Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Hallo forumleden,

Na een geweldige rondreis in het Noord-Westen, waarbij ik veel heb gehad aan de tips van mensen op dit forum, staat The States volgend jaar weer op de planning. Eind april/ begin gaan we een kleine drie weken naar Florida. Ik ben al veel aan het lezen op het forum en andere sites maar heb nog wat tips nodig om verder te komen.
Ik heb een grove planning. We gaan met z'n tweeën en houden van pretparken, natuur (ook lange wandelingen), stedentrips en ook (niet te veel) relaxen aan het strand. Een paar vragen:

1. Wat zijn jullie ervaringen als pretpark-fans als je de eerste keer gaat? Heb nu een week in Orlando en zou het liefst twee dagen Disney, dag een waterpark, dag Seaworld, drie dagen Universal doen (of twee en nog een dag Kennedy space center). Precies goed? Of overkill aan pretparken zelfs als je fan bent? Welke park moeten we zeker niet missen als fans (zonder kinderen)? Of zelfs twee dagen naar toe? Nog hoteltips?

2. Nog tips voor de route? Heb ik zo alle componenten een beetje gevangen in de route? Ook qua nachten, of moet ik nog wat switchen? Of mis ik nog een belangrijke locatie qua natuur/wildlife of strand van Orlando via de Westkust naar Miami?

Het is een eerste grove opzet. Alle tips zijn welkom om verdere concretere plannen te gaan maken. Alvast bedankt!!

DO 18-04-2019 Vlucht A'dam-Orlando
VRIJ 19-04-2019 Orlando
ZA 20-04-2019 Orlando
21-apr Orlando
22-apr Orlando
23-apr Orlando
24-apr Orlando
25-apr Orlando
26-apr Crystal River
27-apr St. Petersburg
28-apr Fort Myers
29-apr Fort Myers
30-apr Everglades
01-mei Key West
02-mei Key West
03-mei Miami
04-mei Miami
05-mei Miami-Amsterdam

Groeten
Roy
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Rondreis Florida april 2019

Bericht door Trails »

Busch Gardens in Tampa. Een van onze favorieten. Dit is een combinatie van pretpark en safaripark.
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Dank je. Neem ik die mee in de planning.
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Iemand nog andere tips of ideeën of is m’n vraag te breed? Zou graag nog weten welk pretpark je de eerste keer niet mag missen, of een officieel Disney- of Universalhotel meerwaarde heeft en welke het beste is als je naar prijs-kwaliteit kijkt en welke hotspot (stad, hotel, national park, hike) je niet mag missen in deze route. Alle tips welkom. Thanks!!
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door Stiek »

we vertrekken volgende week voor de 1e maal naar Florida.
Hebben volgende parken op het programma:

1 dag Magic Kingdom
2 dagen Universal (beide parken 1 dag, park-to-park ticket om met de Hogwarts express te rijden)
1 dag Seaworld
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door ADE01 »

Welke je moet zien is vrij persoonlijk denk ik, alle 3 hebben ze goede en slechte punten. Kennedy Space Center is niet echt een pretpark en nog wel een uur rijden vanaf Orlando, de rest zit vrij dicht bij elkaar.

1 dag in een park is misschien wat kort voor een aantal (magic kingdom is bijvoorbeeld enorm). Het is vrijwel altijd super druk en je moet goed plannen wil je een dag optimaal indelen. Ik zou eerder een combi ticket van 1 van de 3 nemen, al dan niet in combinatie met een hotel van het park wanneer je daar een goede deal voor kunt vinden. Qua prijs is het voordeliger dan overal een ticket van 1 of 2 dagen en het is zoveel relaxter. En dan heb je nog een excuus om in de toekomst nog een keer terug te komen voor de andere parken. Zit je de eerste dagen op het resort van 1 van de parken heb je ook niet perse een huur auto nodig, bespaart ook weer in kosten wat betreft huren & parkeren.
SimonevanH
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door SimonevanH »

Hoi Roy,

leuk dat je naar Florida gaat. Wij zijn afgelopen april/mei geweest!

Persoonlijk vonden wij Orlando zelf niet zo, waren blij dat we na 4 dagen daar weg gingen. Fort Meyers vonden we erg leuk. Zelf zou ik geen overnachting doen bij de Everglades. Wat wij hebben gedaan is vanuit Fort Meyers een overnachting in Naples. Vanuit Naples zijn we vroeg vertrokken, tussenstop gemaakt in de Everglades en toen doorgereden naar Key West.

Outrigger Beach Resort is een fijn hotel in Fort Meyers.

Sarasota vonden wij ook erg leuk!

Miami is een erg leuke stad! Als je van pretparken houd, boek dan ook een ticket voor een speedboottour in Miami!

Succes met de voorbereidingen!
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door Mademoiselle »

Alle parken zijn anders dus een overkill zal het niet zijn, zeker als je - zoals je zelf zegt - fan bent!

Persoonlijk zou ik 2 dagen voor Universal plannen. Wij hebben in februari 2017 park-to-park gedaan op één dag en dat was redelijk te doen maar achteraf gezien hadden we liever nog een dag gehad. April zal drukker zijn dus zeker 2 dagen plannen.

Disney zou ik een dag per Disney park plannen, dus hierin zou je een keus moeten maken en even kijken wat gunstig is met bijvoorbeeld Park Hopper tickets. Magic Kingdom hebben wij - ondanks dat het groot is - op één dag gedaan en ook alles gezien. Als volwassene sla je veel "kinderlijke" attracties toch over(wij in ieder geval wel...).

Een waterpark als Typhoon Lagoon en Blizzard Beach kun je op één dag doen. Zorg dat je met openingstijd bij het ene park bent en halverwege de dag naar het andere park verkast(er rijden bussen tussen de parken), zo heb je aan het eind van de dag beide parken gezien. Ook hier zijn combinatietickets voor.

Ik weet niet of jullie perse in hotels willen maar misschien kun je voor Orlando een villa overwegen? Dit scheelt behoorlijk in de kosten, zelfs als je met z'n tweetjes bent.

Ik weet niet waar je in de Everglades wil verblijven? Dit is echt een enorm gebied en als je van het westelijk deel naar Key West moet rijden ga je niet redden op een dag(tenzij je alleen maar van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de auto wil zitten. En geloof me dat wil je hier echt niet! :mrgreen: ).
Ik zou net als Simone Naples erin zetten(het hotel Inn of Fifth is geweldig!) en daarna Homestead/Florida City of Key Largo. Dan kun je onderweg bijvoorbeeld een airboatride doen in de Everglades,en aan de oostkant naar het Ernest Coe Visitor Center en de route afrijden tot Flamingo Point. Hier lopen ook nog diverse trails over plankiers door de moerassen(alligators spotten!). Ik zou dan hier een overnachting doen voor je verder gaat naar Key West. Op elke Key is namelijk wel iets om te bezoeken, iets moois te zien, wat dan ook dus ik zou hier voldoende tijd voor nemen. Misschien zelfs de reis op breken en op diverse Keys een nacht verblijven.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Wow thanks allemaal. Deze tips zijn erg welkom. Ga weer eens verder puzzelen!!
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Hallo allemaal,

Inmiddels een stukje verder met de plannen... We hebben een ticket geboekt naar Miami! Vanwege de mogelijke drukte net na Pasen hebben we de route omgegooid en beginnen en eindigen nu in Miami met halverwege de pretparken. Maandag de 22e komen we rond 17.00 uur aan op Miami Airport. Ik wil graag starten met een tour in de Everglades zodat we aan het einde tijd overhouden voor Miami en de Keys. Ik dacht ergens in de Everglades te verblijven maar lees dat dat lastig is of weinig mensen die dat doen.

Ik had al wat tips gehad, bijv verblijf Homestead, maar vanwege de nieuwe route leek het me handig om richting westkust te gaan. Iemand nog tips? Meteen doorrijden naar Naples voor de eerste nacht en vanuit daar een tour? Kunnen we daar ook een nacht langer blijven. Of toch naar Homestead? Ik lees dat de Ahinga trail heel mooi is. De moeite waard voor een omrit? En welke tour is mooi? Met de boot? Fietsen? Wandelen?

En nog ideeën of tips wat betreft de planning?

22-apr Amsterdam-Miami-Everglades?
23-apr Everglades- Naples
24-apr Naples
25-apr Naples-Fort Myers
26-apr Fort Myers
27-apr Fort Myers- (of Sarasota/ Captiva Island/ Clearwater??)
28-apr Crystal River
29-apr Animal Kingdom
30-apr Magic Kingdom
01-mei Universal
02-mei Universal
03-mei Universal-Miami
04-mei Miami
05-mei Miami
06-mei Miami-Key West
07-mei Key West
08-mei Key West
09-mei Key-West-Miami-Amsterdam
10-mei Aankomst Amsterdam

Alle tips weer welkom!!

Groet
Roy
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door MarjoleinW »

5 dagen pretpark achter elkaar lijkt mij erg druk en vermoeiend maar ieder zijn ding. :D

Key West is leuk maar 3 nachten daar lijkt mij best veel. Ik zou dan kiezen voor 1 nacht Key West en 2 op Marathon of Islamorada zodat je vanaf daar ook de andere Keys kunt bezoeken en omdat de hotels over het algemeen daar goedkoper zijn dan op Key West. :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Dank je voor de tips over de Keys! We doen 4 dagen pretpark. Twee dagen Disney, 2 Universal en gaan dan vanuit Universal naar Miami. Lang over nagedacht. Konden moeilijk kiezen ;)
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door Stiek »

ik vind de volgorde een beetje vreemd qua route. je komt zo 3x in Miami.

landen in miami, naar Everglades, via naples, fort meyers en clearwater naar Orlando
vervolgens terug naar miami, dan keys en dan terug naar Miami

mij lijkt me beter om het zo te doen

landen miami
direct naar bv homestead om de Everglades te doen.
Keywest
Key Largo
Naples
Fort Meyers
Sarasota
Clearwater
Orlando
Miami
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Wat is een een leuke stad om een beetje off the beaten track te gaan? Ergens aan de westkust of richting het noorden. Jacksonvillen of Gainseville? Iemand geweest?

En heeft iemand ervaring met hiken in Florida? Ocala national park bijvoorbeeld? Zitten beetje te puzzelen met de route langs de Westkust en wel of niet het Noorden van Florida. Hebben twee en een halve week en maken een loop vanaf Miami, via westkust naar Orlando en weer terug naar Miami.

Alle tips welkom. Alvast bedankt weer!!

Groet
Roy
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door Trails »

Florida is qua natuur niet zo spectaculair als het westen van de VS maar het is er zeker heel erg mooi.
Wij wandelen daar ook heel graag en maken voor Florida veel gebruik van deze site:
https://floridahikes.com/

Florida heeft zo'n 175 state parks en ook daar kan veel en mooi gewandeld worden:
https://www.floridastateparks.org/

Ook maken wij voor wandelen in de VS heel veel gebruik van:
https://www.alltrails.com/
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Bedankt voor de tips! Welke hike was volgens jullie het mooiste? En toevallig ooit in Gainseville of Jacksonville geweest? De moeite waard?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door Trails »

We hebben veel gewandeld in heel Florida. Reizen vaak van wandeling naar wandeling. We hebben niet 1 favoriet maar een wandeling die we meerdere keren hebben gedaan is in Tibet Butler Nature Preserve (Orlando).
De wandelingen in Highlands Hammock SP vonden we ook super en ook de wandeling die we in 2016 in Fort Clinch SP hebben gedaan.
Bekijk onze reisverslagen eens...

Wij houden er niet echt van om een stad te bezoeken. We zijn wel in Miami geweest maar dat hoeft voor ons niet meer. Liever de natuur in dan de drukte van een stad.
RoyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:43
Locatie: Nederland

Re: Reis RoyV: rondreis Florida april 2019.

Bericht door RoyV »

Wederom dank! Ik ga me er eens in verdiepen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer