Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Goofy19
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Gelderland

Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Bericht door Goofy19 »

Wij maken in 2018 een rondreis door Canada. Er zijn verschillende mogelijkheden om met een gondel naar een bergtop te gaan, maar de prijs p.p. kost toch aardig wat. Dus allemaal gaan we niet doen. Ik zou graag willen weten welke van onderstaande gondels jullie het meest de moeite waard vonden en waarom?

- Sea to Sky Gondola, Squamish
- Peak 2 peak Gondola, Whistler
- Jasper Skytram
- Sulphur Mountain Gondola in Banff

Is het überhaupt de moeite waard als je boven niet echt grote wandelingen gaat doen?
Laatst gewijzigd door markro op 28 jun 2018, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard?

Bericht door chippie777 »

Ik ben alleen in gondels van Banff en Jasper geweest. Beide waren leuk, maar je kan ze ook overslaan. Het is maar net wat je budget is en wat je belangrijker vindt. In ons blog over Canada staan een paar foto’s van het uitzicht bij Banff en Jasper. Misschien helpt dat bij je keuze.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard?

Bericht door Tessah »

Wij hebben alleen de Peak 2 Peak in Whistler gedaan. Het is niet goedkoop, maar ik vond het het zeker waard! De uitzichten zijn prachtig! We hadden toen ook een super heldere dag.
Overigens heb je met je ticket toegang tot alle liften in het gebied. We hebben een paar korte wandelingen gedaan en vooral heel veel verschillende liften genomen en genoten van het prachtige uitzicht.
Groeten, Tessah
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard?

Bericht door Mariah »

Van de liften die je noemt alleen de Peak 2 Peak in Whistler gedaan.
Niet goedkoop maar wij vonden het erg leuk. Je kunt inderdaad gebruik maken van meerdere gondels op één kaart. Boven kun je verschillende korte en langere wandelingen doen.
'Boven' verschillende dieren gezien (grote marmotten) en tijdens de lift tochtjes meerdere beren gespot.
Goofy19
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2014, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Gelderland

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard?

Bericht door Goofy19 »

Bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard?

Bericht door tomhster »

Ik heb er een aantal gedaan (in verschillende vakanties) en die in Lake Louise staat er niet bij en vond ik eigenlijk wel de leukste. Je komt namelijk over een gebied waar je (met het nodige geluk dat wij niet hadden) grizzlys kunt zien. Boven heb je een fantastisch uitzicht en een leuk gratis museumpje. Bovendien zit je gewoon in een open lucht skilift, dus het is iets minder massaal en toeristisch dan in Banff of Jasper.
Henry1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almelo

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard?

Bericht door Henry1987 »

Wij zijn net terug en zijn in Banff geweest. Helaas in ons schema geen tijd meer om met een gondel naar boven te gaan. Maar de man waar wij scooters (Banffscootercompany.com) hadden gehuurd voor de dag, gaf de volgende tip:

Neem de stoeltjeslift Mt. Norquay op. Deze kost veel minder dan de Banff Gondola, is in de zomer minder druk en geeft je een mooi uitzicht over het dorp en de vallei.
De North American Chairlift zoals ie heet, op Mt. Norquay kost CAD$35,- per persoon, tegenover CAD$64,- p.p. voor de reguliere Banff Gondolo Experience. Linkje: https://banfftours.zaui.net/data/portal ... on=Details

Je schijnt op Mt. Norquay ook mooi te kunnen rotsklimmen via "Via Ferrata": https://banfftours.zaui.net/data/portal ... /index.php
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Bericht door FerryM »

Heb alleen Squamish niet gedaan.
Whistler vond ik de mooiste.

http://ferrymarquart.eu
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Bericht door Désirée »

Vond Whistler echt de mooiste. Ook het meeste te doen vanuit daar.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Bericht door Marina B »

Wij hebben Whistler P2P gedaan, Jasper Skytram en in Banff Sunshine Meadows.

Die van Jasper vond ik wat tegenvallen; op elkaar gestapeld in zo'n trammetje dan ben je blij dat je er bent, van uitzicht tijdens het ritje krijg je weinig mee. Boven wel mooi, maar was niet zo helder die dag.
Whister erg leuk, vooral die Peak 2 Peak.
Sunshine Meadows vond ik verrassend leuk; er was echt bijna niemand dus lekker rustig (was bloedheet) en naar beneden gelopen. Prachtige wandeling gemaakt. Helaas dus wel in de bloedhitte, maar achteraf erg leuk.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Bericht door opvakantie »

Whistler P2P gisteren gedaan. Prachtig weer en geweldig uitzicht. Er liep nog een zwarte beer onder de lift over een skipad.
Je kunt nog verder naar boven voor een wandeling over de suspension bridge en er is nog een soort overhang gemaakt waar je overheen kunt. Alles op hetzelfde ticket.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Welke gondel is het meest de moeite waard? (Squamish/Whistler/Jasper/Banff)

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb de lift in Wistler gedaan en vond het absoluut de moeite waard. Wat een spectaculaire uitzichten! In Banff ben ik naar boven gewandeld. Deze hike was mij aanbevolen door het visitors centre. Prachtige wandeling, maar je moet er wel enige conditie voor hebben. Ik ben ook weer naar beneden gewandeld (had de volgende dag flinke spierpijn, ben niet gewend in de bergen te wandelen :D )
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer