Welke koelbox aanschaffen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Koelbox

Bericht door Ruud2004 »

Vier weken terug voor 28 CAD bij Walmart een "grotere" koelbox (met zo'n handig kraantje) gekocht en drie weken plezier van gehad. Meestal zakken ijs gekocht, maar ook wel eens gebruik gemaakt van de ijsmachine van het hotel als het zo uitkwam. Bij vertrek naar Nederland geven we die box meestal weg aan iemand waarvan ik denk dat hij hem wel kan gebruiken. Wou ik nu ook doen, maar deze bouwvakker in Montreal weigerde de box voor niets aan te pakken en stopte mij 20 CAD in handen. Ook goed.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Koelbox

Bericht door roelb »

Tja.. Niet iedereen heeft een "grote koelbox". Wij hebben gewoon een koeltas van "normaal" formaat, en met twee koelelementen, of bij gebrek aan een vriezer twee ziplocks met een paar ijsblokjes blijft dat ding de hele dag koud.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Koelbox

Bericht door SpaceAce »

roelb schreef:Dat heeft niets met besparen te maken. Een zak ijs van 8kg is veel te veel, Die moet je dan openmaken, verdelen over een paar ziplocks en tweederde weggooien. Plus dat je weer ergens langs moet en moet stoppen. Zonde van de tijd.
Wij zijn maar met z'n tweetjes en hebben inderdaad ook niet zo'n grote koelbox (hij kan gewoon mee in onze koffer. Zó 'klein' is hij dus). Het gaat ons puur om het bovenstaande inderdaad. Even snel stoppen zou eventueel nog wel kunnen, al hebben we gemerkt dat we vaak niet eens in een buurt van een benzinepomp slapen. Moet je er weer naar op zoek. We zijn al niet van het vroege op staan en dan gaat er nog meer tijd verloren.

Wat ik zeg, wij gebruiken nog minder ijs dan iemand die de emmer wél gebruikt. Wat is het probleem dan? Niets toch? :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door moon29 »

Wij kopen in Amerika ook altijd een grote koelbox. Meestal met wieltjes.
Hier in nederland hebben we een koelbox die zowel in de auto als in huis op stroom kan.
Ideaal. Daarmee zouden we ook niet perse een hotelkamer hoeven met koelkast. En geen zakken ijs of koelelementen kopen.

Ik heb dergelijke koelboxen echter in de Walmart nog nooit gezien. Iemand hier die ze ooit in Amerika te koop gezien heeft?
roberto101
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door roberto101 »

Wij hebben beide keren onze koelbox bij de Walmart gekocht, een mooi groot model met wielen eronder, ideaal en niet duur. Wel te groot om mee te nemen het vliegtuig in, dus aan het eind gaven wij m weg, werd beide keren blij in ontvangst genomen :)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door babarage »

moon29 schreef: Hier in nederland hebben we een koelbox die zowel in de auto als in huis op stroom kan.
Ideaal. Daarmee zouden we ook niet perse een hotelkamer hoeven met koelkast. En geen zakken ijs of koelelementen kopen.

Ik heb dergelijke koelboxen echter in de Walmart nog nooit gezien. Iemand hier die ze ooit in Amerika te koop gezien heeft?
Wij hebben zon koelbox jaren geleden bij de Walmart gekocht. Ons model hebben ze tegenwoordig niet meer zie ik nu op de site. Ik krijg sterk de indruk zelfs dat er maar weinig live in winkels te krijgen zijn maar dat het allemaal bestellen is en je het kan laten afleveren ineen winkel naar keuze. Maar je moet iig zoeken op thermo-electric cooler.

Onze box gaat al een paar jaar mee heen en weer. Tis geen grote hoor. Paar blikjes drinken, onze medicijnen en paar flesjes bier en dat was het wel. Maar meer hebben we ook niet nodig.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

Hier staan er een boel, met links naar Amazon: https://www.thecoolerzone.com/best-ther ... ic-cooler/
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

Wij gebruiken al jaren deze: https://www.walmart.com/ip/Arctic-Zone- ... 10?athcpid

Is er ook in een 9 en 30 blikjes variant. Gaat ook elk jaar op en neer mee naar de US. Voordeel is de plastic binnenbak waardoor je geen lekkage hebt. In de koffer stoppen we hem vol met sokken/ t-shirts waardoor hij weinig ruimte inneemt.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door SvenV »

Wij hebben al elk jaar deze gekocht
https://www.walmart.com/ip/Igloo-48-Qt- ... r/23735484
Op voorhand besteld en staat klaar in de Walmart naar keuze, samen met onze tent.
Kan zelfs een hele blok ijs in, wat gemakkelijk 2 dagen in volle hitte aankan. Zit ook elk jaar telkens goed vol met drank en eten.
Ging de afgelopen 2 jaar telkens mee naar huis, samen met onze tent, voor een kleine meerkost.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Henrytje »

Ik snap niet waarom jullie allemaal gaan lopen klungelen met ijs ed. Wij zullen niet veel ijs in handen krijgen omdat we niet veel in hotels verblijven. Wij hebben een koelbox met 12V aansluiting. Laadt heerlijk op in de auto!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door ClaireVHaut »

Als je tent kampeert heb je weinig keus.. dus ijs.. Niet iedereen gaat in hotel of camper
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Division »

Ik heb een Igloo Playmate gekocht bij de Walmart, was iets van 15 dollar. Passen sowieso 15 flesjes in + eventueel een broodje of wat fruit. Vorig jaar kocht ik daar nog weleens een zak ijs voor, maar er zit veel te veel in de zakken dus gooi ik het meeste weer weg. Dus ben ik idd zo'n Nederlander die in het hotel 2 bakjes ijs (die op de hotelkamer liggen) uit de ijsmachine haalt voor koeling. 's Avonds is dat allemaal water, dus gaan de flesjes in de koelkast van het hotel.
Afbeelding
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Henrytje »

ClaireVHaut schreef:Als je tent kampeert heb je weinig keus.. dus ijs.. Niet iedereen gaat in hotel of camper
Precies! Wij gaan ook met de tent en koelen de koelbox dus op de auto accu!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Martin & Marianne »

Maar je rijdt toch niet altijd? Als je een aantal dagen in een park staat heb je daar toch niets aan?
Henrytje schreef:Wij zullen niet veel ijs in handen krijgen omdat we niet veel in hotels verblijven.
Dat begrijp ik niet helemaal. Je kunt vrijwel overal ijs kopen. En het ijs in hotels is meestal niet bedoeld of geschikt voor het koelen van een koelbox. Het smelt doorgaans veel sneller.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door ClaireVHaut »

Ijs kan je toch gewoon bij supermarkt etc kopen ... dat is prima om te koelen en indien mogelijk op 12V, maar dat zal niet zo gek veel zijn denk ik. Veel voorraad soul zal ik zeker niet hebben. Hooguit voor dag of 2.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

Henrytje schreef:
ClaireVHaut schreef:Als je tent kampeert heb je weinig keus.. dus ijs.. Niet iedereen gaat in hotel of camper
Precies! Wij gaan ook met de tent en koelen de koelbox dus op de auto accu!
Ijs koelt ook als de auto geparkeerd staat, de 12v aansluiting werkt niet als het contact niet aanstaat (ben benieuwd hoe je dat doet als je ergens slaapt...laat je dan de auto draaien? Of laat je de koelbox de accu leegtrekken zodat je niet kunt starten).

Nagenoeg elke winkel die groceries verkoopt heeft ijs te koop, alsmede nagenoeg elk pompstation.
Je uitspraak ‘Dus op de auto accu’ kan wel maar hoeft absoluut niet. Met een beetje goed geïsoleerde koelbox en een zak ijs blijft je inhoud minstens 24 uur gekoeld (als je het deksel niet elke 5 minuten optilt).
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door ClaireVHaut »

terpies, ik reageerde niet met de koelbox op accu van auto ;-)..

ik ben van de afdeling ijs kopen ;-) en niet veel voorraad.. We tent kamperen dus veel vers spul haal je voor max. 2 dagen.. Ik overweeg bevroren vlees te kopen , dat is en koud en ontdooit langzaam.. Ik zie het wel als ik daar ben..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

@claireVHaut: Ik citeerde de quote van @Henrytje en niet op jou :thumbup:
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Vanessa007 »

Wij zijn momenteel op rondreis in het westen en hebben 2 kleinere koeltassen, eentje voor het drinken en eentje voor wat eten zoals broodjes of yogurtjes. Vind dit handiger dan 1 grote. En ja, sorry maar wij gebruiken toch de ijsmachine van de hotels om 2 zipzakjes te vullen met ijs. Deze ijsmachines zijn daar heus wel op voorzien en zijn niet enkel voor ijs voor je drankje... Als je zo'n machine gebruikt om enkel ijs te nemen voor een drankje heb je enkel nog ijs over in je glas, zoveel komt er in 1 keer uit...
Hebben ook 1 keer ijs gekocht omdat er geen ijsmachine stond en vond toch niet dat dit langer koel bleef.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Loek »

Veel Walmart winkels verkopen ook "Dry Ice", dan heb je geen ziplock zakjes nodig aangezien tijden het afkoelen er geen water vrijkomt. Dry Ice is bevroren CO2 verkrijgbaar in grote blokken en kleiner pakjes. In mijn ervaring zijn twee kleine pakjes van $1.50 is genoeg om een medium formaat cooler de hele dag koud te houden de hele dag (als je het niet te vaak open doet). Alleen uitkijken met het aanraken van de zakjes; het ijs is ongeveer -75C.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer