Vraag over tolwegen met huurauto.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
agassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door agassi »

Wie heeft er ervaring met gebruik van huurautokastje met betrekking tot tolwegen?
We hebben hier niks over gehoord bij ophalen van de auto, maar bij terugbrengen krijgen we een rekening van 1.000 dollar voor 6 weken gebruik. Ben nu al 3 weken bezig met cheaptickets/cartrawler/dollar rent om dit uitgelegd te krijgen, maar word van kastje naar muur gestuurd!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: tolwegen met huurauto

Bericht door Harry »

Wij huren altijd bij Avis en rijden (in Florida) bij alle tolwegen door de elektronische poortjes, dat kost hooguit een paar tientjes. Het lijkt me onvoorstelbaar dat je een rekening van $ 1000 krijgt alleen maar voor tol, staat dat echt op je afrekening?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door sanook »

Sjeetje wat een rotbedrag en wat vervelend voor jullie. Had je bij reservering of ophalen niets geregeld met Dollar ? Normaal is Dollar al redelijk duur voor hun tolkastjes (> 50 dollar per week + tolkosten) maar als je niks geregeld hebt en je alsnog over tolwegen gaat rijden dan kunnen de kosten helemaal oplopen, ik zie bedragen van tot 15 dollar per 'overtreding' + tolkosten (https://www.dollar.com/AboutUs/GeneralPolicies.aspx). En dan kan het hard oplopen natuurlijk.
Stond dit niet vermeld in de voorwaarden die je na reservering gekregen hebt ? Of heb je het niet (goed) gelezen ?
agassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door agassi »

ze hebben me nergens over geïnformeerd dus hoe kon ik weten over het wel of niet huren van zo n kastje
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door sanook »

Je wordt geacht om de voorwaarden door te nemen...
Hebben ze aan de balie ook niets gevraagd ? Meestal is Dollar nogal agressief met hun verkooppraatjes en hun tarieven voor dit soort dingen liegen er ook niet om. Waar andere verhuurders een maximum van ca 20 dollar per rental (maand) hanteren kent Dollar (en Thrifty) geen maximum, die vragen vrolijk 50 dollar per week voor dit soort dingen. Het loont dus zeker om (van te voren) dit soort dingen uit te zoeken en je keuze's voor een verhuurder hier mede op te baseren.
Laatst gewijzigd door sanook op 12 jul 2018, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
agassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door agassi »

Vind het gewoon een rare manier van klanten omgang om bij het ophalen hier niks over te zeggen of mededelen wat er mogelijk is,maar naderhand idd 1000 dollar te innen.ben nu al 3 weken aan het uitzoeken wie mij een bewijs laat zien waar die kosten op gebaseerd zijn,zelfs de rabobank is er mee bezig omdat ik niet wil betalen
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door sanook »

Tja, ik weet niet hoe dit bij dollar gaat (heb er nooit gehuurd vanwege hun hoge kosten voor dit soort dingen) maar bij Alamo en Avis kun je gewoon online je tolkosten inzien. Maar dat is dan wel op basis van dat je dit (van te voren) geregeld hebt.
Maar hoe dan ook, ze moeten natuurlijk wel een specificatie/factuur kunnen laten zien als je er om vraagt. Ik weet niet hoe je die verhuur geregeld hebt (cheaptickets/cartrawler/dollar) maar die moeten dat toch wel kunnen regelen.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Zou het kunnen zijn dat er boetes bijzitten? Heb je het kastje opengeschoven?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door roelb »

Ik heb hier al regelmatig over geschreven in het autohuurtopic. En telkens met dezelfde boodschap:

Bij een aantal verhuurders is het _zeer_ onverstandig om gebruik te maken van de toldiensten die zij aanbieden. Waaronder Dollar, maar ook Thrifty en Fox.

Als je er voor kiest om hun all-in platepass service te gebruiken dan rekenen zij een flat-rate per huurdag. Dat is handig als je 1 dag een auto huurt en ergens over all-electronic tolwegen/bruggen/tunnels moet, maar niet voor de gemiddelde toerist die 2, 3, of in dit geval zelfs 6 weken een auto huurt en nooit een tolweg ziet en die keer dat 'ie hem wel ziet gewoon cash kan betalen (of eventueel online in sommige gevallen).

Als je niet kiest voor die dienst, dan betaal je bij Dollar, als je toch tolkosten maakt, de tol + $15 per keer dat je een tol charge hebt. Die fee is maximaal $90 per huurperiode, dus na 6 keer betaal je alleen nog maar de tol zelf.

Je _moet_ bij het aangaan van de huurovereenkomst een van de twee opties kiezen. Vermoedelijk heb je dus "ACCEPT" gekozen en getekend op je huurovereenkomst bij de all-in platepass service. Maar goed, dan nog gaat het over $10.50 per dag. Voor 6 weken, dus 45 dagen, is dat geen $1000. Dus ben benieuwd hoe die factuur er precies uit ziet.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door sanook »

Wat ik me ook afvraag is wat TS dacht op het moment dat hij door een tolpoortje ging. Vroeg hij zich niet af hoe dit geregeld was ?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door knaapje »

Wat heeft de Raboboank er mee te maken, die geeft toch geen cc's uit?

Ts schrijft niet dat het over Florida gaat. Ik heb in Florida bij Dollar nog nooit een tolkastje in de auto gezien.
Uit andere postings blijkt dat hij van New York naar de Westkust zou gaan in genoemde tijd.
Wellicht spelen hier dus andere zaken een rol.

viewtopic.php?f=10&t=69625&p=1137500#p1137500

Overigens vind je hier exact uitgelegd hoe Dollar in Florida met toll kosten en de sunpass omgaat, maar wellicht gaat het hier dus over een andere toll heffing:

https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
Laatst gewijzigd door knaapje op 12 jul 2018, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door knaapje »

Uitgegeven door ICS ? Net als alle Mastercards en Visa?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door roelb »

knaapje schreef: Ts schrijft niet dat het over Florida gaat.
Dat is ook niet relevant. Het systeem van Dollar/Thrifty/Fox is in heel de USA gelijk. Je kiest bij het aangaan van de huur voor platepass, of niet. Kies je voor all-in platepass dan betaal je een vast bedrag per huurdag, verder niets, hoeveel (of hoe weinig) tol je auto ook daadwerkelijk verschuldigd is. Kies je niet voor deze dienst dan betaal je achteraf de toll zoals die de verhuurder wordt aangerekend, plus een admin-charge van $15 (in Florida $9.99) per gebeurtenis, tot een maximum van $90 per huur.

Wat ik wel begrijp is dat de dagelijkse prijs van het all-in tarief per verhuurlocatie kan verschillen. Wellicht dat TS dus vanaf een locatie heeft gehuurd waar het niet $10 per dag was, maar ergens rond de $20.

Maar goed, TS zegt van niets te weten. Als dat betekent dat hij of zij niet heeft getekend voor deze dienst dan lost het zich met het creditcard dispuut vanzelf op. Dan zal Dollar immers geen getekende huurovereenkomst kunnen overleggen waar de paraaf van TS bij "ACCEPT" staat.
agassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door agassi »

De rekening die Dollar opmaakte aan eind van 6 weken was iets van 600 dollar plus tax kwam op 1000 uit,toen we daar niet akkoord mee gingen zei hij dat ik ook per x los kon betalen dat het goedkoper was,maar nu was het zonder overleg van bewijs 654dollar,van creditcard geboekt vandaar dat ik bank heb ingeschakeld.maar na 3 weken heen en weer mailen/bellen met cheaptickets/dollar/cartrawler eindelijk antwoord van Dollar dat ze me los laten betalen en dat is nu rond de 250 dollar.dus uiteindelijk goed opgelost!maar ik reserveer nooit meer via cheaptickets en huur zeker geen auto meer bij DOLLAR! Bedankt alle voor reactties
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door sanook »

Jammer dat nog niet duidelijk is wat hier nu precies gebeurd is.
agassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door agassi »

Our records indicate that the PlatePass All-Inclusive Tolling option was declined during the rental, but the transponder device affixed to the car windshield was activated and traveled through the toll facility. Therefore, the PlatePass All –Inclusive Rate has been assessed in the amount of $644.94.



As a courtesy at this time, you can choose to opt-out of the PlatePass All Inclusive service. You would then be billed for each toll fee plus a $15 administrative fee capped at 6 fees. If you would like to opt-out of the service, the new rate would equate to $152.45. This would essentially save you $492.49 in fees. Please note, once you have been opted out of this service you will not be able to opt back in. This means if there are additional tolls reported, you will be billed the toll and a $15 administrative fee. We look forward to hearing from you in regard to whether you wish to elect opt-out of the PlatePass All Inclusive service.


dit is wat er is gebeurd.....maar kan niet herinneren dat ik mondeling iets gehoord heb over het gebruik hiervan dus heb dat ook niet afgewezen, waarschijnlijk staat er iets over op je contract maar moet je zeggen dat ik dat niet uitgebreid meer gelezen hebt na lange reis(vind gewoon dat ze je hierover beter voor moeten lichten zeker als je 6 weken rond gaat rijden)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door knaapje »

sanook schreef:Jammer dat nog niet duidelijk is wat hier nu precies gebeurd is.
Gelijk met je eens. Eerst is het $ 1000 dan zou het iets van $ 600 zijn dan$ 654 plus tax en dat zou dan $ 1000 zijn. een hoop tax.
Moet toch een kopie van het door hem getekende contract bezitten en kan zien waar hij voor getekend (geparafeerd) heeft.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door roelb »

Tja. Volgens mij vrij helder. Bijzonder alleen dat je op de overeenkomst opt-out, en dat ze dan toch automatisch een "opt-in" doen als je toch tollcharges hebt.

Dat kan volgens mij niet zomaar. Maar goed, daarom bieden ze ook aan om dat terug te draaien. Dat lijkt me ook niets meer dan logisch.

Daardoor betaal je dus $90 admin fee plus de daadwerkelijke toll charges. En dat is blijkbaar ergens rond de $250 totaal zoals je aangeeft. Dat betekent dus dat je een forse hoeveelheid tolwegen hebt gereden waarbij je gebruik hebt gemaakt van de elektronische passage en dat je zo rond de $160 aan toll charges hebt verzameld. Dat is niet een tolpassage per abuis, maar dat zijn er veel en veel meer. Daar kan Dollar niets aan doen, jij hebt daar gereden en je wist dat dat geld kostte.

Die $90 admin fee, tja, dat is inderdaad erg hoog, maar ook bij andere verhuurders had je fees betaald, en aangezien je rental langer was dan 30 dagen zou dat bij Alamo, Hertz, etc ook ergens tussen de $40 en $50 zijn geweest.

Je had ook gewoon iedere keer zelf de tol kunnen afrekenen of bij all-electronic tolwegen zelf een transponder kunnen regelen of online kunnen betalen. Dan was je alleen de echte tolls, vermoedelijk dus die $160, kwijt geweest.

Ben overigens wel benieuwd geworden hoe je in de US $160 aan tolls verzameld in een road trip van 6 weken. Daar moet je toch redelijk wat moeite voor doen.
agassi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door agassi »

Ja zeg het maar,ben vanaf New York naar San Fransisco gereden en terug en naar onze beleving hebben we hooguit keer of 10 zo n poortje gepasseerd niet meer.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag over tolwegen met huurauto.

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ben overigens wel benieuwd geworden hoe je in de US $160 aan tolls verzameld in een road trip van 6 weken. Daar moet je toch redelijk wat moeite voor doen.
Nee hoor daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen. 4 Weken NY, Wash., Pittsburgh, Niagara,Boston was 110 Dollar aan tolkosten.
De kosten voor gebruik zijn bij Hertz maximaal 10 Doller per huurperiode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer