Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door kayleejaleesa »

Hoi allemaal,

11 juli 2018 vliegen wij naar Las Vegas om daar te beginnen aan onze prachtige vakantie! We hebben een auto gehuurd en slapen op campings in een tent, of we slapen in hotels/motels. Echter zijn wij nog heel graag op zoek naar wat tips a.d.h.v. onze route. Aan de route kan echter niet veel meer worden aangepast, omdat de meeste accommodaties al zijn vastgelegd. Deze route heeft een vriendin van ons vorig jaar afgelegd, deze hebben we eigenlijk overgenomen. Alleen voor Los Angeles, San Francisco en Yosemite moet nog een accommodatie worden geregeld. Hier lopen we erg op vast. Hieronder onze route:

Dag 1: Aankomst 's avonds Las Vegas (verblijf Circus Cirus)
Dag 2: Las Vegas (liefst bezoek aan een schietbaan, iemand ervaring mee?)
Dag 3: Las Vegas - Zion (verblijf Zion Canyon Campground)
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion - Bryce Canyon (verblijf Ruby's Inn Campground)
Dag 6: Bryce Canyon - Page (verblijf Lake Powell)
Dag 7: Page - Grand Canyon (verblijf Bright Angel Lodge)
Dag 8: Grand Canyon - Kingman (verblijf KOA Kingman)
Dag 9: Kingman - Joshua Tree (verblijf Super 8 Yucca Valley)
Dag 10: Joshua Tree - Los Angeles (verblijf ???)
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles
Dag 13: Los Angeles (onderweg bezoek Neverland Ranch) - Monterey (verblijf Saddle Mountain Ranch)
Dag 14: Monterey
Dag 15: Monterey - San Francisco (verblijf ???)
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Yosemite (verblijf ???)
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - Mammoth Lakes (verblijf Innsbruck Lodge)
Dag 21: Mammoth Lakes - Death Valley (verblijf Exchange Club Motel in Beatty)
Dag 22: Death Valley - Las Vegas (Verblijf Luxor)
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas - Vertrek naar Nederland

Verder zijn we ook erg benieuwd wat wij als eerste keer echt niet moeten missen op de verschillende plekken. We hebben al verschillende reisverslagen gezien, maar jeetje.. wat is er veel te zien en te doen.. maar wat zijn voor ons als beginners nou de échte aanraders??

Los Angeles en San Francisco zou ook een verblijf op een camping mogen zijn. Los Angeles twijfelen we ook nog om één dag te gebruiken voor een bezoek aan bijv. Disney.

Hopelijk hebben jullie wat tips en feedback. :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Erg jammer dat je Yosemite niet hebt geboekt toen dat kon (15 maart); juist daar is het mooi en heel goedkoop om in het park te kamperen. Alle andere accommodatie is heel duur of op grote afstand van het park. Ik zou sowieso recreation.gov blijven checken; wie weet komt er toch iets vrij in het park. Heb je al naar campings buiten het pak gekeken? Je zou Indian Flat kunnen proberen, of Dimond O. Het helpt niet dat je daar op een zaterdag aankomt. Iets in de vallei dan dan echt het mooiste zijn gezien de drukte.
Je kunt ook naar een tent in Housekeeping Camp of Half Dome Village kijken, via www.travelyosemite.com. Als er niets vrij is, dan toch blijven kijken; er zijn regelmatig annuleringen.

Wat de route betreft: van LA naar Monterey is een lange rit: je hebt zo niet veel tijd voor de kust. Waarom doe je daar niet een tussenstop?
Beatty ligt niet op de route, en je hebt nu niet veel tijd voor de bezienswaardigheden langs de 395. Je zou een overnachting in Lone Pine kunnen overwegen. Misschien kamperen bij Whitney Portal? Of kijk eens naar de Dow Hotel. Kijk voor dit stuk en voor Yosemite etc eens in ons 2017-verslag.

Wij zaten vorig jaar in SF in de Motor Inn. Prima gelegen en gratis parkeren. Alle accommodatie in SF is echter duur. Ik heb geen ervaring met campings daar. Ten noorden van de Golden Gate Bridge zijn wel mogelijkheden.

Marianne
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door kayleejaleesa »

Erg jammer dat je Yosemite niet hebt geboekt toen dat kon (15 maart); juist daar is het mooi en heel goedkoop om in het park te kamperen. Alle andere accommodatie is heel duur of op grote afstand van het park. Ik zou sowieso recreation.gov blijven checken; wie weet komt er toch iets vrij in het park. Heb je al naar campings buiten het pak gekeken? Je zou Indian Flat kunnen proberen, of Dimond O. Het helpt niet dat je daar op een zaterdag aankomt. Iets in de vallei dan dan echt het mooiste zijn gezien de drukte.
Je kunt ook naar een tent in Housekeeping Camp of Half Dome Village kijken, via http://www.travelyosemite.com. Als er niets vrij is, dan toch blijven kijken; er zijn regelmatig annuleringen.
Super jammer ja.. Helaas niet goed genoeg uitgezocht en daardoor is dit dus helaas vol. Ik houd het zeker weten in de gaten. De andere opties die je aangeeft ga ik ook eens bekijken!
Wat de route betreft: van LA naar Monterey is een lange rit: je hebt zo niet veel tijd voor de kust. Waarom doe je daar niet een tussenstop?
Beatty ligt niet op de route, en je hebt nu niet veel tijd voor de bezienswaardigheden langs de 395. Je zou een overnachting in Lone Pine kunnen overwegen. Misschien kamperen bij Whitney Portal? Of kijk eens naar de Dow Hotel. Kijk voor dit stuk en voor Yosemite etc eens in ons 2017-verslag.
Bedoel je met tussenstop gewoon op de dag zelf of met een overnachting? Met een overnachting zou dan betekenen dat er ergens anders een nacht af moet. De overnachting in Beatty zou jij veranderen in een overnachting op bijv. Whitney Portal? Deze accommodatie valt namelijk wel te annuleren.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

Schietbanen genoeg in Vegas, maar er hangt natuurlijk wel een flink prijskaartje aan. Ik ging al enkele keren naar "the Gun Store" en was daarvan best tevreden.

Jammer van een route zomaar over te nemen zonder verder advies. Er zit toch minstens één serieuze kronkel in.

Waarom op dag 2 in Vegas gebleven, door het tijdsverschil ben je vroeg wakker en dat is dan ideaal om direct de weg op te gaan. Je kon dan eventueel volstaan met een airport hotel of eentje in de goede richting, of zelfs Downtown. Nu hak je dit in twee en kies je twee keer voor een hotel op de strip.

In de zomer zou ik eerder kiezen voor Monument Valley in plaats van Joshua Tree.

Een verblijf in LA moet je kiezen in functie van wat je daar wil doen. Mogelijks neem je zelfs beter twee verschillende hotels. Kamperen lijkt me daar niet zo voor de hand liggend. Idem voor SF overigens. Disney ligt alvast in Anaheim en niet in LA zelf. Best een flinke eind en vele fiels van Venice, Santa Monica en Hollywood dus.

Dag 13 vind ik echt niet realistisch. Dit is 6 a 7 uur rijden zonder enige stop en momenteel zelfs eerder 8 uur aangezien je een omweg hebt. Je rijdt langs vee mooie plaatsjes en één van de mooiste scenic wegen. Een extra overnachting is toch wel echt noodzakelijk om hier van te kunnen genieten. Als je dit op één dag wil afhaspelen dan ben je bijna verplicht de interstate te nemen.

Voor Yosemite ben je natuurlijk zeeeeeer laat om accomodatie te vinden. Hopen dat er iets vrijkomt in de vallei of anders uitwijken naar El Portal, Fish Camp of Oakhurst.

Dag 20 zal je waarschijnlijk wel de hele dag aan de Tioga Pass en omgeving besteden en dan dag 21 aan Bodie en de route naar Death Valley ?

Beatty ligt natuurlijk aan de foute kant hiervoor en eerlijk gezegd vind ik het ook niet de meest uitnodigende plaats om te verblijven. Ik zou in dit geval voor Lone Pine kiezen of op hotel in bvb Panamint Springs of Stovepipe Wells. Dan kan je de volgende dag vroeg Death Valley in als het nog niet zo erg warm is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu twee nachten Monterey; je zou ook een nacht Pismo Beach (of Cambria) en een nacht Monterey kunnen doen.

En ja, ik zou eerder kiezen voor Lone Pine dan voor Beatty. Overnachten in DV zelf is het mooiste, maar wel prijzig. Als je in Lone Pine overnacht kun je ook nog tegen de avond een bezoek brengen aan de Alabama Hills (zie daarvoor ons 2013-verslag).

Marianne
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door kayleejaleesa »

Je hebt nu twee nachten Monterey; je zou ook een nacht Pismo Beach (of Cambria) en een nacht Monterey kunnen doen.
Goede tip, dank je! Gaan we zeker splitsen.
En ja, ik zou eerder kiezen voor Lone Pine dan voor Beatty. Overnachten in DV zelf is het mooiste, maar wel prijzig. Als je in Lone Pine overnacht kun je ook nog tegen de avond een bezoek brengen aan de Alabama Hills (zie daarvoor ons 2013-verslag).
De Alabama Hills zien er prachtig uit. Dit neem ik ook zeker even mee.
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door kayleejaleesa »

Een verblijf in LA moet je kiezen in functie van wat je daar wil doen. Mogelijks neem je zelfs beter twee verschillende hotels. Kamperen lijkt me daar niet zo voor de hand liggend. Idem voor SF overigens. Disney ligt alvast in Anaheim en niet in LA zelf. Best een flinke eind en vele fiels van Venice, Santa Monica en Hollywood dus.
Disney hebben we ondertussen van ons lijstje afgehaald. We willen graag richting Hollywood, Beverly Hills etc. en graag richting Venice Beach/Santa Monica. Verstandig om dit te splitsen in 2 hotels?
Dag 13 vind ik echt niet realistisch. Dit is 6 a 7 uur rijden zonder enige stop en momenteel zelfs eerder 8 uur aangezien je een omweg hebt. Je rijdt langs vee mooie plaatsjes en één van de mooiste scenic wegen. Een extra overnachting is toch wel echt noodzakelijk om hier van te kunnen genieten. Als je dit op één dag wil afhaspelen dan ben je bijna verplicht de interstate te nemen.
Dank je voor de feedback, Marianne gaf dit inderdaad ook al aan. Idee is nu om 1 nacht van Monterey af te halen en Pismo Beach daarvoor 1 nacht te doen.
Dag 20 zal je waarschijnlijk wel de hele dag aan de Tioga Pass en omgeving besteden en dan dag 21 aan Bodie en de route naar Death Valley ?
Dit was wel het plan!
Beatty ligt natuurlijk aan de foute kant hiervoor en eerlijk gezegd vind ik het ook niet de meest uitnodigende plaats om te verblijven. Ik zou in dit geval voor Lone Pine kiezen of op hotel in bvb Panamint Springs of Stovepipe Wells. Dan kan je de volgende dag vroeg Death Valley in als het nog niet zo erg warm is.
Goede tip dank je!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

Hollywood, Venice, Santa Monica, Beverly Hills kan je vanuit één hotel doen in Hollywood of de regio Santa Monica. Hollywood boulevard is leukst in de namiddag/avond. Venice is iets voor de late ochtend/middag. Een avond in Santa Monica is natuurlijk ook leuk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door EllenVakantie »

Voor LA hebben wij voor onze rondreis komend jaar Malibu Beach Campground geboekt. Misschien ook iets voor jullie?
BobvdMeij
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door BobvdMeij »

Toevallig zijn wij vorige week teruggekomen na onze eerste reis door de VS, en wat een belevenis was dat! Het toeval wil dat jullie route nagenoeg 1-op-1 overeenkomt met de onze, al hebben wij alles afgelegd met een camper én in slechts 17 dagen (de dag van heen- en terugreis niet meegerekend). Dus wat betreft de afstanden zit je naar mijn idee in ieder geval goed, al blijven er dagen tussen zitten dat je flink wat moet afleggen (maar dat is absoluut geen straf in deze omgeving!).

Daarnaast zijn wij begonnen en geëindigd in San Francisco i.p.v. Vegas en hebben wij het rondje tegen de klok in i.p.v. met de klok mee gereden, maar dat maakt uiteraard niks uit.

Wat campings betreft hebben wij zowel in Zion, Bryce én Page op dezelfde camping gestaan en dat is in alle gevallen super bevallen. Wij hebben het stuk tussen Kingman en LA in één dag gereden en onderweg een paar uur een bezoek gebracht aan Joshua Tree NP. Weliswaar een flink stuk van circa 500km maar erg goed te doen en wederom een bizarre en prachtige omgeving, door onderweg Joshua Tree aan te doen beleef je het ook niet als één lange reisdag maar eerder twee ‘korte’.

Wij hebben downtown LA zelf overgeslagen, want dit zou met een camper vrij lastig zijn én weinig bijzonders (eerder chaotisch). Wél hebben wij de Universal Studios bezocht. Wij overwogen eerst ook Disney maar omdat dit relatief zuidelijk ligt moet je redelijk veel stedelijk gebied rijden en qua verkeer is LA een hel. De Studios liggen juist aan de noordkant en zijn dus ideaal te combineren op een route SF-LA-Joshua (of andersom) zónder dat je je echt moet wagen aan de verkeerschaos van LA.

In Monterey (of op de weg daarnaartoe) kan ik absoluut de 17 Mile Drive aanraden, een korte maar oh zo prachtige weg langs de Pacific waar gigantische golven stukslaan op de rotsen. Ook een ideaal alternatief voor de Pacific Highway aangezien deze nu op enkele punten is afgesloten i.v.m. wegwerkzaamheden (maar wellicht niet meer in de zomer). Ook hebben wij in Monterey een Whale Watching tour gedaan, eveneens een aanrader!

In San Francisco hebben wij overnacht op Marin RV Park, ten noorden van SF. Helaas flink aan de prijs (maar daar ontkom je haast niet aan in SF) maar ideaal aangezien je met de Larkspur Ferry binnen 30min (en voor nog geen 10 dollar p.p.) in downtown SF bent. Marin RV Park heeft alleen geen tentplaatsen zover ik weet, maar ik kan een overnachting elders in Marin County qua locatie t.o.v. SF absoluut aanraden.
Yosemite zal zo kortdag inderdaad problematisch zijn. Wij hebben ook pas 3 maanden vooraf geboekt en moesten, ondanks dat we in het ‘laagseizoen’ reisden noodgedwongen uitwijken naar Wawona Campground (waar wij het allerlaatste plekje konden bemachtigen). Vanaf hier is het nog 30-40km naar Yosemite Valley (45min rijden ongeveer) maar dat is ons toch prima bevallen. Wawona Campground is verder een echte outdoor camping, zonder voorzieningen (op toiletten en water na) maar in een prachtige groene omgeving met veel tent- en kampeerplaatsen. En dat voor nog geen 20 dollar per nacht! Maar ik vrees dat zelfs Wawona voor het hoogseizoen al volgeboekt is en jullie nóg verder van Yosemite Valley af komen te zitten.

Een leuk uitstapje onderweg naar Page (of de dag erna richting de Grand Canyon) is Horseshoe Bend. Deze bizarre en diepe kronkel van de Colorado River ligt nog geen 5min rijden ten zuiden van Page en is een prima opwarmertje voor wat je later in de Grand Canyon zult aantreffen.
Bezienswaardigheden in de verschillende parken zelf zal veelal worden bepaald door jullie voorkeuren, conditie en of jullie zin hebben om te wandelen (al dan niet met flinke steile stukken). Wij hebben ons in zowel Zion, Bryce, de Grand Canyon, Joshua Tree en Yosemite vermaakt met tal van trails. We hebben ons veelal gewaagd aan relatief pittige trials, zoals Angels Landing in Zion en de Upper Yosemite Falls Trail in Yosemite, maar er zijn genoeg alternatieve routes die minder vergen van je conditie en gewrichten. In Death Valley hebben wij ons niet gewaagd aan een wandeltocht. Niet alleen omdat het park zo groot is dat je zelfs met een auto al een dag nodig hebt om alle highlights aan te doen, maar ook omdat het daar veels te heet voor was!

Je hebt er ongetwijfeld al (te) veel gelezen maar je zou ter inspiratie ons reisblog erop kunnen naslaan, we hebben élke dag uitvoerig onze avonturen vastgelegd. Aangezien het ook voor ons het eerste bezoek aan de VS was én onze routes nagenoeg overeenkomen zit er ongetwijfeld wat voor je tussen. Voor een kortere samenvatting zou je ook onze ‘aftermovie’ kunnen bekijken, maar pak er dan wel even een flinke bak koffie bij want hij duurt een klein kwartiertje :lol: .

Aftermovie:
Reisblog: https://www.pindat.com/reis/dagboek/nu- ... adtrip-usa

Veel plezier alvast en geniet vooral, maar dat gaat zeker goedkomen!!
Laatst gewijzigd door BobvdMeij op 01 mei 2018, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

BobvdMeij schreef:In Monterey (of op de weg daarnaartoe) kan ik absoluut de 17 Mile Drive aanraden, een korte maar oh zo prachtige weg langs de Pacific waar gigantische golven stukslaan op de rotsen. Ook een ideaal alternatief voor de Pacific Highway aangezien deze nu op enkele punten is afgesloten i.v.m. wegwerkzaamheden (maar wellicht niet meer in de zomer). Ook hebben wij in Monterey een Whale Watching tour gedaan, eveneens een aanrader!
Toch even opletten AUB !

De 17 mile drive is prachtig en zeker een aanrader, maar de PCH kan deze niet vervangen, dat is dan toch nog net weer iets anders. De PCH is overigens slechts op één plaats afgesloten, maar er is een alternatief om rond te rijden waardoor je slechts een klein stuk mist. In de zomer is deze nog steeds gesloten, men mikt nu immers op een heropening half september. Vroeger zal dit wellicht niet meer worden.
BobvdMeij schreef:In Death Valley hebben wij ons niet gewaagd aan een wandeltocht. Niet alleen omdat het park zo groot is dat je zelfs met een auto al een dag nodig hebt om alle highlights aan te doen, maar ook omdat het daar veels te heet voor is!
Uiteraard moet je in de zomer geen lange wandelingen gaan doen in Death Valley. Maar laat ons AUB weer niet beginnen over de "hitte in Death Valley". In 2014 was het in augustus 118°F in Death Valley en 114°F in Las Vegas en omgeving toen we er waren. Waar denk je dan dat het warmer aanvoelde ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door kayleejaleesa »

@BobvdMeij

Wat een super leuke reactie, ik word er nog enthousiaster van !!!
En ik ben hierbij wat betreft de route ook een beetje gerustgesteld. Thanks voor je tips en ik ga zeker de aftermovie bekijken! :D :D
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door kayleejaleesa »

Hoi allemaal,

Zo... morgenochtend vliegen wij weer vanuit Las Vegas terug naar Nederland. Even een bedankje onder andere gericht aan jullie voor alle tips. Wat hebben wij een ontzettend gave reis achter de rug en dat was zeker niet gelukt zonder alle tips en tricks op dit forum! :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kayleejaleesa: eerste keer rondreis USA; tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te horen dat het een mooie reis is geweest!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer