Reis Gerica: 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gerica
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2018, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Gerica: 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Gerica »

Hallo...wij willen volgend jaar de route gaan rijden met de auto van Los Angeles en naar Los angeles,
Wij hebben in 2016 de route gedaan van San Fransisco naar Las Vegas, via de highway 1.
We hebben toen een hele mooi route gedaan, maar natuurlijk zijn daar nog zoveel dingen te zien.
we hebben alleen nog maar een ruwe route gemaakt..dus er is nog vanalles welkom, zoals een route die er tussen past.. of plaatsjes die we echt moeten gaan bezoeken..welke plekjes waar we kunnen gaan overnachten,,,waar kunnen we langer verblijven en wat kunnen we gaan doen.
Zoals jullie zien,, is er nog van alles mogelijk in onze reis van 25 dagen....hier zet ik even de ruwe route bij...ben benieuwd naar alle iedeen van jullie, kijk er naar uit... Groetjes Gerica

Los Angeles
San Diego
Phoenix
Sedona
Flagstaff
Las Vegas
Death Valley
Sequoia bomen
Yosmite Park
San Fransisco en van hieruit weer naar los angeles via de highway 1
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Marcopstal »

Bij Phoenix en Flagstaff stel ik me al direct vragen.

Handig is misschien ook te weten wat je eventueel niet wil doen (Bryce, Zion, MV, GC, .....)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Hockey »

Wat wil je zien? Phoenix, Flagstaff en Sedona zijn uitvalsbases naar toeristische hoogtepunten zoals Grand Canyon, maar op zichzelf meestal niet erg interessant.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar willen jullie gaan? In de zomer? Dan zeker de Tioga Pass (Tussen Lee Vining en Yosemite) meenemen. Wil je ook naar Seuqoia NP dan kun je dat doen tussen Yosemite en SF.
Wat heb je de vorige keer allemaal gedaan? Alleen Hyw 1? Wil je dat dan nu nog eens doen?
Of wellicht is het een idee om die tijd te gebruiken om iets nieuws aan de route toe te voegen? Of liggen de tickets al vast?
Houden jullie van natuur of meer van steden?
Ik ben ook wel benieuwd waarom je Phoenix en Flagstaff noemt. Ik neem aan dat je naar de Grand Canyon wilt? Daarvoor is Tusayan of een overnachting in het park de beste uitvalsbasis.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?

Marianne
Gerica
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2018, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Gerica »

Marcopstal schreef:Bij Phoenix en Flagstaff stel ik me al direct vragen.

Handig is misschien ook te weten wat je eventueel niet wil doen (Bryce, Zion, MV, GC, .....)
Hallo....Kan me voorstellen dat jullie vragen hebben bij phoenix en flagstaff, dit zou miss in onze route zitten als we de Grand Canyon zouden aandoen.
We hebben vorige keer de Grand Canyon vanaf de andere kant gezien, en we zouden dit gaan doen als we geen andere route hebben dan Phoenix en Flagstaff.
En zoals Bryce ...Zion M.v hebben vorige keer gedaan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie dan de vorige keer de Nort Rim van de Grand Canyon gedaan?
Als ik het goed begrijp heb je eigenlijk al een compleet rondje zuidwesten gedaan, en dus wel iets meer dan van SF via Hwy 1 naar Las Vegas? :wink:

Je kunt van LA naar de Grand Canyon rijden (gebruik in googlemaps Grand Canyon Village voor de South Rim) via Kingman. als je naar Sedona wilt kun je dat tussen Kingman en de GC meenemen.

Marianne
gastxyz

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door gastxyz »

Een 2e keer zuidwesten van de VS dus. Waarom dan geen route met b.v. Yellowstone en Moab?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat inderdaad nu wel een deel hetzelfde doen, maar ik begrijp dat je parken als Yosemite en Death Valley nog niet hebt bezocht?
Met 25 dagen kun je zoiets doen:

dag 1 naar LA
dag 2 LA - Palm Springs
dag 3 Palm Springs - Sedona
dag 4 Sedona
dag 5 Sedona - Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - Las Vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas - Death Valley
dag 9 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 10 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 11 Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - Kings Canyon
dag 14 Kings Canyon
dag 15 Kings Canyon - Sequoia
dag 16 Sequoia
dag 17 Sequoia - San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco - Monterey
dag 20 Monterey - Pismo Beach
dag 21 Pismo Beach - LA
dag 22 LA
dag 23 LA
dag 24 LA
dag 25 LA

Dan heb je nog wat dagen over.
Het is wel goed om te weten wanneer jullie willen gaan, in welke tijd van het jaar.

Marianne
Gerica
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2018, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Gerica »

Martin & Marianne schreef:In welke tijd van het jaar willen jullie gaan? In de zomer? Dan zeker de Tioga Pass (Tussen Lee Vining en Yosemite) meenemen. Wil je ook naar Seuqoia NP dan kun je dat doen tussen Yosemite en SF.
Wat heb je de vorige keer allemaal gedaan? Alleen Hyw 1? Wil je dat dan nu nog eens doen?
Of wellicht is het een idee om die tijd te gebruiken om iets nieuws aan de route toe te voegen? Of liggen de tickets al vast?
Houden jullie van natuur of meer van steden?
Ik ben ook wel benieuwd waarom je Phoenix en Flagstaff noemt. Ik neem aan dat je naar de Grand Canyon wilt? Daarvoor is Tusayan of een overnachting in het park de beste uitvalsbasis.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?

Marianne
Hoi Marianne..hierbij zet ik onze route van vorige keer neer... wat betreft de tijd wanner we verterkken staat nog helemaal open, we kunnen evt ookin de zomer gaan...We hebben nog geen vliegtickets.

San Fransisco
Montery
San simeon
Santa Barbara
Los Angeles
Joshua Tree
Kingman
Grand Canyon
Page
Monument Valley
Moab
Capital reef
Bryce
Zion
Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Dan lijkt het erop dat je de South Rim hebt gedaan.
Als je nu de North Rim wilt doen krijg je wel een wat vreemde route. Hoewel het wel kan vanaf Sedona. Misschien dan wel een extra nacht daar in mijn voorstel, anders wordt het erg krap.

Voor de watervallen in Yosemite is juni een prachtige periode. Zie bijvoorbeeld ons 2013- en 2015-verslag daarvoor.

Marianne
Gerica
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2018, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In 2019 route van Los angeles naar Los angeles

Bericht door Gerica »

Marianne bedankt voor het meedenken aan onze route,,we hebben net jullie reis verslagen gelezen,, erg mooie route,s.
Ik was vergeten erbij te zetten dat we ook naar Sedona willen..en het is geen must om naar de Grand Canyon te gaan.
We houden allebei van de mooie natuur, maar zijn niet in de gelegenheid om daar te gaan wandelen,ivm slecht ter been.
We vooralsnog alle opties open...dus alles is welkom

Gr Gerica
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer