Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Hmmm...kan inderdaad. Maar de kinderen willen wel graag terug naar Florida. En eerlijk: ik vond het er ook fijn.

Maar heb je een suggestie voor een route vanaf New York (of elders), met niet alleen maar steden? Incl. Niagara Falls, ergens een waterpark/pretpark en moment om te shoppen?
Ben benieuwd naar je idee.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

Ik ben er zelf nog niet geweest dus in die zin kan ik je niet helpen.
Heb wel voor ons zelf naar Boston- New York -Washington gekeken maar nog niet naar natuurparken eromheen.
De komende jaren komt deze route er voor ons nog niet van omdat we eerst naar andere gebieden willen en volgend jaar waarschijnlijk zelfs een stukje Zuid Amerika.

En dit jaar natuurlijk Florida (maar geen rondreis).

Het lijkt mij gewoon best ingewikkeld en tijdrovend als je toch ook natuur wil zien om dit te combineren met Florida.
Dan kun je net zo goed een huis in Californië of elke andere staat huren, om maar een dwarsstraat te noemen.

Volgens mij kun je je prima drie weken vermaken in die regio. En als je Florida laat vallen moet een stukje Canada erbij ook lukken.
Is New York echt wat je wil? Of wil je niet liever gewoon een mooie cruise maken vanaf Florida en een huis huren in Florida.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Ik heb nog één suggestie voor je, en dat is een kleine rondreis door het Zuiden gecombineerd met Florida.
Dit is 13 dagen, dus eventueel heb je nog een dag om extra ergens in te plannen voordat de laatste week Florida begint.

Komt 'ie:

1. Amsterdam - Atlanta
2. Atlanta (bezoek Coca Cola World, aquarium)
3. Atlanta - Chattanooga
4. Chattanooga (bezoek Rock City, Ruby Falls, Lookout Mountain)
5. Chattanooga - Gatlinburg
6. Gatlinburg
7. Gatlinburg - Charleston (lange rit)
8. Charleston
9. Charleston - Savannah
10. Savannah
11. Savannah - via Jekyll Island - St Augustine
12. St Augustine - Daytona Beach
13. Daytona Beach - Orlando
Rest van de tijd: villa in Orlando of ergens anders in Florida.

In Charleston kun je trouwens ook walvissen spotten of dolfijnen kijken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Dank voor je reactie Winterpark. Ik heb hier ook al even naar gekeken, maar eerder gaf jij in dit topic aan dat Atlanta niet echt de moeite waard was, laat staan met kinderen. En ik denk dat je daarin wel gelijk zou kunnen hebben.

En SuzieQ: ik zou dan idd wel New York erin willen houden. Zuid-Amerika klinkt ook leuk, wat heb je een beetje in gedachten qua globale route?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Het is iig wel een handig startpunt :-)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ik vond dit reisverslag van de familie Van der Beek uit 2015.
http://beekjes-usa2015.blogspot.com/201 ... again.html

Ziet er leuk uit. De route die zij hier gedaan hebben lijkt wel wat op zoals ik het voor ogen heb. Al zou ik er wellicht Cape Cod/Boston invoegen i.p.v. de Amish People. En zij hebben 4 volle dagen NY en ik vind 3 volle dagen wel genoeg.

Zij zijn in 2 weken tijd van New York - Watkins Glen State Park in Fingee Lakes- Niagara Falls- Elizabethtown - Amish People - Gettysburg - Washington gegaan.
Daarna zijn zij vanaf Washington naar Florida gegaan en nog 2 weken op 2 plekken een villa gehuurd.

Ik ga het nog maar es uitgebreid lezen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

Ik heb geen route ingedachten. Het trekt mij ook helemaal niet maar mijn man wil zijn hele leven al 1x naar een bepaalde plek. Ik weet nog niet hoe we t gaan inkleden. Misschien eerst met een transatlantische cruise. Of daarna doorvliegen ik weet het nog niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Ing »

Kletskous schreef:Ik heb hier ook al even naar gekeken, maar eerder gaf jij in dit topic aan dat Atlanta niet echt de moeite waard was, laat staan met kinderen. En ik denk dat je daarin wel gelijk zou kunnen hebben.
We hebben je in dit topic al heel veel tips gegeven over verschillende routes en plaatsen. Veel dingen afgeraden en dan is dit hetgene waarin je Winterpark opeens wel gelijk geeft? Maar verder negeer je compleet alle andere adviezen die worden gegeven...

Misschien moet je maar gewoon lekker zelf een keuze maken i.p.v. elk uur van gedachten wisselen en ons om advies vragen en dit vervolgens in de wind slaan....

Tuurlijk valt het Noordoosten te combineren met Florida. Net als dat je ook het Zuidwesten in 2 weken kunt doorracen of cross country kunt gaan in 3 weken tijd. Er is veel mogelijk, maar het advies wat hier door eigenlijk iedereen wordt gegeven is; kies een regio (en dan eventueel New York erbij als start) en houd het daarbij. Ga niet proberen een vakantie van 3 weken in een week te stoppen...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara, oudste walvistour en jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route, waarbij ik Boston heb geschrapt:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

Wat is hershys chocolate world. Een winkel of fabriek? Ik heb een winkel in las Vegas gezien niet boeiend. M&m world was wel super leuk. Maarja dat heeft Orlando ook.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Gast »

Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Link doet het (bij mij) niet.

Maar is idd een fabriek en je kunt er o.a. je eigen reep maken. Lijkt me op zich wel een aardige plek voor een tussenstop, tis geen dagvullend programma.
Maar er is ook een pretpark van volgens mij.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Gast »

Ze zitten ook in Niagara Falls, misschien kun je er daar al naar toe.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ah, dat wist ik niet, Thanks ! Dan zou dat op dag 9 ook gecombineerd kunnen worden.

Is er dan evt een leuke alternatieve stop op weg naar Lancaster (voor dag 10)?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Als je op dag 8 al de verlichte Falls gezien hebt en op dag 9 de boottour dan kun je daarna meteen wel gaan rijden denk ik. Toronto is wel lekker dichtbij en best wel leuk voor een snel bezoek (CN Tower bv) maar goed zo blijf je bezig.
Als ik jullie was zou ik (op dag 8) wel even naar de Canadese kant gaan van de Falls (kun je lopend doen) want dat ziet er net even leuker uit. Houd wel rekening met een half uur tot een uur wachttijd bij de grens1. (je hebt geen ETA nodig voor Canada dus je hoeft niks voor te bereiden verder)
Onderweg naar Lancaster zou je nog langs Corning kunnen rijden voor het glass museum maar daar moet je maar net van houden. (de Corning Glass fabriek is overigens wereldbekend vanwege het Gorilla Glass wat op heel veel telefoons zit !)
Ik zou niet alleen voor Hershey's Chocolate World een stop in Hershey maken, pretpark zou je wel mee kunnen nemen maar om er alleen voor de Chocolate World te stoppen, dan kun je net zo goed in Niagara langs gaan (of ergens anders...)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Hersey’s in Niagara is alleen ene winkel wat ik zo zie. Bij die andere kun je volgens mij ook een tour doen etc.

En de Canadese kant meepakken bij de Falls lijkt me zeker leuk. Ook om dat stukje toeristische “kermis” te zien.

Maar om ook pretpark Hersey mee te pakken moet ik wel een dag extra plannen dan denk ik. Want het is nog wel een stuk rijden vanaf de Falls natuurlijk. En om nu voor 2-3 uurtjes als we einde van de dag daar pas bij het pretpark aankomen, de volle mep te betalen is ook wat zonde, al is het soms na 16.00 goedkoper. Maar dan is het ook maar zo “half” ofzo. Maar kan het in overweging nemen.

En die glasfabriek ken ik nog niet, ga ik even googlen, dank.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Josje99 »

Voor het pretpark kan je sunset tickets kopen. Die zijn geldig na 17 uur maar het park is tot 23 uur dus tijd genoeg.
Scheelt toch weer. Ik zou dan wel een overnacht in de buurt doen zodat je niet meer hoeft te rijden.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door analogkid »

Ik zou wel zwemkleding aandoen / meenemen als je naar Hershey Park gaat. En inderdaad voor de helft van het geld naar binnen na vijven. Hebben wij ook gedaan in 2010, zie reisverslag.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Ik vind Hersey’s nog best aan de prijs, € 45,= of ca. 27,50 voor de avond.
Maar het ziet er wel te gek uit, zoiets vinden mijn jongens echt helemaal geweldig. En achtbanen én waterglijbanen, hoe leuk. Daar zou je dan echt een volle dag voor uit kunnen trekken.
Dan zouden we op dag 9 ‘s ochtends boottocht kunnen doen en dan doorrijden naar Hersey (wel 475 km nog...).
Dag 10: volle dag in Hersey Park
Dag 11: ochtend Hersey Chocolate World - Gettysburg (80 km) - Washington (ca. 200 km)
Dag 12-13: Washington (en avondvlucht naar Orlando).

Ander plan:
Ik vind nu ook Wild River Waterpark in Saxton:
http://lakeraystownresort.com/wildriver-waterpark/
Ligt op 365 km rijden van Buffalo (maar we zouden op dag 9 ná de boottocht dus alvast weer een stukje zuidelijker kunnen rijden). Kost € 12,80 hele dag en ca. € 7,70 voor 3 uurtjes.
Het is geen groot waterpark, maar kán ook een leuke onderbreking zijn op dag 10. Maar geen idee of het ook echt wat is of toch te klein.
Dit zou dan kunnen :
Dag 9: ochtend boottocht Niagara, daarna alvast stukje zuidelijker rijden
Dag 10: Wild River Waterpark en door naar Washington (250 km)
Dag 11-12: Washington
(En zouden dan ‘s avonds vlucht kunnen doen. Is dus 1 dag extra Orlando).

Tja....puzzelen en maar weer :D
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Iemand een tip van bijvoorbeeld een leuke (korte) wandeling in de Green Mountains? Of is er een autoroute met stops die je kunt doen

En zit er dan nog iets leuks onderweg van de Green Mountains naar Watkins Glen State Park ?
Een leuk plaatsje, bezienswaardigheid, activiteit oid ?

In dit park is de Gorge Trail wel een optie denk ik (shuttle bus naar boven en naar beneden lopen)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer