Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis A&T2018: roadtrip Memphis - Miami.
Reis A&T2018: roadtrip Memphis - Miami.
Hoi allemaal,
In september vliegen wij naar Memphis, om door de zuidelijke staten te eindigen in Miami. Ik realiseer mij dat Florida in dit subforum niet thuis hoort, maar mijn vraag is ook als volgt: zijn er hier forummers die een dergelijke route wel eens gereden hebben, en mij kunnen adviseren als het gaat om mooie rij-routes, of specifieke highlights die de moeite waard zijn om onderweg mee te pakken?
De invulling op de bestemmingen zelf gaat helemaal goedkomen. We zijn in 2016 langs de Westkust gaan roadtrippen, en hebben toen al zo genoten van het 'onderweg' zijn, dat we dat heel graag ook nu weer willen proberen te ervaren.
Alle tips voor wat betreft routes/wegen die we moeten nemen zouden heel erg welkom zijn. Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Onze route:
DAG 1 (ZATERDAG 01/09) AMSTERDAM MEMPHIS
DAG 2 (ZONDAG 02/09) MEMPHIS
DAG 3 (MAANDAG 03/09) MEMPHIS NASHVILLE
340 KM
DAG 4 (DINSDAG 04/09) NASHVILLE
DAG 5 (WOENSDAG 05/09) NASHVILLE GREAT SMOKEY MOUNTAINS NATIONAL PARK
349 KM
DAG 6 (DONDERDAG 06/09) GREAT SMOKEY MOUNTAINS NATIONAL PARK
50 KM
DAG 7 (VRIJDAG 07/09) GREAT SMOKEY – CHATTANOOGA
230 KM
DAG 8 (ZATERDAG 08/09) CHATTANOOGA TUPELO
398 KM
DAG 9 (ZONDAG 09/09) TUPELO NATCHEZ
459 KM
DAG 10 (MAANDAG 10/09) NATCHEZ NEW ORLEANS
295 KM
DAG 11 (DINSDAG 11/09) NEW ORLEANS
DAG 12 (WOENSDAG 12/09) NEW ORLEANS PANAMA CITY BEACH
513 KM
DAG 13 (DONDERDAG 13/09) PANAMA CITY BEACH
DAG 14 (VRIJDAG (14/09) PANAMA CITY BEACH CRYSTAL RIVER
427 KM
DAG 15 (ZATERDAG 15/09) CRYSTAL RIVER ST. PETE BEACH
356 KM
DAG 16 (ZONDAG 16/09) ST. PETE BEACH
DAG 17 (MAANDAG 17/09) ST. PETE BEACH NAPLES
275 KM
DAG 18 (DINSDAG 18/09) NAPLES
DAG 19 (WOENSDAG 19/09) NAPLES – MIAMI
181 KM
DAG 20 (DONDERDAG 20/09) MIAMI
DAG 21 (VRIJDAG 21/09) MIAMI
DAG 22 (ZATERDAG 22/09) MIAMI – AMSTERDAM
In september vliegen wij naar Memphis, om door de zuidelijke staten te eindigen in Miami. Ik realiseer mij dat Florida in dit subforum niet thuis hoort, maar mijn vraag is ook als volgt: zijn er hier forummers die een dergelijke route wel eens gereden hebben, en mij kunnen adviseren als het gaat om mooie rij-routes, of specifieke highlights die de moeite waard zijn om onderweg mee te pakken?
De invulling op de bestemmingen zelf gaat helemaal goedkomen. We zijn in 2016 langs de Westkust gaan roadtrippen, en hebben toen al zo genoten van het 'onderweg' zijn, dat we dat heel graag ook nu weer willen proberen te ervaren.
Alle tips voor wat betreft routes/wegen die we moeten nemen zouden heel erg welkom zijn. Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Onze route:
DAG 1 (ZATERDAG 01/09) AMSTERDAM MEMPHIS
DAG 2 (ZONDAG 02/09) MEMPHIS
DAG 3 (MAANDAG 03/09) MEMPHIS NASHVILLE
340 KM
DAG 4 (DINSDAG 04/09) NASHVILLE
DAG 5 (WOENSDAG 05/09) NASHVILLE GREAT SMOKEY MOUNTAINS NATIONAL PARK
349 KM
DAG 6 (DONDERDAG 06/09) GREAT SMOKEY MOUNTAINS NATIONAL PARK
50 KM
DAG 7 (VRIJDAG 07/09) GREAT SMOKEY – CHATTANOOGA
230 KM
DAG 8 (ZATERDAG 08/09) CHATTANOOGA TUPELO
398 KM
DAG 9 (ZONDAG 09/09) TUPELO NATCHEZ
459 KM
DAG 10 (MAANDAG 10/09) NATCHEZ NEW ORLEANS
295 KM
DAG 11 (DINSDAG 11/09) NEW ORLEANS
DAG 12 (WOENSDAG 12/09) NEW ORLEANS PANAMA CITY BEACH
513 KM
DAG 13 (DONDERDAG 13/09) PANAMA CITY BEACH
DAG 14 (VRIJDAG (14/09) PANAMA CITY BEACH CRYSTAL RIVER
427 KM
DAG 15 (ZATERDAG 15/09) CRYSTAL RIVER ST. PETE BEACH
356 KM
DAG 16 (ZONDAG 16/09) ST. PETE BEACH
DAG 17 (MAANDAG 17/09) ST. PETE BEACH NAPLES
275 KM
DAG 18 (DINSDAG 18/09) NAPLES
DAG 19 (WOENSDAG 19/09) NAPLES – MIAMI
181 KM
DAG 20 (DONDERDAG 20/09) MIAMI
DAG 21 (VRIJDAG 21/09) MIAMI
DAG 22 (ZATERDAG 22/09) MIAMI – AMSTERDAM
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Roadtrip Memphis - Miami
Leuke route! Van New Orleans naar Panama City Beach kom je langs Pensacola, vonden wij een erg leuk stadje. Natuurlijk prachtige stranden. Van Panama City Beach naar Crystal River sla je wel een hoop leuks over en de mooiste route is ongeveer 6 uur. Apalachicola is leuk, net als de eilanden die daar voor de kust liggen. Misschien goed om daar van bewust te zijn. Je zou er ook voor kunnen om 1 nachtje in PCB te doen en 1 nachtje verderop in de Panhandle, zou althans mijn voorkeur hebben. Wij hebben in PCB geslapen in een heerlijk Hampton Inn direct aan het strand, is echt een aanrader. Er zijn er twee in PCB, dus even goed kijken (Beachfront moet je dan hebben).
En je komt nu net niet lekker langs Lynchburg, maar dat is wel een stop waard: rondleiding door de Jack Daniels fabriek, hele grote aanrader, ook als je geen grote drinker bent. Je zou ook nog kunnen bedenken om in Atlanta te beginnen ipv Memphis, en dan van Atlanta naar Gatlinburg (GSM) te rijden en vanaf daar gewoon de route die jij hebt bedacht. Dat komt denk ik mooier uit en scheelt dubbele stukken rijden.
En je komt nu net niet lekker langs Lynchburg, maar dat is wel een stop waard: rondleiding door de Jack Daniels fabriek, hele grote aanrader, ook als je geen grote drinker bent. Je zou ook nog kunnen bedenken om in Atlanta te beginnen ipv Memphis, en dan van Atlanta naar Gatlinburg (GSM) te rijden en vanaf daar gewoon de route die jij hebt bedacht. Dat komt denk ik mooier uit en scheelt dubbele stukken rijden.
-
Gast
Re: Reis A&T2018: roadtrip Memphis - Miami.
Ik sluit me aan bij @winterpark qua tips.
Wel zou ik een overnachting in Memphis inruilen voor een nachtje Shack Up Inn in Clarksdale, een onvergetelijke ervaring! Wij zijn er afgelopen weken voor de derde keer geweest, en het blijft een unieke belevenis.
Ik zou een nacht in St Pete’s Beach inruilen voor een nacht in Clearwater en ook zou ik Siësta Key niet overslaan, heerlijke witte stranden.
Wel zou ik een overnachting in Memphis inruilen voor een nachtje Shack Up Inn in Clarksdale, een onvergetelijke ervaring! Wij zijn er afgelopen weken voor de derde keer geweest, en het blijft een unieke belevenis.
Ik zou een nacht in St Pete’s Beach inruilen voor een nacht in Clearwater en ook zou ik Siësta Key niet overslaan, heerlijke witte stranden.
Bedankt voor jullie reacties!
De Jack Daniels Dystillery was ik online ook al tegen gekomen, hij gaat bij deze op het lijstje!
De Jack Daniels Dystillery was ik online ook al tegen gekomen, hij gaat bij deze op het lijstje!
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Wat vond je van mijn suggestie om de reis in Atlanta te laten beginnen? 
Onze vliegtickets zijn al geboekt! Dus we willen alles uit deze route halen 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1829 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-