Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door guido09 »

Frasi schreef:Ik heb het een paar keer gedaan en zal het proberen uit te leggen. Ik had gereserveerd bij Alamo.co.uk. Niet gegarandeerd dat het bij boekingen via andere travel agents ook werkt.

1) alleen inchecken en & skip-the-counter als je zeker bent dat je niets meer gaat veranderen. Dus een paar dagen/weken vooraf.
Klopt niet.
Wij hadden begin dit jaar bij alamo een auto geboekt en direct ingecheckt en skip the counter gedaan.
Een paar maanden later was de prijs wat gezakt en heb ik via de alamo site kunnen annuleren en een nieuwe boeking gedaan.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door vinceG »

Inchecken en skip the counter bij alamo wil niet zeggen dat je het niet meer kan annuleren. Al meerdere malen gedaan.
Gelijk na reserveren inchecken en skip the counter, kan ik het ook niet meer vergeten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door roelb »

Sterker nog, dat is bbn ook het verstandigste. Als namelijk het geboekte tarief niet meer veschikbaar is op het moment dat je skip the counter wilt doen geeft het systeem van Alamo een foutnelding. Al meerdere malen gehad. Direct na het boeken loop je dat risico niet, maanden later wel.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door DennisS »

Vroeger kreeg je in SD een auto toegewezen en was het een kleine locatie. Nu is het een prachtig mooie grote garage waar alle verhuurders bij elkaar zitten. Daarom ook altijd ruime keuze! Dus geen zorgen.
Ja dat zag ik inderdaad. Zelfde als in Vegas. We maken ons geen zorgen hoor. :-) Op vakantie maak ik me nooit druk. ;-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Miquel »

vroeg mij af;

bij skip the counter kan je zeker niet "pay later" selecteren?
Of maakt dat in dit geval niet uit? Maw, waar laat je je CC zien? Bij het uitrijden?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door winterpark »

Echt raar, op onze vorige vakantie is skip the counter me automatisch gelukt (als in, zonder er actief naar te kijken, gewoon ergens hokje aangevinkt), nu dus niet kwam ik achter na het online inchecken. Alamo geeft idd aan dat het niet kon vanwege third party, maar lees nu hier dat dat geen belemmering hoeft te zijn.
Vraag is: kan ik nog skip the counter doen nu ik al ingecheckt ben? Annuleren en nieuwe reservering maken is niet zo gunstig, we hebben voor steengoed tarief een premium/luxury car geboekt die nu 200 euro duurder is.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door dejong89 »

Ja dat kan.
Voor zover ik weet kan je gewoon na het inchecken gebruik maken van skip the counter. Gebruik de link die hier al eerder is genoemd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door roelb »

Miquel schreef:vroeg mij af;

bij skip the counter kan je zeker niet "pay later" selecteren?
Of maakt dat in dit geval niet uit? Maw, waar laat je je CC zien? Bij het uitrijden?
Wat bedoel je precies?

Het uitvoeren van het "skip the counter" proces verandert niets aan de reserveringsvoorwaarden. Als jij een regulier post-paid tarief ("pay later") hebt gereserveerd dan betaal je op het moment dat je de auto inlevert.

Alamo vraagt online, zodra je skip-the-counter doet, wel om kaartgegevens. Dat is de kaart die je ook bij het uitrijden moet tonen (samen met je rijbewijs en het skip-the-counter printje, verder heb je niets nodig).

Er wordt door Alamo een bedrag van $1 gereserveerd op het moment dat je skip-the-counter online voltooid. Dat is alleen om te controleren of de kaartgegevens juist zijn. Zodra je de auto ophaalt wordt het huurbedrag gereserveerd, en zodra je de auto inlevert wordt dat definitief belast. De reservering van $1 vervalt vanzelf, ook als je de auto niet op haalt of de reservering annuleert.

Skip-the-counter is, op locaties waar het wordt aangeboden, altijd mogelijk bij een regulier post-paid tarief.

Boek je via een tussenpersoon en betaal je vooraf dan /kan/ het zijn dat het niet werkt. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar Alamo zegt dat het niet kan, en de ervaringen van anderen in dit topic zijn wisselend. Soms kan het wel, soms niet. Er kwam hier een tijdje geleden ook een verhaal voorbij waarbij het wel gelukt was, maar Alamo daarna alsnog de huur van de auto belaste terwijl het dus om een vooruitbetaald tarief via een travel agent ging. Oftewel: vouchers/pre-paid huur en skip-the-counter geven mogelijk problemen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door winterpark »

dejong89 schreef:Ja dat kan.
Voor zover ik weet kan je gewoon na het inchecken gebruik maken van skip the counter. Gebruik de link die hier al eerder is genoemd.
Thanks, super fijn! Ik ben naar mijn ingecheckte reservering gedaan, toen link geplakt.. En tada, gelukt. Dankjewel!!!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door SanFran »

Ik heb geboekt bij american vacations en vooraf betaald. Maar skip the counter is toch gelukt :D In Las Vegas meteen door naar de garage om hopelijk wat moois uit te zoeken :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Er wordt door Alamo een bedrag van $1 gereserveerd op het moment dat je skip-the-counter online voltooid. Dat is alleen om te controleren of de kaartgegevens juist zijn. Zodra je de auto ophaalt wordt het huurbedrag gereserveerd, en zodra je de auto inlevert wordt dat definitief belast. De reservering van $1 vervalt vanzelf, ook als je de auto niet op haalt of de reservering annuleert.
Vorig jaar werd die $ 1 inderdaad gereserveerd op mijn CreditCard. Dit jaar echter niet (zelfde CreditCard). Zouden ze het maar 1x hoeven doen als ze je CreditCardgegevens eenmaal hebben? :think:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door roelb »

Geen idee. Heb alweer meer dan een jaar niet meer bij Alamo gehuurd. Maar voor die tijd altijd de $1, ook als ik meerdere reserveringen had. Misschien dat het systeem gewijzigd is..
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Mattie112 »

Coyote schreef:
roelb schreef:Er wordt door Alamo een bedrag van $1 gereserveerd op het moment dat je skip-the-counter online voltooid. Dat is alleen om te controleren of de kaartgegevens juist zijn. Zodra je de auto ophaalt wordt het huurbedrag gereserveerd, en zodra je de auto inlevert wordt dat definitief belast. De reservering van $1 vervalt vanzelf, ook als je de auto niet op haalt of de reservering annuleert.
Vorig jaar werd die $ 1 inderdaad gereserveerd op mijn CreditCard. Dit jaar echter niet (zelfde CreditCard). Zouden ze het maar 1x hoeven doen als ze je CreditCardgegevens eenmaal hebben? :think:

Roland
Hier ook een reservering gehad (die er inmiddels weer af is). Allicht waren ze bij jou ook snel met het terugstorten?
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door YosemiteHans »

Bedankt Frasi voor de duidelijke uitleg. Wij hebben via Rentalcars geboekt bij Alamo en daar werkt de Skip the line dus ook. Hartstikke mooi, alles uitgeprint en opgeslagen. Over 4 weken zijn we in Las Vegas.

Hans
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door RR2USA »

Wij hebben geboekt via alamo.co.uk/brits waardoor in de reservering een extra bestuurder is toegevoegd.
We landen in Houston. Kan ik via Skip The Counter ook al de extra bestuurder toevoegen of kan dat niet en moet ik gewoon via de balie?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Bushmaster »

extra bestuurder(s) voeg je al toe voor " skip the counter", dus bij online inchecken op de Alamo pagina.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door peterretep »

Mijn -skip the counter- bleek niet te werken. Thuis alles ingevuld en een bevestiging ontvangen met daarin de tekst dat er verder geen bevestiging in de vorm van een formulier zou komen.

In Los Angeles had ik uiteraard een formulier met barcode nodig en die had ik dus niet. Restte me weinig anders dan aan te sluiten in de rij.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Coyote »

Dan is er iets niet goed gegaan toen je het instelde. Want je moet gelijk een bevestiging (met barcode) krijgen als Skip the counter gelukt is. Afgelopen mei voor LAX ook kunnen instellen. Toen heb ik er echt profijt van gehad gezien de drukte toen ik arriveerde. Als enige direct naar de auto kunnen lopen, rest van de overvolle bus moest eerst naar binnen... :lol:

In oktober vlieg ik naar Newark en daar is het helaas niet mogelijk Skip the counter in te stellen. Kan me wel alvast online aanmelden zodat gegevens terplekke reeds bekend zijn. Moet ik dat maar doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door sanook »

peterretep schreef:Mijn -skip the counter- bleek niet te werken. Thuis alles ingevuld en een bevestiging ontvangen met daarin de tekst dat er verder geen bevestiging in de vorm van een formulier zou komen.

In Los Angeles had ik uiteraard een formulier met barcode nodig en die had ik dus niet. Restte me weinig anders dan aan te sluiten in de rij.
En je had wel alle 2 de stappen uitgevoerd, eerst de online incheck en daarna de skip the counter ?
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door peterretep »

@Sanook,
Dat is een goeie vraag maar dat weet ik niet meer. Ik had de auto geboekt via ons reisbureau en zij stuurden mij een link die ik moest aanklikken en vervolgens het formulier invullen. Dit zou specifiek gaan om de skip the counter.

Ik heb gelijk na het ophalen van de auto in LA een mail naar het reisbureau gestuurd en volgens hen had ik alles keurig ingevuld maar is er blijkbaar iets niet goed gegaan. Reisbureau gaat het verder voor ons uitzoeken en daar heb ik wel vertrouwen in. Voor de volgende keer zal ik inderdaad op beide handelingen letten. Dank voor je meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer