Reis zelf samenstellen of via een organisatie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RTGR534
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:23

Reis zelf samenstellen of via een organisatie?

Bericht door RTGR534 »

Hi, ik heb even een vraag over het maken van een reis naar de VS.
Nu zie ik hier veel topic waarin mensen zelf een route opstellen en vervolgens hotels boeken die aan de route liggen. Dit lijkt me meer iets voor (ervaren) reizigers die al vaker in de VS zijn geweest, i.p.v. voor iemand die er nog nooit is geweest.
Mijn vraag is nu: het lijkt me een super ervaring om eens naar de VS op vakantie te gaan maar ik twijfel over de manier waarop ik zoiets zou gaan boeken. Is het zelf bedenken van een route de beste keuze of een voor opgestelde route te boeken via een site als bijv. Djoser etc. etc.?
(Ik bedoel met vakantie wel dat je naar meerdere plekken gaat i.p.v. 2 weken in hetzelfde hotel te verblijven.)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door Marcopstal »

Deze vraag is hier al vele malen gesteld. Gebruik even de zoekfunctie en je zal tal van antwoorden terugvinden.

Deze gaan hoofdzakelijk dezelfde richting uit: boek zelf en blijf weg van reisbureaureizen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door opvakantie »

Wat niet wil zeggen dat een reisburoreis slecht is. Maar vaak is het teveel in een te korte periode, te ver weg van hetgeen waar je wil zijn, of ze kunnen het niet boeken. We zijn in het begin ook via een reisburo geweest, maar zelf boeken werkt uiteindelijk beter en je kunt naar die plekken waar je ook naar toe wil.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door SpaceAce »

Het verschil tussen zelf samenstellen of via een organisatie zit hem vooral in het feit: tijdsbesparing

Het zelf samenstellen kost vooral veel tijd, maar is wel leuk om te doen :) Is ook al een stukje voorpret natuurlijk.
Maar heb je de tijd er niet voor om het samen te stellen, dan is via een organisatie een mooie oplossing.

Heb je daarin ook nog wat varianten in. Bedoel, je kunt een kant-en-klare reis boeken bij een reisbureau. Of via een persoonlijk reisadviseur waar je je wensen aan vertelt en aan de hand daarvan je een reisvoorstel krijgt.

Maar wat ik zeg, als je de tijd ervoor hebt... zou ik het lekker zelf doen (en via dit forum krijg je ook behoorlijk wat informatie)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door Almere vak V »

Bepaal wanneer je wilt gaan. Bepaal waar je naartoe wilt. En ga voor jezelf gewoon twee routes lopen. Eentje via het reisbureau. En aan de andere kant zoek het lekker zelf uit. Kijk hoever je komt en wat je zelf het beste gevoel geeft en het beste bij je past.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door ClaireVHaut »

RTGR534 schreef:Hi, ik heb even een vraag over het maken van een reis naar de VS.
Nu zie ik hier veel topic waarin mensen zelf een route opstellen en vervolgens hotels boeken die aan de route liggen. Dit lijkt me meer iets voor (ervaren) reizigers die al vaker in de VS zijn geweest, i.p.v. voor iemand die er nog nooit is geweest.
Mijn vraag is nu: het lijkt me een super ervaring om eens naar de VS op vakantie te gaan maar ik twijfel over de manier waarop ik zoiets zou gaan boeken. Is het zelf bedenken van een route de beste keuze of een voor opgestelde route te boeken via een site als bijv. Djoser etc. etc.?
(Ik bedoel met vakantie wel dat je naar meerdere plekken gaat i.p.v. 2 weken in hetzelfde hotel te verblijven)
probleem met die reizen ala Djoser is dat je overal in sneltreinvaart doorheen gaat..

Ik zou routes bekijken die men hier plaatst, boek een auto, boek hotels en klaar is kees.. succes en fijne vakantie ;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door roelb »

RTGR534 schreef:Dit lijkt me meer iets voor (ervaren) reizigers die al vaker in de VS zijn geweest, i.p.v. voor iemand die er nog nooit is geweest.
Waarom zou dat alleen iets voor ervaren reizigers zijn?

Als het gaat om het bepalen van een route en zaken die je kunt zien en doen dan is dit forum denk ik een veelvoud meer waard dan elk willekeurig reisbureau. De adviezen hier komen van mensen die soms enkele keren per jaar die kant op gaan en soms gebieden beter kennen dan mensen die er wonen. Ik moet het eerste reisbureau nog tegenkomen dat die kennis kan evenaren..

Het stappenplan is eenvoudig (ik ga even uit van het Zuidwesten):

1. Bepaal welk gebied je heen wilt en welke luchthavens een optie zijn. Bijvoorbeeld: wil je naar het zuidwesten, dan zijn SFO (San Francisco), LAX (Los Angeles) en LAS (Las Vegas) de meest geeigende start/vertrekplaatsen. Vanaf alle drie kun je hetzelfde rondje doen. Eventueel kun je ook op PHX (Phoenix) of SLC (Salt Lake City) vliegen voor dat gebied.

2. Bepaal welke vertrekluchthavens voor jou interessant zijn. Kies uit AMS (Schiphol), BRU (Brussel Zaventem) en DUS (Dusseldorf).

3. Bepaald in welk tijdvak je op vakantie wilt en ongeveer hoe lang.

4. Zoek op flights.google.com en eventueel andere search engines naar tickets. Op Google flights kun je ook zoeken naar meerdere combinaties van luchthavens. Bijvoorbeeld van AMS,BRU naar LAX,LAS,SFO.

5. Zie je een gunstig geprijsd ticket dat voldoet aan jouw voorwaarden qua luchthavens, data en tijden, koop dan de tickets. Let op: alle airlines bieden tegenwoordig als goedkoopste ticket een zogenaamd "basic economy" of "light" tarief aan. Dat wil je in de meeste gevallen /niet/ boeken. Je moet dan extra bijbetalen voor bagage, maar hebt ook te maken met andere restricties. Boek dus altijd het (ca 30 tot 80 euro duurdere) reguliere economy tarief. Of premium economy of business als je dat er voor over hebt natuurlijk. Hulp nodig? Lees het vliegtopic: viewtopic.php?f=30&t=70425 Tip: op dit moment zijn diverse bestemmingen in de USA in de aanbieding binnen Skyteam (KLM/Delta/Air france). Boeken op klm.com of delta.com.

6. Je hebt nu je tickets. Die staan vast. Reserveer nu een huurauto. Dat kan kostenloos, zonder vooruitbetaling en zonder verplichtingen. Meer info, lees het huurauto topic: viewtopic.php?f=30&t=70778. Boek bij voorkeur direct bij de verhuurder, zonder vooruitbetaling. Je hebt dan alle flexibiliteit. Komt er later nog een goedkopere aanbieding voorbij, dan kun je die boeken en de oude annuleren. Populaire verhuurders: Alamo (alamo.com of bijvoorbeeld via de europese partners: alamo.co.uk/brits of https://partners.rentalcar.com/american-vacation/. Hertz: hertz.nl. Eventueel National, maar lees dan eerst even het speciale National topic, anders is het vaak duurder dan via zusterbedrijf Alamo.

Als je naar SFO vliegt kun je overwegen om de eerste, of de laatste dagen door te brengen in de stad. In dat geval kan het handig zijn je auto pas na dat verblijf op te halen of voor dat verblijf aan het einde al in te leveren. Je hebt dan geen auto te parkeren, dat kan in de kosten schelen. In LAX en LAS is een auto onmisbaar.

7. Je hebt nu tickets en een (of meerdere opties op een) huurauto gereserveerd. Tijd om je route te bepalen. Lees het forum, bepaal een globale route en wat je wilt doen. Heb je iets globaals, post dan je plannen eens op het forum, dan zijn er genoeg mensen die je nog wat tips willen geven.

8. Als je je route (globaal) weet kun je hotels vastleggen. Voor de meeste hotels geldt: open je browser en type "maps.google.com" in de URL balk in. Pan/zoom daarna naar het gebied waar je een hotel zoekt, type links "hotel" in het Google maps zoekveld, voer daarna je gewenste check-in en check-out date in, en voila, een totaaloverzicht aan hotels met prijzen en review scores. Voor verblijf in de nationale parken waar lodges in het park aanwezig zijn werkt dit niet, daarvoor kun je terecht op de boekingspagina van de consessiehouder van het park.

Yosemite: https://www.travelyosemite.com/lodging/ ... xperience/
Grand Canyon: https://www.grandcanyonlodges.com/
Zion NP (alleen de Zion Lodge, meestal vol): http://www.zionlodge.com/

In het algemeen geldt: het kan lonen om loyaal te zijn aan een hotelketen. Punten leveren al snel een gratis overnachting op. Na 10 nachten heb je soms als statusvoordelen. De grote ketens zijn:

- Choice hotels (budget, merken: Comfort Inn, Quality Inn, Rodeway Inn, Sleep Inn, Econo Lodge en Clarion) - choicehotels.com
- Wyndham (budget tot oke, merken: Days Inn, Baymont Inn, La Quinta Inn, Howard Johnson, Super 8, Ramada, Travelodge, Wingate) - wyndham.com
- IHG: (oke tot luxe): Staybridge, Holiday Inn, Crowne Plaza, Intercontinental, Kimpton - ihg.com
- Hilton: (oke tot luxe): Home2suites, Hampton Inn, Homewood suites, Garden Inn, Doubletree, Canopy, Embassy suites, Hilton, Conrad, Waldorf Astoria - hilton.com
- Marriott/SPG: (oke tot luxe): Fairfield Inn, Towneplace suites, Springhill suites, Courtyard, Delta, Sheraton, Moxy, Aloft, Residence Inn, Four Points, Westin, Renaissance, Marriott, JW Marriott, St Regis, Ritz Carlton - marriott.com
- Hyatt: (luxe): Hyatt, Andaz - hyatt.com

Specifiek voor Las Vegas:

- MGM: (budget tot luxe): Circus Circus, Excalibur, Luxor, Mirage, New York-New York, Park MGM, Vdara, Mandalay Bay/Delano, MGM Grand, Signature, Aria, Mandarin Oriental, Bellagio
- Ceasars entertainment: (oke tot luxe): Bally's, Harrah's, Flamingo, The Linq, Paris, Planet Hollywood, The Cromwell, Ceasars Palace
Ook Hilton en Marriott hebben hotels (bijna) aan de strip.

Ben je ANWB lid? Dan kun je bij hotels de "AAA" rate boeken, die vaak 10% goedkoper is. Het kan zijn dat je bij het inchecken wordt gevraagd om je pasje, dan toon je je ANWB pas met het "Show your card" logo voorop.

Over het algemeen kun je hotelboekingen, die je direct bij het hotel doet, tot 1 of 2 dagen voor aankomst kostenloos annuleren. Je hoeft ook niet vooruit te betalen.

Hotels vastgelegd. Mooi! Dan ben je klaar. Resteert nog een ding: zorgen dat je naar de USA mag afreizen. Als Nederlander (of Belg) heb je in de meeste gevallen geen visum nodig voor de USA. Wel moet je een ESTA aanvragen. Dat is niets meer dan toestemming om te mogen afreizen naar de USA. Die aanvraag doe je op http://esta.cbp.dhs.gov (en nergens anders.). Kosten $14, geldigheid 2 jaar. Verloopt je paspoort eerder? Dan vervalt op dat moment ook je ESTA, die is gebonden aan je paspoort. Je paspoort moet overigens geldig zijn tot de geplande vertrekdatum vanuit de USA, langer is niet nodig.

Ben je ooit in Iran geweest, ben je geen staatsburger van een van de VWP landen (waar Nederland en Belgie wel onder vallen), ben je ooit veroordeeld voor een zwaar misdrijf oid, dan kom je niet in aanmerking voor een ESTA en zul je een visum moeten aanvragen. In dat geval: maak dat stap 0, en ga pas tickets kopen als je visum is toegekend.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door babarage »

:clap:

Sticky van maken, niks meer an doen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
RTGR534
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:23

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie

Bericht door RTGR534 »

Wauw bedankt voor alle snelle reacties, meer dan ik had verwacht! :thumbup:
Vooral roelb's reactie is (mijn inziens) de starters handleiding voor het uitstippelen van een reis, thanks!
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie?

Bericht door Jules88 »

Ik heb niets praktisch toe te voegen aan de topreactie van roelb maar ik wil wel wat zeggen. Ik heb dit jaar voor het eerst een rondreis door de VS gemaakt en het allemaal zelf geregeld. Daarvoor was de ervaring die ik had met zelf regelen: vliegen met Ryanair (of met de auto richting bestemming), en één hotel op de plek van bestemming. Ik vond het ten eerste echt heel erg leuk om deze reis zelf te regelen, en ten tweede is dit forum een ideaal hulpmiddel. Ik heb nooit een rondreis geboekt via een reisbureau, maar laat het 'onervaren zijn' je niet tegenhouden het zelf te doen!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis zelf samenstellen of via een organisatie?

Bericht door Kletskous »

Ik had ook geen enkele ervaring met zelf een dergelijke reis boeken; altijd met de auto naar één locatie gereisd óf een pakketreis via het reisbureau geboekt.

Maar met veel dank aan dit forum heb ik het wél gedaan en het is uiteindelijk allemaal goed gegaan. Ik vond het best spannend maar heb er ook het nodige van geleerd!

Wat ik gedaan heb voor onze rondreis naar Florida:
- kijk naar voorbeeldroutes van de streek waar je heen wilt
- bedenk of jij het net zo zou willen doen of op sommige plekken langer/korter wilt blijven of iets wilt skippen. Lees je dus enigszins in. Een route andersom doen kan ook een idee zijn.
- vraag gespecificeerde offertes op bij een paar reisaanbieders. Zo krijg je al bijv. al een voorstel van welke hotels je zou kúnnen bekijken. Misschien vindt je ze niks en vindt je zelf een beter alternatief, en wie weet vindt je ze helemaal prima!
- en kijk vervolgens of jij zelf goedkopere tickets, autohuur en hotels (bijv. Booking.com) kunt vinden.

Je kunt dus ook prima een deel zelf en een deel laten regelen.
Zo heb ik zelf de tickets geboekt (want volgens het reisbureau was het nog niet eens boekbaar en zeker niet voor die prijs :lol: ).
Ook de villa heb ik zelf uitgezocht want ik had wat wensen en wilde vooraf weten in welke wijk deze lag.

Echter; de autohuur én alle hotels heb ik via American Estates geboekt. Simpelweg omdat zij goedkoper waren dan ik zelf dezelfde hotels bij Booking.com of Agoda kon vinden!
En: ik ben zeer tevreden over alle hotels waar we zaten; zou zo terug gaan!

Dus: kijk en vergelijk !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer