Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
b2 Visum hoe lang duurt het voordat je hem krijgt
b2 Visum hoe lang duurt het voordat je hem krijgt
Hallo,
Ik ga met mijn ouders en gezin naar Amerika.
Mijn oma woont daar. Mijn ouders gaan elk jaar en hebben een Esta formulier.
Wij gaan voor het eerst (mijn oma komt normaal elk jaar naar Nederland, maar is nu al 92 en kan dus niet meer)
Ik heb deze ook voor mijn kinderen en mijzelf.
Mijn man heeft een Indonesisch paspoort en een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
Hij is in Amsterdam geboren (maar heeft Indonesische ouders)
Tegenwoordig is een verblijfsvergunning pas voor onbepaalde tijd niet meer verplicht.
Maar voor onze vakantie hebben we deze wel opnieuw aangevraagd. Door vertraging bij het IND heeft hij dit pasje onlangs opgehaald, waarna wij pas het visum verzoek hebben gedaan.
Dit verzoek duurde helaas een aantal weken, omdat ze bij het IND niet alles goed hadden doorgezet, de vingerprint afspraak kon dus pas na een aantal maanden worden ingepland. (en ook daarna waren ze een en ander kwijt)
Als zijn visum aanvraag goedgekeurd word, kan hij de 12e dan nog mee? Of moet hij hier echt 21 dagen op wachten.
-wij hebben allebei een eigen zaak, KvK mee?
-alle papieren zijn verder in orde.
-De kinderen en ik hebben ons Esta formulier al
-tickets zijn betaald (kopie mee van tickets en betaling)
-Betaling van visum en esta nemen we mee
-we verblijven bij familie (ik heb een uitnodigingsbrief en een kopie id van mijn oom)
-paspoort is nieuw dus nog een aantal jaar geldig.
Wat zouden we nog meer moeten meenemen?
Ik ga met mijn ouders en gezin naar Amerika.
Mijn oma woont daar. Mijn ouders gaan elk jaar en hebben een Esta formulier.
Wij gaan voor het eerst (mijn oma komt normaal elk jaar naar Nederland, maar is nu al 92 en kan dus niet meer)
Ik heb deze ook voor mijn kinderen en mijzelf.
Mijn man heeft een Indonesisch paspoort en een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
Hij is in Amsterdam geboren (maar heeft Indonesische ouders)
Tegenwoordig is een verblijfsvergunning pas voor onbepaalde tijd niet meer verplicht.
Maar voor onze vakantie hebben we deze wel opnieuw aangevraagd. Door vertraging bij het IND heeft hij dit pasje onlangs opgehaald, waarna wij pas het visum verzoek hebben gedaan.
Dit verzoek duurde helaas een aantal weken, omdat ze bij het IND niet alles goed hadden doorgezet, de vingerprint afspraak kon dus pas na een aantal maanden worden ingepland. (en ook daarna waren ze een en ander kwijt)
Als zijn visum aanvraag goedgekeurd word, kan hij de 12e dan nog mee? Of moet hij hier echt 21 dagen op wachten.
-wij hebben allebei een eigen zaak, KvK mee?
-alle papieren zijn verder in orde.
-De kinderen en ik hebben ons Esta formulier al
-tickets zijn betaald (kopie mee van tickets en betaling)
-Betaling van visum en esta nemen we mee
-we verblijven bij familie (ik heb een uitnodigingsbrief en een kopie id van mijn oom)
-paspoort is nieuw dus nog een aantal jaar geldig.
Wat zouden we nog meer moeten meenemen?
Re: b2 Visum hoe lang duurt het voordat je hem krijgt
Betaling meenemen van esta-aanvraag heeft volgens mij 0,0 meerwaarde. Ik weet niet wat een esta-formulier is maar volgens mij zijn ze daar niet in geinteresseerd. En bewijs van betaling van de tickets laat je beter thuis. Een nieuw paspoort vergroot de kansen op een visum niet. Uitnodigingsbrief van familie voegt ook weinig toe. Jouw man is degene die een visum moet aanvragen, er wordt in principe alleen naar zijn situatie gekeken. Hij moet bijv. aantonen dat hij niet in de VS gaat blijven. Heeft hij al een afspraak voor de visum-aanvraag?
Re: b2 Visum hoe lang duurt het voordat je hem krijgt
7-8 was er pas plek. Express delivery (zelf ophalen) willen we nog aanpassen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 19589 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 2 Reacties