Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door SpaceAce »

Over 33 dagen is het al zo ver: onze tweede reis naar Amerika van dit jaar!

Afgelopen juni zijn we op Chicago gevlogen, maar de stad zelf overgeslagen. Maar over 33 dagen gaan we de stad zelf wél zien. En dan ook samen met mijn ouders :) De planning is vrijwel rond, maar ik heb twee dagen waarvan ik niet precies weet wat onderweg te bezoeken. De reis gaat door Illinois, Indiana, Ohio, Pennsylvania, New York, Canada en Michigan. Een gedeelte door het 'Midwesten' dus en het andere gedeelte door het Noordoosten.

Maar mijn vraag gaat over Indiana en Michigan, vandaar dat ik hem in dit subforum plaats.

DAG 01 | Amsterdam - Chicago | Vliegen
DAG 02 | Chicago | Sight Seeing
DAG 03 | Chicago | Sight Seeing
DAG 04 | Chicago - Sandusky | Elkhart, Goshen en Shipshewana (vlooienmarkt)
DAG 05 | Sandusky - Cleveland | Cedar Point
DAG 06 | Cleveland - Altoona | Flight 93 National Memorial
DAG 07 | Altoona - Niagara Falls | Watkins Glen + Niagara Falls by Night
DAG 08 | Niagara Falls | Niagara Falls: Maid of the Mist of Hornblower + Rainbow Bridge
DAG 09 | Niagara Falls - Detroit | Ford Fabriek + Museum
DAG 10 | Detroit - Chicago | <?>
DAG 11 | Chicago - Amsterdam | Outlet + Vliegen 22.35 uur
DAG 12 | Aankomst Amsterdam | Vliegen

Een quote uit een ander topic van ons:
markro schreef:In de staat Indiana: in het gebied van de plaatsen Elkhart, Goshen en Shipshewana (vlooienmarkt) bevindt je je in Indiana's Amish Country.
Dus ik had op dag 4 dat ingepland. Zie ik dat de vlooienmarkt in Shipshewana alleen op dinsdag en woensdag is. Dag 4 valt bij ons op een zaterdag. Geen vlooienmarkt dus. En verder vraag ik me af wat we precies kunnen doen in Elkhart en Goshen. Ik begrijp dat dit Amish Country is. Maar wat valt er dan precies te doen? Gewoon het dorp in rijden en rondkijken of we Amish mensen zien? Ik heb hier dus geen ervaring mee...

En dag 10 is ook nog open. Wellicht nog iets in Detroit? Of onderweg? Omdat wij op dag 11 pas vrij laat vliegen, hebben we voor die dag shoppen bij Chicago Premium Outlets gepland. Dus daar zijn we niet naar op zoek voor dag 10.

Bij overigens erg benieuwd hoe mijn ouders Cedar Point gaan ervaren 8) :mrgreen: Afgelopen vakantie hebben wij een jaarkaart van de Cedar Fair parken gekocht (dus ook veel andere Cedar Parken bezocht afgelopen juni) en op onze dag 5 heeft Cedar Point 'bring a friend' day waardoor de entreekaarten erg goedkoop zijn. Dus tja, dan gaan we daar ook maar heen :lol: Voor ons gratis entree en parkeren. En voor mijn ouders goedkope kaartjes... Kunnen ze eindelijk eens zien waarom "Amerika + onze hobby" zo'n goede combi is :love2:
Bijlagen
Chicago_800.jpg
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door Vito »

Mooie reis weer in het vooruitzicht :thumbup:
Leuk dat je ouders mee gaan naar een pretpark, denk je dat ze nog ergens in durven?
Verder geen tips, sorry. In die kant van de USA ben ik nog nooit geweest.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door Georgie »

Ik zat van de week nog te denken dat ik jullie blog miste. Fijn dat er weer bijna een leuke blog aan komt bij m'n ochtend kopje koffie! Ik vond jullie blog afgelopen juni serieus een van de leukste die ik de laatste tijd gelezen heb.

Geen tips, wel alvast heel veel plezier.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door Vito »

https://www.tripadvisor.nl/TravelersCho ... e.expanded

Natuurlijk moest ik bij dit lijstje aan jullie denken. Hebben jullie ze allemaal gehad ?
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door Kokopelli »

Ik weet niet of jullie er van houden, maar wij bezochten in 2011 het Gilmore Car Museum in Hickory Corner. Een heel bijzonder auto museum. Dit zou op dag 10 in jullie route passen denk ik.
Zie ons verslag van 2011. Dag 20.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door SpaceAce »

Vito schreef:Leuk dat je ouders mee gaan naar een pretpark, denk je dat ze nog ergens in durven?
Weet niet of ze de extreme banen gaan doen, maar ze zijn zeker niet vies van een achtbaan. Vorig jaar nog met ze in die nieuwe van Slagharen geweest. Das ook geen kinderbaantje :)

Heb mijn liefde voor pretparken van hun geërfd. Zij namen me elk jaar als kind naar verschillende parken. Het ene jaar was het Slagharen, Hellendoorn en Duinrell en het andere jaar waren de buitenlandse aan de beurt: Bobbejaanland, Phantasialand en Walibi België.
Georgie schreef:Ik zat van de week nog te denken dat ik jullie blog miste. Fijn dat er weer bijna een leuke blog aan komt bij m'n ochtend kopje koffie! Ik vond jullie blog afgelopen juni serieus een van de leukste die ik de laatste tijd gelezen heb.
Weet niet of we weer een volledige blog bij gaan houden dit keer. De laatste twee ‘korte’ USA vakanties (Orlando 2017 en NYC/DC 2016) deden we ook alleen maar een fotoblog. Maar wie weet :wink:

En dank je wel voor je lieve woorden :love2:
Vito schreef:Natuurlijk moest ik bij dit lijstje aan jullie denken. Hebben jullie ze allemaal gehad ?
Hahaha… Tis toch wat he, dat je dan aan ons denkt :wink: Let me see… Nee, helaas niet allemaal gehad. Score: 18/24. Sommige ken ik helemaal niet joh :shock: en sommige staan zéker nog wel op de planning, voor ooit (Singapore!)
Kokopelli schreef:Ik weet niet of jullie er van houden, maar wij bezochten in 2011 het Gilmore Car Museum in Hickory Corner.
Thnx, daar ga ik eens induiken.

Had jullie verslag ook gebruikt voor onze afgelopen vakantie in Michigan (vooral het upper gedeelte). Niet meer in de gaten gehad (of niet verder gelezen? :oops: ) dat jullie ook naar omgeving Detroit zijn geweest. Duik ik daar ook weer meteen in :D
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door hemmie »

Wij hadden vorige week 2 halve dagen in Detroit, de eerste middag hebben we op ons gemak wat rondgekeken downtown, vonden we nog best leuk, al kost het niet zo veel tijd. De volgende ochtend de Ford Rouge Factory, dat was echt een hoogtepunt van de reis, en we waren daar langer dan gepland. Je loopt op eigen tempo rond de werkvloer, daar hebben wij dus best lang over gedaan, zo veel te zien. Wij hadden van een lieve dame die er werkte 's ochtends een stempel gekregen om ook nog even gratis een ander museum daar in te gaan, daar hadden we echt geen tijd meer voor, we moesten nog naar Toronto (wat uiteindelijk nog veel langer duurde dan gepland, rotweg met overal werkzaamheden en file). Ik denk dus dat je beide dagdelen wel bij Ford kunt doorbrengen als je naast de tour nog een museum wil doen.
Wij waren eerder deze week bij de Niagara Falls, hadden daar 1 nacht en dat vond ik meer dan genoeg, maar wij hebben niet de boot of andere attracties gedaan, dus dat scheelt natuurlijk.
Een paar dagen geleden waren wij in Ohio in de Amish Country (Holmes county), wij vonden het zeker een bezoek waard, we hebben daar wat rondgetoerd, een rondleiding door een Amish huis gedaan, en genoten van de lekkere kaas en koekjes die overal gemaakt en verkocht werden. Geen idee of er in het gebied dat jullie willen bezoeken ook veel te doen is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door Big_Mo »

Dag 10:
Warren Dunes state park? Indiana Dunes? Kayak huren in Busse Woods / Skokie Lagoons?

Outlets:
Gurnee Mills en kan je nog een dag Great America mee pakken met Halloween avonden wellicht (als goed is zijn ze tot 23.00 uur open).
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Chicago & Niagara Falls - SEPT18

Bericht door SpaceAce »

Die Warren & Indiana Dunes ga ik eens beter bekijken. Thnx :thumbup:

Maar een kayak huren gaat hem niet worden. Geloof niet dat ik onze oudjes daar een plezier mee ga doen ;) Zelfde voor Great America. Daar zijn we natuurlijk afgelopen juni al geweest (maar geen Halloween avonden toen natuurlijk - maar ook hiermee ga ik mijn ouders niet mee lastig vallen).

Voor wat betreft Halloween Horror Nights,.. deze staat voor volgend jaar voor ons op de planning. In Universal Hollywood :headbang: :lol:
hemmie schreef:Wij hadden vorige week 2 halve dagen in Detroit, de eerste middag hebben we op ons gemak wat rondgekeken downtown, vonden we nog best leuk, al kost het niet zo veel tijd.
Goed te horen dat downtown Detroit ook leuk is. Misschien dat we dat dan op dag 10 gaan doen (of wellicht op dag 9 en dan op dag 10 Ford - laten we die optie open :) )
hemmie schreef:Wij waren eerder deze week bij de Niagara Falls, hadden daar 1 nacht en dat vond ik meer dan genoeg, maar wij hebben niet de boot of andere attracties gedaan, dus dat scheelt natuurlijk.
Aangezien het voor mijn ouders de eerste keer is dat ze daar komen (voor ons wordt het de derde keer Niagara Falls), willen we de 'ultieme toeristentour' daar doen :lol: Op de boot, achter de watervallen, over de brug, in de toren... We gaan het allemaal doen!
hemmie schreef:Een paar dagen geleden waren wij in Ohio in de Amish Country (Holmes county), wij vonden het zeker een bezoek waard, we hebben daar wat rondgetoerd, een rondleiding door een Amish huis gedaan, en genoten van de lekkere kaas en koekjes die overal gemaakt en verkocht werden. Geen idee of er in het gebied dat jullie willen bezoeken ook veel te doen is.
Klinkt ook goed.. Ligt iets uit de richting voor onze dag 4. Maar wellicht dat ik daardoor wel weet hoe ik iets moet zoeken over de Amish.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer