Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bubblegumqueen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2018, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bubblegumqueen »

MUSA4 schreef:
bubblegumqueen schreef:Hoi allemaal! Ik vroeg me af wat jullie mij aanraden qua telefoon abonnement. Ik ga vier maanden naar een college in Californie, het belangrijkste vind ik onbeperkt / heel veel internet en daarna bel minuten. Ik wil niet meer betalen dan nodig is (dus misschien een abonnement dat je per maand betaald). Ik zie dat jullie het veel over Arieli hebben maar dat vind ik best duur klinken. Hebben jullie tips? Groetjes Barbara :thumbup:
Er zijn niet veel goedkope opties in de VS als je veel data wilt.
Je zit al gauw aan de 50$ per maand voor unlimited data.

Je moet je ook bedenken welk netwerk je wilt gebruiken, T-Mobile of AT&T. Als je in afgelegen gebieden zit is AT&T vaak beter qua dekking.

Bekijk hier de dekkingskaarten (waar je bereik zult hebben):
T-Mobile: https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html


Dan de bundels.

Bij 10GB data raad ik deze aan:
Straight talk (AT&T netwerk) 45$ per maand
Mint mobile (T-mobile netwerk) 25$ per maand (je betaalt bij mint 75$ voor 3 maanden en 180$ voor 6 maanden, je betaalt allebei vooraf)

Bij unlimited data raad ik deze aan:
Straight talk (AT&T netwerk) 55$ per maand
Metro pcs (T-Mobile netwerk) 50$ per maand

Bij alle bundels zitten als het goed is onbeperkt bellen en SMS’en

Bij deze bundels kan je meestal geen gebruik maken van een hotspot.

Straight talk en MetroPCS zijn gewoon te koop bij de supermarkt en mintmobile moet je online bestellen.

Hopelijk kun je hier iets mee!
Ook super bedankt voor je antwoord! Ik heb het vorige berichtje verward met jouw berichtje en de reacties misplaatst, ik ben nieuw op de fora... ik ga het eerst even goed doorlezen en vergelijken allemaal!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

bubblegumqueen schreef:Wauw! Super bedankt voor je hulp en de uitleg! Ik heb in NL zelf Ben, dat is een beetje hetzelfde als het een na laatste wat je beschrijft
Nee, Ben is geen reseller, maar gewoon een eigen merk van T-Mobile. Net als dat KPN vroeger "Hi" als produkt had. Resellers in Nederland zijn partijen als Simpel, Lebara, Lyca mobile, etc.
Ik weet alleen niet zo goed waar een hotspot voor nodig is, zijn dat gewoon plekken waar je gegarandeerd (snel) internet hebt naast ja vaste internet bundel?
Nee, hiermee wordt bedoeld het delen van de internet verbinding van je mobiele telefoon met andere apparaten, bijvoorbeeld een laptop of tablet. Elke telefoon biedt die mogelijkheid standaard, en in Europa kun je die ook altijd gebruiken. In de US is die situatie iets anders, daar wordt het gebruik van die functie als extra dienst gezien en in heel veel situaties niet toegestaan. Je telefoon zal die hotspot functie dan niet tonen, hij werkt niet of hij lijkt wel te werken maar je hebt toch geen internet verbinding op de andere apparaten.

Zeker als je gaat studeren kan ik me voorstellen dat je vaak ook een verbinding nodig hebt op een laptop. Zeker als je "thuis", waar je dan ook gaat wonen, geen vast internet hebt kan zo'n hotspot functie al snel essentieel zijn om gewoon een verbinding te hebben op je tablet, laptop of wat dan ook.

Mijn advies zou echt zijn: gewoon AT&T, geen geklooi met resellers (het scheelt je misschien $5 per maand, maar oh wee als iets niet werkt, support is vaak lang niet zo goed als gewoon direct bij de provider). Ik heb zelf ervaring met een reseller, Straighttalk, een aantal jaar geleden, en dat was op alle vlakken rampzalig. Traag (ze handelen hun eigen dataverkeer af, niet AT&T), buitenlandse creditcards werken niet en de support was rampzalig.

Koop (paar dollar) of neem een gebruikte maar nog steeds actieve AT&T sim over van iemand hier op het forum (vragen kan geen kwaad). Stort geen saldo op die kaart maar activeer het gewenste plan in combinatie met autopay en je nederlandse creditcard. Dat levert je $5 per maand korting op. Hou vervolgens wel de renewal date in de gaten in de maand voordat je weer vertrekt zodat je het ook weer tijdig stop zet. Zonde als je net een dag te laat bent en weer een hele maand extra moet betalen terwijl je dan al terug bent.

Ken je nog iemand anders die ook AT&T wil in dezelfde periode? Doe dan samen. Via att.com/myprepaid kun je de kaartjes koppelen en er een "multi-line" account van maken. Je krijgt dan $10 extra korting (per maand) voor de tweede account. Als je er 3 of meer koppelt loopt die korting op tot $20 per maand per lijn/SIM.
bubblegumqueen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2018, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bubblegumqueen »

Ik wil jullie heel graag bedanken voor alle hulp! Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Mint Mobile?, groetjes
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

bubblegumqueen schreef:Ik wil jullie heel graag bedanken voor alle hulp! Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Mint Mobile?, groetjes
Ik heb zelf geen ervaring met mintmobile maar ik heb wel wat goede dingen gehoord over hun. Mensen zijn vooral blij over de prijzen alleen de klanten service is blijkbaar slecht.

Zoals roelb zegt is het handiger om gewoon AT&T of T-Mobile zelf te gebruiken voor de ondersteuning en met hun heb je waarschijnlijk ook beter bereik dan met een MintMobile of Straighttalk (budget providers dus).

Als je zeker wilt zijn dat je meteen een werkende telefoon hebt, zou ik een lokale AT&T of T-Mobile winkel opzoeken op Google Maps en aan hun vragen welk abonnement het beste is voor jou situatie. Ze helpen je dan met het instellen van je mobiel en je loopt gegarandeerd met een werkende telefoon de winkel uit.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

vraag voor vrienden die naar LA reizen. Waar kan je daar gemakkelijk aan een sim kaart komen met iig data voor onderweg ?
Heb gepoogd het te zoeken in het topic maar lukte niet echt..

Gewoon een AT & T shop inlopen ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

als je nog tijd hebt is bestellen bij arieli de makkelijkste en goedkoopste oplossing
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hard Rock Cafe. »

ClaireVHaut schreef:vraag voor vrienden die naar LA reizen. Waar kan je daar gemakkelijk aan een sim kaart komen met iig data voor onderweg ?
Heb gepoogd het te zoeken in het topic maar lukte niet echt..

Gewoon een AT & T shop inlopen ?
Prepaidzero. Overmorgen in huis. Prima kontakt . Kantoor in Amsterdam. Wij hadden de onbeperk internet. Verbinding was prima en in de steden 4g. Geen gedoe met activeren.ATT als provider .
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hard Rock Cafe. »

ONYX666 schreef:als je nog tijd hebt is bestellen bij arieli de makkelijkste en goedkoopste oplossing
Die hoef je toch niet te bestellen? In iedere belwinkel zijn ze gewoon direct te koop.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MichelAngelo66 »

Er staat een hoop info, maar waar het even op neer komt...

ik ga een nieuwe Oneplus 6 aanschaffen. is een dual sim toestel.
Kan ik in de USA bij aankomst op SFO daar ergens een Arieli sim kaartje kopen voor $38, in mijn Oneplus stoppen, aanmelden, nummer ontvangen en gewoon gaan bellen en internetten? Is het zo simpel?
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

MichelAngelo66 schreef:Er staat een hoop info, maar waar het even op neer komt...

ik ga een nieuwe Oneplus 6 aanschaffen. is een dual sim toestel.
Kan ik in de USA bij aankomst op SFO daar ergens een Arieli sim kaartje kopen voor $38, in mijn Oneplus stoppen, aanmelden, nummer ontvangen en gewoon gaan bellen en internetten? Is het zo simpel?
Niet zooo simpel maar het komt er wel op neer,

Arieli verkoopt alleen simkaarten online, zij kopen zelf gewoon AT&T of Simple Mobile kaarten en versturen die naar klanten in het buitenland. Als je over ongeveer 1 maand gaat kan je nog een simkaart bij hun bestellen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon als je aankomt in SAN Francisco een AT&T winkel binnenlopen en vragen voor een prepaid bundel.

Je kunt ook op het vliegveld naar een In-MOTION entertainment store zoeken en daar het T-Mobile tourist plan kopen
(2GB LTE data en 1000 minuten en SMS, 30$)
Link naar T-Mobile USA website: https://prepaid.t-mobile.com/marketing- ... _plan.html

Als het goed is werken al deze opties in jou OnePlus 6, maar dan moet je wel opletten als je je simkaart van thuis er nog in hebt, dat je telefoon dan niet via die SIM van thuis gaat internetten en bellen, want dan kan het wel heel duur worden...
Bafpund
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2018, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Bafpund »

T-Mobile ONE Prepaid lijkt me wel wat: https://prepaid.t-mobile.com/marketing- ... _plans.pdf
75 dollar, unlimited data, hotspot toegestaan (3G, maar goed). Iemand hier ervaring mee?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

ONYX666 schreef:als je nog tijd hebt is bestellen bij arieli de makkelijkste en goedkoopste oplossing

Nee .. ze vertrekken de 20e al
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

MUSA4 schreef:[
Als je zeker wilt zijn dat je meteen een werkende telefoon hebt, zou ik een lokale AT&T of T-Mobile winkel opzoeken op Google Maps en aan hun vragen welk abonnement het beste is voor jou situatie.
Ehm, ik zou dat gewoon vooraf zelf bepalen, een losse SIM kopen (paar dollar) en daarna zelf online activeren. Hoe behulpzaam een medewerker ook wil zijn, de kans dat je een verkeerd advies krijgt of dat ze in hun haast iets verkeerds doen is zeker aanwezig, en het is van jouw geld. Er kwam hier al eerder zo'n verhaal voorbij, waar iemand $45 door de neus geboord was door een snelle medewerker in zo'n winkel.

Autopay bij AT&T, waardoor je maandelijks dus korting krijgt, moet je sowieso /zelf/ instellen. Koop dan ook geen refill cards met saldo, maar gewoon een losse, ongeactiveerde SIM zonder saldo. Het is echt 5 minuten werk om dat te activeren. Kies het gewenste plan (de opties en voor- en nadelen zijn hierboven al genoemd), kies voor auto-pay en voer je creditcard gegevens in. Klaar. Over het hoe en wat van het activeren heb ik al uitgebreid over geschreven in dit topic, inclusief tips om een adres te kiezen in een staat en county zonder sales tax, met concrete voorbeelden.

Nog handiger is het als je voor vertrek al een AT&T prepaid SIM kunt regelen die nog niet verlopen is als je zelf aankomt. Dan kun je e.e.a. instellen voor vertrek (att.com/myprepaid) en werkt je abbonement gewoon direct als je aankomt. Misschien is er iemand op het forum die er na een vakantie een over heeft en hem voor de prijs van een postzegel aan je willen opsturen. Meestal storten mensen hier $45 of $50 voor een maand het corresponderende plan. In dat geval is de SIM na die ene maand gebruik nog ongeveer 3 maanden actief voordat hij echt vervalt (en je er niets meer aan hebt). Die vervaldatum kun je eenvoudig checken door in te loggen op att.com/myprepaid.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

MUSA4 schreef:
MichelAngelo66 schreef:Er staat een hoop info, maar waar het even op neer komt...

ik ga een nieuwe Oneplus 6 aanschaffen. is een dual sim toestel.
Kan ik in de USA bij aankomst op SFO daar ergens een Arieli sim kaartje kopen voor $38, in mijn Oneplus stoppen, aanmelden, nummer ontvangen en gewoon gaan bellen en internetten? Is het zo simpel?
Niet zooo simpel maar het komt er wel op neer,

Arieli verkoopt alleen simkaarten online, zij kopen zelf gewoon AT&T of Simple Mobile kaarten en versturen die naar klanten in het buitenland. Als je over ongeveer 1 maand gaat kan je nog een simkaart bij hun bestellen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon als je aankomt in SAN Francisco een AT&T winkel binnenlopen en vragen voor een prepaid bundel.

Je kunt ook op het vliegveld naar een In-MOTION entertainment store zoeken en daar het T-Mobile tourist plan kopen
(2GB LTE data en 1000 minuten en SMS, 30$)
Link naar T-Mobile USA website: https://prepaid.t-mobile.com/marketing- ... _plan.html

Als het goed is werken al deze opties in jou OnePlus 6, maar dan moet je wel opletten als je je simkaart van thuis er nog in hebt, dat je telefoon dan niet via die SIM van thuis gaat internetten en bellen, want dan kan het wel heel duur worden...
Hoi,

Zelf heb ik een Oneplus One en en Oneplus 3t. De eerste is het meest compatible met de US netwerken. OP6 zou compatible moeten zijn. Arieli simkaarten zijn na bestelling ongeveer 1 tot anderhalve week onderweg (ben ervaringsdeskundige). Ben je te laat met bestellen dan sturen zij deze ook op, op verzoek naar je hotel in de VS.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Mocht er iemand een dezer dagen nog afreizen naar de US, tot uiterlijk 29 juli: ik heb nog een SIM kaart met actief plan, 7GB data. In alle drukte helemaal vergeten stop te zetten en het is dus verlengd. Zonde, maar misschien dat iemand het nog kan gebruiken. Ik moet de SIM begin augustus terug hebben.
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

Zit je nu in de US?
Heb wel interesse, maar we vertrekken op 30 juli. 16 augustus terug.
Sigi
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2018, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Sigi »

roelb schreef:Mocht er iemand een dezer dagen nog afreizen naar de US, tot uiterlijk 29 juli: ik heb nog een SIM kaart met actief plan, 7GB data. In alle drukte helemaal vergeten stop te zetten en het is dus verlengd. Zonde, maar misschien dat iemand het nog kan gebruiken. Ik moet de SIM begin augustus terug hebben.
Dag Roel, we vertrekken zaterdag en zijn 5 augustus terug. Past dit in jouw planning? Woon je in België? Groetjes Sigrid
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door madmaus »

Ik ga 12 augustus naar USA met 2 andere volwassen.
Ik zou graag een simkaart met data only (daar gaat het om) die in mijn tablet past en hotspot ondersteund.
Is dat relealistisch of moet ik toch naar een MIFI router kijken?

Bv onderweg wil ik routes kunnen downloaden van bv wikiloc enzo.
Daarnaast af en toe online en contact zoeken met de familie.

Ik heb deze gevonden:
https://www.prepaidzero.com/product/usa-1-to-12gb/
(xl variant)
En dat icm
https://www.mifi-hotspot.nl/huawei-e557 ... mbps-zwart

Zou moeten werken.
We gaan 5 weken dus dit lijkt mij voor die periode de beste optie. Ik ga er niet vanuit dat we 12 gb opmaken in de USA.
Enig ding is alleen dat tethering niet mag maar wel kan met een MIFI (volgens de site) iemand ervaring hiermee?
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

"Enig ding is alleen dat tethering niet mag maar wel kan met een MIFI (volgens de site) iemand ervaring hiermee?"

Providers kunnen dit ontdekken door deep packet analysis
MAC address inspection
TCP/IP Stack Fingerprinting



https://android.stackexchange.com/quest ... fi-hotspot

Inspecting the network packets for their TTL (time to live)

Every network packet travelling across a TCP/IP network, like the internet, has a built-in time-to-live (TTL) set on it, so that in case there is a problem with that packet reaching its destination this will stop it travelling around the network forever clogging everything up.

The way this works is that the packet starts with a TTL number (say 128) set on it when it leaves the sending device (your phone, or laptop), and then every time that packet travels through a router of any kind (like your home broadband router, or a router at your ISP or phone company) that router subtracts one from the TTL (which would decrement the TTL to 127 in this example), the next router it travels through will in turn decrement the TTL again, and so on, if the TTL ever reaches zero then the router it's at discards the packet and doesn't transmit it again.

When your phone is tethering it acts like a router so, as the packet passes from your tethered laptop through your phone and onto the phone network, your phone will subtract "1" from the TTL to show that the packet has passed through its first router. The phone networks know what the expected TTLs from common devices are (for instance packets from an iPhone always start at a TTL of 64), and so they can spot when they're one less (or totally different) than they're expecting.
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door madmaus »

It’s not allowed to share your internet connection with the smartphone or tablet “hotspot” function.
However, you can use a MiFi router or dongle to share the internet with all your devices.

Staat er op de site.
Ach we zullen het zien. Ik ga hem bestellen :)
Tenzij iemand op korte termijn een beter idee heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer