Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bellen vanuit de states naar nederland
- Madtweety
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Bellen vanuit de states naar nederland
Hallo,
Ik ben aan het proberen uit te zoeken hoe we het thuisfront op de hoogte kunnen houden voor onze huwelijksreis volgend jaar naar Amerika. Nou heb ik iets gelezen over telefoonkaarten waarmee je vanuit een vast toestel voor bijzonder weinig kunt bellen naar nederland, weet iemand hier iets meer over, kan dat ook vanuit hotels, waar je vaak gratis lokale gesprekken kunt voeren?? Ik las dat je vanuit een telefooncel meer kwijt bent.
Ik ben aan het proberen uit te zoeken hoe we het thuisfront op de hoogte kunnen houden voor onze huwelijksreis volgend jaar naar Amerika. Nou heb ik iets gelezen over telefoonkaarten waarmee je vanuit een vast toestel voor bijzonder weinig kunt bellen naar nederland, weet iemand hier iets meer over, kan dat ook vanuit hotels, waar je vaak gratis lokale gesprekken kunt voeren?? Ik las dat je vanuit een telefooncel meer kwijt bent.
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In de VS koop je een telefoonkaart, maar niet zoeen die je in het toestel stopt. Het is gewoon een kaartje waar een nummer op staat dat je belt, van een bepaalde telefoonmaatschappij. Daarvoor krijg je dan een eigen nummer en pincode. Je belt het nummer en dan vragen ze om je persoonlijke nummer. Daarna kun je gewoon het nederlandse nummer intikken (met het landnummer) en dan wordt er op de kosten van jou telefoonkaart gebeld. Op die manier zijn al die kaarten bruikbaar vanaf vaste telefoons en telefooncellen. Het klopt dat er meer geld van je kaart gaat als je vanuit een telefooncel belt.
Er zijn veel verschillende kaarten van verschillende maatschappijen, en die hebben allemaal andere tarieven. Je moet er dus op letten dat de kaart die jij koopt goedkoop is voor het bellen naar het buitenland en in speciaal Nederland. De tarieven staan soms op de kaart of de verpakking ervan en anders kun je het per maatschappij misschien op internet vinden. Misschien weet iemand op het forum wel welke het goedkoopste is.
Ze verkopen de kaarten gewoon in de winkel.
Er zijn veel verschillende kaarten van verschillende maatschappijen, en die hebben allemaal andere tarieven. Je moet er dus op letten dat de kaart die jij koopt goedkoop is voor het bellen naar het buitenland en in speciaal Nederland. De tarieven staan soms op de kaart of de verpakking ervan en anders kun je het per maatschappij misschien op internet vinden. Misschien weet iemand op het forum wel welke het goedkoopste is.
Ze verkopen de kaarten gewoon in de winkel.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Er veranderd een hoop elke dag op telefoon gebied, ik heb altijd telegroup gebruikt (Primus.nl in NL) daar kun je een account aanmaken en ten alle tijden gebruiken, dan hoef je dus ook geen kaarten te kopen en ze zijn vrij goedkoop alhoewel er veel goedkoper maatschappijen zijn nu, andere maatschappijen zijn IDT en natuurlijk AT&T, Sprint, MCI etc......
Het principe is simple, je belt in op een gratis 1-800 nummer toetst je code in en dan het nummer naar nederland, zoals eaglelgae al zei!
goedkoopste nu is de EasWest card met 2.2 cent per minuut LET OP naar een Nederlandse Mobiel is het 33 cent, dus PAS OP met bellen naar mobieltjes!
http://telephone-card.pushline.com/p/in ... f56315f101
Richard
Het principe is simple, je belt in op een gratis 1-800 nummer toetst je code in en dan het nummer naar nederland, zoals eaglelgae al zei!
goedkoopste nu is de EasWest card met 2.2 cent per minuut LET OP naar een Nederlandse Mobiel is het 33 cent, dus PAS OP met bellen naar mobieltjes!
http://telephone-card.pushline.com/p/in ... f56315f101
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
En dan vergeet je er toch bij te zeggen dat er elke week 69 ct. van de kaart wordt afgeschreven, dat er voor een gesprek minimaal 3 minuten worden berekend, dus je goedkoopste gesprek is niet 2.2 ct. maar 6.6 ct.rperre schreef:Het principe is simple, je belt in op een gratis 1-800 nummer toetst je code in en dan het nummer naar nederland, zoals eaglelgae al zei!
Richard
Ook wordt er 99 ct. van je kaart afgeschreven als je vanuit een telefooncel of publieke telefoon belt. En als je na 3 maanden niet de volle waarde van de telefoon hebt gebruikt (minimaal $10) ben je het resterende bedrag kwijt.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
rverhoog
- Amerikafan
- Contacteer:
Mobiele telefoon
Je kunt ook tegenwoordig goedkoop (rond de 40 euro) een prepay mobiele telefoon kopen (triband). Zo had ik een siemens C60 gekocht die prima werkt vanuit de states. Zo kun je SMS'en sturen met het nummer waar je bereikbaar bent in het hotel. Dat is goedkoop bellen......
Ronald
p.s.: Wat denk je van de extra veiligheid doordat je in geval van pech iets hebt om te bellen??
Ronald
p.s.: Wat denk je van de extra veiligheid doordat je in geval van pech iets hebt om te bellen??
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Mobiele telefoon
Hoi Ronald,rverhoog schreef:Je kunt ook tegenwoordig goedkoop (rond de 40 euro) een prepay mobiele telefoon kopen (triband). Zo had ik een siemens C60 gekocht die prima werkt vanuit de states. Zo kun je SMS'en sturen met het nummer waar je bereikbaar bent in het hotel. Dat is goedkoop bellen......
Ronald
de keren dat wij in de US waren, hebben wij naar NL gebeld met telefoonkaarten, op de manier zoals hiervoor beschreven door Eaglelgae. En dat werkte altijd goed.
Ik heb dus zelf geen ervaring met een mobieltje, maar ik heb altijd begrepen, dat als men in het zuid-westen van de US is, en in nationale parken en woestijnen zit/rijdt, dat men dan geen contact kan krijgen, omdat er in dat soort gebieden geen dekking is. Soms schijnt men wel te kunnen SMS-en, maar niet bellen.
Dat is dus iets, waar men terdege rekening mee moet houden.
Marco.
Al eerder is het bellen vanuit de USA aanbod gekomen. Dus ik zou zeggen kijk hier ook even, helpt je misschien ook wel wat:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=274&
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=274&
- Madtweety
- Amerika-newbie
- Contacteer:
bedankt
Bedankt voor jullie snelle reakties, ik heb op die site het volgende gevonden:
· No Connection Fee
· Maintenance Fee - No
· Rounding - 1 minute
· Toll Free Access Numbers - Yes (USA)
· Local Access Numbers - Yes (USA)
· Tax - 15%
· Pay Phone Charge - 89c
· Validity period - Unlimited (*)
· Prompt Languages - English
De enige vraag die dan nog over blijft is kan je hiermee dan ook vanuit een hotel naar local access number bellen zonder dat je dan daar heel veel geld aan kwijt bent? want dan wil ik natuurlijk niet vanuit een telefooncel bellen, kost alsnog meer geld.

· No Connection Fee
· Maintenance Fee - No
· Rounding - 1 minute
· Toll Free Access Numbers - Yes (USA)
· Local Access Numbers - Yes (USA)
· Tax - 15%
· Pay Phone Charge - 89c
· Validity period - Unlimited (*)
· Prompt Languages - English
De enige vraag die dan nog over blijft is kan je hiermee dan ook vanuit een hotel naar local access number bellen zonder dat je dan daar heel veel geld aan kwijt bent? want dan wil ik natuurlijk niet vanuit een telefooncel bellen, kost alsnog meer geld.
-
rverhoog
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Mobiele telefoon
Hoi Marco,markro schreef:Hoi Ronald,rverhoog schreef:Je kunt ook tegenwoordig goedkoop (rond de 40 euro) een prepay mobiele telefoon kopen (triband). Zo had ik een siemens C60 gekocht die prima werkt vanuit de states. Zo kun je SMS'en sturen met het nummer waar je bereikbaar bent in het hotel. Dat is goedkoop bellen......
Ronald
de keren dat wij in de US waren, hebben wij naar NL gebeld met telefoonkaarten, op de manier zoals hiervoor beschreven door Eaglelgae. En dat werkte altijd goed.
Ik heb dus zelf geen ervaring met een mobieltje, maar ik heb altijd begrepen, dat als men in het zuid-westen van de US is, en in nationale parken en woestijnen zit/rijdt, dat men dan geen contact kan krijgen, omdat er in dat soort gebieden geen dekking is. Soms schijnt men wel te kunnen SMS-en, maar niet bellen.
Dat is dus iets, waar men terdege rekening mee moet houden.
Marco.
Zeker waar! De dekking is vaak slecht. Zo had ik geen ontvangst bijna op de gehele route 1 (LA-SF) en in delen tussen Utah en Arizona. In echt afgelegen gebieden is het helemaal slecht. Ik bel zelf vanuit Amerika met de Primuscard. Doe ik al jaren. Ik weet het kan goedkoper maar vind het wel makkelijk zo.
Ronald
Het enige waar je op moet letten in een hotel is dat ze soms (zelfs op een 1-800 nummer) een $1 of zo naheffen, dat kun je bij de balie navragen, verder is 1-800 nummer net als een "lokaal" nummer meestal dus GRATIS!
PeeJay je hebt gelijk, ik had niet veel verder gekeken, maar als je het dus dagelijks gebruikt voor 2 weken, vallen de kosten aardig mee, en 3 minuten
tja!
Richard
PeeJay je hebt gelijk, ik had niet veel verder gekeken, maar als je het dus dagelijks gebruikt voor 2 weken, vallen de kosten aardig mee, en 3 minuten
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Hey Ries,rperre schreef:PeeJay je hebt gelijk, ik had niet veel verder gekeken, maar als je het dus dagelijks gebruikt voor 2 weken, vallen de kosten aardig mee, en 3 minutentja!
Richard
Ik bedoel ook alleen maar dat die telefoon maatschappijen met hele goedkope tarieven reklame maken, maar dat er vaak nog veel extra kosten bijkomen. In dit geval is de basis prijs 6.6 ct en niet 2.2 ct zoals ze proberen te doen voorkomen.
Maar nog steeds goedkoop hoor, ik betaal geloof ik al 9 ct. om mijn schoonmoeder te bellen hier 15 minuten vandaan, nou bel ik ze niet zo vaak hoor....
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Hallo,
Wij hebben deze week een factuur van onze telefoonmaatschappij gekregen en daar staan ook enkele gesprekken op die wij afgelopen zomer vanuit Amerika hebben gemaakt.
Wij hadden een calling card aangevraagd aan onze maatschappij en daar kun je vanuit de hele wereld van eender welk toestel (wel met kiestoontoetsen) bellen tegen een voordelig tarief. Je krijgt dan een persoonlijk code die je telkens moet vormen vooraleer je een verbinding maakt. Achteraf krijg je thuis een factuur waarop elk gesprek in detail te zien is.
Zo hebben wij bijna 11 minuten en meestal zelfs naar een gsm kunnen bellen voor 8,68 euro + 21% BTW. Ik denk dat dit niet zo duur is.
Ik weet niet of dit in Nederland ook mogelijk is, maar voor alle Belgen die dit lezen, is dit misschien een weetje.
Groetjes
Anita2
Wij hebben deze week een factuur van onze telefoonmaatschappij gekregen en daar staan ook enkele gesprekken op die wij afgelopen zomer vanuit Amerika hebben gemaakt.
Wij hadden een calling card aangevraagd aan onze maatschappij en daar kun je vanuit de hele wereld van eender welk toestel (wel met kiestoontoetsen) bellen tegen een voordelig tarief. Je krijgt dan een persoonlijk code die je telkens moet vormen vooraleer je een verbinding maakt. Achteraf krijg je thuis een factuur waarop elk gesprek in detail te zien is.
Zo hebben wij bijna 11 minuten en meestal zelfs naar een gsm kunnen bellen voor 8,68 euro + 21% BTW. Ik denk dat dit niet zo duur is.
Ik weet niet of dit in Nederland ook mogelijk is, maar voor alle Belgen die dit lezen, is dit misschien een weetje.
Groetjes
Anita2
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar een telefoonkaart gebruikt van AT&T, gekocht bij Target voor $15. Deze kaart had 500 belminuten in Amerika, en later ontdekten we dat we er maar liefst ± 400 minuten mee naar Nederland konden bellen, naar een vast telefoonnummer. Bellen naar een mobiel telefoonnummer was aanzienlijk duurder, ik geloof dat we dat maar 20 minuten konden doen voor die prijs. Groot verschil dus!
Hij was heel gemakkelijk bruikbaar, er werd geen toeslag geheven voor het bellen vanaf een telefooncel, maar er werd wel een minimum per gesprek gehanteerd. Ik weet niet meer precies hoeveel, maar het was niet veel in mijn herinnering. Wij hebben de kaart veel gebruikt vanaf de hotelkamer, en we hebben nergens een toeslag of starttarief hoeven betalen in het hotel voor het gebruik van de telefoon. Omdat we met onze mobiele telefoon maar heel beperkt bereik hadden, vonden we dit een heel goed alternatief. Het is ons zo goed bevallen, en bovendien enorm veel goedkoper dan een mobiele telefoon, dat we het de volgende keer zeker weer doen!
Groetjes,
Jacqueline
Hij was heel gemakkelijk bruikbaar, er werd geen toeslag geheven voor het bellen vanaf een telefooncel, maar er werd wel een minimum per gesprek gehanteerd. Ik weet niet meer precies hoeveel, maar het was niet veel in mijn herinnering. Wij hebben de kaart veel gebruikt vanaf de hotelkamer, en we hebben nergens een toeslag of starttarief hoeven betalen in het hotel voor het gebruik van de telefoon. Omdat we met onze mobiele telefoon maar heel beperkt bereik hadden, vonden we dit een heel goed alternatief. Het is ons zo goed bevallen, en bovendien enorm veel goedkoper dan een mobiele telefoon, dat we het de volgende keer zeker weer doen!
Groetjes,
Jacqueline
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 8301 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle