Betaalbaar verblijf in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door mtl »

Je kiest bij hotwire een hotel in een bepaalde deel van de stad met zoveel sterren en amenities maar de naam van het hotel is onbekend. Die krijg je pas als je boeking er door is. Daarna krijg je in de bevestigingmail de naam en adres van het hotel. Op de website betterbidding.com wiselen gebruikers van hotwire en priceline hun ervaringen uit. Hieruit kan je vaak achterhalen welk hotel je krijgt.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Tinus1955 »

Heb zelf nooit betterbidding gebruikt om een hotelnaam te achterhalen. Door eigen onderzoek doe ik het zelf (met behulp van TripAdvisor o.a.). Nooit er naast gezeten. En de melding '"Book soon! The last person got the (...hotel)" klopt vaak ook (wel even controleren).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Martin & Marianne »

Kun je bij Hotwire wel het aantal bedden kiezen?

Wij zaten in 2008 in de Radio City Apartments. Niet goedkoop, maar wel heel goed gelegen en een zitkamer met een keukentje erbij.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door BonnyR »

Wij zaten in het Canal Loft hotel.
Midden in China town in lower Manhattan. Het is een hostel/hotel combi.Wij hebben geboekt via Agoda. Toen verder gezocht of er nog een leukere aanbieding zou doorkomen, maar dat gebeurde niet. 6 nachten was €720.
Ik zie wel dat er nu ook aanbiedingen lopen( afhankelijk van de datum)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door meyem »

De locatie van dat Canal Loft Hotel zou me heel niet storen. Ik zie wel dat eenderde van de beoordelingen op Tripadvisor negatief zijn, dat vind ik een groot getal.
EDIT: oh, er hebben ook maar 3 mensen een review gepost.... :lol: (misschien moet je dat ook doen?)

De prijs was zeker niet slecht!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Tinus1955 »

Martin & Marianne schreef:Kun je bij Hotwire wel het aantal bedden kiezen?
Soms wel, soms niet. Bij dit hotel stond erbij 2 Queens dus dan is het duidelijk.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door BonnyR »

meyem schreef:De locatie van dat Canal Loft Hotel zou me heel niet storen. Ik zie wel dat eenderde van de beoordelingen op Tripadvisor negatief zijn, dat vind ik een groot getal.
EDIT: oh, er hebben ook maar 3 mensen een review gepost.... :lol: (misschien moet je dat ook doen?)

De prijs was zeker niet slecht!
Ligt eraan waar je kijkt voor de reviews... :-) bij Booking 160 reviews gem. 7.6 Bij Agoda nog hoger op basis van 24 reviews.7.9.... :clap: Voor zover ik het heb bekeken voor het boeken, kwamen de lagere beoordelingen vooral van mensen die sliepen op 4 of 6 persoonskamers.

En wij hebben al een goede review gegeven...maar daar nog niet :roll:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Friederike
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2018, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Friederike »

We hebben een hotel gekozen in NJ, omdat we erg laat aankomen op EWR:
Best Western Fort Lee, dat is ca. 26 km vanaf EWR en 4,2 km vanaf Manhattan.
We hebben voor 4 nachten in augustus incl. ontbijt (voor 2 volw. en 2 kinderen) een prijs van 414,- Euro.
Dit heb ik geboekt via Booking.com. Het is nog wel zonder kosten te annuleren of te wijzigen.

Volgens mij wel een zeer goede prijs, toch?

Ik twijfel nog wel, of dit niet te ver weg is, maar aan de andere kant lijkt het dat er een bus is, en misschien is het maar 5 min met een taxi naar de GW Bridge Bus Station.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door hemmie »

Ik vond zelf de trein van NJ naar Manhattan nog best prijzig, zeker voor 4 (voor ons 5) personen. Dat moet je er dus eigenlijk nog wel bij tellen als je hotels in NJ met NYC vergelijkt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door sanook »

5 min met een taxi naar GW bridge bus terminal maar dan zit je nog heel erg in upper Manhattan, dus veel reistijd. Ik zou dan toch liever wat meer uitgeven om wat centraler te zitten. Al gekeken naar Long Island City ?
Friederike
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2018, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Friederike »

Bedankt voor tips en meedenken!

Ik denk dat Long Island City nog weer wat verder is voor de transfer naar het hotel, en we komen pas rond 23.30 uur aan op Newark Airport.
Ben nog aan het zoeken voor een leuk hotel in het centrum, dat betaalbaar is.
buikwatch
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door buikwatch »

Secretescapes heeft nu een goede aanbieding. Het verblijf is bij lord en Moris in downtown. Ze bieden ook een verblijf voor maximaal 4 personen.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door meyem »

Friederike schreef: We hebben voor 4 nachten [..]een prijs van 414,- Euro.
[..]Volgens mij wel een zeer goede prijs, toch?
Ik twijfel nog wel, of dit niet te ver weg is, maar aan de andere kant lijkt het dat er een bus is, en misschien is het maar 5 min met een taxi naar de GW Bridge Bus Station.
de prijs is zeker wel aardig, maar de ligging zou mij niets lijken.... behoorlijk ver naar 'boven'...
met de bus kun je last hebben van files
New Jersey is inderdaad geen gekke keuze als je laat op EWR landt, maar ik zou toch liever iets lager zitten...

De regel is overigens dat hoe korter je taxirit is, hoe meer fooi je zou moeten betalen.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Friederike
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2018, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Friederike »

Goede tip!
Zal kijken naar die aanbieding van Secretescapes.

Ha ha, dat met de hogere fooi wist ik nog niet. Handig om dat soort dingen te weten. Ik heb geen idee hoeveel taxi kost. Zag wel dat je een privé shuttle kunt boeken via Expedia, dat zou een soort minivan zijn (waarschijnlijk ala Uber?) en iets van 58 euro kosten voor enkele rit van Newark airport naar centrum NYC.
Friederike
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2018, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Friederike »

Bij Secretescapes zie ik veel kamers voor max. 2 personen. Wel een hotel erbij wat ook voor max. 4 pers. kan, maar dan is het niet in onze periode beschikbaar. Is ook excl. ontbijt en waarschijnlijk komen er nog diverse kosten bij.
Vaak zo met dat soort deals, denk ik (?), dat je met de goedkoopste prijs gelokt wordt, en achteraf blijkt het toch weer een stuk duurder.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door roelb »

Je kunt snel, efficient en goedkoop met het OV vanaf Newark reizen.

Waarom zou je een hotel met ontbijt willen? Je bent in de stad. Wandel naar een deli op de hoek of een willekeurige LPQ vestiging of andere broodjeszaak en voor rond de $3 heb je een verse bagel met cream cheese.. Prima ontbijt.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door meyem »

Friederike landt pas om half 12 's avonds, met een gezin. Ik ben een groot liefhebber van het OV, maar dit zou mij ook een stap te ver gaan.
58 euro voor geregeld vervoer lijkt mij redelijk.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door roelb »

Ik zou dan toch opteren voor een nachtje in een van de vele airport hotels rond EWR. De Hampton Inn bijvoorbeeld, met gratis shuttle, voor ca $130 voor een 2-queen kamer of een 1-king met sofabed. Er zijn ook goedkopere opties.

En dan daarna verkassen naar Manhattan, of eventueel omgeving als het budget dat vraagt.

Wel een bijzondere aankomsttijd voor de oostkust vanuit Europa, zo laat..
Mike.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2020, 12:32

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door Mike.USA »

Lees hier veel over plekken om te verblijven in Weehawken.
Wij zijn voor de periode 18 juli t/m 22 juli aan het kijken naar hotel of Airb&b en zitten even met volgende:

Wat zijn de mogelijkheden om vanaf JFK naar Weehawken te reizen, een Uber is al snel $ 100,-
Hoe snel ben je daarna vanaf Weehawken in Manhattan, is dat een snelle verbinding?
Met subway, bus of Ferry?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Betaalbaar verblijf in New York

Bericht door mtl »

Als je geen taxi of shuttle wil gebruiken dan ben je aangewezen op OV. En dat is geen pretje met veel bagage. Trein, metro en bus. En traag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer