Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

Ik heb de voorlopige route nu zo gemaakt:

Dag 5 (ma): Washington – bij Front Royal Shenandoah NP in tot aan Thornton Gap, via Luray naar Roanoke (395 km)
Dag 6 (di): Roanoke - Gatlingburg via snelweg I-81 425 km rijden
Dag 7 (wo): Gatlinburg
Dag 8 (do): Gatlinburg
Dag 9 (vr): Gatlinburg – Cherokee - Asheville (217 km)
Dag 10 (za): Asheville – Savannah (500 km)
Dag 11 (zo): Savannah
Dag 12 (ma): Savannah -Charleston (171 km)
Dag 13 (di): Charleston
Dag 14 (wo): Charleston - paar uurtjes strand in bijv Myrtle Beach - overnachten in Wilmington (272 km)
Dag 15 (do): Wilmington - Williamsburg (484 km)
Dag 16 (vr): Williamsburg - Baltimore (308 km)
Dag 17 (za): Baltimore- Philadelphia (170 km)
Dag 18 (zo) auto inleveren in Philadelphia en met bus of trein naar NYC

We willen op reisdagen 's morgens vroeg op pad gaan

Is deze route haalbaar denken jullie? Of zal ik de hele dag Savannah er toch uithalen zodat we een dag extra hebben na Charleston?
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

Is er niemand die ons kan adviseren? 2 nachten Savannah doen of toch 1 nacht en dan na Charleston een extra stop inlassen?
Gast

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Gast »

ik zou je route vwb Savannah en Charleston gewoon zo laten staan: na je rit op dag 10 heb je een volle dag Savannah, de dag erna naar Charleston, ook daar een dag is prima.

Ik zou het niet veranderen...Savannah en Charleston zijn twee van de mooiste authentieke steden in de US, dus daar zou ik echt je tijd voor nemen.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door laanvdj »

Ik denk ook dat dit prima is zo.
Wij hadden ook twee nachten, kwamen ook van Asheville ,bijna 5 uurtjes rijden.
Voor ons was het al de tweede keer en we hebben de tijd toch nodig gehad, zijn ook nog naar Tybee islands gegaan.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

Terpies en Laanvdj, hartelijk dank voor jullie reactie. Ik denk dat we het dan bij 2 nachten Savannah houden.

Pfff, ik vind het dit keer écht héél lastig om tot de definitieve route te komen! Ik blijf maar schuiven met dagen en bestemmingen. Maar ik denk dat ik zo wel een goede route heb gevonden.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

Is alweer even geleden, maar ik blijf maar stoeien met de laatste dagen van onze rondreis. Het gaat om dit gedeelte:
Dag 14 (wo): Charleston - paar uurtjes strand in bijv Myrtle Beach - overnachten in Wilmington (272 km)
Dag 15 (do): Wilmington - Williamsburg (484 km)
Dag 16 (vr): Williamsburg - ????
Dag 17 (za): ?????- Philadelphia (170 km)
Dag 18 (zo) auto inleveren in Philadelphia en met bus of trein naar NYC

Ik zit met de volgende zaken:
1. hotel in Wilmington. Ik vind het erg moeilijk om hier een hotel te vinden. De meeste hotels krijgen niet echt positieve beoordelingen. Wie heeft er ooit in Wilmington overnacht en heeft nog een goede tip voor ons? Zeker voor 1 nachtje hoeft een hotel voor mij niet luxe te zijn, het enige wat je er doet is slapen, maar het moet wel schoon zijn en veilig.

2. waar overnachten op dag 16. We willen vroeg vertrekken uit Williamsburg en dan een tussenstop maken in Great Falls Park en daar dan ook lunchen/picknicken. Daarna weer verder rijden. Maar waarheen? Wat is een goede/leuke plek om te overnachten? Is het haalbaar om door te rijden naar Lancaster (of daar in de buurt)?Of misschien toch al eerder stoppen? Baltimore? York?
Wie heeft er een tip over een leuke plaats om te overnachten?

3. Dag 17 willen we zo dicht mogelijk in de buurt van Philadelphia of in Philadelphia zelf overnachten. Ik vind het ook daar erg lastig om een goed en nog betaalbaar hotel te vinden. Welke buurt is goed om te verblijven en welke moet je vermijden?

Ik hoop dat ik met jullie hulp ook de laatste dagen van onze rondreis rond kan krijgen!
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

We hebben de route helemaal rond!! Hij wordt als volgt:
dag 1: vertrek 9.45 uur vanuit Brussel, aankomst NYC om 14.05 uur
dag 2: met bus van NYC naar Philadelphia. 13.00 uur auto ophalen bij Hertz Amtrak Station, overnachting Washington (224 km)
dag 3: Washington
dag 4: Washington
dag 5: Washington - Daleville/Roanoke (400 km)
dag 6: Daleville/Roanoke - Gatlinburg (500 km)
dag 7: Gatlinburg
dag 8: Gatlinburg
dag 9: Gatlinburg - Asheville/Black Mountain (240 km)
dag 10: Asheville/Black Mountain - Savannah(520 km)
dag 11: Savannah
dag 12: Savannah - Charleston (171 km)
dag 13: Charleston
dag 14: Charleston - Myrtle Beach - Wilmington (270 km)
dag 15: Wilmington - Williamsburg (480 km)
dag 16: Williamsburg - Great Falls - Bird in Hand/Lancaster (470 km)
dag 17: Bird in Hand
dag 18: Bird in Hand - Philadelphia (100 km) auto inleveren in Philadelphia - met de bus naar NYC
dag 19: NYC
dag 20: NYC
dag 21: NYC
dag 22: NYC
dag 23: NYC, om 19.00 uur terugvlucht

Iemand nog leuke tips van dingen/plekken die we op deze route kunnen bezoeken? Ik zoek dan vooral naar tips die je niet in iedere reisgids tegenkomt.

Verder willen we graag een bezoek brengen aan Boone Hall Plantation (ik ben een grote North&South-fan). Kunnen we dat het beste doen op dag 13 (hele dag Charleston) of op dag 14?
Of raden jullie een andere plantage aan om te bezoeken?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ing »

Boone Hall heeft een prachtige bomenrij en terrein, maar verder érg commercieel. Inhoudelijk vond ik het te veel gaan over de rijkdom van de plantagehouders en beperkte aandacht aan hoe ze aan die rijkdom kwamen (en dus de afschuwelijke geschiedenis rondom de slavernij). De tour door het huis geeft eigenlijk geen aandacht hieraan. Alleen buiten bij de slavenhuisjes kun je luisteren naar een man die rondom een kampvuurachtige setting geromantiseerde verhalen vertelt. De tour door het huis wordt in kostuum gedaan.

Oftewel: mooie fotogenieke plantage, inhoudelijk vond ik het minder. Inhoudelijk heb ik Laura Plantation in de buurt van NOLA gedaan, maar daar komen jullie niet. Ik heb dus geen tip voor nog wat inhoudelijks in die buurt. Weet wel dat er in het visitor center in Charleston veel boekjes over plantages waren.

Wij waren trouwens ongeveer ochtendje kwijt aan het bezoek, inclusief ernaar toe rijden etc.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

@Ing, bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad al gelezen dat Boone Hall best commercieel is maar wel mooi. Voorlopig laat ik hem op onze planning staan. Bij aankomst in Charleston gaan we gelijk kijken bij het visitor center, wellicht dat we daar op andere ideeën worden gebracht.

Nog een andere vraag. Op onze laatste dag vliegen we om 19.00 uur 's avonds weer terug naar huis. We vertrekken vanaf JFK vliegveld. Als we aanhouden dat we 3 uur van tevoren aanwezig moeten zijn op het vliegveld, hoe laat raden jullie dan aan om te vertrekken vanaf Manhattan? We gaan met taxi/shuttlebus, dus niet met het OV.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door laanvdj »

Wij hebben vorige week Evergreen plantation in Nola en vandaag Boone Hall in Mount Pleasant gedaan.
Beide waren verschillend, waar in Evergreen het hele slavenverleden werd gebagatelliseerd , vond ik dat bij Boone Hall er wel realistisch over werd verteld. Ik vond dit een mooie plantage. Wat misschien ook een optie is ,is Charleston in a nutshell, dit is een wandeling door Charleston. Hier wordt veel over het slavenverleden verteld. Wij hadden een ticket via Social living aangeschaft. $22 voor ons tweetjes. Echt wel de moeite waard. Wij hebben dit vanochtend gedaan en toen de plantage, sluit goed op elkaar aan. Zoals de Amerikaan zou zeggen " a day well spend"
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door winterpark »

Ellen, ik zag je blog; is het niet een idee om voor Asheville op Airbnb te kijken? Wij hebben daar toen in een heel leuk huisje gezeten, een soort souterrain in het huis van een familie. Wel voor 2 personen maar om je even een idee te geven wat er allemaal mogelijk is.
https://www.airbnb.nl/rooms/15124397
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Kokopelli »

Hi, ik weet niet of je inmiddels een hotel hebt gevonden in Wilmington, maar wij sliepen in 2010 in de Best Western Coastline Inn. Die is toen goed bevallen (is wel alweer 8 jaar geleden natuurlijk). Op zich een standaard hotel, maar wel leuk gelegen aan het water.

Wij hebben dat jaar ook Boone Hall bezocht en vonden het zeker de moeite waard.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

@winterpark, ik heb ook gezocht op airbnb maar we willen graag een zwembad voor de kinderen erbij. En dat heb ik helaas niet zo snel kunnen vinden.

Maar we hebben inmiddels een ander hotel geboekt. Er kwam opeens een héle goede aanbieding voorbij bij Comfort Suites. Zit aan Asheville Outlet Center vast (mijn dochter en ik vinden dat héél vervelend :wink: )en krijgt een hoge beoordeling. Inmiddels is de prijs voor dit hotel weer 2x zo hoog!
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

@Kokopelli, dat Best Western hotel ziet er leuk uit! Ik ga het eens goed bekijken.

Wat trouwens best vreemd is, ik keek net even snel naar beschikbaarheid van dit hotel en kreeg als 'beste kamer voor uw reisgezelschap (2 volw, 2 kinderen van 9 en 12)' een kamer met 1 queensize bed te zien. Dat lijkt me wel héél knus met zijn 4en :shock: !!

Ik ga jullie reisverslag van 2010 even lezen, wellicht kom ik nog leuke tips tegen!
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Kokopelli »

Heel knus inderdaad :D :D
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door winterpark »

Ellen1308 schreef:@winterpark, ik heb ook gezocht op airbnb maar we willen graag een zwembad voor de kinderen erbij. En dat heb ik helaas niet zo snel kunnen vinden.

Maar we hebben inmiddels een ander hotel geboekt. Er kwam opeens een héle goede aanbieding voorbij bij Comfort Suites. Zit aan Asheville Outlet Center vast (mijn dochter en ik vinden dat héél vervelend :wink: )en krijgt een hoge beoordeling. Inmiddels is de prijs voor dit hotel weer 2x zo hoog!
Fijn zeg!!!! Klinkt goed. Ik zou sowieso nog even een rondje hotels doen voor alles waar je over twijfelt.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

@winterpark, dat doe ik eigenlijk iedere week wel een keer, gewoon om te kijken of ik een betere deal kan krijgen. Zo kwam ook ineens het Hilton hotel Fashion District in New York voorbij voor een héle mooie prijs. Dus het andere hotel in Brooklyn geannuleerd en het Hilton geboekt. Een dag later waren de prijzen weer 2x zo hoog.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Ellen1308 »

Na maanden wachten is het dan bijna zover; morgen rijden we naar Brussel. Eerst daar nog een hotelovernachting en dan donderdagochtend naar New York! We hebben er zooooooveel zin in!

Op dit moment nog megadruk met huis aan kant krijgen en alle spullen bij elkaar zoeken. Nu even een pauze op de bank en even wat berichten op het forum lezen.

Voor wie dat wil: ik ga een blog bijhouden. In mijn onderschrift tref je de link aan.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ellen1308: hulp gevraagd bij samenstellen rondreis vanaf New York.

Bericht door Kokopelli »

Leuk om jullie te volgen! Jullie hebben al veel mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan :thumbup:

Mocht je nog weten in welke garage (straat) jullie de auto hadden geparkeerd bij het Witte Huis dan hoor ik het graag :wink:

Nog veel plezier!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer