Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door RTB117 »

Ik had gister m'n eerste ervaring op Seatac. Aangekomen om 1715 en er stond vrijwel niks in de EE als in de EA: 3 pick up trucks, 2 Rogues en voor de rest wat midsize en full size sedans (ford focus,altima e.d). Tijdens gesprekje aangegeven dat ik graag een grote SUV wilde hebben en ze brachten een Hyundai sante fe sport, spullen ingeladen maar voelde toch niet goed. Auto had geen navigatie en was voor de rest redelijk kaal. M'n vriendin toen nog een keer laten vragen of ze geen SUV met iig navigatie hadden maar dat hadden ze niet. Hij stelde voor dat we de dag erna maar terug moesten komen om de auto om te ruilen. Het kostte wat tijd om de navigatie op mn telefoon te activeren en dat werkte helaas niet. Ik nog in gesprek met de greeter dat we liever een half uur zouden wachten dan morgen terug te komen en toen ging hij weer bellen en er zou een SUV komen met nav maar hij kon niks zeggen over het merk en model. Terwijl we stonden te wachten werden er twee dodge journeys binnen gereden en een Nissan maxima. Onze auto bleek een Ford Explorer limited te zijn met 85 miles op de teller :clap:
Laatst gewijzigd door RTB117 op 08 jul 2018, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dan heb je geluk gehad.

Een auto met navigatie is sowieso iets waar je niet vanuit moet gaan. Dat is een extra dienst en is bij National en Alamo in geen enkele klasse standaard. Nergens voor nodig ook, Android auto in combinatie met Google maps (mits je een US SIM kaart hebt met data) doet het vele malen beter en je kunt gewoon je autoscherm gebruiken.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door RTB117 »

Weet ik, had herewego al op mn telefoon staan en kaart van Washington gedownload. Dit bleek alleen niet te werken. Ik was van plan om sygic te gaan kopen mocht ik geen auto met nav krijgen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Hoezo werkte dat niet? Here we go werkt normaal gesproken probleemloos. Wat was precies het issue?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

prima wagen. :thumbup: Daar ga je veel plezier van beleven en zo zie je maar, wachten loont ( en vragen ook )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Ik ben aan het boeken voor Austin in April 2019 en ik doe in de App de truc met Visa Canada, dan teruggaan en alsnog boeken. Werkt in de App, tot dat je moet betalen, want ik kan opeens niet meer kiezen voor 'Pay At Counter', dus dan zou ik nu al moeten betalen (wat ik niet wil..)

Op de website kan dit nog wel (de pay at counter), maar dan kan ik niet die Visa Canada code verwijderen en krijg ik dus niet de goede prijs (of niet de goede verzekeringen).

Iemand hier al ervaring mee? What to do?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Eerst boeken met de code, daarna in de app de boeking wijzigen en de code verwijderen?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Geprobeerd. In eerste instantie geprobeerd op de website te wijzigen, daar kreeg ik wel de VISA Canada code weg, maar de Master Card Elite voor terug (waar ik dus ook niet echt recht op heb).

Daarna in de App geprobeerd. Dacht dat het gelukt was, maar nu staat in de bevestiging in de mail:
PAYMENT
Credit Card AMERICAN EXPRESS(XXXX)

Dus even afwachten of er nu iets van mijn Amex wordt afgeschreven...

Wel als contract ID nu het gewone Emerald Club Members contract. Daarin zit dan toch de gratis extra chauffeur? Want die staat nu niet op de reservering natuurlijk.

P.S. De BJ"s code zou tot eind 2019 moeten werken, maar hij doet het niet voor deze boeking..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat er een payment methode bij staat betekent bij National niet dat het prepaid is! Dat is gewoon de geselecteerde betalingsmethode. Als je bij het uitrijden diezelfde kaart overhandigt dan controleren ze even het nummer en klaar.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Ik vind dat dat er niet bepaald duidelijk bij staat, maar helder! Dan doen we het zo. Is een mooie deal. 2 weken Midsize Aisle Pick voor 500 dollar vanaf Austin. Ik ga nog even shoppen voor een goede back-up SUV deal.

Als ik tzt een andere creditcard heb (weet niet of ik mijn Amex nog een jaar verleng ivm kosten), kan ik dat gewoon aanpassen neem ik aan? Of met een andere creditcard aan komen bij het uitrijden?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ing schreef:. De BJ"s code zou tot eind 2019 moeten werken, maar hij doet het niet voor deze boeking..
De BJ code heeft zijn eindigheid bereikt.

VWB je opmerking over
@ de extra chauffeur ; je boekt conform EC voorwaarden dus die extra chauffeur hoeft niet expliciet opnieuw vermeld.
Dat is gewoon een van de voorwaarden.
@ Wijziging credit card ;Dat kun je beter niet uitstellen tot aan de exit booth. Een wijzigng doorvoeren in je profiel . en je nieuwe card als primaire instellen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Dankjewel voor de hulp beiden.

Ik heb nu een Midsize (met Aisle + Executive) voor 508 dollar voor 2 weken Austin en een Standard SUV back-up voor 680 dollar. Beide via de VISA Canada manier in de App en dan uiteindelijk gewoon met de standaard Emerald contract code. Bij mijn payment staat dus mijn AMEX, maar volgens Roelb dus geen prepayment.

Nu hopen dat de dollar het tegen die tijd nog weer wat beter gaat doen (voor ons dan ;-))
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

De payment mening deel ik met RoelB: EC boekingen kennen geen pre-paid. Nooit en te nimmer.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Alles overz National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door SvenV »

Tenzij midsize via Expedia, of werkt dat niet meer?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Verbannen SvenV !

EC is nu voor iedereen gelijk.
Ik heb voor de gewissigheid nog even naar het tarief van Expedia gekeken en toen heel snel die pagina weer weggeklikt.
Er zijn mensen die daar boeken en dan achteraf zeggen "Wat zijn die huurauto ś toch duur op het moment "
:lol: :lol:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
goose00
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2018, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door goose00 »

ik heb me vanavond netjes aangemeld bij National en zelfs zonder veel moeite binnen 30 minuten de status executive bereikt. :thumbup:
Ik probeer nu uit vinden waar ik het contractnummer kan aanpassen.
Bij het maken van een reservering via http://www.nationalcar.co.uk of http://www.nationalcar.de zie ik nergens een optie om het contractnummer aan te passen.
We hebben voor eind volgende week al een auto gereserveerd via USAreisen en ik wilde even checken of er nog een betere optie is.
Waar kan ik het contract id aanpassen of invullen? Iemand die me even op weg wilt helpen?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Als je ingelogd bent en je wil een nieuwe boeking doen, dan kan je gewoon het vinkje voor 'Use my MASTERCARD ELITE Contract' uitvinken. Dan krijg je vanzelf de optie een ander contractnummer in te vullen.
Afbeelding
goose00
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2018, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door goose00 »

Bedankt, dat werkt inderdaad, De prijzen die eruit rollen lijken wel een tombola, voor een standaard SUV varieren de prijzen van ongeveer 800 tot 1400 euro voor 3 weken. Geen idee waar de verschillen vandaan komen.
Ga morgen weer verder.
goose00
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2018, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door goose00 »

Toch nog even een vraagje.
We willen graag een standard SUV huren (4 personen + bagage) tijdens onze vakantie.

Na het lezen van vele posts denk ik te begrijpen hoe het werkt. Als National executive member is dan de beste aanpak om:
a. een midsize aisle reservation te maken. Als executive mag je dan ter plaatse kiezen uit de beschikbare fullsize modellen en dan checken of er een standard SUV (of beter) te vinden is
b. een tweede reservering maken voor een standard SUV in het geval er geen standard SUV in de aisle staat.
Is dit de juiste aanpak?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Klopt. Een back-up reservering is handig als je op zoek bent naar een bepaald formaat auto. In theorie moeten er in Exec minimaal fullsize auto's staan, maar in mijn ervaring is dat lang niet altijd het geval. Ik maak overigens nooit een back-up reservering, maar vraag om een bepaalde auto als die er niet staat in de rij. Ik ben nog nooit ontevreden weggereden.

Prijzen schommelen enorm ja, soms is de Flying Blue contract id goedkoper, soms is geen contract id goedkoper. De ene keer is er wel een one way fee, de andere keer niet. Ik zag vorige week allerlei cross country one ways zonder one way fee.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer