Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door AnnaHelena »

Hoi allemaal,

In april 2017 hebben man en ik in 3,5 week tijd een rondje door het zuidwesten gedaan. Vrij standaard route LA-LA met route 101, SF, Yosemite, Sequioa, DV, LV, Zion, Bryce, GC en route 66. De VS heeft ons hart wel een beetje gestolen en we willen méér! Tijd dus om te gaan bedenken waar we in 2019 heen zouden kunnen gaan. En dan wordt het lastig.. het land is zo groot, zo divers.. Ik kom er even niet uit.
Willen jullie met me mee denken?

Even wat kaders/ideeen:
- 3/4 weken
- periode maart t/m juni 2019
- 2 volwassenen
- Minimaal 50% van de tijd in de natuur doorbrengen, graag wandelen en evt. fietsen
- auto huur met motels, evt. kamperen
- budget weet ik niet zo goed, er kan nog bij gespaard worden :wink:

Man spreekt aan: Washington, New York, Boston. Ik houd iets meer van mooi weer en van strand maar vorig jaar waren Yosemite en Zion mijn favorieten. Al vond ik LV bijvoorbeeld ook fantastisch voor de 2 nachten dat we er waren.
Beide houden we van pretparken, musea en natuur. Florida is me afgeraden door een bekende ("het zijn alleen maar bejaarden daar"). Het gaat ons ook echt om de mooie grote natuurgebieden en de overall sfeer van bijv. Walmart, fast food restaurants.

Zou een mooie route in het noordoosten wat zijn? Texas/Louisiana? Michigan?

Ik hoop op tips van (ervaren) reizigers, die me kunnen helpen de bomen door het bos weer te zien en een beetje uit deze keuze"stress" te komen. Alvast heel erg dank voor het mee denken!
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door Josje99 »

Hoi,

in het noordoosten heb je ook mooie natuur, mooi weer en strand.
dan kan je de genoemde steden combineren met bv Finger Lakes, Green en/of White Mountains, Adirondacks en Cape Cod.

wij moeten zelf nog gaan maar ik denk dat de combinatie steden en natuur daar wel leuk is!
op mijn blog voor 2018 staat onze route.
gastxyz

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door gastxyz »

Zuid-Californie, Arizona, New Mexico en misschien wat Texas.
Heerlijk in maart/april.

Death Valley, Mojave, Joshua Tree, Tucson en omgeving, Phoenix, Sedona, White Sands, Chiricahua, San Diego, Anza-Borrego, Salton Sea, Las Vegas, Los Angeles, Valley of Fire, Red Rock Canyon, Petrified Forest, White Sands, Carlsbad Caverns, Canyon de Chelly , etc. etc.
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door AnnaHelena »

Zuid California klinkt enerzijds heerlijk maar als ik wat dingen google die je noemt, lijkt het me toch iets te veel op wat we vorig jaar al hebben gezien. Vooral qua woestijnlandschap. Texas lijkt me echter wel weer heel interessant, al moet ik bekennen dat ik er niet zo veel van weet.

Noord oosten is ook zeker een optie. Ik ga jouw route eens bekijken Josje :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door Trails »

Eh... in Florida alleen maar bejaarden???
Wij zijn er al zo vaak geweest en je komt mensen in alle leeftijden tegen, zoals overal...
De eerste keer was ik 32, dus echt niet bejaard.
Ook Florida heeft voor elk wat wils en een schitterende natuur met héél veel wandelmogelijkheden.

Vorig jaar (maart) waren we 4 weken in Tucson (Arizona) en dat gebied heeft ons hart gestolen. Zó mooi en er is daar zo veel te zien en te doen. Schitterende natuur en onze volgende reis naar de VS wordt dan ook 6-8 weken naar dit gebied.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door Inges »

Als je echt iets anders wil als woestijn moet je eens kijken naar Canada. Een rondje Calgary - Vancouver met: Banff - Jasper (over de werkelijk prachtige Icefield Parkway) - Edminton (eventueel) - Whistler - Vancouver - Vancouver Island (whale watchen in Port McNeill met Mackay whale watch) evnetueel Cathedral Grove op de weg naar Tofino. Wij zijn er in 2014 geweest (toen niet in Tofino daar ben ik later alleen geweest) en het was geweldig. Het is er prachtig groen...dus..... ik zou iets later gaan dan in Mei want dan hebben ze er veel regen (Juni zou mooi zijn)

Wel echt voor familie en thuisblijvers geschreven maar je kunt even kijken op onze site uit 2014 (https://ingevanderwulp.nl/reizen/2014)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door Almere vak V »

Noordwesten. Oregon, Washington State en een stukkie Vancouver meepakken. Beter wordt het echt niet...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door Old Faithful »

Jullie zijn nog niet in Yellowstone en de omgeving van Moab geweest. Ik zou die zeker in een tweede reis opnemen. Met vier weken kun je een heel afwisselend rondje maken: Denver - Black Hills + Badlands - Yellowstone - Grand Teton - Moab - Rocky Mountain N.P. - Denver. Afhankelijk van de interesses kun je dit rondje aan de noordkant of aan de zuidkant groter maken.
Een one way Denver - Seattle zou ook nog kunnen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door AnnaHelena »

Sorry, vrij druk geweest maar ik ga dit weekend jullie suggesties eens wat nader bekijken. Dank voor de input en meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben na onze eerste reis naar het zuidwesten meerdere rondreizen in de VS gemaakt. Misschien heb je iets aan onze verslagen. Op ons blog staat een kaartje en korte routebeschrijving van elke reis.

Dit is een vraag die regelmatig terug komt. Misschien heb je ook iets aan de volgende topics:

viewtopic.php?f=10&t=71412
viewtopic.php?f=10&t=71499
viewtopic.php?f=10&t=69705

Marianne
AJS
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 aug 2010, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door AJS »

New York en Washington zijn goed te combineren met Outer Banks North Carolina (strand), Smokey Mountain NP en omgeving (Natuur), eventueel geen rondje maar one-way van New York naar New Orleans een idee? In het voorjaar maart-mei over algemeen lekkere temperaturen daar. In deze regio veel mooie staatsparken waar vaak ook accomodaties aanwezig zijn waar je kan overnachten.

Noordwesten+Noordoosten zou ik toch nog mijden in maart-mei hier toch nog een stuk koeler/natter, juni zou wel kunnen. Seattle - Denver, via Glacier NP, Yellowstone NP en Rocky Mountain NP is ook erg mooi en indrukwekkend.

Elk deel van Amerika heeft zo zijn charme en beste reistijd, en eenmaal gegrepen door het Amerika reisvirus zullen er nog vele reizen volgen, is mijn ervaring. Een reis blijft toch persoonlijk, en zelf plannend kun je alvast genieten van de voorpret.
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar gaan we heen? (Regio tips gezocht)

Bericht door AnnaHelena »

So far spreekt Yellowstone me erg aan, dus ik ga zoeken waarmee we dat het beste zouden kunnen combineren. Zag al wat mooie blogs met ideeen dus die ga ik verder door lezen. Wil bijv. eventueel terug naar Zion en LV, Salt Lake City klinkt ook leuk.. Opties genoeg !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer