Denver - Seattle per camper, juni 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
yttimzegveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2018, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door yttimzegveld »

Beste allemaal,

Ik ben voornemens om na een ronde West-Amerika per camper in september 2013, nu een route te gaan rijden van Denver naar Seattle in juni 2019. Camper, vluchten en accommodaties, dat komt wel in orde. Waar ik een klein beetje huiverig voor ben, zijn de berichten over het weer in die periode. Wie kan me hier meer over vertellen. In grote lijnen gaan we de Rocky Mountains bezoeken, Grand Teton, Yellowstone, Glacier en dan richting Seattle e/o. We hebben twee kinderen van 1 en 4 jaar, en wil niet riskeren dat het 3 weken koud weer is. Iemand ervaring met dezelfde periode? Zal vanaf begin juni zijn.
Mastrid
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 jan 2010, 10:02

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door Mastrid »

Wij zijn afgelopen juni per camper van Denver naar Seattle gereisd. Ruim twee weken terug nu dus helaas. Een fantastische reis. Eén van de mooiste die we door de VS gemaakt hebben. We zijn alleen niet naar Glacier geweest maar zijn via Portland en Newport naar Seattle gereisd. Het weer was vier weken prachtig, bijna alleen maar in korte broeken gelopen. In Yellowstone was het ‘s nachts wel flink koud. Maar als je met een camper reist is dat geen probleem want dan zet je gewoon de kachel aan. Prima te doen dus. Wij hadden wel vier weken voor de reis. Hebben totaal bijna 5000 km gereden. Dat kwam ook omdat we persé naar the Badlands wilden. Een aanrader maar behoorlijk uit de route.
Als je ook de steden nog wilt bezoeken (Seattle vonden wij leuk!) lijkt drie weken wel wat kort....
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door covri »

@Mastrid
Hebben jullie een blog of verslag oid bijgehouden? Als ik m'n man kan overtuigen zou de volgende reis waarschijnlijk ook van Denver naar Seattle of misschien Vancouver gaan. Of andersom. Mijn voorkeur gaat wel uit naar augustus, maar alles ligt nog open :wink:
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door Lennartc »

Wij zijn in mei 2015 van denver naar Seattle gereden met een auto. We hebben letterlijk alle seizoenen gehad; van sneeuw en sneeuwbuien op mt rainier naar vollop zomer in Seattle. Ook in Colorado was het meer winter dan zomer. Ik heb een prachtige reis gehad. Ga je echt voor 'zomer' dan kun je waarschijnlijk beter wat later gaan.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Mastrid
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 jan 2010, 10:02

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door Mastrid »

@covri daar wordt nog aan gewerkt. Ligt nu even stil maar als het weer hier wat slechter wordt gaan we er mee aan de slag.
Maar er is in die hoek zoveel moois te zien dat ik het echt kan aanraden. Een greep: Rocky Mountains, Badlands, Mount Rushmore, Custer State Park, naar de rodeo in Cody, Yellowstone, Grand Teton, Craters of te moon, Painted Hills, Portland, walvissen kijken bij Portland...... etc.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het weer in juni al heel lekker is; het grootste probleem in die periode is niet zozeer het weer, maar de resten sneeuw in de hoger gelegen gebieden. Met name in Glacier NP zou je daar last van kunnen hebben.
Wij waren in 2015 in juni in Yellowstone en Grand Teton; we hadden heerlijk weer toen. Kijk eens in ons verslag om een idee te krijgen.
Je kunt ook overwegen om na Yellowstone wat meer naar het zuiden te gaan. Hebben jullie Moab al bezocht?
Je kunt ook South Dakota meenemen tussen Denver en Yellowstone.

Marianne
yttimzegveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2018, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door yttimzegveld »

Allereerst bedankt voor alle reacties, daar kunnen we zeker wat mee. Ik ga alles overwegen en mede dankzij jullie tips kan ik er mee verder. Dank!
angeliek1972
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mei 2017, 13:53
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door angeliek1972 »

Wijzijn afgelopen juni en eerste deel van juli 6 weken met de camper van Denver naar Seattle gereisd. Behouden 2 koude dagen in Yellowstone (wel mooi weer maar koud) hebben we alleen in korte broeken gelopen. Het was een fantastische en veelzijdige reis. De laatste 2 weken langs de kust van Oregon en Washington hebben ons positief verrast !

http://marco-angeliek.reislogger.nl/amerika-2018/home
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door covri »

@ Lennartc
Waar vind ik je reisverslagen? Zijn geen links.... denk ik :wink:
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door K&N »

Juni is vaak geen probleem. Bij strenge winters kan hier en daar nog sneeuw liggen en kunnen sommige trails nog gesloten zijn, vooral in Glacier NP. Verder kan het nachts koud zijn maar in de camper valt het vaak wel mee. Anders zorgen dat je een plan B hebt mocht het in sommige streken te koud zijn. Mocht je door het slechte weer of de aanwezige sneeuw bepaalde plekken niet kunnen bezoeken zijn dan zijn er vaak genoeg alternatieven en andere plekken die mooi zijn. Er is vaak genoeg te zien. Misschien heb je ook iets aan onze reisverslagen van 2009 en 2013. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Denver - Seattle per camper, juni 2019

Bericht door tomhster »

Ik had vorig jaar het plan om op 19 juni de Going to the sun road te rijden in Glacier. Die was toen helaas nog niet open, het is elk jaar weer een verrassing. Neem trouwens de Beartooth-highway in je route op. Die gaat wat eerder open en is echt fantastisch.

Qua weer hebben we vrijwel alleen maar zon gezien, maar dat is uiteraard geen enkele garantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer