Visum werk Strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Voornamelijk benieuwd wat jullie er over denken en weten.

In 2016 ben ik naar Miami geweest , op een visum. ESTA kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ooit ben aangehouden met xtc bij mij. betreft enkele pillen ,boete gehad van 270 euro. Na betalen mocht ik verder.
Dit was in 2006.

Voor mijn werk moet ik eind september naar Florida, Congres. Ik heb mijn visum aanvraag gedaan en mijn interview is begin augustus.

Door de eerdere goedkeuring, hebben jullie een ervaring of kennis dat dit nu snel goed afgehandeld kan worden?

Ik heb een bewijs van inschrijving voor het congres en mijn werk is op de hoogte hiervan. Ik zou hun ook een verklaring kunnen laten geven.

Zien jullie opties?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door Queste »

Op welk visum ben je dan naar Miami geweest? Dat is pas 2 jaar geleden en vziw is een visum doorgaans 10 jaar geldig, dus waarom een nieuwe aanvraag? Tja, verder heb je al eens een interview gehad, weet je wat je moet meenemen omtrent je veroordeling en het lijkt me dat de voorgaande goedkeuring wel wat gewicht in de schaal legt. Het is al eens beoordeeld en niet blokkerend bevonden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

B1\B2 visum. Met een geldigheidsduur van een jaar. Mijn paspoort verliep vrij snel daarna, misschien daarom zo kort geldig.
Kan mijn werk hierin iets betekenen?
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door MDeckers »

Als je goed wilt voorbereiden, denk ik bv aan de volgende dingen:
- afgedrukte mails van werk (naar je professionele email account) van je baas en de organisator dat je verwacht wordt
- eventuele boeking hotel
- vluchtgegevens die aantonen dat je na het congres weer naar huis vertrekt

Ik denk dat een 'officiele verklaring' van het werk misschien meer argwaan kan brengen dan overtuiging, maar het kan nooit kwaad om het bij je te hebben.

De tip is meestal: zeg de waarheid, maar antwoord enkel op wat je gevraagd wordt. Is het een Ja/Nee vraag, antwoord dan met Ja of Nee, en als ze extra info willen zullen ze die ook wel vragen.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Wat ik nog weet van mijn eerste aanvraag is dat deze werd geweigerd. Vervolgens had ik wel recht op herziening en dat duurde bijna 6 mnd. Uiteindelijk kreeg ik weer een interview en toen werd het goedgekeurd. Daar kan ik nu niet op wachten vanwege de korte tijd.

Krijg je normaal gesproken gelijk het visum toegewezen wanneer je er bent voor een interview?
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door MDeckers »

Je krijgt normaal gezien meteen te horen als het goedgekeurd is. Dan kan het tot een week duren tot je paspoort in de bus valt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door roelb »

vakantieman01 schreef:B1\B2 visum. Met een geldigheidsduur van een jaar. Mijn paspoort verliep vrij snel daarna, misschien daarom zo kort geldig
Normaal gesproken is een B1/B2 visum dat wordt afgegeven aan een Nederlands staatsburger 10 jaar geldig. De geldigheid van het paspoort is daarbij niet relevant.

Wat staat er bij de einddatum op de visumpagina in je oude paspoort? Weet je echt zeker dat dat 1 jaar na afgifte was? Zolang het visum nog geldig is (en de pagina heel, niet doorgestanst) kun je gewoon reizen met dat visum, ook al bevind die pagina zich in een oud paspoort. Je moet dan gewoon zowel het huidige, als het oude paspoort met de visumpagina meenemen.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Nee hij was echt maar 1 jaar geldig. Ik ga hem meenemen naar het consulaat.

Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een tweede visum omdat hij eens strafblad heeft? Ging dat toen makkelijker dan de eerste meer?
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door MDeckers »

Wat er volgens mij in je voordeel kan werken is:
1- Je bent duidelijk op tijd terug gekomen
2- Je bent daar niet gearresteerd voor het feit dat hier op je strafblad staat

Verder kan ik je geen echte ervaringen geven.
Bovendien is elk interview anders dus omdat het bij iemand anders wel of niet is gelukt hoeft dat daarom niet bij jou ook het geval te zijn.

Als je goede intenties hebt en je bent goed voorbereid, kan je denk ik niet veel extra doen.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Gesprek heb ik gehad. Graag deel ik mijn ervaring wanneer je met 2xtc pillen bent aangehouden en alleen een boete hebt gehad en wil reizen naar US.

2 jaar terug naar Miami geweest op een visum. Het krijgen van het visum heeft mij 8 wacht maanden gekost.

Nu.
Netjes ontvangen en gesprek met iemand uit NL gehad. Moest een formulier invullen om de reden van reizen aan te geven maar ook om te vertellen wat ik gedaan heb. Eerlijk weer alles verteld, zoals ook in visum aanvraag stond.
Vervolgens gesprek in het Engels met Consol. Aardige mevrouw, legde me alles netjes uit en na verschillende vragen als wat voor werk, hoelang etc vragen over het strafblad. Ik had hiervan een kopie bij mij en ook verteld dat ik al eerder een visum heb gehad, die had ik ook bij mij.

Uiteindelijk vertelde ze dat zij mij geen visum mag geven maar dat ik onder bepaalde omstandigheden wel mag reizen. Daarvoor is nu een case aangemaakt en zal dat in US behandeld worden. Dit kan lang duren..Mijn last minute werktrip zie ik daarom niet doorgaan eind september.
Ik vroeg of dit mij altijd blijft achtervolgen en ze zei ja. Wel is het zo dat het al lang geleden is en dat ik al eerder een visum heb gehad wat eea kan versnellen.

Wat ik van haar begreep is dat je nooit een visum direct krijgt wanneer je een strafblad hebt.

Jammer. 2 Pillen en een boete deze ellende.

Andere ervaring met wachttijd?
Gast

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door Gast »

En naar welke instantie gaat het dan? DHS of USCIS ofzo dat is daar de visumdienst. Ik ben wel benieuwd. En ook hoe lang dit gaat duren. Gelukkig heb ik geen strafblad. Je ziet het he, men praat hier makkelijk maar 2 pillen en je mag er al voorlopig tot nader order niet in. Daarom gaat rapper Lil Kleine vermoedelijk er nooit naartoe, ook als al zijn vrienden en zijn "vrouw" Jaimie Vaes ernaar toe gaat.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Homeland security, DHS dus.

Vorige.keer heb 8 maanden moeten wachten. Kreeg toen een week voor vertrek het bericht dat het oké was. Maanden in stress gezeten.
Enige nu dat ik mijn werkgever mag vertellen dat ik niet kan gaan omdat ik nog geen visum heb. De aanvraag loopt kan maar zo weer maanden duren. Jammer.

Ik zal wachten tot het verjaard is en dan nog een keer een uitreksen opvragen en deze officieel laten vertalen . Misschien komt het dan wel te vervallen .
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door roelb »

stormbreaker schreef: Je ziet het he, men praat hier makkelijk maar 2 pillen en je mag er al voorlopig tot nader order niet in..
Nou, zo ligt het niet helemaal. Je kunt beter stellen: ja antwoorden op de vraag of je ooit veroordeeld bent voor een drugsdelict, en je komt er niet in. De OP heeft het ze zelf verteld.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Ja voelde niet goed om het te verzwijgen nu ik wist dat het op mijn CV stond bij justitie. Had gehoopt door eerlijk te zijn en aan te geven wat het precies was dat het wel oke zou zijn. Kennelijk niet.
Waar ik me meer aan stoor is dat het mij altijd zal blijven volgen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door roelb »

Het is goed om te weten dat dat soort informatie niet openbaar is en dat geen buitenlandse overheid dat kan inzien. Alleen als je gaat emigreren naar de USA moet je een vog overleggen bij je visumaanvraag, maar ik vermoed dat die gewoon afgegeven wordt in jouw geval.

Om te reizen als toerist ben jij zelf de enige bron van informatie naar een buitenlandse overheid, behalve natuurlijk als je echt crimineel bent en internationaal gesignaleerd staat. Bedenk dus goed wat het gevolg is van informatie die je zelf verstrekt.
Gast

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door Gast »

Wat roelb zegt is wel zo. Justis verstrekt die info niet aan DHS. Maar als je verzwijgt en DHS komt er bijvoorbeeld na een zoektocht in openbare bronnen, wat ze geregeld bij visitors doen, of nav sociale media achter en ze gaan vragen stellen dan heb je het wel benauwd denk ik. Of is het niet heel riskant te verzwijgen? Wat denk jij roelb?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door Hockey »

stormbreaker schreef:DHS komt er bijvoorbeeld na een zoektocht in openbare bronnen, wat ze geregeld bij visitors doen,
Waarop baseer je deze uitspraak?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door mtl »

Over wat voor openbare bronnen hebben we het?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door Marcopstal »

Riskant om te verzwijgen ? In het voorbeeld hier waar het om een éénmalig feit en twee pillen gaat denk ik niet dat er een risico is. Men moet alles toch een beetje in zijn grootorde zien. In dit geval had ik gewoon een ESTA aangevraagd en "NEE" ingevuld op alle vragen of als er een visum nodig was om andere reden hierover gezwegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum werk Strafblad

Bericht door vakantieman01 »

Achter zeker een beste keuze geweest. Heb net mail contact gehad met Consulaat. Over 10 jaar verwijderd NL de notitie uit mijn record echter zal deze note bij US altijd blijven bestaan.

Enige hoop dit ik nu heb ik gekregen is dat ik binnen 60 dagen een reactie krijg op mijn case.

" case is currently pending administrative processing." Wanneer ik dit zoek op het internet dan zou dat max 60 in beslag nemen, consul adviseerde mij om over enkele weken weer even contact op te nemen. Duimen maar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer