Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Lyndapynda »

De Tioga pass is nu ook deels afgesloten.

In Mammoth en June Lake (zijn wij nu) omgeving is er veel last van de Lions fire. Veel rookoverlast, ook qua geur en zeer slechte luchtkwaliteit. Iedereen klaagt over prikkende ogen.

In Mammoth staan er mensen van het fire departement bij de grote supermarkt met kaarten van de situatie en geven uitleg waar je wel en niet naar toe kan. Er is best veel dicht. Blus helicopters vliegen af en aan.

In June Lake is er bovendien een mudslide geweest waardoor de loop rondom June Lake afgesloten is.

Kortom: als je de keuze kunt maken Kun je beter voor de kust / westkant kiezen denk ik, hier ten Oosten van Yosemite is er veel overlast.
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door klap »

Klopt helemaal. Wij zijn vandaag van Mammoth Lakes naar Oakdale gereisd. In Mammoth Lakes was er veel rook ( geur en prikkende ogen). De Tioga Pass is afgesloten vanaf Crane Flat, dus we hebben de Sonora Pass genomen. Wel een klein stukje Tioga gedaan, maar snel rechtsomkeert gemaakt, er was niks te zien door alle rook.
De Sonora Pass was iets beter, maar van de bergen zag je slechts vage contouren. Ook de zon kwam niet door de rook heen.
De situatie verschilt natuurlijk per dag, maar vandaag was dit in ieder geval niet de meest ideale optie.
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Saraa »

Wij zijn sinds de 31e weer terug in NL, na een geweldige en gedenkwaardige rondreis. En ook wij hebben (helaas) te kampen gehad met de problematiek rond de brand. Wij hadden eigenlijk, zoals velen blijkbaar, ook de 25e een overnachting in Cedar Lodge in El Portal. Naar aanleiding van alle opmerkingen wel of niet je hotel te annuleren: enkele pagina`s terug ging op gegeven moment over booking.com of die als commercieel bedrijf wel of niet in contact zouden staan met 1 specifiek hotel. Een forumlid maakte de opmerking dat hem dit sterk leek. Nou reken maar van wel hoor! Dat kan ik hier beamen. Ik kreeg namelijk netjes een mailtje van ze dat mijn reservering door hun geannuleerd was en zonder kosten. Dit 24uur vantevoren. Want op dat moment checkten wij net in onze hotel in Mammoth Lakes. En volgende halte zou dus Cedar Lodge zijn geweest. Vlak daarna ook een annulering van het Cedar Lodge zelf. Voor de zekerheid toch met Cedar Lodge gebeld om te vragen hoe en wat. Want dat werd verder niet in de mail vermeld. En zij gaven toen aan wat de problematiek was en dat ze nu bezig waren met booking.com om alle annuleringen in goede banen te leiden. Wat volgens ander forumlid (ben even naam kwijt) dus ook al door booking.com werd gezegd. Mogelijk dat dit soort, toch wel belangrijke zaken misschien toch niet door een callcenter medewerker worden afgehandeld. Maar door iemand met meer kennis en bevoegdheden?? Ik wil absoluut geen reclame maken voor booking.com hoor. Maar boek al vele jaren bij ze en echt veel ook. En altijd goede ervaringen.
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Lyndapynda »

Net op het journaal hier: morgen code rood (of red flag zoals dat hier heet) voor een enorm gebied van Mammoth tot helemaal in Reno.

Het gaat heel hard waaien waardoor ze niet kunnen voorspellen wat de bosbranden gaan doen, de vonkjes kunnen overal terecht komen.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Annet1992 »

Hallo, misschien een beetje voorbarig dit maar wij hebben van 15 tm 18 sept in yosemite valley geboekt. De twee dagen daarvoor zijn we bij lake tahoe. Het duurt nog bijna 2 maanden maar door de branden vraag ik me af of we misschien al over een alternatief moeten gaan nadenken? Dit is onze eerste reis en ik weet niet zo goed wat nu verstandig is om te doen..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt nog een beetje te vroeg om daar iets over te zegen. Je zou misschien in je routetopic de vraag voor een alternatief kunnen stellen, want het is toch wel heel erg afhankelijk van de rest van de route.

Marianne
Joellemmens
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Joellemmens »

Wij zitten momenteel in LA en zouden de 24ste Aug over de Tioga pass rijden en 2 dagen in Oakhurst blijven om Yosemite te bezoeken. We kunnen ons hotel in Mammoth Lakes (23aug) nog tot de 9de cancelen en voor een zuidelijke route kiezen om vanuit Visalia kings Canyon en Sequoia NP te bezoeken. Zou er in deze 2 ook rookoverlast zijn? Wat zouden jullie doen? Nog afwachten of nu alles omgooien?
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Cecemel »

Annet1992 schreef:Hallo, misschien een beetje voorbarig dit maar wij hebben van 15 tm 18 sept in yosemite valley geboekt. De twee dagen daarvoor zijn we bij lake tahoe. Het duurt nog bijna 2 maanden maar door de branden vraag ik me af of we misschien al over een alternatief moeten gaan nadenken? Dit is onze eerste reis en ik weet niet zo goed wat nu verstandig is om te doen..
Voor ons is het ook de allereerste trip! Wij zitten op 17 en 18 september ook in yosemite. Logeren in housekeeping camp en rijden de 19de door naar Mammoth Lakes :) voorlopig maak ik me nog geen zorgen. Als alles volgens plan verloopt is de brand half augustus onder controle. Dan hebben ze nog een maand. Je kan natuurlijk altijd pech hebben maar ik ga er voorlopig van uit dat alles tegen dan wel in orde zal zijn. Het is nog een hele tijd. Als he nu begin september nog niet onder controle is kan je wel beginnen nadenken over een alternatief lijkt me.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Saraa schreef:Wij zijn sinds de 31e weer terug in NL, na een geweldige en gedenkwaardige rondreis. En ook wij hebben (helaas) te kampen gehad met de problematiek rond de brand. Wij hadden eigenlijk, zoals velen blijkbaar, ook de 25e een overnachting in Cedar Lodge in El Portal. Naar aanleiding van alle opmerkingen wel of niet je hotel te annuleren: enkele pagina`s terug ging op gegeven moment over booking.com of die als commercieel bedrijf wel of niet in contact zouden staan met 1 specifiek hotel. Een forumlid maakte de opmerking dat hem dit sterk leek. Nou reken maar van wel hoor! Dat kan ik hier beamen. Ik kreeg namelijk netjes een mailtje van ze dat mijn reservering door hun geannuleerd was en zonder kosten. Dit 24uur vantevoren. Want op dat moment checkten wij net in onze hotel in Mammoth Lakes. En volgende halte zou dus Cedar Lodge zijn geweest. Vlak daarna ook een annulering van het Cedar Lodge zelf. Voor de zekerheid toch met Cedar Lodge gebeld om te vragen hoe en wat. Want dat werd verder niet in de mail vermeld. En zij gaven toen aan wat de problematiek was en dat ze nu bezig waren met booking.com om alle annuleringen in goede banen te leiden. Wat volgens ander forumlid (ben even naam kwijt) dus ook al door booking.com werd gezegd. Mogelijk dat dit soort, toch wel belangrijke zaken misschien toch niet door een callcenter medewerker worden afgehandeld. Maar door iemand met meer kennis en bevoegdheden?? Ik wil absoluut geen reclame maken voor booking.com hoor. Maar boek al vele jaren bij ze en echt veel ook. En altijd goede ervaringen.
Booking.com had toen toch aangegeven dat de Cedar Lodge enkele dagen later terug open ging ? Dat was zogezegd informatie van het hotel waar ze rechtstreeks mee in contact stonden. Uiteindelijk is er daar dus niets van in huis gekomen.

Voor de rest is het natuurlijk wel logisch dat de annulaties er komen, maar het zou me zelfs niet verwonderen mocht de mail die je van booking.com hebt gekregen eigenlijk vanuit het hotel is ontstaan.

Ik blijf erbij, laat je niet vangen aan "informatie uit de eerste hand" van een booking site.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Even een nieuwe update over de brand zelf:

Noordelijk is er nog steeds uitbreiding met als gevolg dat de 120 (Crane Flat) gesloten is en dat voorlopig nog zal blijven.
De 140 blijft gesloten, ook de Cedar Lodge en de brand breidt hier in oostelijke richting nog uit richting Yosemite. Zelfs in die mate dat ook de 41 afgesloten is. De brand is immers over de 41 heen gesprongen.
Zuidoostelijk is er ook nog altijd uitbreiding en is ook Wawona bedreigt.

De brand is op dit moment 36% "contained".

Yosemite valley is volledig geëvacueerd. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de vallei terug zal opengaan op 5 augustus. De drie toegangswegen bevinden zich nog in de gevarenzone en de brand beweegt richting vallei. (niet dat de vallei zelf bedreigd is natuurlijk).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcovg »

Vraagje wij moeten dinsdag van bishop naar sonora welke weg kunnen wij op dit moment het beste gebruiken of moeten wij helemaal omrijden ?
speyside
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2018, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door speyside »

Joellemmens schreef:Wij zitten momenteel in LA en zouden de 24ste Aug over de Tioga pass rijden en 2 dagen in Oakhurst blijven om Yosemite te bezoeken. We kunnen ons hotel in Mammoth Lakes (23aug) nog tot de 9de cancelen en voor een zuidelijke route kiezen om vanuit Visalia kings Canyon en Sequoia NP te bezoeken. Zou er in deze 2 ook rookoverlast zijn? Wat zouden jullie doen? Nog afwachten of nu alles omgooien?
Wij zijn de afgelopen dagen vanuit Visalia naar King Canyon en Sequoia NP geweest. Daar geen rook/stank en goed zicht dus goed te doen. Wel overdag wegwerkzaamheden aan de Generals Highway in Sequoia die een half uur tot een uur vertraging geven omdat steeds 1 rijbaan wordt afgesloten. Eigenlijk zouden we ook in Mammoth Lakes en in Oakhurst verblijven maar gecancelled.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

@Joellemmens; ik zou dat hotel in Mammoth Lakes sowieso annuleren en iets boeken dat je een dag van te voren kunt annuleren.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Marcovg schreef:Vraagje wij moeten dinsdag van bishop naar sonora welke weg kunnen wij op dit moment het beste gebruiken of moeten wij helemaal omrijden ?
Ik denk dat je het beste onderlangs kúnt rijden. Misschien door Sequoia rijden en Sonora overslaan? Je geeft te weinig informatie om een goed advies te kunnen geven. Hoeveel dagen heb je in Sonora?

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Inges »

Wij zitten momenteel in Mammoth Lakes. Het is hier echt niet te harden maar er is in de gehele omgeving geen andere hotelkamer te vinden. Wij vertrekken hier morgenochtend vroeg meteen weer. Het waait behoorlijk inderdaad. Ik maak me ook wel wat zorgen maar iedereen hier zegt dat we volkomen veilig zitten van het vuur. Niet van de rook.

Yosemite (waar wij 5 aug heen zouden gaan) heb ik vorige week al geannuleerd en omdat er in deze omgeving zeer veel branden zijn is een alternatief moeilijk. Wij hebben gekozen om naar mijn vriendin in Oregon te gaan maar dan nog doen we daar 3 dagen over. Niet leuk. Als je kan blijf dan aan de kant van de kust en kom niet aan deze kant van de Sierra.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcovg »

In de planning stond

Dinsdag vanaf las Vegas - death Valley naar bishop
Woensdag bishop naar sonora
Donderdag sonora
Vrijdag sonora naar SAN fransiso

Dus we moeten van las Vegas naar SAN fransisco toe
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Je kan Sonora vergeten en onderlangs via Sequoia gaan, om verder te reizen naar SF maakt dat niet uit. Vraag is of er natuurlijk nabij Sequoia nog logies te vinden zijn nu heel veel mensen hebben omgeboekt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Inges »

Marcopstal schreef:Je kan Sonora vergeten en onderlangs via Sequoia gaan, om verder te reizen naar SF maakt dat niet uit. Vraag is of er natuurlijk nabij Sequoia nog logies te vinden zijn nu heel veel mensen hebben omgeboekt.
Dat zou ik je ook aanraden!! Probeer onderlangs te gaan en Sonora niet te doen. Je ziet niets van de omgeving. Alles is 50 tinten grijs hier. Wij rijden door naar Susansville. Waarschijnlijk alles in de rook. We wilde eerst hier in Mammoth lakes wat langer blijven maar dat is ook geen optie. Gelukkig heb ik een vriendin in Oregon wonen waar we nu wat langer heen gaan. Maar ik zou iedereen afraden om hierheen te komen. Ga naar de kust als het lukt. Of boek een nacht extra Vegas
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Driesb
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Driesb »

We zouden op 14/08 van Vegas naar mammoth lakes rijden voor 1 overnachting, annuleerbaar tot 12/08. Van 15 op 16/08 verblijven we in de cedar lodge, niet annuleerbaar. Daarna overnachten we in San Francisco.

Wat is jullie advies of alternatieve reisroute?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum Dries: lees dit topic eens door, alle mogelijke alternatieven zijn al meerdere keren genoemd.
Ik denk dat je je geld wel terug krijgt als de 140 nog steeds is afgesloten als jullie er zijn. Heb je rechtstreeks bij de Cedar Lodge geboekt?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer