Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

Bedankt :wink: , ik was niet zeker aangezien er soms wat mee geknoeid wordt (en het wel echt een goede prijs is).
Na het lezen: https://www.britishairways.com/en-be/in ... -traveller (onder 'our long haul fares') kan het inderdaad alleen maar als de standard economy zijn!
Nu even mijn reisgezel overtuigen om best nu te boeken!
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

Malinois schreef:Iemand ervaring met het bestellen van tickets op vliegtickets.be?

Er is een wel een (te?) mooie prijs voor mijn reis: 630€ inclusief bagage voor
Eind februari: AMS -> SFO
2 maart: Las Vegas -> Dallas
6 maart: Dallas -> AMS
Hoe ga je ginder van SFO naar Vegas en dan naar Dallas?Als dit met de wagen is ga je ginds volgens mij niet veel kunnen zien/doen.Op een week drie vluchten en drieduizend km.met de wagen overbruggen lijkt me een heksentoer of ben ik verkeerd?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Van SFO naar Las Vegas is geen drieduizend kilometer hoor.. meer zo'n 900. En dat kan als je wilt prima in een dagje. Uurtje of 8 rijden. @Malinois zal vast een goede reden hebben voor dit schema. De prijs lijkt me prima, dit zul je niet snel goedkoper vinden op een ticket.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

We hebben gekozen voor een vlucht naar daar ipv te rijden. Mijn reisgenoot rijd niet graag en ik heb dan al van San Francisco naar Vegas gereden over 10 dagen). En in Dallas gaan we ook nog eventjes rondrijden. Uit ervaring van een andere rondreis weet ik dat rondrijden wel vermoeiend is en na verloop van tijd wel redelijk in de kleren kan kruipen. En een paar jaren terug ben ik eens naar Zwitserland gereden wat 6 uur duurde en toen was ik compleet aan. Dus zo'n beetje voor het gemak gekozen :D
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

roelb schreef:Van SFO naar Las Vegas is geen drieduizend kilometer hoor.. meer zo'n 900. En dat kan als je wilt prima in een dagje. Uurtje of 8 rijden. @Malinois zal vast een goede reden hebben voor dit schema.
Met 3000KM bedoelde ik S.F naar Vegas en verder naar Dallas en dan zal 3000 km er niet ver naast zijn.8 uur rijden op 900KM. wil ik toch niet aan beginnen,is tenandere als men zich aan de verkeersregels houd onmogelijk.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Als je ams-sfo vliegt, daarna las-dfw en daarna dfw-ams dan is het enige stuk over de weg sfo-las.. Maar zoals ik her nu lees vliegen ze dat ook, dat zal dan wel een los ticket zijn.
Laatst gewijzigd door roelb op 13 jul 2018, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

roelb schreef:Als je ams-sfo vliegt, daarna las-dfw en daarna dfw-ams dan is het enige stuk over de weg sfo-dfw.. Maar zoals ik her nu lees vliegen ze dat ook, dat zal dan wel een los ticket zijn.
Alles is via de site op 1 ticket, maar dit zal waarschijnlijk wel niet zo zijn. Wat ook geen probleem is aangezien het rechtstreeks is en met dezelfde vliegmaatschappij
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Kombat »

Voor mijn vakantie in september hou ik al geruime tijd de ticketprijzen in de gaten. Vandaag het laagste punt bereikt sinds januari voor directe KLM vluchten.

Via www.momondo.nl kwam ik uiteindelijk op de laagste tarieven. In mijn geval neem vlucht terug vanaf een andere stad, dat is doorgaans erg duur.
Directe KLM vluchten basic economy.
AMS-SFO + SLC-AMS. 703€ per persoon.

Wellicht interessant voor andere gebruikers. :thumbup:
Autogek!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door mtl »

AMS-SFO en SLC-AMS voor 703 euro basic economy vind ik niet echt interessant :o
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door peterd87 »

Voor 2 rechtstreekse vluchten, met een open jaw geen gek tarief.

Ieder z’n voorkeur :wink:
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Kombat »

mtl schreef:AMS-SFO en SLC-AMS voor 703 euro basic economy vind ik niet echt interessant :o
Je reactie maakt me nieuwsgierig. In welk opzicht is het geen interessant aanbod? Mijn familie vliegt elke 2 maanden heen en terug naar Salt Lake, directe retours SLC-AMS zijn echt zélden onder de 650€. Een multi-city via KLM is sowieso vaak kostbaar.

Reistijd is misschien voor mij ook wel erg bepalend. Als ik 10u of 17 uur onderweg ben scheelt me dat een schaarse vakantiedag.
Autogek!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Frasi »

Een open jaw is niet per definitie duur: het hangt af van de afzonderlijke trajecten: Afhankelijk van de route, tijden etc. kan het even duur zijn als een retour. Kwestie van een beetje puzzelen en simuleren. Ik vlieg in oktober voor €402 heen naar Las Vegas en terug vanaf San Diego (incl bagage). Wel met een overstap (in beide gevallen een kort binnenlands vluchtje van een uur: AMS-SLC-LAS en SAN-LAX-AMS).
Een rechtstreekse vlucht op AMS maakt het doorgaans wel duur.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Ook naar de Westkust valt een tarief voor onder de 500-450 euro pas onder interessant voor mij ;) Overstap of geen overstap.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Kletskous »

Dus terugvliegen vanaf een andere plaats is niet perse stukken duurder?

Wij hebben voor volgend jaar in de planning om heen te vliegen op New York, en terug vanaf Orlando. Vanaf Amsterdam of Düsseldorf (of evt Brussel) vertrekken maakt niet veel uit.
(En waarschijnlijk nog halverwege de reis een binnenlandse vlucht, maar die boek je het best los, heb ik begrepen).

Een retourtje DUS-MIA kostte ons vorig jaar € 685,= p.p.
Kan ik voor volgend jaar van een vergelijkbare prijs uitgaan of niet? Wat denken jullie?
De data staan nog niet vast, maar als dit het geval is kan ik feitelijk ook niet schuiven (dat is jammer, ik weer het).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
eva
Amerikafan
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:35
Locatie: nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door eva »

@ Frasi: Welke maatschappij vlieg je dan? Geen gekke prijs idd
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

winterpark schreef:Ook naar de Westkust valt een tarief voor onder de 500-450 euro pas onder interessant voor mij ;) Overstap of geen overstap.
Vlieg prive zelden boven de €400 naar de NoordWest kust (Vancouver, Seattle of Portland).
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marlies »

Dat klinkt heel mooi allemaal (naar de Westkust voor €400 of €500), maar ik ben wel benieuwd om te weten of dat dan ook vliegreizen zijn in het hoogseizoen (juli of augustus) en met of zonder overstappen. Dat is misschien niet voor iedereen van belang, maar zelf zit ik vast aan zomervakanties en ook de totale reisduur vind ik (met kleine kinderen) niet onbelangrijk. Ik heb zelf niet de indruk dat het reëel is om voor het hoogseizoen dit soort prijzen te vinden, maar ik hoor het natuurlijk graag als dat wel zo zou zijn :)
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

Wij vliegen 30 juli via Londen Heathrow naar Las Vegas. Helaas voor ons is dit een zwarte zaterdag. Is het wijs om extra vroeg op schiphol te zijn, of heeft dat geen zin.

We vliegen 10:15 en willen 7:30 op schiphol zijn. Hebben we dus bijna 3 uur.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Marlies schreef:Dat klinkt heel mooi allemaal (naar de Westkust voor €400 of €500), maar ik ben wel benieuwd om te weten of dat dan ook vliegreizen zijn in het hoogseizoen (juli of augustus) en met of zonder overstappen. Dat is misschien niet voor iedereen van belang, maar zelf zit ik vast aan zomervakanties en ook de totale reisduur vind ik (met kleine kinderen) niet onbelangrijk. Ik heb zelf niet de indruk dat het reëel is om voor het hoogseizoen dit soort prijzen te vinden, maar ik hoor het natuurlijk graag als dat wel zo zou zijn :)
Als je in de gelegenheid bent om lang vantevoren te bepalen wanneer je wilt gaan. En je bent in de gelegenheid om te zoeken of je plaatst links en rechts wat reminders dan moet dat "makkelijk" gaan. Wij vliegen volgende week vanaf Brussel via Frankfurt naar Vancouver voor €279 pp met Lufthansa. Maar hebben de tickets al wel in oktober geboekt. Gewoon rechtstreeks bij Lufthansa geboekt dus niet via een broker.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

09.15 is ook ruim op tijd hoor, mits je met een normale airline naar London vliegt. Vlieg je met een budget airline (departures 3, gates H/M) dan is dit advies niet geldig.

Je kunt tot 40 minuten voor vertrek je bagage afgeven. De gate gaat 15 minuten voor vertrek dicht. Dat zijn de uiterste tijden, zolang je daar binnenblijft zit je goed, behalve als het weer een keer mis gaat met stroom oid, maar goed, je kunt niet overal rekening mee houden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer