First Time Hawaï!

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

First Time Hawaï!

Bericht door ralphnicole »

:offtopic: Hoi hoi, wij vertrekken op zaterdag 30 maart naar Las Vegas voor ons 5 jarig Huwelijk :thumbup:
Op dinsdag 2 april vliegen wij naar Hawaï, op zondag 21 april vliegen wij weer helaas terug naar NL!!
Dit is voor ons de 1e keer op Hawaï en vragen ons nu af, wat jij zou doen...Beide houden wij van een zeer actieve trip en op zijn tijd ook lekker relaxen op het strand. Grote steden geven wij vaak maar 1 volle dag voor.
Wie kan ons helpen met een leuke schema? :clap:
Groetjes Ralph en Nicole
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: First Time Hawaï!

Bericht door lauravanderklugt »

Op welk eiland vliegen jullie. En vliegen jullie via hetzelfde eiland terug? Gezien de tijd die jullie hebben zou ik zeker meer eilanden doen.
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: First Time Hawaï!

Bericht door ralphnicole »

Hoi Laura,

Nee wij weten nog niet naar welk eiland wij vliegen..
Graag willen wij zoveel mogelijk ontdekken, dus vliegen terug vanaf ander punt idd! Wat zou jij doen..? :D
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: First Time Hawaï!

Bericht door lauravanderklugt »

Jullie hebben dan 17/18 dagen op de eilanden. Ik zou dan heen vliegen op Honolulu en terug vanaf Kona, Big Island.
Idee kan zijn:
3 en 4 april Oahu (Honolulu & Waikiki, rondtour eiland met huurauto)
5 apr vliegen naar Kauai
6 - 9 april Kauai (Waimea Canyon & Poipu, Noordkust, omgeving Kapaa)
10 april vliegen naar Maui
11 - 15 april Maui (road to Hana (met overnachting omgeving Hana, Haleakala & Iao Valley, Kanaapali & Lahaina)
16 april naar Kona
17 - 21 april Big Island (Kona-Kailua, richting Volcanoes NP met overnachting (afh van activiteit vulkaan), HIlo & Hamakua Coast, Waipio, Waikoloa & Pololu Valley)

Big Island is grootste en veel te zien, maar je kunt ook nog schuiven met dagen.
Oahu heeft diverse mooie stranden, Maui is ook een goed strand eiland. Big Island wat zwartere stranden en je kunt rond Kona mooi snorkelen, zwemmen met dolfijnen of roggen.

PS. Wij arriveren op de dag dat jullie vertrekken :-)
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: First Time Hawaï!

Bericht door ralphnicole »

Laura,

Bedankt voor je bericht, hier hebben wij wat aan!
Wij hebben nu besloten dat we al onze dagen in Hawaï gaan besteden dus niet beginnend in Las Vegas..!

Wij willen nu op zaterdag 30 maart’19 vertrekken naar Hawaï en op zondag 21 april’19 weer terug naar NL!
Wij hebben dus extra dagen voor Hawaï, zou jij dan dit schema aanhouden of....
Mvg, Ralph
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: First Time Hawaï!

Bericht door lauravanderklugt »

Ik zou het bij deze 4 eilanden houden en de dagen uitbreiden. Op Oahu is buiten Waikiki ook het nodige te verkennen qua natuur en stranden.
Voor Maui zou ik zeker langer de tijd nemen voor de road to Hana, dus met 1 of 2 overnachtingen. En op Big Island naast de Kona-kant ook zeker tijd aan de Hilo-kant en vulkaan besteden. De Hawaii Revealed gidsen en apps zijn goede hulpmiddelen om te bepalen wat je wilt zien en zo het aantal dagen vast te stellen.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: First Time Hawaï!

Bericht door tosca »

Ik zou inderdaad de dagen dan op Oahu er bij plakken. Hier kun je je nog prima vermaken met o.a. hikes, diverse stranden (evt. surfen of snorkelen), maar ook Pearl Harbour en een rondleiding door het Iolani Palace is de moeite waard.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: First Time Hawaï!

Bericht door harryh »

Ik denk vooral dat het afhangt van wat jullie leuk vinden ipv wat andere forumleden leuk vinden ;). Bv voor ons zou het juist niet Oahu zijn om extra dagen te besteden, maar eerder Kauai, Maui of Big Island, aangezien wij natuur & snorkel fans zijn. Zowel Big Island west kant als Kauai hebben geweldige stranden, sommigen kosten wel wat tijd om er te komen. 5 dagen Oahu was voor ons meer dan voldoende.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: First Time Hawaï!

Bericht door tosca »

Dat is helemaal waar Harry! Hoewel wij Kauai & Big Island prachtig vonden als we ooit terug gaan is het Oahu, dus daarin ben ik wel een beetje bevooroordeeld.

Mijn tip kwam wel voort uit het schema van Laura, omdat daar "maar" 2 dagen Oahu stonden. Dus als je dan nog wat extra dagen hebt zou ik die inderdaad daar aan plakken :)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: First Time Hawaï!

Bericht door Stan.Gobien »

Oahu heeft ook prachtige natuur hoor. Vooral de oostkant.

Zie onze foto's bijvoorbeeld:






of de hele set:
https://www.flickr.com/photos/gobien/al ... 2972894403
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: First Time Hawaï!

Bericht door harryh »

Zeker, we hebben de oostkust ook gedaan, mooi maar je kunt er weing snorkelen, er zijn nauwelijks riffen en wat er is valt in het niet in vergelijking met de andere eilanden vinden wij.
Pearl Harbor had ik ook niet willen missen, maar paar dagen Oahu is voor ons voldoende. Bedoel vooral te zeggen: Maak je keuze op basis van wat jij leuk vindt om te doen.
Gebruikersavatar
ralphnicole
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2013, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: First Time Hawaï!

Bericht door ralphnicole »

Top! Bedankt allemaal voor alle info :thumbup: :thumbup:
Laura, wij zagen dat jullie al 7x maal in Hawaii zijn geweest...
Als jullie deze data zouden gaan, hoe zou die er dan uitzien!! :D :D
Groetjes,
Ralph & Nicole :clap:
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: First Time Hawaï!

Bericht door lauravanderklugt »

Mijn voorkeuren zijn in de loop van de reizen wel iets veranderd. Eerst was ik fan van Kauai en Maui, maar nu trekken Oahu en Big Island meer. Het schema wat ik eerst gaf zou ik dan uitbreiden met wat extra dagen op Oahu en Big Island. Oahu een auto huren en ook buiten Waikiki/Honolulu verkennen en op Big Island is zoveel diversiteit. Laatste keren hebben wij in Puna omgeving overnacht, maar dat is nu niet echt meer een optie door alle vulkaanactiviteit. Waipio Valley hebben wij via Airbnb in de vallei zelf overnacht in een prachtig huis, wel zonder elektriciteit, maar uitzicht op waterval. In Kona/Kohala kust is ook zoveel te doen, cultureel, natuur, stranden, waterexcursies. Elke keer als ik terugkom, heb ik voor dat eiland weer een wensenlijstje voor de volgende keer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer