Paardrijden in Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Cecemel »

Hallo

Binnen 6 weken zijn we eindelijk weg richting Zuidwest-Amerika voor onze eerste rondreis ooit! Wij kijken er enorm naar uit.
De laatste hand aan de planning wordt stilaan gelegd en we zijn nu bezig met het boeken voor een ritje met paarden in Monument Valley. Dit lijkt ons de ultieme plek om dit eens te bezoeken! Echter zijn we er niet helemaal uit qua organisaties + uren... Graag jullie hulp!
De dag ervoor zitten we nog in page en bezoeken we om 11u30 de antelope canyon. Daarna moeten we nog lake powel en horshoe bend bezoeken. We hopen dat dit allemaal lukt in de namiddag. Indien niet, dachten we de dag erna misschien nog iets te gaan bezoeken voor we doorrijden naar monument valley aangezien daar verder niet zo heel veel te beleven valt denken we. Het plan was dan om in monument valley in de namiddag of naar de avond toe een rondrit van +/- 2u met paarden te boeken. We hebben wel nog nooit op een paard gezeten dus het moet ook niet meteen een te zware route worden...
Eerst dachten we te boeken bij roy black's guided tours vanwege de goede reviews. Nu blijkt op de site dat er enkel trips zijn in de ochtend tot 11am. Dat is al zeer vroeg, wetende dat het ook een uurverschil is met page en ook wetende dat we dan na die tour, rond 14u dus niets meer om handen hebben. We logeren namelijk die avond in het the view hotel.
Een andere optie die nu openligt is sacred monument tours. Die hebben zowel een namiddag als avondroute. Dan kunnen we smorgens rustigaan doen in page en in de vroege namiddag toekomen in monument valley om onze horse-ride te doen, eten, sunsetset zien, en gaan slapen :) echter is deze tour iets duurder en heb ik het gevoel dat je bij die tour gewoon enkel eens rond de poles gaat waar je bij roy black net dat ietsje meer ziet(Sand Springs, Totem Pole and also visit of the Big Hogan and Moccasin Arch) ..
Wat zijn jullie ervaringen/tips/etc??? Zijn alle tours zo wat hetzelfde met het paard en zie je die bij sacred tours ook.
Is een namiddaguur interessant qua hitte eind september of doen we dan best een sunset tour? Of boeken we toch een ochtendtour met roy black, maar wat kunnen we dan in de namiddag nog doen ter plaatse?? En moeten we dan niet heel vroeg in page vertrekken, hopende dat we alles gezien hebben in de namiddag ervoor. Volgens mij is er ook geen zwembad in het view hotel? Anders konden we wel even relaxen.

Bedankt voor de hulp :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met paardrijden in MV, maar qua tijdstip zou de ochtend na je verblijf wellicht ook een optie kunnen zijn? Wat ga je die dag doen, heb je dan geen tijd?
Je kunt ook overwegen om in een ander park te gaan paardrijden (lijkt me in Bryce ook mooi) en in MV de Valley Drive te doen, al dan niet met eigen vervoer. Dan ben je wat flexibeler qua indeling. Hoe wel rekening met de sluitingstijden.
Cecemel schreef:De dag ervoor zitten we nog in page en bezoeken we om 11u30 de antelope canyon. Daarna moeten we nog lake powel en horshoe bend bezoeken. We hopen dat dit allemaal lukt in de namiddag.
Op zich kan dat allemaal prima, het hangt er van af watje bij Lake Powell wilt doen. Horseshoe Bend zou je nog kunnen doen voor je naar Antelope Canyon gaat. Waar kom je die dag vandaan?

Marianne
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Cecemel »

De dag na monument valley gaan we naar de grand canyon. lake powell is in de buurt van ons motel6. we zijn beginners dus weet niet wat er allemaal te beleven valt. ik vind het vooral er zeer mooi uitzien dus wil het gezien hebben :) wij komen die dag van bij bryce canyon
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Vito »

Worden er werkelijk ritten aangeboden voor mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten?
Werkelijk te zot voor woorden ... Erg onverantwoord, het zijn levende wezens en géén machines.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Heather »

Hallo,

Wij zijn net terug van onze rondreis in het Zuidwesten en het paardrijden in Monument Valley was voor ons gezin één van dé hoogtepunten van de reis.
Wij hebben de "sunset" tour gedaan bij Roy's Black op zaterdag 14 juli. Onze tour begon om 18PM. Enkel ik heb in het verleden (20 jaar geleden) paardgereden maar de rest van ons gezin (mijn partner en onze drie jongens van 11, 13 en 20) nog nooit. Dit was geen enkel probleem. Meld gewoon heel duidelijk dat jullie beginners zijn en dus rustige paarden willen. Onze begeleider was Shane en gaf ons eerst een beetje uitleg over hoe de paarden te besturen. De tocht was gewoonweg zalig, de kleuren PRACHTIG en het is net alsof je daar alleen bent (we zijn 2 jeeps tegengekomen). De gids stopt af en toe om foto's te kunnen nemen en een beetje uitleg te geven. Als er dan al eens een paard onrustig deed, stond Shane er onmiddellijk bij om het te temperen. Onze tour duurde 2u. De dag erna uiteraard wel een beetje last van het zitvlak :). EEN DIKKE AANRADER DUS !!!!!
Ik zie nu ook dat je maar tot 11AM kan boeken maar misschien is dit een fout in het systeem. Hun website is ook een beetje aangepast. Je kan ook een mail sturen naar royblacksguidedtours2fun@yahoo.com.

Veel succes en enorm veel plezier. Ik ben een beetje jaloers :wink:

Groetjes,
Heather.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Cecemel »

Hey Heather

Bedankt voor je leuke uitleg. Wat jij gedaan hebt wouden wij dus ook doen :) is het zo 's avonds niet te donker om na het paardrijden naar het The View Hotel te gaan? Of is er veel verlichting?
Ik heb een mail gestuurd met de vraag of het inderdaad in de namiddag kan want op de site lukt het dus niet zoals je zelf ook aanhaalde. Hopelijk krijg ik een positief antwoord! Ik ben blij dat het een hoogtepunt was voor jullie. Ik hoorde dit al vaker dus daarom willen wij het ook doen. Het stelt me ook gerust dat jullie als onervaren paardrijders een goede begeleiding hebben gekregen :)
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Heather »

Om naar Roy's Black te rijden moet je even (20min) off road. Als je een SUV of dergelijke hebt, kan je dit zelf doen. Maar met een minivan (zoals wij) zou ik het niet aanbevelen. Wij hadden namelijk (als we bijna boven waren) een platte band. We zijn boven geraakt en hebben dan op de parking naar onze reisbijstandsverzekering gebeld (toch bij dat we Enhanced Roadside Assistance onderschreven hadden).
Je kan ook naar Roy's Black en teruggebracht worden. Ik denk dat dat ongeveer 40$ was maar dat kan je best nog eens vragen.
Op de parking van The View staan 2 kleine cabines waar je terechtkan voor info of om je aan te melden voor jeep- en paardrijtochten.

Er rijden na zonsondergang veel wagens terug naar de parking van The View dus je zal niet alleen zijn. The View is trouwens prachtig.
Wij hebben in de cabins geslapen omdat we met 5 zijn en in het hotel is enkel plaats tot 4 personen. Ook dit was fantastisch.

Er is geen zwembad in Monument Valley.

Ps bij Zuidwesten reisschema's kan je bij reis Heather ons reisschema zien. Moest je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Groetjes,
Heather.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Marieke01 »

Wij hebben vanochtend een 2 uur tocht gedaan bij Roy Black. Het was echt geweldig, hoogtepunt van onze vakantie tot nu toe. We waren alleen met ons 2-en en we mochten zelf bepalen wat we wilden. Zijn beide geoefende ruiters. Adam heeft ons een fantastische tour laten maken. Zeker hier gaan rijden. Wij begonnen om half 9. Denk dat je beter heel vroeg kunt gaan dan (laat) in de middag, dan is het echt te heet, stoffig en ook wel heiig, ook hier komt dat van de rookontwikkeling van de bosbranden. Wij hadden vooraf via internet geboekt, dit is echter echt niet nodig. Zoals eerder vermeld kun je naar 1 van de boots op de parkeerplaats. Je kunt denk ik zelfs ook gewoon naar de plek toerijden, ze hebben 30 paarden en veel begeleiders. Tijd kun je zelf bepalen. De weg er naar toe is echt prima te doen, gewoon zelf rijden, prachtige route! Veel plezier :thumbup:
Nickyc
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018, 00:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Nickyc »

Hoi,
Wij gaan binnenkort naar Monument Valley. Willen graag gaan paardrijden, zijn 2 ervaren ruiters. We slapen in de gouldings lodge . Is het mogelijk om met een gewone huurauto van de lodge naar Roy black te rijden ?
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Cecemel »

wij hebben de shuttle erbij geboekt. het zou moeten lukken met sommige wagens maar we wouden het risico niet nemen...
onze tour werd geboekt om 11am. heb gemaild voor de namiddag al meer dan een week geleden maar nog geen antwoord gekregen. Ik zal nog eens moeten terugmailen denk ik...
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Mr. Patrick »

Nickyc schreef:Hoi,
Wij gaan binnenkort naar Monument Valley. Willen graag gaan paardrijden, zijn 2 ervaren ruiters. We slapen in de gouldings lodge . Is het mogelijk om met een gewone huurauto van de lodge naar Roy black te rijden ?
Met de Huur-SUV hebben we het gewoon gedaan. Alleen geen blikjes cola opentrekken onderweg of kort erna, je zou dan wel eens nat kunnen worden...
Serieus: er zaten veel kuilen in de weg, maar door rustig te rijden en de grootste gaten te omzeilen was het best te doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Nickyc
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018, 00:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Nickyc »

Wij hebben geen SUV maar een gewone huurauto dus, wat is wijsheid ?
Ik heb op de site van Roy Black gekeken maar kan nergens iets vinden van Prive tour boeken.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Marieke01 »

Ja dat is echt te doen. Wij hadden wel een SUV maar ook ‘normale’ auto’s rijden de route, zelfs hele kleine oude. Ons viel het enorm mee, eerste stuk is zelfs gravel zonder kuilen. Het was redelijk druk, volgens mij rijdt (bijna) iedereen die MV bezoekt de route.

Als je naar Roy Black rijdt moet je overigens wel de hele route door rijden, het is eenrichtingsverkeer.

Veel plezie, je zult het geweldig vinden (vraag naar Adam)!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Mr. Patrick »

@Marieke01: volgens de medewerkers van Roy Black mag je vanaf hun corral gewoon tegen het verkeer in terugrijden naar de ingang, wat wij dan ook gedaan hebben. Het eenrichtingsverkeer geldt pas vanaf hun corral zeggen zij...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door lsl »

plannetje van de drive:
http://billingham.net/post/172394627145 ... loop-drive

vanaf punt 5 is het one-way en vermits de stallen voorbij dit punt liggen, moet je de one-way loop verder volgen

https://royblacksguidedtours.com/
zie plannetje onderaan de pagina
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Marieke01 »

Oh dat zou best kunnen, geen tegenligger gezien maar de hele drive doorrijden is prachtig (en ook prima te doen) :thumbup:
Nickyc
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018, 00:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Paardrijden in Monument Valley

Bericht door Nickyc »

In Monument Valley een 2 uur durende paardrijtocht gemaakt met Wild west. We zijn ervaren ruiters en tocht was geweldig. Paarden waren Mustangs. Zochten zelf de weg op de hele smalle paadjes bergop en bergaf. Wanneer je in Monument Valley bent moet je dit echt doen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer