Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Firsttimer
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door Firsttimer »

Aangezien er zoveel ervaringsdeskundigen hier zijn, drop ik graag de vraag waar ik outlets kan vinden die jullie kunnen aanraden. We zijn met 2 pubers en zij zoeken met name sportkleding (Nike etc) en merken als Thommy, Kenzo etc).
We doen tijdens onze reis Las Vegas, Laughlin, Sedona, San Diego, Phoenix, Palm Springs en LA aan.
Wie heeft er tips?
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Outlet shopping

Bericht door flex123 »

Na mijn mening zijn alle outlets nagenoeg hetzelfde, ik ben in beide outlets geweest in Las vegas , je hebt daar een south en north outlet en vond die south outlet prettiger omdat die geheel overdekt is in een mall.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Outlet shopping

Bericht door Laura&Edwin »

In Phoenix zijn er twee: Premium outlet in het zuiden. En Tanger in Glendale, het noorden. Ook San Diego heeft outlets en LA nog meer. Ik vond de Tanger in Phoenix lekker overzichtelijk en niet te druk, met ja ook Abercrombie. Die zit weer niet in de Premium in zuid Phoenix. Verder zie je inderdaad op veel plekken wel dezelfde winkels.

In Las Vegas vind ik de Premium North prettiger dan die in South. Meer aanbod en ook veel schoner/netter.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Firsttimer
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Outlet shopping

Bericht door Firsttimer »

Dank voor jullie reacties. Prijstechnisch nog verschil ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Outlet shopping

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn je plannen in Phoenix? Ik zou denken dat je in Las Vegas wel leukere dingen kunt doen, dus ik zou het shoppen voor Phoenix bewaren.

Marianne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Outlet shopping

Bericht door Frasi »

Vlak bij Palm Springs ligt ook een heel grote Premium outlet. Bij Cabazon: https://goo.gl/maps/E97fEg6mf8x
In Las Vegas is ook Premium Outlets North LV een aanrader. https://goo.gl/maps/s6NUrsttTWt
Beide zijn open lucht malls dus wel een beetje afzien in de hitte.

Naar mijn idee zijn de prijzen in alle outlet malls hetzelfde. Bij Premium outlets kan je je gratis aanmelden voor de VIP club waarmee je coupons voor extra korting kan krijgen. http://www.premiumoutlets.com/
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Outlet shopping

Bericht door Richard033 »

Je kan voor sportkleding ook bij Ross dress for less kijken, daar zijn er genoeg van, op ons laatste tripje zijn we er een stuk of 20 ingerend. Er is niet altijd wat te vinden maar soms heb je mazzel. Als je er twee hebt gehad weet je de lay out van de winkel en loop je zo naar de kleding rekken toe waar soms wat tussen hangt.
Prijzen zijn een heel stuk lager dan de outlets, maar je moet de mazzel hebben dat er wat van je gading tussen hangt. De ene keer liepen we met niks naar buiten de andere keer met een tas vol.

Marshalls is ook een leuke zaak om leuke designer kleding te scoren. De Outlets at Tejon tussen LA en Bakersfield is een leuke outlet die toen wij er waren lekker rustig was (Maart)
Firsttimer
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Outlet shopping

Bericht door Firsttimer »

Super dank jullie!!! Hier gaan we mee scoren ! Kids helemaal happy
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Outlet shopping

Bericht door Mies2301 »

Firsttimer schreef:Dank voor jullie reacties. Prijstechnisch nog verschil ?
Mijn indruk is dat de Outlets in Vegas (veel) duurder zijn / minder goede aanbiedingen hebben, dan outlets in bv Denver, CO.
Zal waarschijnlijk te maken hebben met de busladingen Aziaten, voor wie het toch wel goedkoper is en dus toch wel hun geld uitgeven.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door Carolien123 »

Naast Ross Dress for Less zou je ook kunnen kijken bij TJ Maxx en Burlingtons.

En wat al eerder werd gezegd, niet opgeven na één winkel maar een aantal proberen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Outlet shopping

Bericht door Queste »

Mies2301 schreef:Mijn indruk is dat de Outlets in Vegas (veel) duurder zijn / minder goede aanbiedingen hebben, dan outlets in bv Denver, CO.
Sales tax in CO is veel lager dan in NV, scheelt ook op de uiteindelijke prijs.
https://www.money-zine.com/financial-pl ... tax-rates/

Dat gezegd hebbende: Portland, Oregon :) Oregon heeft geen state sales tax.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door Franciscus »

Dank voor jullie reacties. Prijstechnisch nog verschil ?
Mijn indruk is dat de Outlets in Vegas (veel) duurder zijn / minder goede aanbiedingen hebben, dan outlets in bv Denver, CO.
Het is sowieso goed om je niet blind te staren op de prijzen in de outlets en een beetje op de hoogte te zijn van wat e.e.a. kost. Mijn ervaring met o.a. Nike en Converse is dat je in normale winkelcentra vaak nog betere aanbiedingen hebt dan in de Outlet.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door Ing »

Bij Tanger Outlets kun je een boekje halen bij de receptie en daarmee nog extra kortingen krijgen. Ik vind die deals meestal beter dan bij de Premium Outlets (waar je ook zo'n coupon boekje kunt halen).

Ik zou dus ook zeker even gaan kijken bij de Tanger Outlet in Phoenix!

Nog een tip: kijk eens tussen de clearance/sale bij bijvoorbeeld Macy's of JCPenney's. Daar vind ik ook vaak hele leuke deals. Levi's voor een tientje bijvoorbeeld.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door MichelH »

Moet het persé een outlet zijn?

Persoonlijk vind ik de outlets vaak vrij sfeerloos ten opzichte van de gewone shopping malls.
In Phoenix zijn wij destijds op de laatste dag naar Arizona Mills shopping mall geweest en hebben wij ons daar prima vermaakt.

Ook is de keuze qua shopping malls vele malen groter dan outlets.
Firsttimer
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door Firsttimer »

Reuze bedankt voor alle reacties .. kan ik echt wat mee
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door Frasi »

Ing schreef:Nog een tip: kijk eens tussen de clearance/sale bij bijvoorbeeld Macy's of JCPenney's. Daar vind ik ook vaak hele leuke deals. Levi's voor een tientje bijvoorbeeld.
Inderdaad. Voor een tientje heb ik ze nog niet gezien maar voor $25-40 wel.
Ik heb een wat minder gangbare maat broek; breed en kort (W34, L29). In Europa lastig te vinden maar in de VS gaat het prima.
Niet in de Outlets want daar hebben ze alleen de standaard maten, maar bij Macy's en JCPenny kom ik altijd goed aan mijn trekken met zowel Levi's als Dockers. En hit-or-miss maar toch ook altijd even door de Ross dress-for-less, TJ Maxx en Marshalls.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tips gevraagd voor outlet shopping in diverse plaatsen.

Bericht door vinceG »

IN het zuidwesten zijn ze allemaal wel zo'n beetje hetzelfde. Maar Las Vegas North is zeker meer de moeite waard dan south. Vind south erg armoedig en veel leegstand. Jammer genoeg hebben ze bij north inmiddels betaald parkeren ingevoerd. Das wel jammer!

Dat outlet malls sfeerloos zijn vind ik echt niet! Sommige zijn echt mooi en maken het ook gezellig. Persoonlijk vind ik de Cabazon outlets bij Palm springs veruit het mooiste.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer