Welke tour in Denali?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Suzanne1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:52

Welke tour in Denali?

Bericht door Suzanne1978 »

Hoi Amerika fans!

Wij gaan eind augustus naar Alaska (zooooo veel zin in :-P ) en we hebben ruim drie dagen in/nabij Denali. We twijfelen erg over de bus tours. We hebben al de nodige slechte verhalen gelezen over de narrated bus tours. Je bent kennelijk erg afhankelijk van de chauffeur en aangezien wij echt gaan voor het park en de dieren, lijkt een gewone shuttlebus ons veel beter dan die dure narrated tours. Aan de andere kant willen we ook niets missen. Hebben jullie ervaring/tips? Tot aan Wonder Lake lijkt voldoende of missen we dan iets? Misschien hebben jullie ook ervaring met wandelen in Denali? Er zijn maar weinig gemarkeerde wandelingen en die zijn heel kort. Het lijkt ons heerlijk om gewoon een paar uur buiten te zijn en te wandelen, maar we zijn ook weer niet zo avontuurlijk/ervaren dat we heel diep het park in gaan. We hebben een wandel-gps, dus er kan ons weinig gebeuren, maar als er al uitgezette routes zijn, zou dat mooi zijn.

Groeten,
Suzanne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door ingrid14 »

Ik stem voor de shuttle bus.
Ook hier vertellen de chauffeurs wat je ziet, ook hier wordt er gestopt voor dieren.
Bijkomend, je kan op en af stappen waar je wilt.
Oh ja, je moet zelf eten meenemen, dat is wel inbegrepen bij de tourbus.

Toen wij er waren, was het mogelijk om bij Eielson nog bij te betalen om tot Wonderlake te gaan. Ze houden daar enkele plaatsen voor vrij.
Je zou dan bij Eielson kunnen beslissen: is Denali te zien, dan zou ik naar Wonderlake verder rijden, is de berg niet te zien, dan zou ik niet verder gaan.
Wij waren er in 2014 en 2015 maar hebben helaas de berg niet gezien toen we in het park waren.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door Amikix »

Houd voor Wonder Lake rekening met letterlijk onvoorstelbare aantallen muggen! Gelukkig wist ik dat van tevoren en had ik handschoenen, een hoed en een muggengaas voor over de hoed en mijn nek waardoor ik geen onbedekte huid had en ik van het uitzicht bij het meertje kon genieten. In tegenstelling tot de mensen zonder volledige lichaamsbedekking maar met grote spuitbussen 100% deet die alsnog werden verslonden door al die muggen (het gezoem alleen al! :shock:).
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door ingrid14 »

Oei, dan hebben wij geluk gehad.
Welgeteld 1 mug gezien en, goed voor mij, die zat dan nog mijn zoon te vervelen. :lol: :lol:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door babarage »

Ik stem ook voor Wonderlake en de shuttlebus. De chauffeur daarvan praat je over het algemeen ook bij. Comfort is het zelfde als de narrated tours. En door naar Wonderlake te gaan heb je het meeste kans om wildlife te zien. Bij Wonderlake hadden wij ook weinig last van muggen (half juli).

Wandelingen kan ik je niet mee helpen. Je zag wel dat de meeste mensen de hele dag op de Wonderlake bus bleven zitten en bij de regelmatige stops voor een wc bezoek enzo even de benen strekten maar dan weer meegingen.

Wat je kunt doen is 1 dag de Wonderlake shuttle boeken en dan een tweede dag naar Eielson. Op die dag kun je dan uitstappen en stukjes lopen. Er zijn weinig echt uitgezette wandelingen dieper in het park dat ik weet.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door biebyip »

Ook ik raad de shuttlebus aan. Die chauffeurs kunnen al een behoorlijk verhaal vertellen en stoppen ook voor elke beer/bijzondere vogel/ mooi uitzicht. Als je al een nadeel zoekt; je moet dan inderdaad zelf je eten meenemen.

Wij gingen slechts tot het visitor center, ook omdat we maar een dag hadden. Als je meerdere dagen hebt zou ik de eerste dag inderdaad wonder lake doen. Dan kun je een andere dag naar het visitor center rijden. Bekijk dan per dag (hoe je je voet, hoe het weer is) wanneer en of je uitstapt.

Zomaar in het wild uit- en later weer opstappen en wandelen zonder route is voor mij nog steeds een van dé echte Alaska-ervaringen. Inclusief het ‘oeps er staat een beer’-gevoel.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door kalaman »

Zonder twijfel de shuttlebus. We hebben ze beide gedaan en kunnen dus goed vergelijken.

Muggen: in 2012 zowat leeggeprikt; in 2015 geen enkele mug gezien/gehoord/gevoeld. Nochtans identiek dezelfde reisperiode (begin juli).
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door babarage »

Wat betreft dat eten meenemen in de shuttlebus. Rondom Denali zijn er inmiddels de nodige tentjes die kant en klare lunchpakketjes aanbieden. Broodje, fruit, zakje chips, drinken dat soort werk. De Subway vlakbij de ingang gaat open om 7.30. Verder zijn er geen grote supers in de buurt maar natuurlijk we wat andere winkels waar je je kostje bij elkaar kan scharrelen. Wij hadden bv van die kuipjes met perziken op sap. Lunchables en andere crackers en zo wat van die andere snaai dingen. En natuurlijk genoeg te drinken. Je loopt wel niet veel maar toch. Voordeel is dat ik een klein koeltasje had waar ik eea in kon vervoeren. Je kunt niet een hele koelbox meenemen :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door jojostravelusa »

De shuttle! Wij hebben het vorig jaar gedaan en genoten. Onze chauffeur leek in eerste instantie een ongezellig, nors type, maar toen hij eenmaal wakker was, was hij geweldig. We konden toen, i.v.m. het seizoen, niet verder dan Eielson. Een week later zou de hele route open gaan. We zijn bij het visitor center uitgestapt en deze bus zou een uur later weer terug gaan. We hebben ervoor gekozen om niet te gaan hiken, maar weer met Mike mee terug te gaan het hele eind en daar hebben we geen seconde spijt van gehad. Hij was zelf een enthousiast wildfotograaf en had haviksogen. Hij zag het wild op kilometers afstand en deed alle moeite om het ons te laten zien. Kon hij meteen zelf ook foto's maken :wink:
Suzanne1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:52

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door Suzanne1978 »

De shuttlebus is voor 2 dagen geboekt! Wij zagen wel dat er een eindtijd op de boeking staat. Ik was in de veronderstelling dat we overal in- en uit kunnen stappen en dat we dus elke bus kunnen nemen (vooral op de terugweg), maar hoe zit het dan met die eindtijd?

Groeten,
Suzanne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door tomhster »

Mocht je het je kunnen veroorloven, dan is Denali wel ongeveer de beste plek op aarde om een helicoptertour te boeken. Ook met een boeking moet je trouwens altijd rekening houden met een grote kans op annulering ivm de weersomstandigheden.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door ingrid14 »

Wat betreft de eind uren van de shuttle bus, niets van aantrekken. Zie wel dat je zeker op de laatste bus zit anders geraak je het park niet uit. Voorlaatste bus lijkt me een goed plan. Op hun site staat een schema. Neem dit afgeprint mee of op je gsm of zo maar dan wel offline beschikbaar maken.

Groetjes

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door Tipsy_1 »

Zeker een shuttle bus nemen en niet de duurdere tour.
overigens vonden wij onze dag op de shuttle bus een dikke tegenvaller! Nochtans veel wild gezien (hoewel vaak van veraf maar de grote kariboe kudde was wel knap) maar wij hadden een chauffeur die aan 1 stuk door ratelde en op een volle bus zitten met lawaaierige kinderen is niet ons ding.
We hebben wel genoten van het "off trail" wandelen in het park :-), dat zeker wel. En de landschappen zijn de moeite. maar die shuttle daar krijgen ze ons NOOIT meer op. Ik zeg het maar even om de verwachtingen te managen. Veel mensen vinden die shuttle fantastisch maar wij zijn liever op ons zelf.
Zie ons 2016 verslag

(edit: nog vergeten te zeggen dat het op de terugweg wel stil was op de bus... toen was bijna iedereen in slaap gesukkeld. het is echt VER)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door jojostravelusa »

Als je echt een eind het park in wilt, ben je afhankelijk van een bus. Daarin zul je zelden of nooit "op jezelf" zijn. Als je met de shuttle gaat kun je in- en uitstappen naar believen. Dus als het je even te veel wordt, stap je uit en ga je een eind wandelen. Dan ben je zeker op jezelf. Je neemt gewoon de volgende bus weer als je verder of terug wilt. In een tourbus heb je ook heb je geen invloed op de overige passagiers en moet je ook afwachten wat voor chauffeur je krijgt. Met wat pech betaal je een stuk meer en krijg je alsnog een chauffeur die je niet aanstaat en een bus vol drukke kinderen.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door Marco en Cindy »

Ik zie dat jullie voor de shuttlebus hebben gekozen en eind augustus gaan (dus misschien ben ik nog op tijd met onze ervaringen). De juiste beslissing denk ik. De shuttlebussen en de narrated bussen rijden exact dezelfde route en letterlijk achter elkaar aan. Dus dat wat je ook tegenkomt onderweg zal altijd hetzelfde zijn. En zoals hiervoor al beschreven heb je meer vrijheid met de shuttle bussen mocht je daar gebruik van willen maken.

Qua wandelingen zijn er maar een paar relatief korte routes uitgezet. Een paar liggen in het eerste deel van het park, de 15 mijl die je nog met de eigen auto mag rijden. En bij de bezoekerscentra in het park (Eielson center, Wonder lake etc.) liggen ook een paar trails. Het merendeel van het park is echter het principe dat je je eigen route moet lopen. De meeste bezoekers die dit gaan doen blijven dan bijvoorbeeld de rivier volgen of de verharde weg. Soms ligt er wel iets van een paadje op de stukken tussen de bezoekerscentra omdat veel bezoekers hetzelfde stuk lopen. Maar dat is dan geen officiële route.

Horse Lake zou ik zeker even meepikken als ik jullie was. Dat ligt in het eerste deel wat je ook zelf met de auto mag rijden. Het meer is ontstaan door de beverdammen die er liggen. En wij hebben er verschillende bevers gezien. En dat op tijden dat je ze normaal gesproken niet ziet omdat het over het algemeen schuwe beesten zijn. Maar het lijkt er wel op dat de bevers hier wat meer gewend zijn aan mensen want je kunt best dichtbij komen. Wij stonden op een gegeven moment op maar 10 meter afstand en de bever stoorde zich niet aan ons. Loop het rondje helemaal rond het meer en vooral aan de achterzijde liggen de dammen waar de meeste activiteit is.

In ons reisverslag van juni dit jaar kun je nalezen wat we tijdens onze 2 dagen in Denali allemaal hebben gezien: http://www.marcobos.eu/alaska-2018/

Groeten, Marco
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Suzanne1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:52

Re: Welke tour in Denali?

Bericht door Suzanne1978 »

Hoi allemaal,

Wij zijn net terug uit Alaska en het was geweldig. Het was veel warmer en zonniger dan ik had gedacht. Op twee grijze middagen na hebben we ruim drie weken zon, (dik) twintig graden en strakblauwe lucht gehad. We horen dus bij de 1% club die Denali meerdere dagen in volle glorie heeft kunnen bewonderen, zelfs al in Anchorage. We hebben in Denali twee dagen de shuttlebus genomen, waarvan anderhalve dag dezelfde chauffeur. Ze was geweldig, wist ontzettend veel en vertelde honderduit. Het laatste stuk hadden we een andere chauffeur die echt alleen van A naar B reed. Wij waren er toen al anderhalve dag, dus dat maakte voor ons niet zo veel uit, maar je moet dus toch een beetje geluk hebben. Achteraf was één dag in het park misschien genoeg geweest. Het was een soort safari in de zin dat we alleen zochten naar en stopten voor wildlife. De meeste mensen komen natuurlijk ook voor de beren, maar ik vond twee volle dagen zelf net te veel. We hebben wel enorm veel gezien, dus eigenlijk mag ik niet klagen :-)

De wandeling naar Horse Shoe Lake hebben we ook gedaan. Eenvoudig en kort, maar erg mooi. Vooral de beverdammen vond ik indrukwekkend. We hebben ook nog een bever gezien die wat takken naar zijn dam sleepte. Twee meter was kennelijk nog niet hoog genoeg :-) De andere wandelingen waren niet meer dan ommetjes. Leuk om een half uurtje de tijd te doden, maar geen dagbesteding.

Groetjes,
Suzanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer