dan kom je ook iets gunstiger uit in Las Vegas? Ik loop liever in een slotcanyon dan over een verpauperde boulevard in LA.. :wink:
Daar ben ik het niet mee eens. Wij zijn nu 2 keer in LA geweest en vooral de boulevard bij Santa Monica is dus echt niet verpauperd. Ik zou ook eerder kiezen voor de stranden in LA of Pismo Beach dan het strand bij Lake Powell. Daar kan het in het hoogseizoen bloedje heet zijn (is onze ervaring) terwijl het aan de kust qua temperatuur aangenamer is. En bovendien ook een stuk levendiger als je daar van houdt. Achter Santa Monica ligt ook een gezellige autovrije winkelstraat.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door tomhster »

Ik heb al eerder aangegeven dat Santa Monica de uitzondering is. (en daarom erg druk en duur). Venice beach daarentegen vind ik vreselijk ordinair. Maar iedereen heeft zijn voorkeur. Als het niet anders kan weet ik mij in LA ook wel te vermaken, maar als ik de keuze heb leg ik de accenten liever anders.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door josea »

Wij hebben een gedeelte van je route afgelopen maand gedaan en ook drie jaar geleden. Afgelopen keer waren onze kinderen 12 en 16.
Hieronder wat tips wat zij leuk vonden:

Las Vegas: High Roller, achtbaan New York New York, hotel Venetian, show van Matt Franco.

Zion: fietsen in het park, echt een aanrader!! Fietsen huren bij de Outfitter bij de ingang, op de bus zetten (drie tegelijk), naar boven met de bus, en heerlijk naar beneden cruisen. Je kunt hier en daar stoppen om te wandelen of rond te kijken uiteraard. Voordeel is dat je het park ook weg van de drukte beleeft, want je fietst de hele Scenic drive af, en tussen de verschillende stoppunten van de shuttle bus zie je bijna niemand, en is het dus heerlijk rustig! Onze kinderen vonden het geweldig, we hebben het al twee keer gedaan.

Bryce: niet alleen met de auto bovenlangs rijden, maar ook een wandeling beneden tussen de hoodoos. Mijn jongste is ook niet zon wandelaar, maar dit vond hij wel gaaf!

Torrey: Sulphur Creek trail!! De rivier is je trail. Het Visitor Center heeft eventueel een gedetailleerde route.
Als je niet de hele wandeling wilt doen, kun je ook beginnen bij het Visitor Center en teruglopen tot je bij de eerste (laatste dus eigenlijk) watervallen komt. Als je goed kunt klimmen, kun je proberen hier voorbij te komen. Er is echter ook een trail omheen gemaakt, bovenlangs over de rotsen, mocht je toch verder willen.
Was ook een topper bij ons. Wel waterschoenen meenemen!

Monument Valley: als je slaapt bij MV (aanrader: hotel The view, zit je bijna bovenop de buttes), dan is een zonsopgang mooier dan zonsondergang. De zon komt daar namelijk achter de buttes op, en gaat aan de andere kant onder. Even opstaan om half zes, maar dan heb je ook een prachtig uurtje op je veranda!

Page: ik zou zeker gaan voor een trip naar Canyon X of Secret Canyon in plaats van één van de Antelopes. Hoewel die zeker mooi zijn, is het er zoooooo druk, echt niet leuk meer. Die andere heb je meer voor jezelf. Secret Canyon was wel wat duurder, maar daar waren we dan wel het enige groepje....

Tot zover even mijn tips :)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door josea »

Oh ja, en ik zou toch overwegen om Las Vegas meteen na aankomst te doen als dat niet in het weekend is. In het weekend kan het zomaar §300/$500 duurder zijn (in totaal), dan door de week, voor dat geld kun je toch veel leuke uitstapjes maken....
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt josea voor je tips! We gaan iig de route in het begin omdraaien zodat we niet in het weekend in Zion zijn. Voor las Vegas komt het op alle manieren rottig uit uit en zijn we dus in weekend daar. Dat nemen we dan maar op de koop toe. Ik ga nu beginnen met hotels vastleggen ondanks dat de tickets nog niet geboekt zijn. Route wordt dus als volgt

Dag 1 t/m 4 New York
Dag 5 NY - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - GC, via hooverdam, helikoptervlucht
Dag 7 GC - Page. Horseshoebend. Canyon X
Dag 8 Page - Monument Valley, paardrijden zonsopgang, ondergang
Dag 9 monument valley - Torrey, moki dugway
Dag 10 Torrey - Bryce canyon, via scenic route
Dag 11 Bryce canyon - Zion, quad tour bryce
Dag 12 Zion, narrows, angels landing. River tubing
Dag 13 Zion - Las Vegas, via valley of fire
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop of Mammoth Lakes, via Death Valley
Dag 17 Bishop/Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga Pass
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco, Alcatraz, fietstour Golden Gate, Painted Ladies, Lombard Street, Fishermans Wharf
Dag 22 San Francisco - monterey/carmel 17 mile drive
Dag 23 monterey-pismo beach
Dag 24 Pismo Beach - LA
Dag 25 LA sightseeing
Dag 26 LA, Venice Beach, Santa Monica, surfen, of boottocht Dana Point
Dag 27 LA pretpark
Dag 28 LA - Amsterdam,
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Van 13 tm 15 augustus zullen wij in yosemiye zijn volgens jaar. Kan het kloppen dat ik daar nu nog niet voor kan reserveren? Ik probeer het via de site maar krijg steeds een melding. Zal toch niet al helemaal vol zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt een jaar van te voren reserveren dus je bent nog net te vroeg voor Yosemite.

Je hebt een mooie, maar wel erg drukke route, met heel erg veel highlights. Alles wat je hierna doet kan alleen nog maar tegenvallen. Het zou mij wat te veel zijn; tijd voor eens niets doen of voor een wandeling is er nauwelijks. Je schrijft dat de kinderen vooral steden leuk vinden en niet van natuur houden, maar het zuidwesten is toch juist zo bijzonder vanwege de natuur. En wie weet vinden ze het heel leuk als ze er zijn. En anders doen jullie eens iets wat ze niet zo leuk vinden. :wink: Of houden jullie zelf ook niet zo van natuur?
Voor Bryce bijvoorbeeld mis ik daar een wandeling; dat kan toch net zo leuk en gezellig zijn als quad rijden? Hou je nu wel tijd over om in het begin van Zion de Canyon Overlook Trail te doen? In Yosemite zou de Panorama trail mooi zijn, maar dan heb je verder nergens tijd voor. Eens niets doen, of alleen maar een fietstocht en aan het strand zitten is toch ook wel lekker? En in de grand Canyon is het erg mooi om een stuk naar beneden te lopen. Natuurlijk is een helikoptervlucht ook bijzonder, maar niets geeft je zo'n goed beeld en vooral gevoel van de canyon als een wandeling naar beneden.

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Wat ben je toch altijd snel met je reacties Marianne. Heel fijn ook! Uiteraard zullen we ook wel wandelen. Het zijn meer wat ideeën en behalve paardrijden en helikopter staat alles open. In zion en yosemite wordt er sowieso gewandeld. En als we de zion canyon overlook willen doen en er is dan geen tijd voor quad dan slaan we die over. En misschien willen we idd wel gewoon liever wandelen. We willen er eigenlijk alles uithalen dus de route zal wel zo blijven. En uiteraard zullen onze meiden ook wel eens een keer iets moeten doen wat ze minder vinden....
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2014 een prachtige tour gemaakt met een hummer naar de secret canyon, maar ik lees net op tripadvisor dat deze gesloten is. Heel jammer.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door EllenVakantie »

Omdat het aardig lijkt op onze trip (met 2 kids van 13 en 15) van afgelopen zomer hier nog een paar tips. Wij hebben een nacht geslapen op de Boulder Mountain Guest Ranch in een luxe cowboytent. Is een hele mooie route vanaf Bryce en vandaar hebben we Peekaboo slot canyon gedaan. Dat was voor ons echt een hoogtepunt. Later in de vakantie nog Canyon X gedaan, maar dat was een tegenvaller na Peekaboo. Wij hebben een combi gedaan van kamperen en hotels/AirBnB. Gekampeerd in oa Zion, Yosemite, Cedar Breaks, Grand Canyon North Rim, Big Sur, Pismo en Malibu. Eerste nacht in Zion was warm, verder was het prima (en bv in Zion het grote voordeel om goedkoop in het park te zitten, zodat je echt vroeg kan starten met de hikes). Page vonden we echt bloedheet, lunchen met zicht op het meer was al bijna niet te doen. In Las Vegas hebben we een helicopter night tour over de strip gedaan via Groupon (je kunt ook naar het Groupon tarief vragen bij het boeken, anders moet je betalen via PayPal). Fietsen in SF was ook een succes, natuurlijk de Golden Gate, maar we hebben ook nog een rondje downtown/Chinatown gedaan. In LA hebben we ook fietsen gehuurd en zijn we langs de stranden gefietst. Ook een aanrader.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door IngridZw »

Eerlijk gezegd vind ik dag 6 wel erg vol op die manier. De Hoover dam bezoeken kost je best wel veel tijd en je wilt dan diezelfde dag nog een helikoptervlucht doen begrijp ik. Je zou Hoover Dam kunnen overslaan en daarentegen in Page de Glen Canyon Dam bezoeken. Is minder groot en toeristisch maar wel indrukwekkend. Als je dat doet heb je tijdens de rit naar Grand Canyon nog wat tijd om vanaf de snelweg een stukje route 66 te rijden en even in Seligman rond te kijken. Stukje historie en ook wel leuk voor de kids denk ik.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt weer voor al jullie adviezen, op het moment ben ik alle hotels aan het boeken en ik heb best leuke deals gevonden. We slapen in Yosemite en Grand canyon in het park: Yosemite Half dome village in een cabin en grand canyon in Bright Angel Lodge. Bij Bryce heb ik rubys inn gekozen. Bij zion slapen we in springdale. Marianne bedankt voor de tip voor het zion park motel. 1 van de goedkopere overnachtingen van onze reis! monument valley slapen we in the view en in Torrey in een huifkar. de overige hotels zijn simpel en daarmee sparen we weer wat uit. In las vegas slapen we achter de strip in het holiday inn club vacations resort. bewuste keuze en hebben een heerlijk grote villa gekozen met 2 slaapkamers en alles erop en eraan. ik moet alleen onze 1e overnachting nog boeken en de nachten in LA. daar zoek ik via air bnb ook een appartement zoals in Las Vegas met alles erop en eraan. Deze boek ik zodra ik de tickets heb kunnen boeken en precies weet waar we heen en terug vliegen (LA of LV). Hangt van de prijzen af.

Ben ondertussen ook begonnen met het zoeken naar een huurauto. wat een werk is dat ook...… en wat een verschillen in prijs.
Wat een fijne hulp hier op het forum. echt leuk om alles zelf uit te zoeken en regelen. ik kreeg van het reisbureau een offerte met daarin prijzen 150-200 per nacht voor de hotels en dan zat je niet in de parken zelf. Ik red het nu voor rond 150 per nacht en heb alle hotels in de parken of er dichtbij en alles precies naar mijn zin (zo ongeveer) en alles te annuleren dus als k iets beter tegen kom dan boek ik die. wij gaan natuurlijk ook nog New York doen waar de hotelprijzen enorm zijn maar gemiddeld alles rond de 150 euro kunnen houden tot nu toe. iemand nog hele goede adviezen voor een hotel in LA voor max. 200 per nacht voor als ik via air bnb niets tegen kom?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door josea »

Wij sliepen in Las Vegas is hetzelfde hotel; qua locatie en ook qua appartement: superfijn! En bij Bryce sliepen we ook in Ruby’s en die zou ik zo weer kiezen. Als je kinderen van zwemmen houden, vraag dan een kamer in het hoofdgebouw, daar zit het (binnen)zwembad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer