Dashcam en Drone in de US

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Dashcam en Drone in de US

Bericht door Markstaal »

Het is al vaker aanbod gekomen maar kon geen concreet antwoord vinden dus ik doe het maar even zo.

Binnenkort vliegen we naar Amerika (Zuid-west) en zou graag een drone mee willen nemen en een dashcam. De regels wat betreft de luchthavens ken ik.
Verder gelezen dat het in de NP's verboden is om een drone te gebruiken. Is het gebruik van een drone verder afhankelijk van de staat? We bezoeken Nevada, Utah, Colorado, New Mexico en Arizona. En hoe zit het met een dashcam?

Alvast bedankt!
Gast

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door Gast »

Voor dashcam regels was hier pas nog een draadje: viewtopic.php?f=10&t=71884
gastxyz

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door gastxyz »

Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door kalaman »

Wij nemen al lang onze drone niet meer mee wegens zo goed als geen interessante plaatsen meer om legaal te vliegen. In geen enkel NP, SP, of wilderness area mag gevlogen worden.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor alle info, de drone blijft dan denk ik maar thuis. Dashcam gok ik het er wel op. Monteer deze alleen op de interessante stukken. Denk ook niet dat ze hier heel moeilijk over doen. Vorig jaar zowel een dashcam als een telfoon aan het raam gehad in verschillende staten (misschien ook wel geluk gehad :wink: ).
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door Hockey »

Markstaal schreef:Dashcam ................ Denk ook niet dat ze hier heel moeilijk over doen.
Vergis je niet in de VS. Men kent daar geen grijs gebied. Het mag of het mag niet. Als het niet mag, en je doet het toch en wordt betrapt dan doen ze er wel moeilijk over.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door kalaman »

We hebben zelf jarenlang rondgereden met een GoPro op de buitenkant van de voorruit, maar ook dit doen we inmiddels niet meer.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door Markstaal »

Hockey schreef: Vergis je niet in de VS. Men kent daar geen grijs gebied. Het mag of het mag niet. Als het niet mag, en je doet het toch en wordt betrapt dan doen ze er wel moeilijk over.
Ik weet dat ze vaak streng kunnen zijn. Zal de regels nog eens goed nalezen en opletten (mbt op het dashboard vast zetten of op het raam), bedankt voor al jullie informatie! :thumbup:
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door US-fanboy »

Wat ik in het verleden heb gedaan is een potmagneet met rubbercoating aangeschaft, daar een boutje in gedraaid en daar een GoPro mount op gezet.
Camera met de magneet op het dak.
Je kunt alleen het geluid niet gebruiken.

Zo´n magneet;

Afbeelding
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door troetelbeer79 »

kalaman schreef:We hebben zelf jarenlang rondgereden met een GoPro op de buitenkant van de voorruit, maar ook dit doen we inmiddels niet meer.
Mag je een GoPro ook niet (meer??) gebruiken dan? Wij zetten de GoPro met een suction cup op de motorkap van de SUV, hebben er altijd leuke reacties op gekregen (van vooral Amerikanen).
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door kalaman »

Motorkap is iets anders dan de voorruit waar hij het zicht van de bestuurder kan belemmeren.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dashcam en Drone in de US

Bericht door PSVwally »

Ik zette het vaak helemaal recht (of links) bovenaan de voorruit.. geen idee welk uitzicht dat zou moeten belemmeren... die gps dingen die mensen tegenwoordog in het midden van de voorruit hebben hangen zijn erger.

Overigens is de enige keer dat ik er vragen over kreeg bij de border patrol controle aan de oostkant vd salton sea geweest. En toen lag alles met lege batterijen in de auto
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer