De K1 van viencent & Allison!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Hij staat op ready, pakket 3 ontvangen en teruggestuurd, hopelijk weet ik m'n interview datum snel!

@sunny2007: gefeliciteerd!
Nee, althans, hebben wij niet gedaan. Eens je je noa2 hebt, heb je nog meer dan voldoende tijd om je affidavit of support in te vullen. Het is echt gewoon wachten nu.

Wij hebben (tegen iedereens advies in), wel dingen gepland. Dit is absoluut niet aan te raden, het zorgt allemaal voor een boel extra stress haha. We hebben ons feest op 21 juli gepland, dit valt in het bouwverlof in België. Mijn nonkel werkt in de bouw, dus is enkel dan vrij, we waren dus niet echt flexibel voor onze datum.
Hopelijk is het tegen dan allemaal rond, het is tenslotte nog 7 weken. Het is en blijft een gok.
Mocht mijn visum dan toch niet rond raken, ga ik er heen op een toeristenvisum, doen we enkel het feest, en trouwen we wanneer ik mijn visum heb. Dit zou echter betekenen dat we nog een ticket moeten kopen (na het feest zou ik dan terug moeten voor mijn interview), dus we hopen dat alles gewoon goed komt!
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Top!! Wij nog steeds op "At NVC" .
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Ow spannend nu schiet het op voor jullie he. En wat betreft het trouwen; inderdaad doen wat goed voelt voor jullie. Dat is natuurlijk ook een optie. Wij doen het net andersom. Ik verwacht in de winter daar te zijn; trouwen voor de wet en dan hebben we iets meer dan een half jaar om het feest te plannen en dat familie uit NL op tijd verlof kan regelen. En hopen dat ik dan nog steeds in mijn trouwjurk pas haha.

Je mag dus gewoon terwijl het proces loop naar amerika? Ik had altijd gedacht dat ze je dan kunnen weigeren.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Ik ben al tig keer heen en weer gereisd tijdens het proces, aanstaande zaterdag ga ik weer :)
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Ah wow super. Dus nooit extra papieren moeten laten zien? Dat is fijn. Nog tips waar je goedkoop vluchten boekt toevallig? Alvast een hele fijne vlucht en een supertijd samen.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door sundaysue »

Het is wel altijd aan te raden om bewijs mee te nemen dat je plannen hebt om terug te keren. Bijvoorbeeld kopie NOA1/NOA2 van je I-129F process, tot de werk-rooster die bewijst wanneer je weer gaat werken etc. Kan geen kwaad om twee extra papiertjes mee te nemen. 8/10 keer vragen ze er niet naar maar je zal maar net die ene officier hebben die moeilijk kan doen, omdat je immers immigratie-intent (pending visa) hebt.

Zelf wel altijd meegenomen tijdens K1 process en nooit naar gevraagd maar wel fijn om het bij je te hebben en ze vragen er niet om, dan het niet bij je te hebben en ze vragen er om.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Wat sundaysue zegt, neem bewijs mee maar bij mij is er nooit naar gevraagd. Ben ook altijd eerlijk over dat ik naar mijn verloofde ga en dat we in het K1 proces zitten.

Ik check altijd kayak.com , skyscanner.nl ( ik stel prijsalarmen in) en cheaptickets.nl.

Thanx, ga weer genieten van mijn trip :)
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Inderdaad, bij het reizen naar de VS hebben ze bij mij ook nog nooit lastige vragen gesteld, ook niet toen ik zei dat ik mijn verloofde ging opzoeken.

Aanstaande dinsdag (19 juni) heb ik mijn interview! :D
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Succes :thumbup: . Ik heb mijn pakket 3 binnen maar ben in de VS. Hoe lang duurde het nadat je de brief had teruggestuurd tot je interview? Hoop dat ik de mijne in juli heb. En heb je de medical al gehad dan neem ik aan?
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Dankje!

Had afgelopen dinsdag m'n interview, en we zijn goedgekeurd :D :D
Was heel makkelijk interview, die vent heeft zelfs niet naar de foto's gekeken die ik meehad, of enig ander bewijsmateriaal van onze relatie.
Van onze brief versturen tot interview was 19 dagen, een kleine 3 weken dus.
Ja, ik had m'n medical de zesde al gedaan, voordat ik pakket 4 gekregen had
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Top, gefeliciteerd :D

Misschien verstandig om mijn medical al te boeken dan. Bedankt voor de info.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

De brief die ik van het consulaat heb gehad suggereert dat ik mijn medical moet boeken nadat ik mijn interviewdatum heb. Hoe heb jij dat gedaan?

En bij wie heb je de medical gedaan?

Thanx alvast.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door sundaysue »

Er is maar 1 medische arts die kwalificeerd voor US medische exams en dat is Dr's praktijk Dr M & Dr J Schulte in Amsterdam aan de Nicolaas Maesstraat. Je rontgenfoto wordt gemaakt in het Jan van Goyen medisch centrum.

Er moet minimaal tien dagen tussen je medisch examen en interview zitten. Toen ik mijn pakket 4 kreeg, via de post, kreeg ik er een note bij dat zei: "Panel Physician can be reached as of: 20 june 2016 in order to schedule your required medical exam" terwijl mijn interview datum op 15 juli was dus ik zou altijd even je interview datum afwachten voordat je boekt.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Bedankt voor de info. Ik begreep van de topicstarter dat er maar 19 dagen zat tussen het versturen van zijn pakket 3 terug naar het consulaat en zijn interview. Mocht mijn interview datum ook zo snel zijn dan wil ik niet dat het medische onderzoek alles vertraagt.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Net gebeld met de praktijk voor de medisch keuring. Volgens hun moet ik dus eerst het medische onderzoek inplannen voordat ik pakket 4 krijg. De eerst mogelijke medische keuringsdatum is 26 juli pas :cry: het gaat allemaal dus veel langer duren voordat ik kan vertrekken, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het interview heb. Even een tegenvaller!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door sundaysue »

Ja, tis alweer eventjes sinds ik het K-1 proces heb afgelegd en ik zie steeds meer dat ze de procedures hebben verandert.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo allemaal,

bedankt voor de reactie. Altijd fijn om te weten hoe het bij jullie verloopt en alle tips rondom het reizen. Zeer waardevol om te lezen en fijn dat jullie de tijd en moeite nemen om te antwoorden.

Wat leuk ook om te lezen dat het interview fijn verliep.

En wachten op een medisch examen lijkt mij inderdaad ook slopend. Ik denk er het beste van maken en ook genieten met je dierbare in NL.
Ik zit nog te wachten op mijn Noa2. 10 januari alles opgestuurd. we wachten geduldig af.

Ik weet niet of het bij dit topic past maar hoe hebben jullie dat met afscheid in NL gedaan? En gaan jullie meteen zodra jullie visum er is?

Ik zelf zit nu in dubio; het zal denkelijk rond oktober klaar zijn en wil dan zelf ook na een afscheidsfeest met iedereen hier, vertrekken. Mijn familie heeft liever dat ik blijf tot na de kerst.

Echter voor mijzelf; mijn partner kan niet meer naar Nl komen i.v.m vakantiedagen. mijn partner heeft het vanaf december tot februari heel druk op het werk, dus voor een betere start voor mij en alles wat je nog moet regelen als ik in amerika ben is het beter om voor 1 december in het land te zijn, zodat mijn partner vakantie kan opnemen voor onze trouwdag en voor met mij naar verschillende instanties te gaan (denk aan SSC regelen, 2 keer; voor het trouwen en na het trouwen, rijbewijs regelen, bekijken van een auto kopen; spullen ordenen i.v.m. verhuis, naar een advocaat gaan, alles regelen voor een verblijfsvergunning aan te vragen etc).

Wat gaat de rest doen en wat is de ervaring van diegene die dit al hebben gedaan?
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Mijn plan is om z.s.m. Nederland te verlaten als ik mijn visum in mijn handen heb. Het heeft allemaal al lang genoeg geduurd :D
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Ja mario ik snap je volledig! je gaat dus geen afscheidsfeest of dergeljke houden? je vertrekt?
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Ik wil dat ergens voor mijn interview al doen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer